آیا تا به حال یک گله اسب از نزدیک دیده اید؟ فکر می‌کنید می‌توانید تفاوت بین تمام جزئیات آنها را تشخیص دهید؟ احتمالا نه. این دقیقاً همان چیزی است که وقتی کسب‌وکارها، کورکورانه مطالب دیگران را در فیدهایشان آپلود می‌کنند بدون اینکه واقعاً بدانند چه نوع محتوایی به برندشان مربوط است، در اینستاگرام نیز اتفاق می‌افتد. وقتی شما صرفا ایده های دیگران را کپی می‌کنید، زمان زیادی طول نمی کشد تا پست شما در اقیانوس بزرگ 95 میلیون عکس و ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام غرق شود!
شما باید خود را از این حجم محتوای تکراری متمایز کنید و به مخاطبان و دنبال کنندگان هدف خود محتوایی ارائه دهید که در هیچ جای دیگری نمی توانند به دست آورند. ما می‌دانیم که داشتن ایده برای طراحی پست های منحصر به فرد به خصوص برای مناسبت های خاص می‌تواند دشوار باشد. بنابراین ما 15 ایده برای طراحی پست اینستاگرام برای روز مهندس را جمع آوری کرده ایم که باعث می‌شود مخاطبان شما به فید پیج تان توجه کنند.
قبل از شروع، یک نکته حرفه ای را در نظر داشته باشید: 
هر زمان که پستی را برای آپلود در اینستاگرام طراحی می‌کنید، مطمئن شوید که یکی این چهار ویژگی را دارد: الهام بخش، سرگرم کننده، آموزنده یا اطلاع رسانی. پس از طراحی، مطمئن شوید که آن را در بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام آپلود کرده اید تا حداکثر دسترسی و تعامل را به دست بیاورید.
پس بیایید ایده‌هایی را برای طراحی پست اینستا برای روز مهندس ببینیم که برای فالوورهای شما مفید است، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد و مخاطبان شما را به کسب و کارتان علاقه مند می‌کند.

 

طراحی پست اینستا برای روز مهندس

 

15 ایده خلاقانه طراحی پست اینستا برای هر برند

به ایده های مختلف ما نگاهی بیندازید و آنهایی را برای طراحی پست ایستا برای روز مهندس انتخاب کنید که مناسب کسب و کار یا برند شما هستند.

1. یک آموزش را در طراحی پست اینستا برای روز مهندس به اشتراک بگذارید

آموزش‌ها در اینستاگرام بسیار محبوب شده اند. به خصوص پس از معرفی Reels، مردم در حال یافتن راه هایی برای ساخت ویدیوهای "چگونه" در کمتر از یک دقیقه هستند. این ویدیوها سریع و آموزنده می‌باشند و مخاطبان شما را تا پایان ویدیو درگیر می‌کنند. شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که به صنعت شما مربوط می‌شود آموزش ایجاد کنید. طراحی پست اینستا برای روز مهندس با این ویدیوها را می‌توانید به صورت پست، Reels یا IGTV (اگر یک ویدیو آموزشی طولانی‌تر باشد) انجام دهید.
به عنوان مثال، اگر مهندس کامپیوتر هستید، می‌توانید به دنبال کنندگان خود نشان دهید که چگونه می‌توانند ویندوز ۱۰ را روی سیستم خود نصب کنند. مشتریان و دنبال کنندگان شما از دیدن چنین محتوایی خوشحال خواهند شد. همچنین می‌توانید نحوه استفاده از خدمات خود را نشان دهید که باعث افزایش فروش شما در کنار تعامل بیشتر با مخاطبین می‌شود.

2. مخاطبین اینستاگرام را به پشت صحنه شرکت مهندسی ببرید

کاربران در اینستاگرام می‌خواهند شخصیت شما را به عنوان یک برند ببینند. آنها فقط نمی خواهند هر از چند گاهی با تصاویری از خدمات یا محصولات شما بمباران شوند. یکی از راه های عالی برای افزودن شخصیت و انسانی کردن برندتان، اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه است. با نشان دادن آنچه در فضای کاری شما می‌گذرد به دنبال کنندگان خود، آنها را وادار خواهید کرد که از نظر احساسی با برند شما درگیر شوند و احساس کنند که بخشی از تجارت شما هستند.
طراحی پست اینستا برای روز مهندس به این سبک می‌تواند شامل هر محتوایی باشد، از نشان دادن کارمندانتان که پشت میزشان کار می‌کنند، گرفته تا جشن تولد یک کارمند، بازی‌های سرگرم‌کننده روز جمعه، یک مهمانی کوچک در شرکت مهندسی و هر چیزی که جنبه سرگرم‌کننده دفتر شما را نشان می‌دهد، برای ساخت این نوع پست اینستاگرامی مناسب است که باعث ایجاد شفافیت و اعتماد می‌شود و به دنبال کنندگان شما اجازه می‌دهد تا برند شما را در سطح صمیمی تری بشناسند.

3. یک مسابقه یا یک قرعه کشی با اهدای جایزه برگزار کنید

مسابقات و هدایا بهترین راه برای جذب سریع در اینستاگرام و ایجاد هیجان در پیج برند شما هستند. آنها باعث می‌شوند مخاطبین بیشتر در مورد برند شما صحبت کنند. همه دوست دارند هدایای رایگان دریافت کنند و حتی کسانی که برنده نمی شوند پس از اینکه ببینند مسابقه شما چقدر سر و صدا ایجاد کرده است، می‌توانند مشتریان بالقوه شما شوند.
فقط باید مطمئن شوید در طراحی پست اینستا برای روز مهندس یک جایزه جذاب به عنوان هدیه ارائه دهید. همچنین برای موفقیت بیشتر پست مسابقه تان، از کاربران بخواهید که یکی از اقدامات زیر را انجام دهند:
در مورد پست شما نظر بدهند،
دوستان خود را تگ کنند، 
یکی از پست های شما را در حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند،
پست شما را لایک کنند و حساب شما را فالو کنند، 
پس از تگ کردن، پست شما را در استوری های خود به اشتراک بگذارند 
با استفاده از هشتگ شما یک‌پست را در پیج خود منتشر کنند.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر را در طراحی پست اینستا برای روز مهندس به کار ببرید

شما مجبور نیستید هر محتوایی را خودتان بسازید! و چه چیزی بهتر از محتوای تولید شده توسط خود مشتریان شما؟ شما به راحتی می‌توانید محتوای مشتریان خود را که در حال استفاده از خدمات مهندسی شما هستند، مجددا به اشتراک بگذارید.
با انجام این کار، نه تنها از مشتریان خود قدردانی خواهید کرد، بلکه آگاهی از برند و اثبات اجتماعی نیز ایجاد خواهید کرد.
اپل همیشه از این ایده در پست اینستاگرام خود استفاده می‌کند. این شرکت مهندسی، کاربران خود را تشویق می‌کند از هشتگ #ShotoniPhone استفاده کنند و عکس‌ها و فیلم های خود را به اشتراک بگذارند.
73 درصد از مردم می‌گویند که به توصیه های دیگران در اینترنت اعتماد دارند. بنابراین، مشتریان شما در این مورد واقعا به میکرو اینفلوئنسر تبدیل می‌شوند. همچنین می‌توانید مشتریان خود را تشویق کنید تا در ازای دریافت کوپن تخفیف، عکس‌ها و ویدیوهای محصولات شما را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند.

5. اشتباهاتی که مرتکب شده اید را به اشتراک بگذارید

انسان جایزالخطا است. همه اشتباه می‌کنند چون انسان‌ها کامل نیستند. بنابراین، از اعتراف به اشتباهات کوچکی که در پروژه های مهندسی خود مرتکب شده اید ابایی نداشته باشید. بدیهی است که لازم نیست ایمیل یک مشتری عصبانی را به اشتراک بگذارید که می‌گوید شما سفارش او را خراب کرده اید. با این حال، می‌توانید از یک‌اشتباه کوچکتان عکس بگیرید و اتفافات و حوادث جالبی که در پروژه های مختلف برای شما پیش آمده را به فالوورهایتان نشان دهید. 
البته فقط نشان دادن اشتباهاتی که مرتکب شده اید، کافی نیست بلکه باید نشان دهید که چگونه اشتباه خود را اصلاح کرده اید. این کار برند شما را انسانی تر جلوه می‌دهد و همچنین اعتماد ایجاد می‌کند، زیرا فالوورهای شما می‌دانند که به هیچ وجه خدمات نادرست به آنها ارائه نمی‌کنید. این محتوا می‌تواند به عنوان یک ایده عالی برای استوری اینستاگرام نیز عمل کنند.

6. یک چالش برگزار کنید

آیا در مورد چالش های اینستاگرام چیزی شنیده اید؟ آنها مانند آتش سوزی در یک جنگل خشک، وایرال می‌شوند! از هر دو کاربر در اینستاگرام یک نفر چالش اینستاگرامی انجام داده است. 
پیروی از چالش های محبوب یک راه عالی برای سرگرمی مخاطبین برند شما است. بدیهی است که شما مجبور نیستید هر چالشی که در اینستاگرام مطرح می‌شود را دنبال کنید. اما وقتی چالشی مربوط به برند شما است و به فید شما آسیبی نمی‌زند، می‌توانید از آن برای طراحی پست اینستا برای روز مهندس استفاده کنید.
اگر می‌خواهید پست چالشی موفقی داشته باشید، در کنار ایجاد محتوای خوب، کپشن های جالب بنویسید و از هشتگ های ترند استفاده کنید. این کار باعث افزایش دسترسی و همچنین تعامل در پست شما می‌شود.

7. پروژه های اخیر و گذشته خود را به اشتراک بگذارید 

به اشتراک گذاشتن عکس پروژه های قدیمی و جدید یک ایده عالی برای طراحی پست اینستاگرام برای روز مهندس است. شرکت های مهندسی می‌توانند پروژه هایی که در حال اجرای آن هستند یا پروژه های قبلی خود را با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.
با انتشار تصاویری از پروژه خود می‌توانید درباره کسب و کارتان نیز تبلیغ کنید، مثلا اگر یک شرکت مهندسی عمران دارید می‌توانید تصاویری از یک پروژه ساختمانی در حال احداث را منتشر کنید و روز مهندس را به کارکنان شرکت تان تبریک بگویید. در کپشن نیز می‌توانید اطلاعاتی در مورد شرکت مهندس خودتان بیان کرده و مخاطبین را تشویق کنید برای کارهای عمرانی خود با شما تماس بگیرند.
همچنین، می‌توانید تصاویری از پروژه های قبلی که از نظر بصری جذاب هستند، را به اشتراک بگذارید و از فالوورهای خود نیز بپرسید که کدام یک را بیشتر دوست دارند. این نوع پست‌ها برای شرکت مهندسی دکوراسیون و طراحی داخلی ایده فوق العاده ای است. 

8. از اینفلوئنسرها برای تبلیغ خدمات خود کمک بگیرید

آیا برای تبلیغ برند خود با اینفلوئنسرها تماس گرفته اید؟ آیا اخیرا یکی از سلبریتی‌ها از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده است؟ شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای آن را در فید و استوری های خود به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای بهبود آگاهی از برند و ایجاد اثبات اجتماعی است. مخاطبان هدف شما اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها را می‌شناسند، بنابراین وقتی می‌بینند که این افراد از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند، احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود.
اگر قصد دارید با اینفلوئنسرهای مرتبط با برند تان برای تبلیغ محصولات خود همکاری کنید نیازی نیست نام های بزرگ با میلیون‌ها فالوور را بیابید. شما می‌توانید از میکرو یا نانو اینفلوئنسرها کمک بگیرید و با طراحی پست اینستا برای روز مهندس و انتشار آن در پیج این افراد، نتایج خیره کننده ای برای پیج اینستا بگیرید.

9. تبلیغ خدمات تان را در طراحی پست اینستا برای روز مهندس فراموش نکنید

به خاطر داشته باشید، شما در اینستاگرام هستید تا حضور آنلاین خود را به عنوان یک برند اثبات کنید. به اشتراک گذاری تصاویر باکیفیت از خدمات مهندسی شما باعث افزایش فروش تان می‌شود و آگاهی فالوورهای تان را نسبت به خدمات و محصولات تان افزایش می‌دهد. هنگام عکس گرفتن از پروژه های خود برای طراحی پست در اینستاگرام، سعی کنید مزایای خدمات مهندسی خود را نشان دهید. 
یک کپشن جالب بنویسید و در مورد ویژگی‌ها و مزایای خدمات تان صحبت کنید. روی طراحی پست معرفی خدمات تان کار کنید تا حسی را منتقل کند که می‌خواهید مشتری با دیدن پست های شما احساس کنند. 
قانون 80/20 را برای ساخت پست تبلیغاتی اجرا کنید. 80 درصد فید شما باید به محتوای آموزنده، سرگرم کننده یا الهام بخش اختصاص داده شود و مابقی 20% باید برای تبلیغ خدمات تان استفاده شود.

10. از نظرات مشتریان در طراحی پست اینستا برای روز مهندس استفاده کنید 

شما می‌توانید از نقدها و کامنت های خوبی که از مشتریان دریافت کردید که از خدمات شما قدردانی کردند استفاده کنید. این نظرات و کامنت های مثبت در استراتژی بازاریابی شما برای طراحی پست اینستاگرام برای روز مهندس ایده آل هستند و به ایجاد اعتبار برای برند شما کمک می‌کند.
می‌توانید یک اسکرین شات از نظرات بگیرید و یک تصویر جالب نیز به آن اضافه کنید. یا می‌توانید مستقیماً تصویر یا ویدیویی را که مشتریانتان برای شما ارسال کرده‌اند، بازنشر کنید. این نوع پست‌ها به برند شما مشروعیت می‌بخشد و افراد دیگر را برای خرید و گذاشتن کامنت تشویق می‌کند. از طرفی این پست‌ها به مشتریان شما می‌فهماند که بازخورد آنها برای شما ارزشمند است.

11. نظرسنجی برگزار کنید

رسانه های اجتماعی پر از افرادی است که دوست دارند نظرات خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، شما می‌توانید نظرات دنبال کنندگان خود را بپرسید و از این فرصت استفاده کنید. نظر آنها در مورد پروژه جدید شما چیست؟ آیا آنها علاقه مند به ارائه یک نظر فنی درخصوص حل یک چالش در پروژه شما هستند؟ آیا سوالی درباره خدمات مهندسی برایشان پیش آمده که نیاز به توضیحات بیشتر داشته باشند؟
سوالات ساده ای بپرسید که نیاز به تفکر زیادی نداشته باشد. طراحی پست اینستا برای روز مهندس نیز می‌تواند یک نظرسنجی باشد. مثلا دو یا سه نفر از اعضای تیم مهندسی را معرفی کنید و از فالوورهای خود بخواهید یکی را انتخاب کنند. سپس از بین فالوورهایتان که در نظرسنجی شرکت کردند یک نفر را به قید قرعه انتخاب کنید و امکان استفاده از خدماتتان را با تخفیف ویژه به او بدهید. 
علاوه بر این، فالوورهای خود را تشویق کنید تا دوستان خود را در گفتگو و نظرسنجی تگ کنند که باعث می‌شود پست شما به حداکثر تعداد افراد برسد و تعامل را افزایش دهد.

12. نکات و ترفندهایی را در طراحی پست اینستا برای روز مهندس به اشتراک بگذارید

بدیهی است که قرار نیست یک متن طولانی را به صورت کپشن برای یک پست اینستاگرام بنویسید. با این حال، به اشتراک گذاشتن نکات و ترفندهای کوچک در خصوص فعالیت های مهندسی شما به مخاطبان شما کمک می‌کند تا بر یک مشکل غلبه کنند. مثلا اگر یک شرکت مهندسی در زمینه طراحی سایت دارید می‌توانید ترفندهایی را برای افزایش سرعت سایت با مخاطبین تان به اشتراک بگذارید. 
از پست و استوری متحرک اینستاگرام نیز می‌توان به طور موثر برای اشتراک گذاری نکات و ترفندهای آموزشی استفاده کرد. این نوع پست‌ها دارای نرخ اشتراک گذاری و تعامل بالایی در مقایسه با پست های حاوی تصاویر ساده هستند.

13. از محتوای طنز استفاده کنید 

اگر فکر می‌کنید حادثه خنده داری در یکی از پروژه‌ها برایتان اتفاق افتاده می‌توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. همه مخاطبین اینستا عاشق طنز خوب هستند. پست های طنز در اینستاگرام عالی عمل می‌کنند، به خصوص زمانی که در یک قالب گرافیکی مناسب به نمایش دربیایند. این پست‌ها معمولا وایرال شده و هزاران بار به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین، در استراتژی بازاریابی خود برای طراحی پست اینستا برای روز مهندس ایده خوبی هستند

از نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو برای ساخت پست اینستا روز مهندس استفاده کنید

اینستاگرام قطعا یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به مخاطبان هدف شما و ایجاد آگاهی از برندتان به شیوه ای خلاقانه و جذاب است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، از اشتراک گذاری نکات آموزشی تا انتشار تصاویر پروژه های قدیمی و جدید یا حتی محتوای خنده دار، ایده های طراحی پست اینستاگرام برای روز مهندس محدودیتی ندارند.
شاید با خودتان فکر کنید طراحی پست کار شما نیست. اما با وجود قالب های آماده و ابزارهای رایگان نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو که به رایگان در اختیار شما قرار گرفته، می‌توانید لپ تاپ خود را بردارید و از همین امروز شروع به ساخت محتوای اینستاگرام جذاب و مخاطب پسند کنید!

طراحی پست اینستا برای روز مهندس

فقط در عرض چند دقیقه پست های خیره کننده اینستاگرام بسازید!
قالب های پست اینستاگرام ما را به صورت رایگان امتحان کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین