تاثیر ویدیوهای تبلیغاتی در اینستاگرام بسیار بیشتر از عکس و بیلبورد هاست! اینستاگرام با ایجاد یک پلتفرم مناسب برای تبلیغات، این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده تا برند خود را به شهرت برسانند. برای ساخت کلیپ تبلیغاتی کافیست مهارت را با کمی چاشنی خلاقیت در آمیخته و اثری جذاب و دوست داشتنی بسازید. هر چه ویدیوی تبلیغاتی شما جذاب تر باشد، زودتر وایرال می شود و این یعنی مشتری بیشتر! 
در این مقاله قصد داریم به چالش ها و ایده های پیش روی شما در باب ساخت کلیپ تبلیغاتی در اینستاگرام بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید در این زمینه اطلاعات مفید و بروزی به دست آورید، با ما در این مقاله همراه باشید. 

ساخت کلیپ تبلیغاتی برای کافه و رستوران در اینستاگرام

حتما برای شما هم پیش آمده که بارها جذب ویدیوهای تبلیغاتی کافه و رستوران های معروف شده اید و ساعت ها پای دیدن این کلیپ های تبلیغاتی نشسته اید. در واقع رقابت تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد و اگر می خواهید بیشتر دیده شوید، باید خلاق تر باشید. ایده های کلی برای ساخت کلیپ تبلیغاتی کافه و رستوران شامل بهره گیری از محیط رستوران یا کافه، غذاهای آن یا دعوت از افراد مشهور برای حضور در کلیپ تبلیغاتی است. 

•    محیط رستوران یا کافه باید در نظر مشتری دلنشین باشد

خواسته اصلی مشتریان از شما ارائه یک فضای دلنشین و آرامش بخش و خدمات عالی است. بنابراین شما باید محیط دلنشین خود را به رخ مشتری بکشید. با حضور یک تیم حرفه ای، می توانید عکس و فیلم های بی نظیری از محیط رستوران یا کافه خود در اینستاگرام به نمایش بگذارید تا مشتریان نسبت به حضور در این فضا، مشتاق شوند. 

•    القای حس لذت در مشتری با نشان دادن غذاهای لذیذ و خوش رنگ

هدف از عکاسی از غذاها این است که حس خوشمزگی آنها به مخاطب القا شود. در واقع با خوش رنگ و لعاب نشان دادن غذاها، مخاطب را وسوسه می کنید تا آن را امتحان کند. هنرهای عکاسی و فیلمبرداری اینجا به کار خواهد آمد و شما با کمک گرفتن از یک تیم حرفه ای می توانید به خوبی جذابیت غذاهای خود را به مخاطب نشان دهید. تدوین مناسب، گرفتن پلان های جذاب و صداگذاری منحصربه فرد در ساخت کلیپ تبلیغاتی، تاثیر شگفت انگیزی دارد. 

•    دعوت از افراد معروف برای حضور در کلیپ تبلیغاتی

افراد معروف همیشه تاثیر بسزایی روی انتخاب مردم دارند و در صورتی که در ساخت کلیپ از این افراد دعوت به همکاری کنید؛ نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. سلبریتی ها معمولا فالوورهای زیادی در فضای مجازی داشته و با انتشار کلیپ در صفحه خود، برند شما توسط جامعه بزرگ تری دیده خواهد شد. از طرفی بنا بر اعتباری که این افراد دارند، اعتبار برند شما هم افزایش می یابد. 

ساخت کلیپ تبلیغاتی برای مطب پزشکی و سالن زیبایی در اینستاگرام

یکی دیگر از مواردی که به تبلیغات از طریق ساخت کلیپ نیاز دارند، سالن های زیبایی و مطب های پزشکی به خصوص پزشکان پوست و مو یا دندان پزشکی هستند. سه ایده عالی برای ساخت کلیپ تبلیغاتی مطب یا سالن زیبایی شامل موارد زیر است: 

•    نشان دادن فضای بهداشتی، دلنشین و جذاب سالن

فضای بهداشتی و دلنشین سالن یا مطب اولین چیزی است که باید در ساخت کلیپ روی آن تمرکز داشته باشید. این فضای جذاب، مخاطب را ترغیب خواهد کرد تا حتما به سالن شما سری بزند. در واقع حضور یک تیم حرفه ای در ساخت کلیپ و طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام شما را یاری خواهند کرد. 

•    کمک گرفتن از مدل ها یا افراد معروف همراه با روند درمان یا امور زیبایی

تاثیر چهره های مشهور یا مدل های جذاب در وایرال شدن ویدیوی تبلیغاتی بر هیچکس پوشیده نیست. شهرت افراد معروف موجب قابل اعتماد شدن و شهرت برند شما خواهد شد. بنابراین بهتر است برای ساخت کلیپ تبلیغاتی به فکر دعوت از چند فرد مشهور یا هنرمندان باشید. همچنین دعوت از اینفلوئنسرهای اینستاگرام هم می تواند ایده خوبی باشد. چون افراد زیادی آنها را دنبال می کنند و به این ترتیب افراد زیادی کلیپ شما را خواهد دید. 

•    اعتماد مخاطب را به سوی خود جلب کنید

در ساخت یک کلیپ تبلیغاتی برای سالن زیبایی یا مطب پزشکی باید بتوانید به خوبی اعتماد مخاطب را جلب کنید. مخاطب باید به این علم برسد که شما از بهترین و جدید ترین دستگاه های روز دنیا در روند درمان استفاده کرده و در کاری که انجام می دهید مهارت کامل دارید. همچنین مخاطب باید بداند که متریال های مورد استفاده بهترین بوده و استاندارد های لازم را دارند. 

ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام برای محصولات صنعتی

امروزه رقابت تنگاتنگی میان محصولات صنعتی مختلف وجود دارد و هر برندی که کلیپ تبلیغاتی جذاب تری بسازد و بتواند بهتر اعتماد مخاطب خود را جذب کند، در فروش محصولات خود موفق تر خواهد بود. این روزها اینستاگرام در بحث تبلیغات حرف اول را می زند و با طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام می توانید خود را به طیف گسترده ای از مخاطبان بشناسانید. 
سه ایده فوق العاده برای ساخت کلیپ تبلیغاتی محصولات صنعتی؛ شامل موارد زیر است که با لحاظ کردن آنها می توانید نتیجه رضایت بخشی بگیرید: 

•    مخاطب باید از اصالت کالای شما اطمینان حاصل کند

برای اینکه اعتماد مخاطب را جلب کنید و مخاطب هم با شما احساس نزدیکی داشته باشد؛ بهتر است او را با روند تولید همراه کنید. ساخت یک کلیپ کوتاه تبلیغاتی که به شکلی هنرمندانه فیلمبرداری، تدوین و صدا گذاری شده باشد و روند تولید از مواد اولیه تا محصول نهایی را به شما نشان دهد، بهترین گزینه برای تبلیغات برند شماست. به این ترتیب مخاطب به شما اعتماد کرده و احساس صمیمیت خواهد کرد. همان طور که می دانید؛ اصل اول در فروش، جلب اعتماد است. 

•    مخاطب باید محصولات شما را زیبا ببیند

خلاقیت به خرج دهید تا بُرد در این رقابت تبلیغاتی از آنِ شما باشد! از ایده های جدید و منحصر به فرد برای نشان دادن محصولات خود و کارایی آنها استفاده کرده و همواره بهترین باشید. به جای تقلید از سایر تبلیغات و تکراری بودن، به فکر ایده های جذاب و جدید باشید و این یک تیم تبلیغاتی هنرمند با ذهن هایی خلاق می طلبد. مخاطب باید محصولات شما را در زیباترین شکل و بهترین فرم خود ببیند پس شما هم در این راستا قدم بردارید. 

•    به مخاطب نشان دهید که با نداشتن محصولات شما، چه چیزی را از دست میدهد!

اولین چیزی که باید حین دیدن یک تبلیغ در ذهن مخاطب ایجاد شود، احساس نیاز است. مخاطب باید احساس کند که چقدر به این محصول نیاز دارد. فرد باید احساس کند که به محصول شما نیاز دارد و الان بدون آن چه چیزی کم دارد. بنابراین خود را جای مخاطب بگذارید و ببینید که بدون این محصول، از چه مزایایی محروم هستید! حالا همین احساس را وارد کلیپ کرده و به بهترین شکلی می توانید آن را از آب در بیاورید!

 

ساخت کلیپ برای تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام

 

ساخت کلیپ تبلیغاتی برای محصولات و خدمات در زمینه ورزش

محصولات و خدمات ورزشی و اسپرت از دیگر مواردی است که طرفداران زیادی داشته و ساخت کلیپ تبلیغاتی برای آنها در اینستاگرام می تواند نتیجه بسیار خوبی برای شما به دنبال داشته باشد. برای ساخت یک کلیپ تبلیغاتی در زمینه ورزشی، باید به سه نکته مهم توجه داشته باشید: 

•    هیجان و انرژی را به مخاطب القا کنید

ورزش یعنی هیجان! پس اگر می خواهید ویدیوی تاثیرگذاری داشته باشید، باید این حس انرژی را به مخاطب منتقل کنید. به همین دلیل باید از دستگاه های موجود به بهترین شکل فیلم تهیه کرده و در صفحات مرتبط انتشار دهید. 

•    از ایده های اکشن استفاده کنید

حریفان خود را به رقابت بطلبید! باید برتری خود را به مخاطب نشان دهید. به همین منظور از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا به بهترین شکل یک ویدیو بسازید. نورپردازی مناسب، ریتم هیجان انگیز و پر انرژی، حرکات اکشن و... یک ویدیوی عالی برایتان خواهد ساخت. 

•    برای مخاطب خود هدف و انگیزه بتراشید

یک کلیپ انگیزشی بسازید. به طوری که مخاطب نسبت به محصولات یا خدمات ورزشی شما احساس نیاز کرده و نسبت به رسیدن به اهداف خود انگیزه و امید بگیرد. به عنوان مثال باید فرد مورد نظر را به لاغر شدن یا چاق شدن یا رسیدن به تناسب اندام تشویق کنید. در ساخت ویدیوهای انگیزشی، تدوین مناسب و آهنگ جذاب می تواند در موفقیت آن نقش بسزایی داشته باشد. 

ساخت کلیپ برای جشن تولد، میهمانی یا عروسی

این روزها ساخت کلیپ های هنرمندانه و جذاب برای جشن تولد یا میهمانی بسیار رواج پیدا کرده و می تواند یک هدیه بی نظیر و خاطره انگیز به خودتان در روز تولدتان باشد. اگر می خواهید یک ویدیوی عالی داشته باشید بهتر است به چند نکته ریز توجه کنید: 

•    یک مستند از روز تولد

یک تایم لپس می تواند ایده بسیار خوبی برای ساخت کلیپ جشن شما باشد. یعنی از روند آماده شدن برای تولد به صورت تایم لپس فیلمبرداری کرده و در طول ویدیوی جشن آن را نمایش دهید. 

•    هایپرلپس؛ یک ایده خفن

اگر یک تیم حرفه ای در کنار خود داشته باشید؛ حتما به شما در ساخت یک هایپرلپس خفن و منحصر به فرد کمک خواهند کرد. ابتدا یک سناریوی خلاقانه بچینید، سپس دکور و نور مناسب را آماده کنید. حالا همه چیز برای ساختن یک هایپرلپس آماده است! 

•    دوستان و میهمانان خود را در ویدیو شرکت دهید

اگر می خواهید یک ویدیوی خاطره انگیز داشته باشید؛ بهتر است روز زیبای خود را در کنار دوستانتان ثبت کنید. می توانید با هم شعر بخوانید، بازی کنید، دیوانه وار بخندید و نوشیدنی بخورید و...! به این ترتیب یک ویدیوی دوست داشتنی و خاطره انگیز خواهید داشت که هربار از دیدن آن لذت خواهید برد. 
تا اینجا به سه مورد از پرمخاطب ترین کسب و کارهایی که در اینستاگرام نیاز به تبلیغات گسترده دارند پرداختیم. با این حال برای ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام به یک سری نکات ویژه باید توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر شما هم مشتاقید در مورد طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام و ساخت کلیپ اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید. 

    مصاحبه کنید؛ با مخاطب رو راست باشید

ابتدا یک دکور ساده با نور کافی تدارک دیده و سپس ساده و بی ریا روبروی دروبین بنشینید و با مخاطب صحبت کنید. درباره ویژگی های محصول، نحوه ساخت و نحوه کارکرد آن با مخاطب حرف بزنید با لحنی ساده و صمیمانه و در عین حال روان و قابل درک! 
همچنین می توانید با ارائه یک سری تصاویر، محصول یا خدمات خود را بهتر معرفی کنید. در واقع با نشان دادن ابعاد مختلف یک محصول، مخاطب نسبت به خریدی که انجام می دهد، آگاه تر خواهد بود. 
همچنین یکی از بهترین ایده ها برای ارائه یک مصاحبه جذاب، مصاحبه دو نفره است. مصاحبه های دو نفری با طرح سوال و جواب های چالش برانگیز یا پرسیدن سوال های پر تکرار می تواند بسیار مفید واقع شود. همچنین حضور افراد معروف یا هنرمندان در طی مصاحبه دو نفره موجب بالا رفتن بازدید از ویدیو خواهد شد. 

    انتشار کلیپ تبلیغاتی در صفحات پر مخاطب

اگر می خواهید سر و صدا به پا کنید، باید ویدیو تبلیغاتی خود را در یک صفحه پرطرفدار منتشر کنید. هر چند که تعرفه تبلیغات برای پیج های پر مخاطب بسیار بالاست، با این حال این را هم در نظر داشته باشید که با تبلیغات در این صفحات، می توانید به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا کنید. همچنین پیجی که ویدیوی شما را منتشر میکند باید با موضوع ویدیوی شما و محصول یا خدماتی که ارائه می دهید در یک راستا باشد تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید. 

    تاثیرگذاری چندین برابر کلیپ تبلیغاتی نسبت به سایر روش ها

طبق آمار و نظر کارشناسان، ویدیوی تبلیغاتی و ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام نسبت به سایر روش های تبلیغات، 50 درصد موثرتر است. یکی از محبوب ترین انواع ویدیوهای تبلیغاتی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته، ویدیوهای مربوط به آنباکسینگ محصولات است. به این ترتیب مخاطب از نحوه کارکرد محصول باخبر شده و نسبت به خرید آن ترغیب می شود. 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ساخت کلیپ و طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم نکات و ایده هایی که بیان کردیم برایتان جالب و مفید بوده باشد. برای ساخت هر نوع کلیپ تبلیغاتی می توانید از قالب های آماده نرم افزار ویرایش عکس و ویدئو دومینگو استفاده کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن خلاقانه ترین کلیپ ها را بسازید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین