لوگو دومینگو

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

۱۹ بهمن ۱۴۰۱

|

زمان مطالعه:‌ ۱۰ دقیقه

روز ولنتاین، جشنی است که به جشن عشق معروف است اما علیرغم ریشه رمانتیک آن، فرصت مهمی برای بسیاری از کسب و کارهای سراسر جهان است تا با اجرای کمپین های تبلیغاتی عالی به مناسبت روز ولنتاین در رسانه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام فروش خود را افزایش دهند. طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است که نباید نادیده بگیرید.
از طراحی پست فروش ویژه گرفته تا پست های معرفی هدایای ویژه ولنتاین، ایده های منحصر به فرد تبلیغاتی در این روز به کسب و کار شما کمک می‌کند که با یک استراتژی بازاریابی درست، به درآمد مناسبی برسید!
با این حال، اگر تصور می‌کنید هیچ ایده جدیدی برای طراحی پست اینستا روز ولنتاین به ذهنتان نمی رسد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی ایده های جذاب، شما را با بهترین قالب های ساخت پست اینستاگرامی که در برنامه طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو در اختیار شما قرار گرفته، آشنا کنیم. 

بازاریابی در روز ولنتاین برای کدام کسب و کارها مناسب است؟

آمارها نشان می‌دهد که تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کارهای زیر، می‌تواند بیشترین افزایش فروش را در روز ولنتاین ایجاد کند:
شکلات فروشی
فروش کارت تبریک
گل فروشی
کافی شاپ
جواهر فروشی
فروشگاه اکسسوری
عطر فروشی
فروش محصولات چرم
اکثر برندهای مرتبط با این دسته بندی‌ها با طراحی پست تبلیغاتی اینستاگرام در روز ولنتاین، فروش قابل توجهی را تجربه کرده اند.

 

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

 

10 ایده برای طراحی پست اینستاگرام روز ولنتاین 

اگر یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام دارید، احتمالا به این فکر افتادید که از طراحی پست های فروش ویژه و کارت های هدیه در بازاریابی روز ولنتاین نهایت استفاده را ببرید و فروش خود را افزایش دهید. این تاکتیک می‌تواند به متمایز شدن شما از رقبا کمک کند و به شما امکان می‌دهد به مخاطبان هدف جدیدی دسترسی پیدا کنید.
اما برای اینکه مطمئن شوید که این کمپین تبلیغاتی روز ولنتاین دقیقا مطابق با انتظار شما به نتیجه می‌رسد باید برای آن برنامه ریزی کنید. کلید راه‌اندازی یک کمپین موفق در اینستا طراحی پست برای روز ولنتاین با ایده های جذاب طبق رفتار و نیازهای مشتریان است. در ادامه این مقاله، ۱۰ ایده فوق العاده را که می‌توانید با قالب‌های آماده رایگان دومینگو برای طراحی پست اینستاگرام روز ولنتاین از آن استفاده کنید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

1. تبلیغات روز ولنتاین را روی محصولات پرفروش اجرا کنید

اگر پیج فروشگاهی شما شکلات، گل یا جواهرات می‌فروشد، روز ولنتاین به طور بالقوه یکی از بزرگترین فرصت های فروش شما در سال است. طراحی یک پست تبلیغاتی برای محصولات پرفروش شما که می‌توان به عنوان هدیه خریداری کرد یک ایده قدیمی است و ممکن است فکر کنید که مشتریان تان از قبل انتشار چنین پستی را پیش بینی می‌کنند.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

با این حال، قالب های آماده نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو به مدیران خلاق پیج های اینستاگرامی امکان می‌دهد که تبریک روز ولنتاین را با معرفی محصولات در یک پست ادغام کنند. 
با استفاده از این قالب‌ها می‌توانید حتی برای محصولاتی که ارتباط چندانی با روز ولنتاین ندارند، تبلیغ کنید. با انتخاب پیام مناسب برای تبریک ولنتاین، می‌توانید فروش محصولاتی مثل لوازم خانگی، مبلمان، خودرو و حتی فروش موبایل را نیز بیشتر کنید.

2. برای مخاطبان خود پست های آموزشی مرتبط با روز ولنتاین طراحی کنید 

اگر محصول شما در روز ولنتاین به سختی به فروش می‌رسد یا کسب و کار شما برای جشن گرفتن در این روز آماده نیست، چرا به جای آن به طراحی یک پست آموزشی مرتبط با روز ولنتاین فکر نکنید؟ 
ایده های مختلفی می‌تواند برای محتوای پست های مفید در روز ولنتاین مناسب باشد. مثلا اگر پیج کلینیک زیبایی یا فروش محصولات ارایشی و بهداشتی دارید، می‌توانید مجموعه ای از پست‌ها با نکاتی در مورد روش های مراقبت از پوست یا راهنمایی در مورد نحوه آرایش کردن برای یک شب خاطره انگیز باشد را طراحی و منتشر کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

از ایده‌هایی که در قالب های آماده برنامه طراحی پست اینستاگرام  دومینگو برای روز ولنتاین طراحی شده می‌توانید الهام بگیرید تا محتوای عاشقانه یا پیشنهاداتی برای هدیه روز ولنتاین را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید.
فقط به یاد داشته باشید که همیشه پست های اینستا باید مرتبط با پیجی که مدیریت می‌کنید و جایگاه آن باشد
اگر کسب و کار شما یک رستوران یا کافی شاپ است، می‌توانید طرز تهیه یک غذای محبوب دو نفره را به اشتراک بگذارید تا زوج های خوشبخت در شب ولنتاین کنار هم یک شام عاشقانه صرف کنند. این پست واقعا ساده و در عین حال جذاب و مخاطب پسند است. 

3. از هشتگ های روز ولنتاین استفاده کنید

هشتگ‌ها یک راه عالی برای تبلیغ هر کسب و کاری در شبکه های اجتماعی هستند. شما به راحتی می‌توانید بر اساس افرادی که از هشتگ استفاده می‌کنند، تعداد افرادی که پست یا استوری شما را به اشتراک می‌گذارند، ردیابی کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از ترکیبی از هشتگ‌ها استفاده کنید، هشتگ هایی که منحصر به فرد و فقط برای پیج شما هستند و هشتگ های محبوبی که توسط کاربران جستجو می‌شوند.
اما هشتگ‌ها را به صورت تصادفی در کپشن پست اینستاگرام به کار نبرید! سعی کنید سوالات جالب بپرسید و آنها را با هشتگ های مرتبط ترکیب کنید. مثلا می‌توانید از فاولورهایتان بخواهید بهترین #روز_ولنتاین که تا به حال تجربه کرده اند را کامنت کنند یا تصاویری از یک دسر عالی #روز_ولنتاین را با هشتگ خود برای شرکت در یک قرعه کشی منتشر کنند و شما را تگ کنند.

4. از پست های تعاملی برای افزایش ارتباط با مخاطبین هدفتان در اینستا طراحی کنید

پست های تعاملی مخاطبین را تشویق می‌کنند تا در ازای انجام کاری جایزه بگیرند. طراحی پست های تعاملی اینستاگرام به خلاقیت خود شما بستگی دارد مثلا می‌توانید یک قرعه کشی بین مشتریانی که روز ولنتاین از شما خرید می‌کنند انجام دهید و با هدیه روز ولنتاین آنها را خوشحال کنید که یک راه عالی برای پاداش دادن به مشتریان فعلی و جذب مشتریان بالقوه است!
برای طراحی پست تعاملی و پیشنهاد ارائه هدایای رایگان می‌توانید به سادگی از قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید.
پست های تعاملی سلاح "مخفی" شما برای تقویت ارتباط با مشتری در مناسبت های مختلف سال است. بنابراین حتما باید تعدادی از آنها منتشر کنید تا حضور سرگرم کننده و رنگارنگ خود در رسانه های اجتماعی را تثبیت کرده و تعامل با مشتریان را تقویت کنید. 

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید می‌توانید از ارایه پیشنهاد تخفیف در پست تعاملی استفاده کنید. مثلا از فالوورهایتان بخواهید یک عکس از هدیه روز ولنتاین خود در پیج شان منتشر کنند و شما را تگ کنند. از بین مخاطبینی که شما را تگ کردند یک نفر را به قید قرعه انتخاب کنید و برای خرید بعدی به او تخفیف بدهید. 

5. از طریق تبلیغات روز ولنتاین با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید

تغییرات مداوم الگوریتم اینستاگرام، دستیابی به مخاطب هدف را به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک و خانگی بسیار دشوار کرده است. در حال حاضر تنها راه برای جذب مخاطبین جدید، انتشار پست های ارگانیک و مخاطب پسند است. البته منظم بودن نحوه انتشار پست‌ها و تعداد دفعات ارسال آنها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی پست های تبلیغاتی اینستا برای تبلیغات در روز ولنتاین، روش دیگری است که امکان برقراری ارتباط با مخاطبین جدید را به شما می‌دهد.
برای طراحی پست تبلیغاتی در روز ولنتاین بهتر است روی محصولات و خدمات با تقاضای بالا تمرکز کنید و آن را با استراتژی تبلیغاتی خود مطابقت دهید .
شما می‌توانید پیشنهادات مقاومت ناپذیر ارائه کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. پیشنهاداتی مانند تخفیف یا هدیه رایگان همراه با خرید می‌تواند برای افزایش فروش شما کافی باشد!
استفاده از قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو برای طراحی پست های تبلیغاتی روز ولنتاین می‌تواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. 

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

6. در پیج خود، میزبان یک رویداد با موضوع روز ولنتاین باشید

رویدادهایی مانند مسابقه در لایو اینستاگرام می‌تواند ایده جالبی برای روز ولنتاین باشد. این نوع رویدادها به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی محبوب و موفق شده اند. البته سازماندهی و برنامه ریزی لایو اینستا نسبت به طراحی پست برای روز ولنتاین با استفاده از قالب های برنامه طراحی آنلاین دومینگو سخت تر است، اما اگر برندی واقعا بتواند میزبان یک رویداد هیجان انگیز باشد، قطعا می‌تواند به نفع خود از آن استفاده کند.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

از این رویدادها با به کارگیری برخی از جادوهای بازاریابی تأثیرگذار می‌توانید برای افزایش آگاهی از نام برند خود نیز استفاده کنید.

8. یک میکروسایت یا صفحه فرود راه اندازی کنید

زمانیکه طراحی پست‌های اینستاگرام شما تعامل فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند، باید فالوورهای تان را به یک صفحه فرود هدایت کنید تا وقتی روی لینک‌ها کلیک می‌کنند امکان خرید از سایت تان را داشته باشند. 
خریداران همیشه نمی دانند چه می‌خواهند، بنابراین باید به آنها کمک کنید تا با فیلتر کردن محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خود دارید، کار آنها را آسان کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

ایجاد یک دسته بندی اختصاصی در یک فروشگاه آنلاین برای مناسبت های خاص مانند روز ولنتاین می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند. اما بهترین روش تبلیغات و بازاریابی ایجاد یک صفحه فرود برای روز ولنتاین است که همه مخاطبین را از پیج اینستاگرام به آن صفحه هدایت می‌کند.
گسترش آگاهی و بهبود تصویر برند با طراحی پست های اینستاگرامی روز ولنتاین کاملا ایده آل است، اما شما باید بازگشت سرمایه (ROI) فعالیت های خود را در اینستاگرام اثبات کنید. با طراحی یک لندینگ پیج منحصر به فرد، ردیابی مخاطبینی که از پیج شما بازدید می‌کنند اسانتر می‌شود. بهتر است محتوایی را که برای پست تبلیغاتی در اینستا طراحی کرده اید نیز به صفحه اضافه کنید و یک پیشنهاد ویژه برای محصول یا خدمات خود را نیز در آن مطرح کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. 

9. از متن های تاثیرگذار برای طراحی پست تبریک روز ولنتاین استفاده کنید

اگر زمان زیادی در اختیار ندارید، می‌توانید یک تبریک ساده برای فالوورهای خود در روز ولنتاین منتشر کنید.
متن های ادبی و جملات تاثیر گذار همراه با یک تصویر یا ویدیوی رمانتیک، همان پستی است که برای همه مخاطبین شما جذاب خواهد بود. 

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

شما حتی می‌توانید در پیام های تبریک، تبلیغی از خدمات و محصولات خود را نیز بگنجانید. بیایید چند نمونه از جملات خلاقانه ای که می‌توانید برای تبریک روز ولنتاین از آنها الهام بیگرید را با هم مرور کنیم:
اولین عشق، بهترین عشق است. بهترین عشق خود را با ____________  [محصول خود را وارد کنید] سورپرایز کنید.
هدیه مورد علاقه همسرتان در روز ولنتاین چیست؟ با خرید این هدیه از پیج ما، عشق ابدی خودتان را به او نشان دهید.
 از عشق خود در روز ولنتاین در کافی شاپ ما پذیرایی کنید. [درج پیشنهاد]

10. مجردها را فراموش نکنید

شاید روز ولنتاین در گذشته فقط به زوج‌ها اختصاص داشت اما در عصر ما، حتی افراد مجرد را نیز شامل می‌شود!
طبق تحقیقات انجام گرفته، نحوه جشن گرفتن روز ولنتاین در چند سال گذشته تغییر کرده و اکنون عشق در هر شکل و اندازه، از جمله روابط دوستانه با دیگران در این روز جشن گرفته می‌شود. بنابراین، کسب و کارها نیز باید برای طراحی پست تبریک روز ولنتاین در اینستاگرام، هوشمندانه عمل کنند!
هرچند اکثرا زوج‌ها برای این شب خاص برنامه‌ریزی می‌کنند، اما آمارها نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی برای دور هم جمع شدن با خانواده و دوستان نیز حدود 7% از دورهمی های این شب را به خود اختصاص می‌دهد. 
بنابراین، هنگام طراحی پست فروش محصولات خود برای روز ولنتاین در اینستا می‌توانید با اضافه کردن عباراتی مانند "در روز ولنتاین از دوستان خود در کافی شاپ ما پذیرایی کنید" یا "غذاهای خوشمزه برای شما و دوستانتان" را امتحان کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین با قالب های آماده دومینگو

جشن گرفتن رویدادها و تعطیلات خاص در رسانه های اجتماعی راهی عالی برای جذب مخاطب و نشان دادن جنبه سرگرم کننده یک برند است. البته در طراحی پست های تبلیغاتی مانند پست اینستاگرام برای روز ولنتاین باید نتیجه محور باشید، توصیه می‌کنیم در روز ولنتاین محتواهای سرگرم کننده منتشر کنید و از انتشار پست های کلیشه ای و تکراری خودداری نمایید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز ولنتاین

در نرم افزار آنلاین طراحی پست اینستاگرام دومینگو، صدها قالب رایگان در اختیار شما قرار گرفته که می‌توانید با کمک گرفتن از آنها بعلاوه ابزارهای ویرایشی حرفه ای این برنامه تحت وب، پست های زیبا و جذابی را در کمتر از چند دقیقه طراحی کنید.
اگر می‌خواهید فالوورهای خود را برای روز ولنتاین سورپرایز کنید، همین امروز در اپلیکیشن رایگان ما ثبت نام کنید.

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه