استوری اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغات یک عکاس حرفه ای است. اگرچه فید اینستاگرام تصاویر زیبای شما را مدیریت می‌کند، اما استوری‌های اینستاگرام به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا شما را بشناسند.
طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی، مخاطبان شما را به تعامل وادار می‌کند. درآمارها نشان می‌دهد، 62% از کسب‌وکارها پیام‌های مستقیمی را به دلیل طراحی استوری تعاملی خود دریافت کرده‌اند. اگر به دنبال ارتباط با مشتریان هستید، در اینجا چند نکته سریع و آسان وجود دارد که استوری های اینستاگرام شما را ارتقا می‌دهد، همراه با 8 ایده طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی که می‌توانید تنها در چند دقیقه با قالب های آماده دومینگو آنها را بسازید.

 

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

 

8 ایده طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

طراحی استوری اینستا راه فوق العاده ای برای برقراری ارتباط با مخاطبین است. با این ایده های جذاب می‌توانید با مخاطبین تان تعامل بیشتری برقرار کنید.

1. نگاهی به طرح های جدید برای عکاسی بیندازید

با انتشار یک استوری اسلایدی از ایده های خلاقانه، به مشتریان اجازه دهید با دید شما نسبت به ایده های عکاسی آشنا شوند. این استوری مشتریان را برای عکس گرفتن در اتلیه شما ترغیب می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا بدانند که شما در تلاش برای خلق تصاویر شگفت انگیز هستید. 
نمونه استوری تبلیغاتی زیر قالب آماده خلاقانه ای را نشان می‌دهد که می‌توانید با تصاویر خود آن را سفارشی کنید.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

2. از پشت صحنه اتلیه تان عکس بگیرید

یک ایده جذاب طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی این است که تمام مراحلی که برای گرفتن یک عکس باورنکردنی انجام می‌شود را به اشتراک بگذارید. در دومینگو چند قالب آماده وجود دارد که می‌توانید آنها را برای طراحی استوری تبلیغاتی امتحان کنید تا به مشتریان اطلاع دهید که چقدر برای گرفتن هر عکس زمان صرف می‌کنید.
چند ایده برای طراحی استوری تبلیغاتی از پشت صحنه آتلیه تان می‌تواند این نمونه‌ها باشد:
•    از دکورهای مختلف اتلیه تان عکس بگیرید
•    وسایل یا لباس‌های آماده را به اشتراک بگذارید
•    تایم لپس عکاسی خود را به اشتراک بگذارید

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

3. از تصاویر قبل و بعد در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی استفاده کنید

آیا در اتلیه تان برای عکاسی عروسی یا جشن های خاص، عروس و داماد یا سوژه های عکاسی را اماده می‌کنید می‌توانید تصاویر قبل و بعد را به اشتراک بگذارید که به مشتریان بالقوه نگاهی اجمالی به خدمات ویژه شما می‌دهد که چقدر می‌تواند جذاب باشد و چقدر خوب به نظر می‌رسد.
از آنجایی که مشتریان اغلب نمی‌دانند که چرا کامل شدن عکس‌ها اینقدر طول می‌کشد، می‌توانید تصاویر قبل و بعد از ویرایش یا روتوش عکس را به انها نشان دهید. 
با کمک قالب های آماده زیر می‌توانید تفاوت بین تصاویری که مستقیماً از دوربین گرفته شده و تصاویری که کاملاً پردازش شده و برای مشتری شما آماده هستند را نشان دهید.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

برای دانلود و ویرایش ایده طراحی استوری تبلیغاتی قبل و بعد برای عکاسی کلیک کنید.

4. فالوورهای خود را به تعطیلات ببرید

تعطیلات می‌تواند راهی سرگرم کننده برای نشان دادن مهارت های عکاسی تان به روشی جدید باشد. داستان سفر خود را بگویید تا دنبال کنندگان احساس کنند که در کنار شما هستند. قالب آماده زیر می‌تواند نمونه خلاقانه ای برای اضافه کردن عکس های هیجان انگیز سفر شما باشد:

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

5. در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی، نقل قول‌ها را به اشتراک بگذارید

یک نقل قول می‌تواند یک تصویر را به زیبایی برجسته کند و به بینندگان زمان بیشتری برای جذب شدن به ایده عکاسی شما بدهد. اگر به قالب زیر یک عکس زیبا از اتلیه تان همراه با یک نقل قول الهام بخش اصافه کنید، یک استوری تبلیغاتی فوق العاده خواهید داشت.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

این ایده به شما امکان می‌دهد چندین عکس را به اشتراک بگذارید، در حالی که به مخاطب خود تصویری نشاط آور و قابل اشتراک ارائه می‌دهید. با یک هشتگ مانند #عکاسی_خاطره_انگیز  به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنید.

6. به مکان مورد علاقه خود برای عکاسی بروید و چندین عکس جذاب برای ایده طراحی استوری کلاژ بگیرید

به مشتریان اجازه دهید ببینند کجا دوست دارید عکس بگیرید. همچنین می‌توانید توضیح دهید که چرا این مکان برای عکاسی، مورد علاقه شما است. مکان هایی با طبیعت زیبا را معرفی کنید که می‌تواند برای عکاسی در فضای باز مناسب باشد. این ایده طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی به شما کمک خواهد کرد که نشان دهید چقدر به مشتریان خود اهمیت می‌دهید و به آنها کمک می‌کنید خودشان بتوانند عکس های سلفی زیبایی بگیرند.

7. یک نظرسنجی در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی منتشر کنید

با پرسیدن سوال از مخاطبان خود، تعامل با آنها را افزایش دهید. دو عکس از یک سوژه را منتشر کنید و از آنها بپرسید کدام را ترجیح می‌دهند - رنگی یا سیاه و سفید؟ خندان یا جدی؟ لباس قرمز یا آبی؟ 

8. عکس سلفی از خودتان بگیرید

کمی درباره خودتان به مشتریان اطلاعات بدهید. عکس های سلفی از خودتان خارج از اتلیه بگیرید و به اشتراک بگذارید. اگر حسوان خانگی دار می‌توانید مهارت های عکاسی خود را با عکاسی همراه سگ یا گربه تان به نمایش بگذارید. حتی اگر به فعالیت هایی غیر از عکاسی علاقه دارید، از سرگرمی‌ها، فیلم های محبوب یا رستوران های مورد علاقه تان عکس بگیرید و آنها را به اشتراک بگذارید! این نوع طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی به مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی هستید می‌دهد و اعتماد ایجاد می‌کند.

9. ایده عکاسی برای روز تولد را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید

یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین استوری های اینستاگرام، محتواهایی است که مربوط به ایده استوری تولد می‌شود. اگر به مخاطبین تان چند ایده جذاب برای گرفتن عکس در روز تولدشان بدهید، می‌توانید توجه این بخش از مخاطبین را به پیج خود جلب  کنید.

نکاتی برای عکاسی استوری اینستاگرام

اکنون که با چند ایده طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی آشنا شدید، بیایید چند نکته را با شما به اشتراک بگذاریم تا مطمئن شوید استوری های شما به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسند.

به استوری خود موسیقی اضافه کنید

برخلاف فید اینستاگرام، مخاطبین تمایل دارند استوری های شما را با صدا تماشا کنند. بهاز یکی از ایده های زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید مخاطبین هنگام مشاهده استوری تبلیغاتی عکاسی شما، یک موسیقی مناسب می‌شنوند.
 اگر از Animoto استفاده می‌کنید، می‌توانید از بین صدها آهنگ دارای مجوز یکی را انتخاب کنید، حتی اگر فقط یک عکس ثابت پست می‌کنید باز هم می‌توانید این اهنگ را به استوری خود اضافه کنید که برای مخاطب جلب توجه می‌کند و روحیه یا سبک شما را برجسته می‌کند.
ایده دیگر این است که با مخاطبان خود ارتباط شخصی برقرار کنید و با صدای خودتان توصیحاتی درباره عکسی که در استوری منتشر کردید، بدهید. این ایده ممکن است مشتریان بالقوه را متقاعد کند که با شما تماس بگیرند یا حداقل درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی حتما از عناصر هویت برند تان استفاده کنید

استوری‌ها ممکن است جنبه سرگرم کننده اینستاگرام باشد، اما هدف همچنان جلب توجه کسب و کار عکاسی شماست. به همین دلیل مهم است که در استوری های خود درست مانند طراحی پست اینستاگرام برای فید تان از عناصر مرتبط با هویت برندتان استفاده کنید.
مثلا می‌توانید رنگ‌ها و فونت‌های اصلی را در قالب های اماده زیر تغییر دهید، یا از تنظیمات طراحی در ابزارهای استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید تا مطمئن شوید هر استوری رنگ‌، فونت‌ها و لوگو اتلیه شما را دارد.

از عکس های عمودی در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی استفاده کنید

شاید سال‌ها در مورد گرفتن عکس های افقی یا مربعی، حرفه ای شده باشید اما وقت آن رسیده که از همه عکس‌های عمودی خود در طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی بیشتر استفاده کنید. 
البته می‌توانید با استفاده از بک گراند اینستاگرام رایگان که در برنامه ساخت استوری دومینگو موجود است، عکس های افقی یا مربعی را در استوری قرار دهید.
قالب اماده زیر به شما امکان می‌دهد عکس های افقی یا مربعی را همراه با یک پس زمینه زیبا در استوری تبلیغاتی خود داشته باشید.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

استوری های تبلیغاتی را با موضوعات مختلف در هایلایت ذخیره کنید

آیا استوری های تعاملی مورد علاقه خود را با زحمت زیادی ساختید و می‌خواهید آنها را در هایلایت های اینستاگرام نگه دارید که بازدیدکنندگان بتوانند بعداً آنها را پیدا کنند. 
به راحتی می‌توانید چند هایلایت با موضوعات مختلف به پیج خود اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر یک عکاس عروسی هستید، می‌توانید عناوین برجسته برای عکاسی نامزدی، عکاسی عروسی و عکاسی سلفی ایجاد کنید. عکاسانی مانند ونسا جوی، کلی براون از هایلایت خود به عنوان یک نمونه کار کوچک استفاده می‌کند و بهترین کارهایی را که در استوری های خود به اشتراک می‌گذارند، در آنها نشان می‌دهند.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

اگر برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام نیاز به ایده دارید از طرح های آماده دومینگو استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل پیج تان را بررسی کنید

استوری‌های اینستاگرام دارای تجزیه و تحلیل هستند، اما شما فقط 14 روز فرصت دارید تا ببینید یک استوری خاص چقدر تعامل ایجاد کرده است. بنابراین، اگر می‌خواهید ببینید چه نوع محتوایی در پیج شما بهتر جواب می‌دهد، باید مرتباً بخش تجزیه و تحلیل را چک کنید. 
از استوری هایی که تعامل بیشتری دریافت کرده اند، ایده بگیرید تا استوری های تبلیغاتی بعدی خود را طراحی کنید.

از قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید

قالب های آماده برنامه ساخت استوری دومینگو بهترین روش برای طراحی استوری تبلیغاتی عکاسی هستند. مراحل ساخت استوری تبلیغاتی در استوری ساز آنلاین دومینگو بسیار راحت است:
1.    از این لینک وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید
2.    پس از ورود به حساب کاربری، گزینه استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

3.    در پنل سمت راست، گزینه عکاسی را در قسمت موضوع فیلتر کنید
4.    قالب های آماده را مرور کنید و روی یکی از آنها کلیک کنید تا وارد ویرایشگر شوید
5.    از ابزارهای ویرایشگر دومینگو استفاده کنید تا قالب را ویرایش کنید. ابزرهای متنوعی در ویرایشگر دومینگو در اختیار شما است، برخی از انها را با هم مرور می‌کنیم:

ابزار متن

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

ابزار فونت فارسی آنلاین

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

ابزار اپلود عکس

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

ابزار ادیت عکس آنلاین

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

ابزار استیکر، شکلک، اتیکت و...

طراحی استوری تبلیغاتی برای عکاسی

جمع بندی

بسیاری از ایده هایی که ممکن است برای عکاسی در آتلیه استفاده کنید، برای طراحی استوری تبلیغاتی عکاسی نیز جواب می‌دهد. اما چند روش وجود دارد که می‌توانید کاری کنید استوری هایتان بیشتر دیده شوند.
از هشتگ‌ها استفاده کنید: به هشتگ‌هایی فکر کنید که مشتریان بالقوه شما ممکن است جستجو کنند، به‌ویژه هشتگ‌هایی که شامل ژانر عکاسی و موقعیت مکانی شما می‌شوند.
افزودن برچسب مکان: اگر در مکان خاصی هستید، آن را تگ کنید! این برچسب به افراد محلی کمک می‌کند اتلیه شما را پیدا کنند.
سوژه‌ها یا مکان های عکاسی را تگ کنید: با تگ کردن افراد و مکان‌ها، استوری تبلیغاتی شما بیشتر و بهتر دیده می‌شود.
از قالب های آماده استوری دومینگو تبلیغ برای کسب و کار عکاسی خود استفاده کنید. این قالب‌ها به شما کمک می‌کنند در کمتر از چند دقیقه یک استوری جذاب و مخاطب مسند طراحی کنید که چشم همه را به سمت هنر عکاسی شما خیره می‌کند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین