طراحی پست اینستا برای شب های قدر می تواند روش موثری برای جذب مخاطبینی باشد که برای شب زنده داری و شرکت در مراسم این شب های ماه رمضان ارزش قائلند.
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در بین شبکه های اجتماعی امروزی است که بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و روشی جذاب برای اشتراک‌گذاری محتواهای تصویری و ویدئویی ارائه می‌دهد. تمام کسب و کارها می‌توانند از اینستاگرام برای نمایش رویدادهای اجتماعی خود، به اشتراک گذاشتن پیام‌های الهام‌بخش و ارائه دیدگاه‌هایی در مورد اعتقادات خود یا مناسبت های مختلف استفاده کنند.
تمامی کسب و کارها می توانند با توانایی ایجاد محتوای حرفه ای و خیره کننده، شامل عکس و فیلم از ویژگی های اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان خود در سطح عمیق تری استفاده کنند. 
اگر می‌خواهید با طراحی پست اینستا برای شب های قدر به مخاطبان بیشتری دست یابید، با دنبال کنندگان خود درگیر شوید و در نهایت آگاهی از برند خود را تقویت کنید، می توانید از چند ایده زیر الهام بگیرید.

1. احادیث مربوط به شب های قدر را به اشتراک بگذارید

از طراحی پست اینستا برای شب های قدر می توانید برای به اشتراک گذاشتن خطبه ها، احادیث و روایات پیامبر اسلام و امامان استفاده کنید. بهتر است تصویری مرتبط با شب قدر یا ماه رمضان را نیزدر پست خود به کار ببرید.
برای نوشتن کپشن نیز وقت بگذارید. سعی کنید به نحوی مخاطبین تان را در حس و حالی که خودتان در این شب ها دارید، شریک کنید.
برای مخاطبین تان دعا کنید و از آنها بخواهید شما را در دعاهایشان فراموش نکنند.
اگر مکان خاصی مثل مسجد یا حسینیه می شناسید که قصد دارید مراسم شب های قدر را در آنجا دنبال کنید می توانید به فالوورهایتان معرفی کنید.
برخلاف تصور عموم که اینستاگرام را صرفا پلتفرمی برای فروش محصولات و خدماتشان می دانند طراحی پست اینستا برای شب های قدر فرصت مناسبی برای اماکن مذهبی است که ارتباط نزدیکترین با جوانان برقرار کنند و آنها را تشویق کنند که بیشتر به مسائل مذهبی اهمیت بدهند.

ایده طراحی پست اینستا برای شب های قدر

2. پیام های ویدئویی کوتاه ارسال کنید

یکی از بهترین ایده های طراحی پست اینستا برای شب های قدر، پیام های ویدیویی کوتاه است که می تواند یک کلیپ 30 ثانیه ای یا 1 دقیقه ای در مورد مراسم شبهای قدر یا پاسخ به سؤال مخاطبین در خصوص مناسک این شب های ماه رمضان باشد.
مساجد و حسینیه ها می توانند از این ویدیوهای یک دقیقه ای برای معرفی مداحان و سخنرانانی که قرار است در شب های قدر مراسم را برگزار کنند، استفاده کنند.
از ویدیوهای کوتاه برای اهداف بیشتری نیز می توانید ستفاده کنید. پیام های الهام بخش را به اشتراک بگذارید یا به بیان گزیده ای از زندگینامه یا سخنان بزرگان بپردازید.

3. با شرکت کنندگان در مراسم شب های قدر مصاحبه کنید و نقل قول یا ویدیوی آنها را منتشر کنید

کاربران اینستا معمولا بسیار مشغول هستند و همیشه برای پادکست های طولانی 30 دقیقه ای وقت ندارند. بنابراین، به جای آن بهتر است پست های مختصر و ویدیوهای کوتاه را به اشتراک بگذارید. مصاحبه های فوق العاده سریع در حدود یک دقیقه می تواند برای کاربران الهام بخش باشد. حتی اگر می‌خواهید سؤالات بیشتری بپرسید، می‌توانید چندین پست یا استوری منتشر کنید و در هرکدام فقط یک سوال از مخاطبین بپرسید. افراد مختلفی را برای مصاحبه کردن انتخاب کنید می توانید از طریق مصاحبه با علمای دینی اطلاعات ارزشمندتری به مخاطبین در خصوص شب های قدر بدهید.

4. پیام های الهام بخش با آیات قرآن را در طراحی پست اینستا برای شب های قدر به کار ببرید

ساده ترین نوع طراحی پست اینستا برای شب های قدر یک پیام الهام بخش است که در آن ایات قرآت یا احادیث استفاده شده باشد.

ایده طراحی پست اینستا برای شب های قدر

این پست ها ارتباط عالی با مخاطب برقرار می کند. مردم مشتاق پیام های الهام بخش هستند. ثابت شده است  که پیام صحیح می تواند به تغییر طرز تفکر افراد کمک کند و میل به تغییر به شیوه ای مثبت را در آنها ایجاد کند.
بعلاوه، استفاده از نقل قول های الهام بخش از پیامبران و امامان یا آیات قرآن برای مساجد و حسینیه ها نیز یک استراتژی موفق است که می تواند توجه جوانان را به سمت آنها جلب کند. 
برای افزایش تعامل و ایجاد حس مثبت در این شبکه اجتماعی، می توانید از مخاطبین بخواهید احادیث یا ایات قران مرتبط با شب های قدر را که حس مثبتی در آنها ایجاد می کند کامنت بگذارند.

5. از افراد خیر قدردانی کنید

کار خیر در ماه رمضان و شب های قدر ارج و قرب بیشتری دارد اگر افراد خیری را می شناسید که کارهای خیرخواهانه انجام دادند. زحمات آنها را تحسین کنید. طراحی پست اینستا برای شب های قدر که از کار خیرین قدردانی می کند، نه تنها دیگران را تشویق می‌کند تا به کمپین های نیکوکاری بپیوندند و برای کارهای خیر داوطلب شوند، بلکه به افزایش اعتبار برند شما نیز کمک می‌کند. 
استفاده از عکسی که نشان می دهد در حال انجام کار خیری در شب های قدر هستید و کپشنی که توضیح دهد چرا کاری که انجام می دهید برای تان بسیار مهم و معنادار است، موجب می شود مخاطبین برای شما ارزش قائل شوند.

6. محتوایی را از فالوورهای خود به اشتراک بگذارید

آیا تا به حال فکر کرده اید که برخی از برندها از کجا این همه محتوای عالی در اینستاگرام منتشر می کنند؟ شاید تعجب کنید اما بسیاری از آنها از فالوورهای خود می خواهند برایشان محتوا تولید کنند.
اگر شما هم می خواهید چنین پست های طراحی کنید می توانید با یک هشتگ از فالوورها بخواهید تصاویری مربوط به شب های قدر را برای شما ارسال کنند. به عنوان مثال، ممکن است از فالوورها بخواهید که اگر همراه فرزند کوچکشان برای مراسم شب های قدر به مسجد رفته اند، از کودکشان در حال دعا کردن عکس یا فیلم بگیرند و برای شما ارسال کنند. 
این یک تجربه واقعی و تعاملی ایجاد می کند که محتوای بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن در اختیار شما قرار می دهد.

 

ایده طراحی پست اینستا برای شب های قدر

 

7. محتوایی درباره مراسم شب های قدر مساجد یا حسینیه های دیگر به اشتراک بگذارید

برای طراحی پست اینستا در شب های قدر حتما نباید تصاویری از خودتان منتشر کنید، بلکه می توانید با عکس گرفتن از حال و هوای مساجد و حسینیه ها، محتوای عالی برای به اشتراک گذاشتن تهیه کنید. 
بهترین ایده های طراحی پست اینستاگرام برای شب های قدر نباید حتما مربوط به خودتان باشد. اگر به اکثر اکانت های محبوب اینستاگرام نگاه کنید، می بینید که آنها از هشتگ های رایج مرتبط با شب های قدر استفاده می کنند و محتوایی از سایر مساجد و حسینیه ها را به اشتراک می گذارند.
به اشتراک گذاری پیام ها و ویدئوهای الهام بخش از اماکن مذهبی دیگر در سراسر کشور مثل امام زاده ها را نیز در نظر بگیرید. اگر پیچ علمای دینی را دنبال کنید نیز می توانید چند محتوای عالی پیدا کنید که فالوورهای شما از اطلاعات آن در شب های قدر استفاده خواهند کرد.

8. استوری های مذهبی منتشر کنید

یک راه بسیار ساده و در عین حال بسیار مؤثر برای برقراری ارتباط با فالوورهای اینستاگرام در شب های قدر انتشار استوری است . استوری ها فقط 24 ساعت نمایش داده می شوند، بنابراین، اگر پیج شما تم مذهبی ندارد و مربوط به فروش محصولات یا معرفی خدمات تان است، استفاده از استوری برای انتشار محتوای مذهبی درباره شب های قدر بهترین راه برای تعامل با فالوورهای تان است.
استوری گذاشتن به شما کمک می کند تا با فالوورهای خود در شب های قدر در ارتباط باشید و درباره عبادت یا مراسم شب های قدر با آنها تعامل برقرار کنید. حتی می توانید در ساعات مختلف روز استوری های متفاوتی درباره مراسم شب قدر یا افطاری و سحری بگذارید.

ایده طراحی پست اینستا برای شب های قدر

9. مداحان و سخنرانان مراسم شب های قدر را معرفی کنید

لازم نیست فقط  درباره خودتان در صفحه اینستاگرام مطلب بگذارید. در عوض، می توانید علمای دینی یا مداحانی را که در مساجد و حسینیه ها برنامه دارند، معرفی کنید. همچنین می توانید روایات جالب در مورد معجزات یا حوادث معنوی زندگی آنها را بیان کنید یا یک پست ویدئویی بگذارید که با یکی از علمای دینی درباره شب های قدر مصاحبه کردید. پست های ویدیویی معمولاً حدود یک دقیقه طول می کشد.
اگر خودتان مراسمی برای شب های قدر برگزار می کنید بهتر است به فالوورهای اینستاگرام اجازه می‌دهید درباره مداحان و سخنرانان مراسم شما بیشتر بدانند. پست گذاشتن درباره آنها باعث می‌شود مراسم شما با حس و حال بهتری برگزار شود. همچنین به بازدیدکنندگان جدید کمک می کند تا سخنرانان مراسم شما را بشناسند و آنها را به دوستان و خانواده‌شان معرفی کنند که به طور بالقوه دسترسی و فالوورهای شما را افزایش می‌دهند.

10. از پشت صحنه مراسم شب های قدر برای طراحی پست اینستا استفاده کنید 

بسیاری از فالوورها دوست دارند بدانند واقعا قبل و بعد از مراسم شب های قدر چه می گذرد؟ مساجد یا حسینیه ها چگونه برای برگزاری این مراسم آماده می شوند؟ آشپزها چگونه حجم زیادی از افطاری و سحری را برای عزاداران آماده می کنند؟ 
اگر مسئول تدارکات مراسم هستید می توانید با انتشار پست هایی از پشت صحنه به همه این سوالات و ابهامات پاسخ دهید. با اینکه تهیه عکس یا ویدئو از نحوه اماده سازی برای مراسم بسیار ساده به نظر می رسد، اما یکی از محبوب ترین پست های اینستاگرام است. در واقع، بسیاری از مساجد از این محتوا در طراحی پست اینستا برای شب های قدر استفاده می کنند زیرا شرکت کنندگان در مراسم به آنچه در پشت صحنه می گذرد علاقه مند هستند.
فراموش نکنید که عکس های صادقانه بگیرید و زحماتی را که برای برگزاری این مراسم کشیده می شود، نشان دهید. تلاش اعضای مسجد یا حسینیه را به نمایش بگذارید، اگر مشکلی در روز مراسم پیش آماده و اعضای گروه در حال برطرف کردن مشکل هستند نیز می توانید پست جالبی از آن تهیه کنید که فالوورهایتان را درگیر کند.

11. برنامه مراسم شب های قدر را اعلام کنید

بدیهی است که می خواهید افراد بیشتری در مراسم شب های قدر شما شرکت کنند، بنابراین ساعت برگزاری مراسم را در یک پست اینستاگرامی اعلام کنید. در طراحی پست اینستا برای شب های قدر از دنبال کنندگان دعوت کنید تا در مراسم شما شرکت کنند. جزئیات مربوط به ساعات سخنرانی و مداعی، خواندن جوشن کبیر یا قرآن سر گرفتن را در پست ارائه دهید تا مخاطبین بتوانند برای شرکت در مراسم شما برنامه ریزی کنند.

12. چالش های متناسب با این شب های ماه رمضان برگزار کنید

یکی از محبوب‌ترین انواع پست‌های اینستاگرام، برگزاری چالش است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چالش مرتبط با شب های قدر ایجاد کنید و دنبال کنندگان را تشویق کنید تا پست هایی با استفاده از هشتگ شما منتشر کنند. چالش های مختلفی وجود دارد  که با شبهای قدر مرتبط است اما بهترین آن کمک به افزاد نیازمند یا نذری دادن است.

13. لحظات خاص را در مراسم شب های قدر با اشتراک بگذارید

در مراسم شب های قدر لحظات خاصی وجود دارد که اشتراک گذاشتن آنها می تواند حس و حال معنوی بیشتری به پیج اینستاگرام تان بدهد. این لحظات مانند مراسم قران سرگرفتن یا زمانیکه همه افراد حاضر در مراسم دست به دعا برداشته اند می تواند محتوای الهام بخشی برای طراحی پست اینستا برای شب های قدر باشد.

14. یک سوال مطرح کنید و از فالوورهایتان بخواهید به آن پاسخ دهند

یکی از تعاملی ترین انواع پست های اینستاگرام برای شب های قدر پرسیدن یک سوال ساده است. پست های اینستاگرام با تعامل بیشتر مانند کامنت ها و لایک ها رتبه بهتری دارند. با پرسیدن یک سوال در پست اینستا، مردم را به تعامل با پیج تان دعوت کنید. 
به عنوان مثال، از دنبال کنندگان بپرسید که در کدام لحظات شب های قدر حس و حال بهتری دارند یا به کدام عبادتی که در این شب ها مستحب است بیشتر علاقه مند هستند. از آن‌ها در مورد یک لحظه خاص یا دعایی که می خواهند مستجاب شود، بپرسید.

15. از مخاطبین تان بخواهید در مراسمی که برگزار می کنید شرکت کنند

از پست های اینستاگرام می توانید برای تشویق مخاطبین به شرکت در مراسمی که برای شب های قدر برگزار می کنید، کمک بگیرید. با انتشار این پست ها ممکن است حتی افرادی که جزو فالوررهای شما نباشند به مراسم تان بیایند و بیشتر با فعالیت های مسجد یا حسینیه شما آشنا شوند.

ایده طراحی پست اینستا برای شب های قدر

اگر به دنبال افرادی برای انجام کارهای خیریه و داوطلبانه برای برگزاری مراسم هستید نیز می توانید از طریق طراحی یک پست اینستاگرامی به افراد اطلاع رسانی کنید تا برای کمک به مسجد یا حسینیه شما مراجعه کنند. 
با ویرایشگر آنلاین و رایگان دومینگو می توانید به سرعت هر ایده ای را به یک پست اینستاگرامی جذاب تبدیل کنید. برای ثبت نام در اپلیکیشن طراحی پست اینستا کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین