اگر به دنبال ایده هایی برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی در اینستاگرام هستید، نباید تعجب کرد. طبق آمار Rival IQ ، میانگین نرخ مشارکت با انتشارات در اینستاگرام نسبت به فیس بوک ۱۳.۵ برابر و نسبت به توییتر ۲۷ برابر بیشتر است. نتایج یک نظرسنجی نیز نشان می‌دهد که 87 درصد از علاقه مندان به کتاب پس از مشاهده اطلاعات کتاب در اینستاگرام، پیج انتشارات را دنبال کرده و با بازدید از وب‌سایت آنها اقدام به خرید آنلاین کتاب کرده‌اند.  با توجه به این نتایج، طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش پیج انتشارات داشته باشد.
اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای تبلیغ کتاب‌های خود استفاده کنید، اما مطمئن نیستید که چه محتوایی را پست کنید، به پست هایی که ناشران دیگر منتشر می‌کنند نگاهی بیندازید. یا می‌توانید از قالب های آماده پست اینستا در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو برای روز کتاب و کتابخوانی نیز ایده بگیرید.

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

ایده هایی که ما در ادامه معرفی می‌کنیم، هر کدام استراتژی های محتوای خاصی هستند که می‌توانند با اهداف بازاریابی منحصر به فردی به کار روند. در طراحی این پست‌ها، اثرگذاری بر فروش کتاب در نظر گرفته شده و امیدواریم این نمونه‌ها بتوانند الهام بخش شما برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی باشند.
همچنین توجه داشته باشید که ما پست‌های تبلیغاتی را انتخاب کرده‌ایم که بتوانید در آنها یک یا چند کتاب را برای خرید به فالوورهایتان پیشنهاد کنید. البته ناشران دیگر ممکن است ایده های مختلفی را در اینستاگرام منتشر می‌کنند که با اهداف بازاریابی برندهایشان همسو باشد. بنابراین ما شما را تشویق می‌کنیم که در فید آنها نیز جستجو کنید تا ببینید چه محتواهای دیگری را برای طراحی پست اینستاگرام برای روز کتاب و کتاب خوانی استفاده می‌کنند.

1. از هشتگ های مناسب برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی استفاده کنید

حتی زمانی که بخواهید کتابی را مستقیماً در روز کتاب و کتابخوانی برای فروش تبلیغ کنید بازهم باید از هشتگ های مرتبط با این روز مهم استفاده کنید. البته شما می‌توانید کتابها تان را در قالبی به نمایش بگذارید که با این رویداد مرتبط باشد و سپس هشتگ های رویداد مربوطه را در کپشن قرار دهید تا وقتی مخاطبین این هشتگ‌ها را جستجو می‌کند، پست شما را ببینند.

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

2. مسابقه برگزار کنید و در اهدای جوایز خلاق باشید!

برگزاری مسابقه یا قرعه کشی یکی از ایده های جذاب در طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی است که می‌تواند توجه مخاطبین را به برند شما جلب کند اگر می‌خواهید این ایده بیشترین تأثیر را روی فروش کتاب در انتشارات شما داشته باشد باید در اهدای جوایز خلاق باشید به عنوان مثال می‌توانید پس از قرعه کشی یکی از کتاب هایی که توسط نویسنده امضا شده به برنده جایزه بدهید.

3. نسخه ای از یک کتاب جدید یا کتابی که در آینده منتشر می‌شود را تبلیغ کنید

علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی از اینکه درباره کتاب جدیدی که قرار است به تازگی منتشر شود اطلاعات کسب کنند هیجان زده می‌شود شما می‌توانید از همین فرصت استفاده کنید و برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی از تصاویر کتاب یا کتاب های جدیدی که قرار است به زودی منتشر کنید، استفاده نمایید.

4. کتاب‌ها را در محیط های مرتبط و جالب به نمایش بگذارید

شاید عکس گرفتن از کتاب روی میز یا در کتابخانه دیگر قدیمی شده باشد اما با استفاده از جلوه های ویژه و طرح های خلاقانه هنوز هم می‌توانید از همین ایده‌ها کمک بگیرید و پستهای جذاب طراحی کنید.
به عنوان مثال در قالب آماده زیر تصویر خلاقانه ای از یک کتاب داخل فضای کتابخانه را مشاهده می‌کنید که برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی تهیه شده است. برای ویرایش این قالب می‌توانید از نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو کمک بگیرید. صدها تصویر و قالب آماده دیگر نیز در این برنامه تحت وب در اختیار شما قرار گرفته تا برای ساخت پست روز کتاب و کتابخوانی مشکلی نداشته باشید.

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

5. نمایش نقل قول خوانندگان درباره یک کتاب

نقل قول از یک نویسنده، منتقد یا خواننده کتاب می‌تواند محتوای جذابی باشد که با سایر فالوورها در یک پست اینستاگرامی با گرافیک های زیبا به اشتراک بگذارید.

6. در طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی نگاهی به پشت صحنه داشته باشید

با انتشار تصاویری از پشت صحنه چاپ کتاب و دستگاه های چاپ کتاب انتشارات خود، می‌توانید آگاهی از برند تان را افزایش دهید!

 

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

 

7. با کتاب و وسایل مربوط به آن عکس بگیرید

یکی از ایده های جالب برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی این است که به‌جای گرفتن عکس مستقیم از کتاب، خوانندگانی را نشان دهید که در حال خواندن کتاب‌ها همراه با وسایل مرتبط مثل عینک، یک فنجان چای، یک پنجره رو به فضای باز و غیره باشند. این می‌تواند یک استراتژی عالی برای وایرال شدن پست شما باشد!

8. به فالووهایتان نشان دهید که خوانندگان دیگر از خواندن کتاب های شما لذت می‌برند

اگر در پیج خود عکس مشتریان تان را در حال خرید کتاب از غرفه یا فروشگاه تان منتشر کنید، نشان می‌دهید که علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، کتاب‌هایشان را از انتشارات شما تهیه می‌کنند.

9. پست های مرتبط را از پیج فالوورهایتان بازنشر کنید

اگر هشتگ‌هایی برای فالوورهایتان ایجاد کنید و از آنها بخواهید تا از کتاب‌های انتشارات شما که اخیرا خریداری کردند عکس بگیرند و با همان هشتگ‌ها در پیج خود منتشر کنند، به اشتراک گذاشتن این پست‌های فالورهای پیج تان می‌تواند ایده بی نظیری باشد. برای ترغیب فالورها می‌توانید بین فالورهایی که از هشتگ مورد نظر شما در پست های خود استفاده کردند، به قید قرعه یک برنده انتخاب کنید و یک کتاب رایگان به آنها هدیه بدهید.

10. به شیوه ای هنرمندانه، کتاب را به نمایش بگذارید

استفاده از پس‌زمینه‌های خیالی، جلوه های ویژه و تصاویر خلاقانه از بهترین شیوه های جلب توجه علاقه مندان به کتاب و تبلیغ کتاب های جدید است. 

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

در برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو می‌توانید چندین قالب آماده با طرح‌ها و تصاویر خلاقانه بیابید که به شما کمک می‌کند در کوتاهترین زمان ممکن طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی را تکمیل کنید.

11. پیشنهاد ویژه و تخفیف در خرید کتاب در طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی ارائه دهید

زمانی که در پست های اینستاگرامی برای کتاب‌های خود هدایایی ارائه می‌کنید، یا با درج کلمه «تخفیف ویژه» در یک بنر تبلیغاتی، به خریدار پیشنهاد می‌دهید که کتاب هایتان را در حراجی خرید کند، فروش شما در زمان محدودی افزایش پیدا می‌کند.
شما می‌توانید تخفیف های ویژه یا پیشنهاد هدیه با خرید کتاب را در طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی تبلیغ کنید.
در قالب های آماده برنامه طراحی پست دومینگو می‌توانید نمونه های مختلفی برای ارائه تخفیف های خود پیدا کنید تا مطمئن شوید فالوورهایتان از تخفیفات با قیمت محدود مطلع شوند.
اما اگر خودتان تصمیم به ساخت پست اینستاگرامی گرفتید دقت کنید که از تصاویر باکیفیت و مرتبط استفاده کنید.
ایده های خلاقانه و نورپردازی پست‌های اینستاگرام می‌تواند پست های شما را برای تبلیغ کتاب های در حراج نسبت به سایر رقبا برجسته کند.

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

12. برای تبلیغ کتاب و تبریک روز کتاب و کتابخوانی استوری متحرک اینستاگرام را طراحی کنید

عکس‌ها و تبلیغات فوق العاده د استوری اینستاگرام از دیگر روش های بازاریابی برای افزایش فروش پیج انتشارات است.
اگر از عکس‌های باکیفیت برای طراحی استوری متحرک اینستا استفاده کنید قطعا واکنش بیشتری از مخاطبین دریافت می‌کنید. 

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

برای ساخت استوری متحرک اینستاگرام هم می‌توانید چندین تصویر از کتاب را به صورت اسلایدشو نمایش دهید و هم می‌توانید از ویدیوهای جالب معرفی کتاب استفاده کنید.

13. نظرسنجی برگزار کنید و با استفاده از سوالات جالب به طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی بپردازید

برخی از پیج های انتشارات مرتباً از مخاطبان اینستاگرام خود سؤالاتی می‌پرسند   نظرسنجی برگزار می‌کنند. پرسیدن سوال می‌تواند از طریق کپشن باشد یا متنی که در تصاویر پست اینستا گنجانده شده است. برگزاری نظر سنجی می‌تواند فالوورها را تشویق کند تا با پست های شما درگیر شوند و تعامل بیشتری برقرار کنند.

از نرم افزار دومینگو برای طراحی پست اینستاگرام روز کتاب و کتابخوانی کمک بگیرید

آیا فکر کرده اید که رقبای شما چگونه محتوای جذاب، چشم نواز، قدرتمند و حرفه ای منتشر می‌کنند؟ آیا شما هم می‌خواهید بدون صرف هزینه، محتوای رقابتی تولید کنید؟ 
نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو چه یک صاحب کسب و کار کوچک باشید و چه یک انتشارات بزرگ، پلتفرمی ایده آل برای حضور برند شما در اینستاگرام است. 
دومینگو، مجموعه ای از ابزارها و قالب های رایگان آماده در یک اپلیکیشن تحت وب است که تولید محتوا را برای همه در دسترس قرار داده است. نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو همان برنامه ای است که انتشارات شما به آن نیاز دارد تا خودش را از رقبا متمایز کند.
 برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو مزایای بسیاری دارد، از جمله:

1. صدها قالب آماده با طرح های آماده برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی در دومینگو موجود است

شما نمی توانید از محتوایی با اندازه یکسان برای پست و استوری اینستا استفاده کنید. زیرا اندازه آن‌ها در این پلتفرم با هم متفاوت است. با استفاده از قالب های آماده دومینگو (حرفه ای و رایگان)، نیازی نیست نگران اندازه محتوای اینستاگرام خود باشید.
این برنامه حاوی قالب‌های از پیش ساخته شده با توجه به نیاز شما و نوع محتوای خاصی است که قصد تولید آن را دارید. در این نرم افزار می‌توانید از میان مجموعه متنوعی از قالب‌های آماده یک نمونه را انتخاب کنید و محتوای «تصویری عالی» را با افزودن متن جدید، تصاویر،  اشکال، قاب، استیکر و غیره ایجاد کنید.
در حالی که قالب های از پیش ساخته شده و با اندازه سفارشی یکی از مزایای استفاده از دومینگو است، یکی از ویژگی های جادویی آن "تغییر اندازه صفحه" است. این ویژگی برای کاربران نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو در دسترس است که اجازه می‌دهد تا اندازه یک طرح را به ابعاد مختلف تغییر داده و بتوانند همان طرح را برای پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده و بهینه سازی کنند.

2. نیازی به مهارت "طراح گرافیک حرفه ای" برای طراحی پست اینستاگرام با ابزارهای رایگان دومینگو ندارید

همه ما می‌دانیم که استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای چقدر هزینه دارد. با این حال، با دومینگو، دیگر لازم نیست برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی به طراحان گرافیک تکیه کنید. این برنامه دسترسی به طیف گسترده ای از تصاویر، طرح‌ها و قالب های آماده زمینه ای را فراهم می‌کند تا عناصر مختلف را کنار هم قرار دهید و طراحی پست را مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید.

3. در کمتر از چند دقیقه پست جذاب مورد نظر خود را طراحی کنید

ایجاد محتوای بی‌نقص و منحصربه‌فرد در رسانه‌های اجتماعی به عناصر متعددی نیاز دارد. ممکن است آسان به نظر برسد، اما، در واقعیت، یک چالش است. پیدا کردن و انتخاب عناصر اولیه مناسب برای یک پست ممکن است چندین ساعت طول بکشد. کنار قرار دادن عناصر و ساخت پست اینستا در نرم افزارهای حرفه ای مثل فتوشاپ نیز نیاز به ساعت‌ها یادگیری و آموزش دارد.
درحالیکه همه این مشکلات تنها با عضویت در نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو قابل حل است.
نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو دسترسی به یک کتابخانه حاوی بیش از صدها عکس، موسیقی، ویدئو، وکتور، تصاویر استوک، پس‌زمینه، فونت و غیره را بدون هیچ هزینه ای امکان پذیر می‌کند. علاوه بر این، در نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو می‌توانید عکس های سفارشی خود را نیز آپلود کنید!
اگر به دنبال الهام گرفتن برای طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتابخوانی هستید، می‌توانید به قالب های آماده این نرم افزار نگاهی بیندازید !

طراحی پست اینستا برای روز کتاب و کتاب خوانی

4. از رابط کاربری کاربر پسند، ساده و آسان دومینگو لذت ببرید

پلتفرم‌های زیادی مانند فتوشاپ، استنسیل، کورل و غیره وجود دارد که مخصوص طراحی گرافیک به بازار عرضه شده اما مشکل این است که بیشتر آنها بسیار پیچیده هستند و به مهارت‌ها یا آموزش طراحان حرفه‌ای نیاز دارند.
در مقابل، دومینگو یک راه حل مبتنی بر وب کاربر پسند است که استفاده از ابزارهای آن بسیار آسان و ساده می‌باشد. حتی لازم نیست برای طراحی محتوا فوق العاده خلاق باشید. شما می‌توانید به راحتی قالب های از پیش ساخته شده را اصلاح کنید و برند خود را به رخ بکشید!
دومینگو دارای ابزارهای ویرایشی حرفه ای و رایگانی است که با استفاده از آنها می‌توانید طرح‌های شگفت‌انگیزی را تنها با چند کلیک ایجاد کنید!

5. طراحی های خود را در پوشه ذخیره کنید

در نرم افزار دومینگو،همه طرح‌ها، بارگذاری‌ها و دارایی‌های شما می‌توانند در دسترس باقی بمانند. دومینگو به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پوشه های مختلفی ایجاد کنند و محتوای خود را در فضای ابری ذخیره کنند تا هر زمان که به آن نیاز داشتند به ورود به نرم افزار به آنها دسترسی داشته باشند.
کاملا رایگان از ابزارها و قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو استفاده کنید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین