اگر به اطراف نگاه کنید می بینید که  پوستر  های تبلیغاتی همه جادهستند. بنرهای تبلیغاتی نه تنها برای تبلیغات محصول، بلکه برای کمپین ها، افزایش آگاهی برند یا اعلام هر گونه اطلاعیه ای به عنوان یک روش موثر و قدرتمند برای دستیابی به مخاطب مورد استفاده قرار می گیرند. از ابتدای شروع بازاریابی و تبلیغات،  انواع پوستر تبلیغاتی  به عنوان روشی موفق برای تعامل با مخاطبین شناخته شده است. 
برای قرن ها، پوسترها به طور گسترده و متداول به عنوان روشی برای به اشتراک گذاری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته اند. بازاریابان معتقدند حتی یک بنر ساده هم می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری بگذارد. با گذشت زمان و تکامل سبک ها، با کمک پیشرفت ها در چاپ، تبلیغات آنلاین و خدمات بازاریابی، طرح های سنتی پوستر راه درازی را پیموده و تکنیک ها و فرم های جدیدی را پذیرفته اند. 
امروزه استفاده از انواع پوستر تبلیغاتی، در تمامی بخش‌ها از جمله تبلیغات علمی، سیاسی، اجتماعی، ارتقای کسب‌وکار، اهداف سازمانی و غیره قابل کاربرد. 
استفاده از بنرهای تبلیغاتی باعث ایجاد اشتیاق برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها می شود. بنابراین، در این مقاله قصد داریم جزئیاتی در مورد انواع مختلف پوستر تبلیغاتی، اهمیت و تاریخچه پیدایش آنها به اشتراک بگذاریم.

پوستر چیست؟

انوع پوستر تبلیغاتی، محتوایی است که با تصاویر و متن طراحی می شود تا در یک نگاه پیام یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود منتقل کند. بسته به اندازه بنر، استفاده از متن و اندازه تصویر ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال،  پوسترهای چاپی از اندازه های مختلف از  A4  تا  A0  و گاهی اوقات حتی کوچکتر یا بزرگتر تبعیت می کنند. مهم این است که هنر و طراحی منحصر به فرد انواع پوستر تبلیغاتی، بینندگان را جذب کند.
ترند های طراحی پوستر امروزی  به قوانین و مقررات خاصی محدود نمی شود. اگرچه در ابتدا از انواع پوستر به دلایل سیاسی استفاده می شد اما بعدها، این ایده توسط بازاریابان گرفته شد تا از انواع پوستر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنند.  

چگونه انواع پوستر تبلیغاتی وارد دنیای بازاریابی شدند؟

انواع پوستر تبلیغاتی که امروزه می بینیم، با طرح های پر زرق و برق یا مینیمالیسم فوق مدرن، نشانومی دهد که پوسترها روشی جدید برای تبلیغات و بازاریابی هستند که به صورت واقعی یا مجازی امکان استفاده از آن وجود دارد. پوسترهای تبلیغاتی چاپی، قرن‌هاست که مورد استفاده قرار گرفته‌اند، البته سبک‌ آنها تغییر کرده است. 
در ابتدا، انواع پوستر، فقط دارای متن بودند تا عموم مردم را در مورد قوانین و تحولات جدید آگاه کنند. 
بعدها، در حدود سال 1800، تکنیک های جدید روش طراحی پوستر تبلیغاتی را تغییر داد و تولید انبوه آن کاربرد تبلیغاتی پیدا کرر. برای مثال، لیتوگرافی فرآیندی بود که چاپ سریعتر و آسان‌تر را با حداقل هزینه تسهیل می‌کرد. 
اگرچه پوسترها در ابتدا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اخبار و رویدادها ایجاد شدند، اما در دسترس بودن این رسانه، امکان استفاده گسترده‌تر را در سایر بخش‌های جامعه فراهم کرد. 
در اواخر قرن نوزدهم، پیاده‌سازی تجاری انواع پوستر تبلیغاتی، بسیار رونق گرفت - به‌ویژه فرانسه هنوز به خاطر تصاویر زیبا و چشمگیر خلق شده توسط هنرمندان خوب خود در این دوره برای  تبلیغ رویدادها و محصولات روی پوسترها، مورد توجه است.
در ایالات متحده گاهی اوقات پوستر تبلیغاتی سیرک های دوره گرد با استفاده از نقش های چوبی خلق می  شد که به عنوان یکی دیگر از روش های تولید انبوه آن شناخته شده است.
برخلاف روش‌های جدیدتر چاپ، این تکنیک به آسیای باستان برمی‌گردد و بنابراین نمونه‌ای از یک هنر قدیمی است که اقتباس و تغییر کاربری داده شده است. 
یکی دیگر از رونق های قابل تشخیص در تاریخ توسعه انواع پوستر تبلیغاتی، در طول جنگ های جهانی اول و دوم به وجود آمد. هدف از استفاده از بنر در زمان جنگ، ایجاد انگیزه در شهروندان و دعوت به میهن پرستی بود که برخی از آنها واقعا الهام بخش بودند. 
این تغییر و تحول تا عصر دیجیتال نیز ادامه یافت و اکنون شاهد طراحی انواع پوستر تبلیغاتی و بنر آلاین در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی هستیم.

قدرت پوسترهای تبلیغاتی

انتشار رسانه های چاپی و تبلیغات دیجیتال تأثیر قدرتمندی بر زندگی روزمره ما دارد. انواع پوسترهای تبلیغاتی و امثال آن نه تنها به طور مؤثر اطلاعات را منتشر می‌کنند، بلکه به طور مستقیم و غیرمستقیم زندگی ما را شکل می‌دهند. بسیاری از مردم ممکن است تاثیر آنها را بر زندگی خود در نظر نگیرند، و با این حال، وقتی آگاهانه به آن فکر کنیم، تصور دنیایی بدون پوسترهای اطرافمان دشوار است. 
ممکن است به طور فعال به تصاویر بی‌شماری که هر روز با آن‌ها مواجه می‌شویم توجه نکنیم، اما به طور ناخودآگاه پیام‌هایی در ذهن ما باقی می‌گذارند. انواع پوسترهای تبلیغاتی در همه جا وجود دارند، از برچسب ها و بروشورهای کوچک روی تیر چراغ ها گرفته تا بیلبوردهای عظیم روی اتوبوس ها و ساختمان ها و بنرهای تبلیغاتی سایت ها که روی آنها کلیک می کنیم.
در حالرحاضر، پوسترها یکی از پرکاربردترین رسانه های تبلیغاتی برای اطلاع رساتی جشن‌ها یا رویدادهای مهم هستند. همه ما با بنرهاب تبلیغاتی که از ما دعوت می کنند فیلم خاصی را در سینما ببینیم یا در یک رویداد عمومی مثل نمایشگاه شرکت کنیم، آشناییم.  
این بنرها ممکن است شما را تشویق کند در رویدادی شرکت کنید که ممکن است قبلاً برای آن برنامه ریزی نکرده باشید. یک پوستر ساده اما با طراحی هوشمندانه که قدرت جذب مخاطب را داشته باشد و در او اشتیاق به انجام اقدامی را تقویت کند، از انواع پوستر تبلیغاتی موفق است.  
هرچه طراحی قدرتمندتر باشد، بنر تاثیر بیشتری خواهد داشت. بنابراین، داشتن تعادل مناسب بین تمام عناصر دمهمر انواع پوستر تبلیغاتی مهم است: 
عبارت متن (شعار/پیام)، 
حروف تایپ (سبک فونت)، 
تصاویر (عکس ها، تصاویر، و غیره)، 
و طرح کلی.
 یک نمایش بصری چشم نواز که همچنین درگیر و جذاب باشد، کلید یک طراحی پوستر موفق است. تنها در این صورت است که مخاطب احساس می کند باید به پیام بنر پاسخ دهد.

 

راهنمای سفارش انواع پوستر تبلیغاتی: کدام بنر تبلیغاتی برای من مناسب تر است؟

 

انواع پوستر تبلیغاتی

در میان بسیاری از روش های بازاریابی و تبلیغات، پوسترها به عنوان یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش ها شناخته می شوند. طراحی انواع پوستر تبلیغاتی شامل متون، تصاویر، فونت ها، اشکال، خطوط و شعارهای جذاب می شود، و استفاده از آنها حد و مرزی نمی شناسد. 
برای دستیابی به بهترین هدف، طراح پوستر باید پیام مورد نظر خود و مخاطب هدف را در نظر بگیرد. با درک عوامل موثر، شخص یا تیمی که قصد طراحی دارد باید بتواند اثر هنری جذابی خلق کند و بهترین مکان استراتژیک را برای پوسترهای خود بیابد.
از اهداف آکادمیک گرفته تا ارتقای کسب و کار، ما می‌توانیم استفاده متنوعی از انواع پوسترهای تبلیغاتی داشته باشیم.
  برخی از انواع رایج پوسترهای تبلیغاتی که اغلب در زندگی روزمره خود می بینیم عبارتند از:
•    پوسترهای آموزشی
•    پوسترهای سیاسی
•    پوسترهای تبلیغاتی اجتماعی
•    پوسترهای تبلیغاتی فروش
•    پوسترهای تبلیغاتی کمپین
•    پوسترهای تبلیغاتی شرکتی
•    بنرهای تبلیغاتی دیجیتال و آنلاین
•    پوسترهای تبلیغ مد
•    پوسترهای تبلیغ رویداد
•    پوسترهای تبلیغ فیلم
این طبقه بندی کامل نیست. بسیاری از پوسترها می توانند در چند دسته قرار گیرند. یعنی پوستر فیلم نوعی بنر تبلیغاتی است و برخی از بنرهای اجتماعی نیز با خدف آموزش طراحی می شوند.

انواع پوسترهای آموزشی

پوسترهای آموزشی اغلب برای مقاصد تحصیلی استفاده شده و معمولاً در مدارس دیده می شوند. آنها ممکن است حاوی مطالب علمی مانند جدول تناوبی عناصر، یا ارائه دهنده اطلاعاتی در مورد هر کار تحقیقاتی جدیدی باشند. دانش‌آموزانی که در مورد پروژه‌ای که به تازگی تکمیل کرده‌اند گزارش می‌دهند، اغلب پوسترهایی ایجاد می‌کنند تا آنچه را که در مطالعات خود آموخته‌اند نمایش دهند. هدف از استفاده از انواع پوستر های آموزشی برای مقاصد دانشگاهی، به اشتراک گذاری اطلاعات یا ایجاد انگیزه در دیگران برای بررسی بیشتر موضوعات مشابه یا مرتبط است. 
بنر آموزشی با طرح‌های رسمی و نمایش‌های بصری داده‌ها، ارائه دهنده یک موضوع علمی است. مخاطب هدف معمولاً علاقه و درک خاصی از موضوع دارد، اما همچنان باید بتواند دانش عمیق تری به دست آورد.

پوسترهای تبلیغاتی سیاسی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، قدمت استفاده از بنرهایی با اهداف سیاسی طولانی تر از سایر انواع پوسترهای تبلیغاتی استفاده شده است. طراحی قدرتمند و تاثیرگذار اشهروندانین نوع بنر، شهروندان را به پاسخگویی به یک اقدام فرا می خواند. در طول جنگ ها، با کمک چاپ پوستر، دولت بریتانیا با موفقیت پوسترهای میهن پرستانه را برای جمع آوری صدها و هزاران سرباز توزیع کرد. 
تصویر لرد کیچنر روی پوستر آنقدر انگیزه بخش بود که ارتش توانست بیش از دویست هزار داوطلب را تنها با یک پوستر جذب کند. اگرچه ممکن است استفاده از پوستر برای اهداف سیاسی را در دنیای امروز مشاهده نکنید، اما هنوز در برخی از کشورهای آسیایی روشی موثر است.

پوسترهای تبلیغاتی اجتماعی

پوسترهای اجتماعی عمدتاً برای افزایش آگاهی در مورد مسائل جاری و فراخوان برای اقدام استفاده می شود. چنین پوسترهایی اغلب در سازمان های توسعه اجتماعی یا تظاهرات کنشگری دیده می شود. 
برای مثال، چندین گروه برای تشویق شهروندان در مواجهه با موقعیت‌های دشوار و تشویق دیگران در موقعیت‌های حساس برای کمک، طراحی و انتشار پوسترهای اجتماعی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از پوسترهای تبلیغاتی اجتماعی برای پرداختن به مشکلاتی مانند مسائل زیست محیطی، حقوق بشر و غیره دیده می شود.

انواع پوسترهای تبلیغاتی فروش

همه ما با پوسترهای تبلیغاتی فروش آشنا هستیم که می توان گفت رایج ترین نوع بنر تبلیغاتی هستند. از قرن 20، ما شاهد  تبلیغات قابل توجهی بوده ایم . کسب و کارها هر چیزی را که بتوانید روی آن قیمت گذاری کنید تبلیغ می کنند: مواد مصرفی مانند غذا و نوشیدنی، محصولات ملموس با ماندگاری طولانی تر مانند رادیو، وسایل نقلیه، اسباب بازی ها و موارد دیگر؛ و رویدادهایی به بزرگی یک نمایشگاه بین المللی تا دورهمی هایی مانند یک شب افتتاحیه. برخی از تبلیغات آنقدر برجسته بودند که مردم هنوز هم می توانند بنر تبلیغاتی آنها را به یاد بیاورند. در چندین نسل گذشته، انواع پوسترهای تبلیغاتی همراه با روزنامه ها و مجلات ارسال می شد یا در سطح شهر آویزان می شد. 
در حال حاضر، پوسترهای تبلیغاتی همان نوع تبلیغ را حفظ کردند، اما از انواع تکنیک های جدید مثل انتشار بنر تبلیغاتی آنلاین در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استقبال می کنند. ما می توانیم استفاده از کاغذ، رنگ، طرح و حتی روش های چاپ منحصر به فرد را در انواع پوسترهای تبلیغاتی جدید مشاهده کنیم. به طور خلاصه، طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی آنقدر رقابتی شده است که یک شرکت باید با در انتخاب  رنگ، شعار و حتی لحن یا حالتی که طرح تکمیل شده ارائه می‌دهد دقت  کند.

پوسترهای تبلیغاتی کمپین

کمپین، طبق تعریف، مجموعه ای از فعالیت ها و تبلیغات مشابه با یک موضوع مشترک و یک هدف تعیین شده است. شاید نمونه بارز آن مبارزات انتخاباتی در زمان انتخابات برای مناصب دولتی باشد. هر نامزد انتخاباتی، افرادی را دور هم جمع می کند تا از منابع مختلف برای تبلیغات مرتبط استفاده کنند که به آن  کمپین گفته می‌شود.
یکی از انواع پوسترهای تبلیغاتی برجسته و نمادین در سال های اخیر مربوط به ایالات متحده در سال 2008 بود: پوستر نمادین "HOPE" برای باراک اوباما که تبدیل به نماد انتخاباتی او شد.
این پوستر قدرتمند و ساده بود: فقط سه رنگ داشت، صورت مرد به سبکی ساده و هنرمندانه و یک کلمه چهار حرفی با فونت بزرگ، پررنگ و فونت sans-serif این تصویر قابل توجه و قابل تشخیص بسیار محبوب شد و امروزه نیز از آن تقلید می شود.
کمپین‌ها روش‌های رایجی برای تبلیغات هستند، زیرا تغییرات متعددی را در یک ایده مشترک امکان‌پذیر می‌کنند، که همه آن‌ها را با همگامی برند به هم پیوند می‌دهد و یک محصول را به مخاطب یادآوری می‌کند، اما از روش های متفاوت. برای مثال، رستورانی که یک آیتم منوی جدید را تبلیغ می‌کند، ممکن است تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی را منتشر کند که همگی عبارت‌های کلیدی یکسانی دارند اما سناریوهای متعددی را ارائه می‌دهند که به آن علامت تجاری منتهی می‌شود. هر تبلیغ به وضوح به عنوان بخشی از کل کمپین در نظر گرفته می شود، اما دیدن چندین رویکرد مرتبط نه تنها برای بیننده سرگرم کننده است بلکه او را کاملا با برند درگیر می کند.

انواع پوسترهای تبلیغاتی شرکتی

پوسترهای شرکتی بیشتر توسط شرکت های بزرگ و چند ملیتی استفاده می شود. آنها از پوستر برای تبلیغ برند و انواع خدمات خود به عنوان یک کل استفاده می کنند، نه یک محصول واحد. از طریق این نوع پوسترهای تبلیغاتی ، شرکت‌ها آگاهی ایجاد کرده و اطلاعات مختصری در مورد کارهایی که انجام می‌دهند و اینکه چگونه شخص می‌تواند آنها را پیدا کند - مانند یک آدرس فیزیکی یا یک آدرس اینترنتی، ارائه می‌کنند. اطلاعات ارلئه شده در بنر تبلیغاتی شرکت ها، مستقیم و به راحتی قابل درک است. به عبارت دیگر، طراحی پوستر باید ساده و مختصر باشد - اما در عین حال به اندازه کافی واضح باشد که پیام شرکت بتواند توسط مخاطبان هدف خود پردازش و حفظ شود، حتی اگر فقط یک لحظه دیده شود.

پوسترهای تبلیغاتی دیجیتال و آنلاین

پوسترهای دیجیتال که به بنر وب نیز مشهورند، به دلیل در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن، محبوبیت زیادی به دست آورده اند. پوسترهای سفارشی را می توان با نرم افزار ها و بنرساز های آنلاین متعددی طراحی کرد و سپس به سرعت برای استفاده در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر نمود.
دیجیتالی شدن اکنون بر بازاریابی حاکم شده که بر طراحی پوستر نیز تأثیر می گذارد. اگرچه سبک‌های هنری جدیدی پدید آمده‌اند، اما ما همچنین می‌بینیم که سبک‌های سنتی پوستر به فرمت دیجیتال ترجمه شده‌اند.
مردم همچنان از سبک Art Nouveau استقبال می‌کنند، حتی اگر این طرح به‌جای لیتوگرافی پاریسی در Adobe ایجاد شده باشد. و اگرچه چاپ بلوک، شابلون، حروف دستی، و چاپ لینو همگی از تجدید حیات برخوردار شده‌اند، اسکن‌ها و چاپ‌های دیجیتال اغلب برای بازتولید بنرهای سنتی با روش های دیجیتال استفاده می‌شوند.
با کمک علم و فناوری، پوسترهای دیجیتال فقط به بنرهای چاپی محدود نمی شوند. اکنون می‌توانید انواع پوسترهای تبلیغاتی دو بعدی و سه بعدی یا بنرهای اسکرول را که روی LED نمایش داده می‌شوند، ببینید. مزیت دیگر بنرهای دیجیتال این است که قابل سفارشی سازی مجدد هستند.

پوسترهای تبلیغاتی مد

در حالی که ژانرهای دیگر اغلب آزادی ایجاد تبلیغات وحشی بیشتری را به دست می آورند، پوستر مد مدرن از ساختار خاصی پیروی می کند. معمولا در طراحی پوستر مد، تصویر اصلی محصول است. یک تصویر بزرگ از محصول در نقطه مرکزی معمولاً روی یک مدل استفاده می شود. نام برند، خواه یک فروشگاه، خط تولید لباس یا ساعت‌ساز باشد، با حروف درشت است و گاهی اوقات علامت کوچک‌تری به دنبال دارد. اگرچه این ثبات ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما هنوز هم می تواند تنوع زیادی داشته باشد، زیرا صنعت مد خلاقیت زیادی را در بر می گیرد. زمان، فکر، پول، آماده‌سازی و پس‌تولید زیادی صرف عکاسی می‌شود. تمرکز تبلیغ ممکن است یک لباس سیاه کوچک باشد، اما صحنه، صحنه، نورپردازی، آرایش - هر قطعه به دقت برنامه ریزی شده است. تصویر پایانی معمولاً زیباست که از نظر ترکیبی به آن نگاه شود،

انواع پوستر تبلیغاتی برای رویداد ها

همانطور که از نام آن پیداست، بنرهای تبلیغاتی یک رویداد برای اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد رویدادهایی مانند اجراهای تئاتری، کنسرت ها، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، جمع آوری کمک های مالی و غیره منتشر می شوند. گاهی اوقات، صحنه‌هایی از آن‌چه که طرفداران خواهند دید، در بنر به تصویر کشیده می‌شوند – مثلا عکس‌هایی از سال‌های قبل اگر رویداد سالانه اتفاق می‌افتد، یا شاید چهره دو کشتی‌گیر برای یک مسابقه. با این حال، اغلب تنها چیزی که لازم است چند کلمه چاپ شده است - برای مثال، اگر قرار است یک کمدین مشهور و استثنایی در یک مکان محلی اجرا کند، بهترین راه برای جذب طرفداران چاپ نام با حروف بزرگ در کنار تاریخ و مکان رویداد است.  
رویدادهای کوچک در مقیاس کوچک و برای اولین بار به پوسترهایی نیاز دارند تا مشتریان را جذب کنند، اما رویدادهای پرطرفدارتر به تبلیغات نیاز دارند تا خطر فراموش شدن آنهارا تهدید نکند.
انواع بنرهای تبلیغ رویداد با هدف جمع آوری پول، فروش بلیط، پر کردن صندلی ها، تبلیغ یک هدف یا صرفاً جذب جمعیت برای گذراندن اوقات خوش، و اطلاع رسانی طراحی می شوند. 
مهمترین اطلاعاتی که این پوسترها باید داشته باشند تاریخ (یا زمان رویداد) و مکان است. قیمت بلیط معمولاً تبلیغ نمی شود مگر اینکه یک پیشنهاد ویژه باشد - در غیر این صورت، پوستر باید ایده حضور در رویداد را در ذهن فرد تشویق کند. اگر بینندگان تصمیم بگیرند که واقعاً می‌خواهند در رویداد شرکت کنند، در مرحله خرید، قیمت بلیت کمتر آنها را پشیمان می کنو تا اینکه روی پوستر چاپ شده باشد.

پوسترهای تبلیغ فیلم

یکی از انواع پوسترهای تبلیغاتی رایج که در سرتاسر جهان دیده می شود، برای تبلیغ فیلم است. از زمانی که فیلم‌ها بر روی صفحه نمایش نقره‌ای نقش بسته بودند، پوسترهایی برای تبلیغ آن‌ها وجود داشت. امروزه این تکنیک مفید و موثر باقی مانده است. 
طراحی پوستر به مردم انتشار یک فیلم را اطلاع می دهد و در عین حال یک پیش نمایش جذاب و روشنگر ارائه می دهد، خواه کلاژی از شخصیت ها را با عکسی از یک صحنه فیلم به آنها معرفی می کند. 
یک پوستر فیلم خوب جذاب است و تماشاگران بالقوه سینما را وسوسه می کند. تولید و توزیع پوسترها نسبتاً آسان است، و مقرون به صرفه تر از تبلیغات تلویزیونی است. بنرهای تبلیغاتی آنلاین نیز نسبتاً مؤثر هستند و امتیاز دسترسی به مخاطبین بیشتری را دارند که در خانه تلویزیون تماشا نمی کنند.

جمع بندی

انواع پوسترهای تبلیغاتی ممکن است در نهایت با یک بنر ساز آنلاین رلیگان مثل دومینگو طراحی شوند، اما ارزشی که دارند نامحدود است. مرزهای آنها فقط با تخیل محدود می شود. موفقیت یک پوستر به منحصر به فرد بودن و جذابیت زیبایی شناختی و سادگی آن بستگی دارد. بنابراین، پیدا کردن طرح با کیفیتی که بتواند چشم بیننده را جلب کرده و هدف را به سرعت بیان کند، مهم است.
شما می توانید نه تنها برای طراحی و چاپ انواع پوستر تبلیغاتی  بلکه برای ساخت انواع محتواهای تصویری از جمله پست و استوری اینستاگرام روی دومینگو حساب  کنید. صد قالب آماده این بنرساز آنلاین به شما کمک می کند که طی چند دقیقه طرح مورد نظر خود را خلق کنید. پس چرا منتظرید؟ همین الان شروع کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین