انواع مختلفی از محتوا در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید در طراحی پست اینستا برای عید فطر بسازید، از پست و استوری گرفته تا ویدیوهای زنده و پست هایی با عکس های ثابت یا متحرک، همه آنها می توانند برای جلب توجه مخاطب مفید باشند. 
در این مقاله، اطلاعاتی درباره هر نوع محتوایی را که می توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، به شما می دهیم. به جز تفاوت این محتواها، در مورد زمان و نحوه استفاده استراتژیک از هر کدام نیز صحبت خواهیم کرد.

انواع اصلی محتوای اینستاگرام

اینستاگرام این روزها امکان انتشار محتوای متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است از جمله:
REELS
پست های تک عکس
پست های آلبومی
پست های ویدیویی
ویدیوهای زنده
راهنماها
استوری ها
هرکدام از این محتواها هدفی دارند، بنابراین بیایید ببینیم چه زمانی باید از آنها برای برند یا پیج خود استفاده کنید و طراحی پست اینستا برای عید فطر با هرکدام از آنها چگونه به نظر می رسد.

Reels

Reels نوعی ویدیوی کوتاه است که معمولا برای دستیابی به یک مخاطب جدید به کار می رود و فالوورهای کنونی شما هدف آن نیستند. هرچند مخاطبان فعلی شما می توانند آنها را ببینند و خواهند دید، Reelsبیشتر برای یافتن فالوورهای جدید مورد استفاده قرار می گیرد!

برای طراحی پست اینستا برای عید فطر

پست های تک عکس بهترین انتخاب برای طراحی پست اینستا برای عید فطر 

دومین پست پرکاربرد در اینستاگرام پست های تک عکس هستند که یک نمونه از آنها را در تصویر بالا می بینید! از این نوع محتوا به خوبی می توانید برای طراحی پست اینستا برای عید فطر استفاده کنید. 
پست های تک عکس همان محتوایی هستند که اینستاگرام سال ها پیش برنامه خود را براساس آن شروع کرد و ساده ترین نوع محتوای این برنامه است. در حال حاضر، دسترسی به مخاطبان و ارتباط با آنها از طریق این نوع پست، آسان‌ترین روش است. پس از طراحی پست اینستا برای عید فطر می توانید با استفاده از هشتگ‌ها به مخاطبان جدیدتری دست پیدا کنید، اما صادقانه بگوییم که با این نوع محتوا، هشتگ‌ها کمتر مورد توجه قرار می گیرند. بنابراین، در این مرحله، پست‌های تصویری فقط راهی برای به اشتراک گذاشتن محتوا با فالوورهای پیج خودتان هستند.

پست های آلبومی پرکاربردترین پست اینستا برای عید فطر

نوع دیگر پست هایی که می توانید در فید خود متتشر کنید، پست های آلبومی با چند تصویر پشت سرهم است. در این پست ها می توانید حداکثر 10 تصویر را در یک پست منتشر کنید تا فالوورها به صورت اسلایدشو یا آلبومی آنها را ببینند. پست های آلبومی روشی سرگرم کننده برای به اشتراک گذاشتن چندین عکس از یک موضوع است. 
گاهی اوقات کاربران برای به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی از این نوع پست استفاده می کنند. پست های آلبومی می تواند راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن تصاویر مربوط به عید فطر با مخاطبان شما باشند. با افزودن هشتگ به این نوع پست تاحدودی می توانید مخاطبین جدیدی پیدا کنید، اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

 

برای طراحی پست اینستا برای عید فطر

 

برای طراحی پست آلبومی خود به عکس های جذاب نیاز دارید؟ از این قالب های اماده و تصاویر کتابخانه ویرایشگر آنلاین دومینگو کمک بگیرید!

برای طراحی پست اینستا برای عید فطر

یک نکته جالب در مورد پست های آلبومی این است که اینستاگرام ممکن است پست شما را بیش از یک بار با تصاویر مختلفی از آلبومی که ایجاد کردید به اشتراک بگذارد. بنابراین، این نوع پست ها در الگوریتم اینستا ارزش بیشتری نسبت به یک پست تک عکس دارند! 

پست های ویدئویی

نوع بعدی پست هایی که می توانید برای تبریک عید فطر در فید خود منتشر کنید، پست های ویدئویی هستند! این پست‌ها تقریباً شبیه سایر پست‌ها تهیه و منتشر می شوند، اما فرمت ویدیویی طولانی‌تری دارند. اگر قبلا از ویدیو  IGTV استفاده می کردید، همان ها الان پست های ویدیویی در اینستاگرام هستند! درواقع، IGTV  اکنون "ویدیوهای اینستاگرام" نامیده می شود. پس از طراحی پست اینستا برای عید فطر با فرمت ویدئویی باز هم، می توانید با استفاده از هشتگ‌ها به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، اما بازهم به خوبی Reels اینستاگرام جواب نمی دهد. ساخت پست اینستاگرام با فرمت ویدئویی در سایت های طراحی آنلاین مختلفی امکان پذیر است.

ویدیوهای زنده

نوع دیگری از محتوای ویدیویی که اینستاگرام دارد، ویدیوهای زنده هستند که در اصل در این ویدیوها شما به صورت زنده با کاربرانی که می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند، تعامل برقرار می کنید. 
لایو اینستا یکی از تعاملی ترین بخش های این پلتفرم است و برای ایجاد تعامل با مخاطبان شما عالی هستند. مهم است که توجه داشته باشید که فقط فالوورهایتان می توانند لایو اینستاگرام شما را در قسمت استوری ها ببینند، اما این نوع محتوا برای ایجاد رابطه خصوصی تر با مخاطبان بسیار خوب است.
مثلا اگر می خواهید مراسم نماز عید فطر را مستقیما با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید می توانید یک ویدئوی زنده در استوری اینستا منتشر کنید.
پس از اتمام لایو اینستاگرام، می‌توانید آن را صورت یک پست ویدیویی در فید به اشتراک بگذارید تا مخاطبین بتوانند به عقب برگردند و با پخش مجدد آن را تماشا کنند. بنابراین، از لایو اینستاگرام هم می توانید در طراحی پست اینستا برای عید فطر استفاده کنید.

استوری ها متداول ترین نوع محتوا برای تبریک عید فطر

استوری اینستاگرام آخرین نوع محتوای ارائه شده در این برنامه است! استوری ها فقط توسط فالورهای شما دیده می شوند اما فوق العاده تعاملی هستند. 
به طور کلی طراحی استوری های اینستاگرام نسبت به پست ها/ویدئوها آسان تر است و وقت کمتری از شما می گیرد.
مخاطبین انتظار کیفیت بالایی در استوری ندارند اما معمولا استوری ها سرگرم کننده هستند و از آنجاییکه انتشار انها فید شما را به هم نمی ریزد می توانید برای تبریک مناسبت های مختلف مثل عید فطر از طراحی و انتشار استوری کمک بگیرید. 
برای ساخت استوری می توانید ازنرم افزارهایی که در مقاله بهترین برنامه های طراحی پست و استوری اینستاگرام معرفی شده کمک بگیرید.

چه نوع محتوایی را باید برای پست اینستا عید فطر طراحی کنید؟

اکنون که با انواع محتوا در اینستاگرام آشنا شدید، بیایید به این سوال مهم پاسخ دهیم که از چه نوع محتوایی باید در طراحی پست اینستا برای عید فطر استفاده کنید؟ 
اول از همه، این نکته را در نظر بگیرید که هرچه از محتوای متنوع تری در اینستا استفاده کنید، الگوریتم آن به شما بیشتر امتیاز می‌دهد.
بنابراین، شما باید یک استراتژی جامع داشته باشید که بتوانید همه نوع محتوایی را منتشر کنید. 
اما، انتخاب بهترین نوع محتوا بسته به اهداف شما، می تواند متفاوت باشد:
اگر هدف شما از طراحی پست اینستا برای عید فطر  به دست آوردن فالوور و رشد پیج تان است، Reels، پست‌های آلبومی طراحی کنید زیرا با این محتواها می توانید به مخاطبانی که شما را فالو نکردند دسترسی داشته باشید! 
اگر می‌خواهید ارتباط قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید، روی استوری، ویدئو، و پست‌های تعاملی که کاربران را تشویق به کامنت گذاشتن یا نظر دادن می کند، تمرکز کنید.
اگر نیاز به ایده های بیشتری دارید می توانید از قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو کمک بگیرید.

قالب های اماده ویرایشگر آنلاین دومینگو برای طراحی پست اینستا برای عید فطر

اگر هنوز در مورد اینکه چگونه می توانید پست عید فطر اینستا را در مدت زمان کوتاهی طراحی کنید، به نتیجه نرسیدید، لازم نیست نگران باشید.
تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت و ثبت نام در ویرایشگر آنلاین دومینگو است تا بتوانید در کمتر از چند دقیقه یک پست اینستاگرام جذاب و حرفه ای طراحی کنید.
در برنامه طراحی آنلاین و رایگان دومینگو ، قالب های آماده متنوعی وجود دارد که یک نمونه از ان را در تصویر زیر می بینید.
تمامی قالب ها با ابزارهای رایگان ویرایشگر دومینگو قابلیت اصلاح و ویرایش دارند. 
اگر تا با حال با برنامه تحت وب ما کار نکرده اید، در ادامه نحوه استفاده از ان را به شما اموزش می دهیم.

برای طراحی پست اینستا برای عید فطر

مراحل طراحی پست اینستاگرام در دومینگو

برای طراحی پست های اینستاگرام خیره کننده در  دومینگو، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. اگر حساب کاربری ندارید می توانید رایگان در نرم افزار ما ثبت نام کنید.
سپس به قسمت  قالب های اماده بروید و روی آن کلیک کنید.
انواع قالب هایی که می توانید برای طراحی از انها استفاده کنید به شما نمایش داده می شود که شامل پست اینستاگرام، استوری اینستاگرام، بنر تبلیغاتی و غیره می شود.
از بین قالب ها، پست اینستاگرام را انتخاب کنید.
برای پیدا کردن قالب مورد نظرتان، کمی منتظر بمانید تا تمامی قالب ها به شما نمایش داده شوند. سپس در صفحه اسکرول کنید.
پس از آن، قالبی را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید، و یک بار روی آن ضربه بزنید.
پس از ضربه زدن به صفحه ویرایشگر هدایت می‌شوید و می توانید شروع به سفارشی‌سازی محتوا کنید. 
از قابلیت ها و امکانات زیر می توانید برای ویرایش و سفارشی سازی محتوای خود کمک بگیرید:
•    قالبها: اگر روی + در گوشه سمت چپ پایین صفحه درگوشی موبایل ضربه بزنید می توانید وارد گزینه قالب ها شده و قالب دیگری را برای طراحی پست اینستا برای عید فطر انتخاب کنید.
•    ابزار تغییر فونت: برای استفاده از ابزار تغییر فونت می توانید روی یکی از نوشته های موجود در قالب یک بار ضربه بزنید و آن را هر طور که مایلید تغییر دهید. به عنوان مثال میتوانید فونت یا اندازه متن را تغییر دهید یا متن دیگری به جای آن بنویسید. همچنین برای اضافه کردن متن جدید می توانید روی Tt ضربه بزنید تا یک باکس متن روی صفحه ایجاد شده و همان ابزارها در اختیار شما قرار گیرد.
•    ابزار ویرایش عکس: اگر روی هر عکسی که در قالب آماده می بینید کلیک کنید، ابزار ویرایش عکس برای چرخاندن، برش دادن، جایگزین کردن و غیره به شما نمایش داده می شود.
•    کتابخانه عکس: یکی دیگر از گزینه های جالبی که در نرم افزار طراحی وویرایش دومینگو به آن دسترسی دارید، کتابخانه کامل عکس های آن است. در این کتابخانه تصاویر باکیفیتی از موضوعات مختلف قرار گرفته و شما می توانید آنها را به قالب آماده ای که برای طراحی پست اینستا برای عید فطر انتخاب کردید اضافه کنیدتا یک پست حرفه ای و جذاب بسازید.
اکنون که ایجاد پست های اینستاگرام خود را به پایان رساندید، وقت آن است که آن را دانلود کنید! دانلود پست های اینستاگرامی از ویرایشگر آنلاین دومینگو با بالاترین کیفیت امکان پذیر است و می توانید این پست ها را به راحتی از طریق گوشی موبایل در اینستاگرام آپلود کرده و منتشر کنید.

مزایای طراحی پست اینستا برای عید فطر با ویرایشگر آنلاین دومینگو 

فید اینستاگرام شما بهترین راه ارتباطی شما با مخاطبین تان است. همانطور که پست‌ها و به‌روزرسانی‌های خود را مدیریت می‌کنید، شخصیت برند منحصر به فرد خود را به فالوورهایتان نشان می دهید. اگر می خواهید کسب و کار پر رونقی در اینستاگرام داشته باشید، به طراحی پست هایی نیاز دارید که با مخاطبین تعامل ایجاد کرده و آنها را به صورت بصری جذب کند.
ویرایشگر آنلاین و رایگان دومینگو به شما این امکان را می دهد که فید اینستاگرام خود را با پست‌هایی پر کنید که با تم شما مطابقت دارند. با کمک قالب های آماده پست اینستاگرام می توانید پست های متنوعی طراحی کرده و منتشرک نید. تفاوتی ندارید بخواهید آگهی فروش آنلاین قرار دهید یا یک پست مناسبتی مثلا برای تبریک عید فطر بسازید در هر صورت می توانید با استفاده از کتابخانه گسترده این نرم افزار، قالب های آماده را شخصی سازی کرده و تبلیغات منحصر به فرد خود را در اینستاگرام منتشر کنید.
اگر می خواهید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید، پست های سفارشی معرفی محصول را با قالب های آماده دومینگو طراحی کرده و در اینستا به اشتراک بگذارید.
نرم افزار طراحی رایگان دومینگو به شما کمک میکند به هر هدفی که برای بازاریابی در اینستاگرام دارید برسید. همین امروز در سایت ما ثبت نام کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین