اینستاگرام با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو همچنان به انقلابی در قلمرو رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد، اجرای استوری اینستاگرام یکی از بزرگترین موفقیت های این پلتفرم است با این حال مشکلاتی مانند سایز استوری اینستاگرام یا زوم در استوری را نیز در بردارد.

استوری اینستاگرام چیست؟

با استوری‌های اینستاگرام، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را از کارهایی که در هر لحظه انجام می‌دهید خبردار کنید، می توانید استوری های اینستاگرام را در قالب یک ویدیوی کوتاه یا یک عکس عمودی ارسال کنید که در عرض 24 ساعت ناپدید میشوند. 
با این ویژگی توانایی پیگیری کسانی که استوری های اینستاگرام شما را مشاهده میکنند را دارید و حتی میتوانید استوری خود را به عنوان استوری IG به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید.
ما تبلیغات انواع کسب و کارها را در استوری اینستاگرام دیده ایم و اکنون ما اینجا هستیم تا بهترین سایز استوری اینستاگرام را به شما نشان دهیم تا ویدیوها و تصاویر شما به درستی در برنامه نشان داده شوند.
در اینجا برخی از بهترین روش ها به همراه ابعاد کامل استوری اینستاگرام برای کمک به ایجاد استوری های حرفه ای و جذاب در اینستاگرام آورده شده است.

سایز استوری اینستاگرام چیست؟

ابعاد و سایز استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 9:16 است.

علت بزرگ شدن سایز استوری اینستاگرام و حل مشکل زوم استوری اینستاگرام

این بدان معناست که ویدیو یا عکس داستان IG شما باید 1080 پیکسل عرض در 1920 پیکسل در ارتفاع داشته باشد.

علت بزرگ شدن سایز استوری اینستاگرام و حل مشکل زوم استوری اینستاگرام

فرمت های فایل تصویری پشتیبانی شده PNG و JPG هستند و تصویر استوری اینستاگرام شما باید کمتر از 30 مگابایت حجم داشته باشد.
ابعاد استوری اینستاگرام برای ویدیو برابر با 1080 در 1920 پیکسل است و اندازه فایل ویدیوی استوری IG شما باید کمتر از 4 گیگابایت باشد، تنها دو فرمت پذیرفته شده ی فایل ویدئویی اینستاگرام MOV و MP4 هستند. 
اینستاگرام در مورد سایز استوری اینستاگرام شما بسیار سختگیر است، اگر عکس یا ویدیویی را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید که با ابعاد لازم مطابقت ندارد، اینستاگرام عکس یا فیلم شما را برش می‌دهد و گاهی اوقات آن را بزرگ‌نمایی یا زوم می‌کند و این کار باعث از دست دادن کیفیت و گاهی اوقات حذف تصاویر مهم می شود

چگونه می توانیم یک استوری اینستاگرام با سایز استاندارد بسازیم؟

اگر به دنبال اضافه کردن یک عکس یا ویدیوی ساده به استوری خود هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویدیوی عمودی بگیرید یا با دوربین یا گوشی هوشمند خود عکس عمودی بگیرید؛ دقیقا برعکس نحوه فیلمبرداری ویدیویی.
ویدیوی عمودی به شما این امکان را می دهد که از املاک بیشتری در صفحه نمایش اینستاگرام در استوری های خود استفاده کنید.
اگر به دنبال ایجاد استوری اینستاگرام با متن های جذاب و تصاویر حرفه ای هستید، چند مرحله دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
می توانید از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای ساخت فیلم و عکس برای ایجاد استوری اینستاگرام برای خود یا کسب و کارتان استفاده کنید، از میان انواع قالب‌های استوری اینستاگرام که به خوبی طراحی شده‌اند، می‌توانید از آن‌ها برای سفارشی کردن نیازهای اجتماعی خود استفاده کنید.
علاوه بر این، می‌توانید ویدیویی را که از دوربینتان برداشته‌اید و به صورت عمودی گرفته شده است بگیرید و با استفاده از برنامه‌هایی مانند iMovie، Adobe Premiere Pro یا Final Cut آن را برش دهید، هر یک از این برنامه های ویرایش ویدیو به شما این امکان را می دهد که ویدیوی خود را به 1080 در 1920 برش دهید که متناسب با ابعاد مناسب ویدیوی استوری اینستاگرام باشد.
استوری های اینستاگرام به دلیل همه کاره بودنشان عالی هستند، شما می توانید از IG برای فروش یک محصول، تبلیغ برند خود (شخصی یا شرکتی)، یا حتی از آن به عنوان رسانه ای برای به روز نگه داشتن دنبال کنندگان خود استفاده کنید.

 

علت بزرگ شدن سایز استوری اینستاگرام و حل مشکل زوم استوری اینستاگرام

 

چگونه سایز و استوری های زوم شده در اینستاگرام را اصلاح کنیم؟

امروزه اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند، اما باید توجه داشت که تعداد کمی از آن‌ها در این مدت کوتاه، رشدی را داشته‌اند که اینستاگرام داشته است. 
شکی نیست که شبکه اجتماعی معروف با کیفیت بالا توسعه یافته است، در حال حاضر ابزارهایی را به ما ارائه می دهد که به بخشی حیاتی از زندگی روزمره بسیاری از ما تبدیل شده است.
یکی از بهترین امکانات آن، دوربین عالی آن است که با برنامه یکپارچه ارائه می شود، زیرا با فیلترها و گزینه های آن می توانیم تمام عکس ها و ویدیوهای خود را بهتر جلوه دهیم؛ اما اگر در استفاده از آن مشکل داشته اید و می خواهید مشکلات دوربین اینستاگرام را حل کنید، اکنون به شما نشان می دهیم که از کجا می توانید شروع کنید.
مانند هر برنامه دیگری، هنگام استفاده از اینستاگرام از طریق تلفن همراه، مشکلات خاصی وجود دارد.
در واقع، بسیاری از کسانی هستند که با بزرگنمایی غیرمعمول دوربین در استوری ها مشکل داشته اند و اگر اینطور است، ما دلیل این مشکل را به شما نشان خواهیم داد؛ علاوه بر این، ما یک راهنمای ساده برای رفع آن به شما ارائه می‌دهیم.
خوشبختانه، اشکالات مانند این اغلب می تواند با پاک کردن حافظه پنهان یا به روز رسانی برنامه شما برطرف شود؛همچنین می¬توانید هنگام ارسال پست از چند ترفند استفاده کنید تا اندازه و نسبت درست را بدست آورید.
ممکن است هنگام استفاده از دوربین هنگام ایجاد استوری های خود، کوچک‌نمایی معمولی داشته باشد که به شما اجازه نمی‌دهد به خوبی آنچه را که می‌خواهید بر روی صفحه ثبت کنید، فوکوس کنید؛ چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، پاسخ در واقع بسیار ساده است:
آنچه اتفاق می افتد این است که، همانطور که بسیاری از ما می دانیم، اندازه پیش فرض تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام  5:4 است. 
مشکل این است که از آنجایی که اکثر تلفن های همراه عکس را کشیده می گیرند، دوربین اینستاگرام زوم خودکار انجام می دهد که تصویر را برای جلوگیری از هرگونه مشکل تطبیق می دهد.

راه حل بزرگنمایی دوربین اینستاگرام

از آنجایی که این یک گزینه پیش‌فرض در برنامه اینستاگرام است، هیچ ابزاری وجود ندارد که به ما اجازه دهد آنچه را که «مشکل» می‌نامیم حل کنیم؛ اما از آنجایی که برای هر چیزی در این زندگی راه حلی وجود دارد، گام های دیگری نیز برای رسیدن به آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
•    طبق معمول با حساب کاربری خود وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
•    دکمه «نمایه» را فشار دهید تا به فیلد خود بروید.
•    سپس گزینه “Menu” که با سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه مشخص شده است را کلیک کنید.
•    «تنظیمات» را انتخاب کنید و به بخش «دوربین» بروید.
•    گزینه «استفاده از دوربین پیشرفته اینستاگرام» را خاموش کنید.
 پس از انجام این کار، می توانید زوم خودکار دوربین اینستاگرام را حذف کنید و اگر عکس را می گیرید و همچنان آن را دارد، با فشار دادن انگشتان خود آن را بزرگ کنید؛ اما اگر حتی نمی‌توانید مثل همیشه از دوربین استفاده کنید، به یاد داشته باشید که دسترسی دوربین را در اینستاگرام فعال کنید.

جمع بندی

استوری های اینستاگرام و سایز آن یک ویژگی اضافی است که می تواند به شما کمک کند فالوورهای بیشتری داشته باشید، این رسانه‌ای است که می‌توانید با افزودن پیوندهایی به استوری‌های IG خود، از آن برای افزودن دعوت به اقدام استفاده کنید و فالوورهای خود را به مکان خاصی هدایت کنید ؛ حتی می توان از آن برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند استفاده کرد.
ایجاد یک استوری اینستاگرام نیاز چندانی ندارد، اما ایجاد یک استوری جذاب می‌تواند کمی تلاش بیشتری را ببرد. 
به یاد داشته باشید که فالوورهای خود را تحت تأثیر قرار ندهید و از تصاویر و گرافیک قوی استفاده کنید تا واقعاً به برند شما کمک کند تا از همه برندهای دیگر متمایز شود.
ویرایشگر آنلاین دومینگو با صدها قالب رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام به شما کمک میکند که در کوتاهترین زمان ممکن استوری های جذاب با سایز استاندارد بسازید که در گوشی موبایل، تبلت و دسکتاپ زیبا و بی نظیر دیده شود.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین