بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان هر روز از پلتفرم اجتماعی اینستاگرام بازدید می کنند. هر یک از آنها دلیل خاص خود را برای داشتن یک زندگی اجتماعی فعال پیدا کردند: شخصی عکس ها و ویدیوهای خود را منتشر می کند، شخصی به عنوان یک اینفلوئنسر پیشرفت می کند و مارک ها و شرکت ها با استفاده از نرم افزار ساخت عکس متحرک و طراحی بنر اینستاگرام با مخاطبان خود تعامل می کنند و مشتریان جدیدی را جذب می کنند.
شکی نیست که تقاضا باعث ایجاد عرضه می شود. این پلت فرم بسیار انعطاف پذیر و پویا است. اخیراً اینستاگرام فرمت های زیادی را برای ارتباط بیشتر با کاربران خود ادغام کرده است. در ابتدا فقط تصاویر وجود داشت، سپس عکس های متحرک، بنر های تبلیغاتی، فیلم ها و استوری ها اضافه شدند و زمانی که 15 ثانیه برای تماشای ویدیوها برای کاربران کافی نبود، این پلتفرم قابلیت آپلود تقریباً کامل ویدیوها را به صورت Instagram TV یا IGTV اضافه کرد. هر یک از قالب های ذکر شده دارای قابلیت های تبلیغاتی هستند. 
در این مقاله با نحوه استفاده از نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

 

نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام

 

آیا می توان از عکس متحرک و ویدیوها در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کرد؟

بله، استفاده از عکس متحرک و ویدئو این نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است. طبق تحقیقات quintly.com ، عکس های متحرک و ویدیوها توجه بیشتری را نسبت به عکس های ساده به خود جلب می‌کنند – نرخ تعامل این نوع محتوا، ۲۱.۲ درصد بیشتر از تصاویر ثابت است و مخاطبین روی تبلیغات ویدیویی معمولاً ۷.۵ برابر بیشتر از تبلیغات ثابت کلیک می‌کنند.
البته درک این نکته مهم است که فقط ارسال یک ویدیو و انتظار برای فروش آن، یک شکست است. طراحی بنر ویدئویی با عکس های متحرک شامل عکس محصولات یا نمونه کارها باید یک رویکرد یکپارچه برای ایجاد تبلیغات باشد: از طرفی محتوای ویدیویی باید اصلی، شیک، مد روز و ثابت باشد – که در جلب توجه مخاطب مهم است.

چرا از نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدیویی استفاده کنیم؟

بزرگترین دلیل استفاده از عکس های متحرک در تبلیغات یک کسب و کار، تعامل بهتر با مخاطب است. کاربران به ویدیوها پاسخ مثبت و فعالی می دهند و از این رو شاخص های عملکرد تبلیغات نیز رشد می کنند که یک عامل مثبت برای رشد مشترک ارگانیک است. وظیفه شما این است که دائماً محتوای عالی تولید و ایجاد کنید که چیزهای جالب زیادی را در مورد شرکت شما نشان دهد و افکار عمومی را شکل دهد. 
استفاده از نرم افزار ساخت عکس متحرک برای خلق یک بنر ویدیویی خوب به صورت 24 ساعته برای شما کار خواهد کرد و محصول یا خدمات شما را هر بار به همان شیوه ارائه می کند. با به کار گیری این نرم افزارها، بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام به استخدام یک طرلح گرافیک حرفه ای نیاز ندارد بلکه یک ویدئوی خلاقانخ ساده که از عکس های متحرک در آن استفاده شده نیز به خوبی برای جلب توجه مخاطب کار می کند. اگر طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام را در فعالیت های SMM (بازاریابی رسانه های اجتماعی) به کار می برید، حتما از هشتگ ها و موقعیت جغرافیایی استفاده کنید. می‌توانید افراد، محصولات و سایر صفحات خود را در ویدیو تگ کنید.

فرمت های اصلی ساخت ویدیو با استفاده از عکس های متحرک

برای اینکه تبلیغ‌کنندگان بتوانند محصولات یا خدمات خود را به شیوه‌ای متنوع‌تر ارائه کنند، اینستاگرام چندین فرمت را ارائه می‌دهد:

1. انتشار عکس های متحرک در فید (تبلیغات ویدیویی درون فید)

در این روش، تبلیغات در فید کاربر ظاهر می شود - این جایی است که وقتی برنامه را باز می کنند بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند.
برای استفاده حداکثری از تبلیغات خود، مهم است که به خاطر داشته باشید که کاربران اصلاً انتظار ندارند ویدیوهای تبلیغاتی را در فید خود ببینند. آنها فقط صفحات را ورق می زنند و به دنبال پست های جالب از دوستان شان می گردند و ویدیوی شما باید آنقدر خوب باشد تا خریداران بالقوه را جذب کند. بنابراین باید، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ارزشمند، جذاب و سرگرم کننده است.
برای این کار بهتر است با ویژگی های محتوایی که در فید منتشر می شود آشنا شوید:
ابعاد و ویژگی های خلاقیت های ویدئویی:
•    حداقل رزولوشن برای ویدیوهای IGTV 600x315 است.
•    حداقل وضوح تصویر مربعی 600x600 است.
•    حداقل وضوح تصویر عمودی 600x750 است.
•    نسبت ابعاد IGTV 16:9 است.
•    نسبت ابعاد مربع 1:1 است.
•    نسبت تصویر عمودی 4:5 است.
•    حداکثر حجم فایل برای همه فرمت ها 4 گیگابایت است.
•    فرمت های ویدیویی توصیه شده: MP4 و MOV.
•    حداکثر طول ویدئو 60 ثانیه و حداکثر 30 فریم در ثانیه است.

2. انتشار عکس متحرک یا بنر ویدئویی در استوری اینستاگرام

قالب "استوری" بسیار محبوب است. بر این اساس نتیجه چنین فعالیت های تبلیغاتی بسیار بالاست. استوری‌های حساب تجاری بین دیگر استوری های کاربران ظاهر می‌شوند، بسیار بومی به نظر می‌رسند و می‌توانند به 400 میلیون خریدار بالقوه برسند (براساس bestmarketing.pub ، این تعداد افراد روزانه استوری ها را تماشا می‌کنند ).
بنابراین استفاده از نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام، یکی از بالاترین نرخ های CTR و CPC کمتری دارند. مدت زمان این ویدئوها 15 ثانیه است و کاربر باید انگشت خود را به سمت بالا بکشد تا به صفحه محصول یا خدمات برسد (به هر حال، توصیه می‌کنیم فراخوان پیش‌فرض CTA را انتخاب کنید.
اندازه و مشخصات
•    وضوح پیشنهادی – ۱۰۸۰ ×۱۹۲۰ 
•    حداقل وضوح -  ۶۰۰ × ۱۰۶۷
•    نسبت تصویر: 9:16
•    حداکثر اندازه و طول: 4 گیگابایت / 15 ثانیه

3. تبلیغات کرسول

این آموزنده ترین قالب است. تصور کنید که حداکثر 10 ویدیو در یک تبلیغ داشته باشید، که فرصتی عالی برای ارائه کمپین، محصول یا خدمات شما به سبک پویا با عکس های متحرک است. با استفاده از نرم افزار ساخت عکس متحرک، می توانید استوری، کاتالوگ محصولات یا هر ایده خلاقانه دیگری خلق کنید و در این قالب منتشر کنید.
ابعاد و مشخصات هر ویدیو:
•    وضوح: ۶۰۰ × ۶۰۰ ، ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰
•    نسبت تصویر: 1: 1
•    حداکثر اندازه و طول: 4 گیگابایت / 60 ثانیه

4. طراحی بنر تبلیغاتی ویدیویی برای تلویزیون اینستاگرام IGTV

این فرمت به شما امکان می دهد ویدیوهای بیش از یک ساعت را در اینستاگرام آپلود کنید. در اینجا باید بسیار مراقب باشید، زیرا هر کاربر حاضر نیست یک ساعت وقت صرف تماشای ویدیوی شما کند. طراحی عکس های متحرک با نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی، ضروری است. تبلیغات IGTV نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد و شامل محتوایی باشد که زندگی پشت صحنه، اطلاعات مفید، آموزش ها یا استوری های الهام بخش را نشان می دهد.
ابعاد و مشخصات:
•    نسبت تصویر: 4: 5 تا 9:16
•    حداکثر حجم و طول: 650 مگابایت تا 10 دقیقه یا 3.6 گیگابایت تا 60 دقیقه.
•    حداکثر اندازه و مدت زمان: 15 ثانیه تا 10 دقیقه.

چگونه برای اینستاگرام بنر تبلیغاتی با عکس های متحرک خلق کنیم؟

در واقع، برای ساخت تبلیغات ویدیویی از عکس های متحرک نیازی به استخدام یک تیم کامل تولید ویدیو ندارید.
همه چیز با استفاده از یک نرم افزار ساخت عکس متحرک بسیار ساده است. شما حتی می توانید از facebook ads manager برای ساخت ویدیو استفاده کنید:
1. هنگام ایجاد یک تبلیغ، گزینه “Create video” را انتخاب کنید.

نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام

2. طرح ها یا تصاویر مورد نیاز را دانلود کنید (تا 6 قطعه).

نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام

3. سبک انیمیشن را انتخاب کنید (در سمت راست می توانید ببینید ویدیوی تمام شده چگونه به نظر می رسد) و روی دکمه «سفارشی کردن» کلیک کنید.
4. نمایش ویدیو را سفارشی کنید، عکس ها را انتخاب یا جایگزین کنید، زیرنویس یا برچسب اضافه کنید.

نرم افزار ساخت عکس متحرک برای طراحی بنر ویدئویی اینستاگرام

5. فایل ویدئویی تمام شده را می توان برای انتشار با فرمت عمودی تطبیق داد.
مراحل ساخت ویدئو با عکس های متحرک تمام شده و ویدئو آماده استفاده است.
البته، عملکرد Ads Manager نسبتاً محدود است، اما می‌تواند به شما کمک کند چند تصویر ثابت را به دنباله‌ای ویدیویی تبدیل کنید که برای مخاطب هدف شما جالب‌تر باشد. تنها نقطه ضعف این است که فرصت های زیادی برای خلاقیت وجود ندارد و همه ویدیوهای تمام شده بسیار شبیه به یکدیگر خواهند بود.

نرم افزار ساخت عکس متحرک دومینگو برای طراحی بنر اینستاگرام

اگر می خواهید یک ویدیوی زنده، پویا و جذاب از عکس های متحرک بسازید ، از نرم افزار ساخت عکس متحرک دومینگو استفاده کنید :
1. اولین قدم این است که وارد حساب کاربری خود شوید تا کل تاریخچه کار شما در یک مکان ذخیره شود. ایجاد تغییرات، ویرایش یا طراحی مجدد محتوای نهایی به راحتی در حساب کاربری شما در دسترس است).
2. اندازه چیدمان مورد نیاز را انتخاب کنید (برای ویدیوهای اینستاگرام، ابعاد عبارتند از: 1080 * 1080 پیکسل (ویدئوهای مربعی برای فید) و 1080 * 1920 پیکسل (عمودی برای استوری).
3. اگر آماده ساختن یک ویدیو از عکس های خود هستید، کار را در نرم افزار ساخت عکس متحرک راحت و ساده ما شروع کنید. اما همیشه می توانید از قالب های آماده متحرک برای موضوعات مختلف استفاده کنید که بیش از 1000 نمونه از آنها در دومینگو وجود دارد. قالب ها بسیار متنوع هستند و به راحتی با استراتژی های بازاریابی مختلف کسب و کارها سازگار هستند. ما فیلترهای مناسبی برای یافتن دسته مورد نیاز شما ایجاد کرده ایم.
4. قالب را ویرایش و سفارشی کنید: جلوه ها، مدت زمان نمایش هر عکس و عناصر دیگر را انتخاب کنید. ویدیوی خود را روشن و چشم نواز کنید، اما زیاده روی نکنید.
5. متن های لازم را بنویسید، فونت های مناسب را انتخاب کنید (یادتان باشد مختصر و مفید بنویسید).
6. لوگو، دکمه ها، عناصر تعاملی و هر گونه افکت دیگری را برای جلب توجه کاربر از همان ثانیه اول برای ساخت ویدیو از عکس های متحرک اضافه کنید.
 6. ویدئو را دانلود کرده و روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. 
برای استفاده از ویدیوی ساخته  از عکس های متحرک در تبلیغات، می توانید آن را با فرمت  GIF یا حتی بهتر از آن در فرمت ویدیوی MP4 بارگذاری کنید (در این صورت ویدئو حتی روان تر پخش می شود).

چگونه تبلیغات ویدیویی را در اینستاگرام منتشر کنیم؟

تبلیغات ویدئویی جا یکی از بهترین روش های جذب مخاطب در اینستاگرام هستند. تفاوتی ندارد که یک بنر تبلیغاتی ویدیویی طراحی کردید یا از عکس های متحرک، ویدیوی جذابی ساخته اید، در هر صورت می تواند محتوای خود را در پست یا استوری اینستاگرام منتشر کرده و مخاطبین بیشتری جذب کنید.
برای شروع کافی است وارد برنامه شده و روی گزینه +ضربه بزنید.
اگر می خواهید ویدیو را در فید خود منتشر کنید، گزینه post را انتخاب نمایید.
از گالری گوشی، ویدئویی که با نرم افزار ساخت عکس متحرک ایجاد کرده آید را انتخاب کنید.اگر ویدیوی شما بیشتر از ۳۰ ثانیه باشد ۲ راه داری:
1.    آن را به صورت اسلایدهای ۳۰ ثانیه ای در فید قرار دهید.
2.    آن را به صورت کامل در igtv قرار دهید.
گزینه next را انتخاب کنید، کپشن، تگ و هشتک های مورد نظر خود را بگذارید و روی postکلیک کنید.
ویدیوی تبلیغاتی شما پس از چند ثانیه در فید منتشر خواهد شد.

چگونه تبلیغات ویدیویی اینستاگرام خود را بهبود ببخشیم؟

در ادامه نکاتی در مورد نحوه مؤثرتر کردن تبلیغات ویدیویی برای کسب و کارتان آورده شده است:

ویدیوهای کوتاه و ساده بسازید

خود سیستم تبلیغات اینستاگرام ساخت ویدیویی 6 تا 15 ثانیه ای از عکس های متحرک را توصیه می کند. بالاخره مردم نه برای تماشای تبلیغات 10 دقیقه ای، بلکه برای دیدن عکس ها و فیلم های دوستان شان به اینستاگرام می روند. شما 1 تا 3 ثانیه فرصت دارید تا از فریم اول آنها را به تماشای ویدیوی خود علاقه مند کنید.

از کپشن استفاده کنید

83 درصد از مردم ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند و در دستگاه های تلفن همراه، این تعداد به 92 درصد افزایش می یابد به نقل از business.instagram.com علاوه بر این، بازدید از ویدیوها و بنرهای تبلیغاتی اغلب هنگام حرکت در وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد و مطمینا در این شرایط مخاطب به علت همهمه موجود نمی تواند صدای ویدیو را به درستی بشنود.
بنابراین، بهتر است برای طراحی بنر تبلیغاتی ویدیویی یا ساخت ویدیو از عکس های متحرک دقت کنید که محتوای تصویری بدون صدا نیز پیام مد نظر شما را منتقل کند.

طراحی کاور چشم نواز را فراموش نکنید

در اینستاگرام، کاربر می‌تواند این ویژگی را فعال کند که هنگام استفاده از داده تلفن همراه، ویدیوها پخش نشود. در نتیجه، برای متقاعد کردن کاربر به تماشای یک ویدیو، کاور آن نباید کمتر از یک ویدیو جذاب و قابل توجه در جریان باشد.

در عکس های ابتدایی، مفیدترین مطالب را منتشر کنید

شما باید در همان چند ثانیه اول، مخاطب را جذب کنید. پس برای ساخت ویدیو از عکس های متحرک، ابتدا روی عکس هایی که محصول یا خدمات شما قرار است معرفی کند تمرکز کنید. با عکس هایی شروع کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد.

روی یک هدف تمرکز کنید

 تبلیغ =  هدف. این نه تنها در مورد بنر های تبلیغاتی اینستاگرام بلکه در مورد پست ها و استوری های ساده نیز صدق می کند. شما نباید انتظار داشته باشید که کاربر هم یک پست را لایک کند و هم در مورد آن نظر دهد. این انتظار زیادی است و احتمال اینکه کاربر هیچ اقدامی از موارد فوق را انجام ندهد نیز وجود دارد.
یک بنر تبلیغاتی خوب برای افزایش فروش، یک فراخوان مثل «اکنون بخر» دارد و هدف آن این است که به مصرف کنندگان اجازه دهد به وب سایت رفته و محصول را خریداری کنند. 
اگر به دنبال ساخت ویدیو از عکس های متحرک با نرم افزار با هدف تبلیغات در اینستاگرام هستید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که ورود کاربر به سایت و ثبت سفارش خرید از لایک کردن و کامنت گذاشتن برای شما مهمتر است.

جمع بندی

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام راهی عالی برای نمایش یک شرکت، محصول یا خدمات به مخاطبان هدف شماست. علاوه بر این، با کمک یک ویدیو که با نرم افزار ساخت عکس متحرک تهیه شده، می توانید به راحتی تمام پیام تبلیغات خود را به هم مرتبط کنید یا نحوه عملکرد محصولات خود را نشان دهید. از ویدئو در فعالیت های تبلیغاتی خود استفاده کنید تا سطح وفاداری را افزایش دهید.
محتوای با کیفیت ایجاد کنید، ارزش افزوده ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که از فرمت ویدیویی پیروی می کنید که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار می کند. 
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، از قالب های آماده بنر ساز آنلاین دومینگو کمک بگیرید تا در کمتر از چند دقیقه بنر ویدیویی خود را از عکس های متحرک بسازید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین