طراحی لوگو در بازاریابی و تبلیغات برای اطمینان از اینکه یک برند در معرض دید قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. لوگو یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند است که در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان مزایای بسیار زیادی را برای هر کسب و کاری بدست آورد. در این مقاله به 10 مورد از مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات تجاری می پردازیم.
طرح‌های لوگو توسط سازمان‌ها، کسب‌وکارها و موسسات برای افزایش شناخت عمومی استفاده می‌شوند. لوگوی شما نماینده اصلی برند شماست که شخصیت برند تان را منتقل می کند و نشان دهنده شخصیت شماست. 

۱۰ مزیت طراحی لوگو برای تبلیغ برند

در ادامه 10 دلیل که نشان می دهد طراحی لوگو چه نقش حیاتی در انواع تبلیغات از کاتالوگ و کارت ویزیت گرفته تا بنر های تبلیغاتی دارد را با هم مرور می کنیم.

1. برقراری ارتباط موثر با مشتری

این یک واقعیت است که مشتریان قبل از توجه به محصول شما، به لوگوی برندتان توجه می کنند. افزودن لوگو به محتوای تبلیغاتی نظیو پوستر و بنر شما را قادر می سازد تا با مشتریان فعلی و آینده خود به روشی خلاقانه و محرک ارتباط برقرار کنید. وقتی مخاطبین بتوانند به راحتی تصویر برند شما را به خاطر بسپارند، تعامل بهتری با برندتان خواهند داشت و محصولات بیشتری را از شما خریداری می کنند.

2. جذب مشتریان جدید از مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات 

در دنیایی که رقابت بین برندها بسیار تنگاتنگ شده، استفاده از هر مزیت رقابتی یک ضرورت است. پس بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کنید و با لوگویی که توجه مشتری را به خود جلب کرده و تأثیری فراموش نشدنی در ذهن او ایجاد می کند، پیش قدم باشید.
مشتریان شما هر روز چندین لوگو را می بینند و از بین آنها به برندی که لوگوی قویتری دارد، اعتماد می کنند از آن به بعد با دیدن همان لوگو خوب، برند محبوبشان را شناسایی کنند. هنگامی که شما یک لوگوی عالی را در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام یا سایر محتواهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میدهید، باعث می شود مشتریان از میان سایرین رقبا، شما را انتخاب کنند. تلاش کنید تا متمایز شوید و به مخاطبان هدف خود نشان دهید که چقدر متفاوت یا بهتر از سایرین در بازار هستید.

3. ایجاد هویت و شخصیت متمایز برای برند

مشتریان زیادی، نام کامل و توضیحات یک شرکت را به خاطر نمی آورند. اینجاست که یک لوگو می تواند بسیار مفید باشد. لوگو به کسب و کار شما هویت می بخشد و آن را فوراً قابل تشخیص می کند. تأثیر عمیق‌تری نسبت به محتوا در ذهن بینندگان دارد و به‌راحتی به یاد می‌آید.
هویت یک برند با طراحی لوگو تقویت می شود. از مزایای داشتن لوگو این است که وجهه شرکت را به شدت افزایش می دهد و جای تعجب نیست که هر کسب و کاری، هزینه و زمان زیادی برای ساخت لوگوی خود صرف کند.

4. تقویت برندسازی از مهمترین مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات

هر برندی می خواهد خود را در صنعت، برجسته کند و طراحی یک لوگو قابل تشخیص از مزایای مهمی است که موجب شناخته شدن برند می شود. به عنوان مثال، چگونه لباس های مارک را شناسایی می کنید؟ پاسخ شما قطعا تشخیص لوگوی آن ها است.
نایک یا Levi's بدون داشتن لوگو، شناخته شده نیستند. تبلیغات با لوگو برای نمایش و تشخیص برند در داخل کشور و حتی در جهان بسیار مهم است. بهره بردن از مزایای طراحی لوگو در هر محتوای تبلیغاتی، برند شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهید. این امر به ساختن برند شما کمک زیادی می کند.
هرچه لوگوی برند بیشتر نمایش داده شود، هویت و اعتماد بیشتری از مخاطبیت به دست خواهید آورد که به نوبه خود باعث افزایش فروش، درآمد و سود شما می شود. بدون طراحی لوگوی مناسب، ممکن است مشتریان کمی نسبت به شما آگاه شوند و روی فروش شما تأثیر بگذارد.

5. درگیر کردن مخاطب با برند

از مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات این است که به مشتریان شما این امکان را می دهد تا در سطح عمیق تری با شما ارتباط برقرار کنند. این به شما امکان می دهد مخاطبان هدف خود را درگیر برندتان کنید و عکس العمل مثبتی را در آنها برانگیزید. تبلیغات کسب و کار شما بدون لوگو ممکن است به اندازه طراحی یک بنر تبلیغاتی دارای لوگو تاثیرگذار نباشد.

6. برنامه ریزی و ایجاد استراتژی برای تبلیغات

برنامه ریزی برای تبلیغاتی که دارای لوگو هستند، آسان تر است. هنگام ایجاد محتوای بازاریابی برای کسب و کار خود، باید به خاطر داشته باشید که همه مشتریان وقت لازم برای خواندن همه چیز را ندارند. اینجاست که می توانید از مزایای طراحی لوگو استفاده کنید.
درج لوگوی نام تجاری خود بر روی بنر تبليغاتی با حداقل متن و تصویر این فرصت را به مشتریان شما می دهد تا نگاهی سریع به تبلیغ شما داشته باشند و به اقدامی که از آنها خواسته شده پاسخ دهند. طراحی لوگوی قدرتمند تاثیری ماندگار در ذهن بینندگان شما می گذارد و به آنها کمک می کند تا بعداً برند شما را به خاطر بیاورند.

7. ایجاد شهرت برای برند از دیگر مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات

وقتی از طراحی لوگو در برندسازی خود استفاده می کنید، ایجاد محتوای تبلیغاتی آسان تر می شود. ترکیب لوگو و متن برای تبلیغ کسب و کار و ایجاد شهرت مهم است.

8. نمایش یک برند حرفه ای در دید مشتری

اگر می خواهید مشتریانتان به شما به عنوان یک کسب و کار حرفه ای نگاه کنند، به یک تصویر حرفه ای نیاز دارید. یک لوگوی عالی می تواند شما را برای مشتریانتان محبوب کند و به ایجاد اعتماد کمک کند. اگر لوگوی شما چشمگیر نباشد، مشتریان ممکن است آن را با خدمات و محصولات شما مرتبط کنند و نسبت به خرید از شما اطمینان کمتری داشته باشند. اگر در شیوه هایی که برند خود را نمایندگی می کنید استانداردهای بالایی را نشان می دهید؛ احتمال بیشتری وجود دارد که مردم محصولات برند شما را امتحان کنند.

9. ایجاد هماهنگی بین تبلیغات در پلتفرم های مختلف

ما در زمانی هستیم که کسب و کارها در چندین پلتفرم حضور دارند. تبلیغات چاپی، وب سایت ها، پوسترها، وبلاگ ها، اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و غیره. برند شما در همه جا حضور خواهد داشت. ایجاد نوعی ثبات در تمام این پلتفرم های تبلیغاتی ضروری است، تا اطمینان حاصل شود که برند شما در هر کجا که ظاهر می شود به درستی نشان داده می شود. از مزایای طراحی لوگو، حفظ ثبات مورد نیاز شما در تبلیغات است که به شما کمک می کند ظاهری حرفه ای داشته باشید.

10. رساندن پیام به مخاطب از مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات

لوگوی شما می تواند ماموریت و ارزش های شرکت شما را بیان کند. به عنوان مثال - اگر می خواهید به مخاطبان خود بگویید که خدمات سریع و قابل اعتمادی ارائه می دهید، بهتر است لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده آن باشد. لوگوی شما همچنین می تواند به سرعت کسب و کار شما را به مشتریانتان منتقل کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه حیوانات خانگی هستید، به راحتی می توانید آن را با تصاویر بصری نشان دهید. اگر نام شرکت شما به کاری که کسب و کار شما انجام می دهد مربوط نباشد، طراحی یک لوگوی مرتبط مهم تر است.

 

مزایای طراحی لوگو برای تبلیغات و بازاریابی

 

ویژگی های لوگوی مناسب برای تبلیغات و بازاریابی

لوگو یک قطعه ضروری از پازل بازاریابی است، زیرا می تواند برای انتقال یک پیام خاص به مخاطبان هدف شما استفاده شود.  لوگو مانند یک تبلیغ کوچک برای شرکت شما است که برای اکثر مشاغل مورد نیاز است. بیایید ببینیم یک لوگو چگونه می تواند به بازاریابی شما کمک کند.

1. شناسایی فوری برند از روی لوگو

لوگوی یک شرکت نقش مهمی ایفا می کند، زیرا به مشتری امکان شناسایی فوری برند، کسب و کار یا خدماتی که ارائه می دهید را می دهد. وقتی مشتریان بالقوه به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند، ممکن است بلافاصله نام شما را به خاطر نیاورند. اما اگر نام را با گرافیک های جالب و متقاعد کننده تقویت کنید، احتمالاً شما را به یاد خواهند آورد و از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند.

2. به تصویر کشیدن برند حرفه ای

داشتن یک لوگوی حرفه ای، معتبر بودن و رشد را به تصویر می کشد. از مزایای طراحی لوگو این است که اعتماد به نفس شرکت شما را افزایش داده و به عنوان وسیله ای برای متمایز کردن شما از رقبایتان عمل می کند و شخصیت کسب و کارتان را به اشتراک می گذارد. لوگوهای غیر استاندارد می توانند به این معنی باشند که شما در حوزه کاری خود یک آماتور هستید و مشتریان بالقوه شما را جدی نمی گیرند. برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، داشتن یک لوگوی حرفه‌ای، به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت در رقابت‌های خود پیروز شوید زیرا مالکیت قانونی برند را نشان می دهد و به عنوان محافظی در برابر جعل نام برندتان عمل می کند.

3. کمک به نشان دادن اهداف و ارزش های برند

یک لوگو برای نشان دادن ارزش ها و اهداف برند مربوطه در ساده ترین شکل آن به عنوان یک علامت یا نماد کار می کند. از دیگر مزایای طراحی لوگو این است که می تواند برای توضیح نام شرکت شما مفید باشد. با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر منحصربه‌فرد، یک لوگو به نمایش گرافیکی هویت یک شرکت تبدیل می‌شود و به مشتریان اجازه می‌دهد تا ارزش‌های اصلی برند را بشناسند. تحقیقات نشان داده است که فونت های استفاده شده در لوگو بر پاسخ مخاطبان تأثیر می گذارد.

4. آسان کردن تبلیغات/برندینگ

لوگوی شما در لوازم التحریر، وب سایت ها، کارت های ویزیت و تبلیغات ظاهر می شود. لوگوها نقش مهمی در بازاریابی برند شما برای مشتریان بالقوه دارند. هنگامی که نام تجاری شما در بازار، نامی برای خود دست و پا کرد، مشتریان به احتمال زیاد به هرگونه استفاده بیشتر از لوگو برای بازاریابی محصولات مختلف پاسخ مثبت خواهند داد. مزایای طراحی لوگو حرفه ای این است که می تواند منجر به افزایش فروش یا بیان برتری محصول در بازار هدف مربوطه شود.  

5. امکان استفاده از مزایای طراحی لوگو برای برندسازی

لوگو فقط جنبخ تبلیغاتی ندارد بلکه، باید با تمام جنبه های دیگر شرکت شما نیز هماهنگ باشد زیرا به قابل مشاهده ترین محتوای مربوط به کسب و کارتان تبدیل می شود. شما می توانید لوگوی خود را با تغییر یا رشد شرکت خود تکمیل یا بازطراحی کنید اما به خاطر داشته باشید که لوگو می تواند به یک نماد مهم و کمک کننده در فروش شرکت تبدیل شود.

لوگوی برند چیست؟

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک هفته ها یا ماه ها را صرف ایجاد یک طرح تجاری و انتخاب نام کامل شرکت می کنند، اما عنصر کلیدی دیگر در بازاریابی برند تات، لوگوی شما است. لوگو یک نمایش بصری است که بر روی تبلیغات شرکت، کارت ویزیت و بنر و پوستر و هر محتوایی که مرتبط با برندتان باشد، ظاهر می شود تا مشتریان برای شناسایی شرکت شما از آن استفاده کنند. اما مزایای طراحی لوگو چیزی بیش از شناخت برند است. آنها همچنین به مشتریان، شخصیت و ارزش های شرکت شما را منتقل می کنند.

اهمیت طراحی لوگو برای برندها

لوگوی هر برند نمادی از هویت آن است و اولین تصور مشتریان شما را از برندتان ایجاد می کند. بهترین لوگوها، پیامی را درباره ارزش های شرکت به مشتریان ارسال می کنند، وفاداری به برند ایجاد می کنند و به سربرگ، وسایل نقلیه و تابلوهای شرکت ظاهر حرفه ای تری می بخشند.
برخی از لوگوها، پیامی را بدون هیچ کلمه یا توضیحی منتقل می کنند، مانند Mr. Clean که نشان دهنده قدرت است. وقتی مصرف کنندگان لوگو را با یک محصول یا خدمات خاص مرتبط کنند، همه جا آن را می بینند. به همین علت لوگو های حرفه ای، سرگرم کننده یا به یاد ماندنی هستند. در نهایت، مصرف کنندگان معنای لوگوی کسب و کار را دریافت می کنند. لوگوها و برندهای محبوب پس از برقراری ارتباط با مخاطب آنها را جذب می کنند.

انواع لوگو مورد استفاده برای تبلیغات

به گفته مجله Entrepreneur، سه نوع اصلی لوگو، طرح هایی خلق شده با فونت، تصاویر و نمادهای انتزاعی هستند. برخی از لوگوها از ترکیبی از این سبک ها استفاده می کنند. لوگوهای نوشتاری فقط از نام شرکت در یک فونت با دقت انتخاب شده تشکیل شده است که آن را متمایز می کند. لوگوی تصویری، مانند یک قرص نان در کنار نام یک نانوایی، به سادگی پیامی درباره کاری که آن شرکت انجام می دهد ارسال می کند.
نمادهای انتزاعی، مانند swoosh نایک، بلافاصله با برند و تصویر شرکت شناسایی می شوند که سبک زندگی ورزشی را ترویج می کند. استفاده از یک نماد به عنوان یک لوگو یک حرکت خطرناک است زیرا مشتریان را ملزم می کند که فوراً شرکت شما را با آن نماد مرتبط کنند، در حالی که یک لوگوی نوشتاری به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا شرکت های جدید را با نام خود آنها تشخیص دهند.

ویژگی های انواع لوگو

از مزایای طراحی لوگو این است که در نهایت نام و هویت برند را به روشی خاص نشان می‌دهند. تصاویر، فونت و رنگ لوگو همه با هم برای ایجاد این تصویر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، در لوگوی یک شیرینی پزی، انتظار می رود که تصویری از گرما، عشق و صمیمیت را منتقل کند، برند دیگری ممکن است از یک فونت دست نوشته استفاده کند که برای نام شرکتش فانتزی به نظر می‌رسد. آنها همچنین ممکن است قلب، تصویری از خانه یا نمادهای دیگری که نشان دهنده عشق و صمیمیت است را در خود جای دهند. 
برای برندهای مرتبط با شور و هیجان مانند باشگاه های ورزشی، رنگ قرمز می تواند به رنگ غالب تبدیل شود که تصویری را که آنها در ذهن دارند، منتقل می کند. هنگامی که صاحبان کسب و کار شروع به طراحی لوگو می کنند، مهم است که در نظر داشته باشند که چگونه لوگوی آنها می تواند تصویری را ایجاد کند که مخاطبان هدف آنها را جذب کند و شرکت آنها را از رقبا متمایز کند. آنها همچنین باید در نظر بگیرند که این لوگو در طراحی بنر تبليغاتی، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تبلیغات چاپی چگونه به نظر می رسد.

نکاتی برای ساخت و طراحی لوگو در بنر تبلیغاتی

طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی، کارت ویزیت و محتواهای تبلیغاتی دیگر ممکن است گران باشد، بنابراین بهتر است از نرم افزارهای طراحی و ویرایش آنلاین مثل دومینگو برای ساخت لوگو و همچنین طراحی بنر اینستاگرام استفاده کنید. اما اگر پیشینه ای در زمینه طراحی ندارید، ارزش آن را دارد که یک طراح لوگو را استخدام کنید که در ساخت لوگو برای برند ها مجرب باشد. شما می توانید ایده های خود را با طراح به اشتراک بگذارید و با همکاری یکدیگر بهترین لوگو را برای شرکت خود خلق کنید. سپس از لوگوی طراحی شده برای ساخت بنر تبلیغاتی در بنرسازهای آنلاین بهره ببرید و آنها را به قالب های آماده موجود اضافه کنید تا برای مخاطبین تان جذابیت بیشتری داشته باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین