اینستاگرام به بستری مناسب برای برندهایی تبدیل شده است که به دنبال بازاریابی آنلاین خود هستند. این اپلیکیشن، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه ، یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی موجود است. با این حال، طراحی استوری اینستا یکی از بزرگترین ویژگی های آن با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه است. 
با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می توانید به راحتی فالوورهای خود را درباره آخرین اتفاقات برند خود به روز کنید. این استوری ها به صورت یک عکس یا ویدیوی عمودی ظاهر می شوند و فقط برای 24 ساعت در دسترس هستند. برای جذاب تر کردن آنها می توانید از قاب استوری ، استیکرها، ایموجی و غیره استفاده کنید.
اگر می‌خواهید آنها را بیش از این مدت نگه دارید، باید آنها را به هایلایت های پیج خود اضافه کنید، که از پروفایل شما قابل دسترسی هستند. 
به دلیل همین ویژگی ها است که برندهای بیشتری شروع به استفاده از استوری برای بازاریابی و برندسازی کرده اند. برای طراحی استوری اینستا، باید ابعاد آن را به درستی تعیین کنید تا مطمئن شوید که برای مخاطبان هدف شما قابل مشاهده است.
بیایید ابعاد استوری اینستاگرام را با جزئیات بررسی کنیم. 

سایز استوری اینستاگرام

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

ابعاد استوری اینستاگرام 1080x1920 پیکسل است به این ترتیب، محتوای شما باید 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل طول داشته باشد. این ابعاد نسبت تصویر 9:16 را تشکیل می دهند. 
اینستاگرام در مورد سایز استوری اینستاگرام سختگیر است. اگر هر ویدیو یا عکسی را آپلود کنید که با ابعاد مشخص شده مطابقت ندارد، یا برش داده می‌شود یا بزرگ‌نمایی می‌شود. این اصلاحات ممکن است منجر به کاهش کیفیت شود و یا موجب شود برخی از عناصر بصری مهم بریده شوند. 
برش استوری ها به خصوص برای عکس ها و ویدیوهایی که در حالت افقی گرفته شده اند بسیار محسوس است زیرا بیشتر محتوای بصری در چنین شرایطی حذف می شود. به همین دلیل است که محتوای شما حتما باید با سایز استوری اینستاگرام متناسب باشد. 
برای اطمینان از متناسب بودن سایز استوری می توانید سایز استوری اینستاگرم را در فتوشاپ مشخص کنید یا از قاب استوری با ابعاد استاندارد استفاده کنید و متن و عکس خود را در قاب قرار دهید تا مطمئن باشید توسط مخاطب دیده می شود.
اکنون که اهمیت سایز استوری اینستاگرام را می دانید، بیایید ببینیم چگونه می توانید استوری های عالی با ابعاد مناسب بسازید. 

چرا از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ 

بیش از 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام محتوا منتشر می کنند و بیش از 500 میلیون نفر از آنها هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. یک سوم از محبوب‌ترین استوری‌ها توسط کسب‌وکارها ارسال می‌شوند و مهارت بازاریابی خود را بر روی این ویدیوهای 15 ثانیه‌ای (یا تصاویر 10 ثانیه‌ای) که 24 ساعت باقی می مانند، متمرکز می‌کنند.
خوب، ابتدا باید بگوییم که استوری ها یک راه ساده و سریع برای به نمایش گذاشتن شما یا شخصیت برندتان هستند. از آنجایی که شفافیت عامل اصلی ایجاد اعتماد با مخاطبان شما است، استوری های اینستا دعوتی غیر معمول و دوست داشتنی در پشت صحنه ارائه می دهد .
استوری ها همچنین روشی مطمئن برای آزمایش ایده‌ها و محتوای جدید با دنبال‌کنندگان شما هستند و علاوه بر سرگرم کننده بودن، تاثیر قابل توجهی روی ذهن مخاطب دارند.
در واقع، در سال 2021، استوری اینستاگرام تقریباً 50 درصد از کاربران را برای خرید به وب سایت دیگری هدایت کرد. بنابراین، اگر در حال حاضر از این ویژگی اینستا استفاده نمی کنید، باید هرچه زودتر این کار را انجام دهید. شما هستید؟ عالی. اما در میان 200 میلیون حساب تجاری فعال، محتوای شما چگونه قطع خواهد شد؟ در اینجا، نحوه ساخت استوری های خیره کننده اینستاگرام برای ارتقای برند تان را بررسی خواهیم کرد.

 

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

 

چگونه استوری اینستاگرام با ابعاد عالی بسازیم؟

روش های مختلفی برای طراحی استوری اینستا وجود دارد. برخی از این روش ها مثل طراحی استوری با فتوشاپ نیاز به مهارت های تخصصی دارد اما راه حل های دیگری نیز وجود دارد که افراد مبتدی بدون نیاز به هیچگونه آموزشی می توانند از آن برای ساختکاستوری های جذاب استفاده کنند. بیایید این روش ها را با هم مرور کنیم: 

1. از گوشی هوشمند خود استفاده کنید 

ساده ترین راه برای طراحی استوری اینستاگرام با ابعاد دقیق، استفاده از گوشی هوشمند خودتان است. اگر می خواهید برای استوری های اینستاگرام خود محتوا ایجاد کنید، باید عکس ها و فیلم ها را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند به صورت عمودی بگیرید. اگر با دوربین گوشی خودتان عکس بگیرید، ابعاد  آن دقیقا 1080 پیکسل در 1920 پیکسل خواهد بود. 
برای زیباتر کردن این عکس ها می توانید از قاب استوری استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید تصاویر و ویدیوهای حرفه ای تری بسازید باید از ابزارهای دیگری مانند فتوشاپ یا لایت روم استفاده کنید. هنگامی که از این ابزارها استفاده می کنید، باید به طور دقیق سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ را مشخص کنید. در غیراینصورت، ممکن است جزئیات ارزشمندی از محتوا برای مخاطبین نمایش داده نشود.

2. از ابزارهای استوری ساز آنلاین استفاده کنید

وقتی می خواهید یک استوری حرفه ای برای اینستاگرام بسازید ، نمی توانید فقط از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. بهترین راه حل استفاده از نرم افزارهای طراحی و ویرایش آنلاین برای ساخت استوری اینستاگرام است. 
ابزارهای طراحی آنلاین مانند استوری ساز رایگان دومینگو به شما امکان انجام این کار را می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق گوشی هوشمند خود وارد نرم افزار شوید، یک قالب آماده استوری اینستا را دانلود کردا و پس از ویرایش با ابزارهای رایگان آن را در اینستاگرام آپلود کنید. 
بهترین نکته در مورد ابزارهایی مانند دومینگو این است که ابعاد قالب های آماده استوری از قبل تعیین شده در نتیجه طراحی شما با ابعاد 1080 پیکسل در 1920 پیکسل خواهد بود که به طور کامل در استوری اینستاگرام قابل مشاهده است. 

چطور از نسبت تصویر در طراحی استوری اینستا استفاده کنید؟

همانطور که گفتیم سایز استاندارد استوری اینستاگرام پیکسل در 1920 پیکسل است، اما گاهی اوقات تصاویر و ویدیوهایی که در این ابعاد گرفته می شوند، کیفیت بالایی دارند و فایل‌های بزرگی هستند که فضای زیادی را در گوشی‌های هوشمند شما اشغال می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل حجم بالا، آپلود شدن آنها نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. 
در چنین شرایطی می توانید از نسبت تصویر 9:16 به نفع خود استفاده کنید. شما می توانید بین کیفیت محتوا و سایز استوری تعادل ایجاد کنید تا نه تنها فضای کمتری را اشغال کند بلکه به سرعت آپلود شود و مشاهده آن برای مخاطبان شما آسان باشد. 
وقتی تعداد پیکسل ها را تغییر می دهید اما نسبت تصویر را ثابت نگه می دارید، شکل محتوا تغییر نمی کند. مثلا برای تعیین سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ می توانید ابعاد 720 پیکسل در 1280 پیکسل یا 450 پیکسل در 800 پیکسل را وارد کنید تا حجم فایل های شما کاهش پیدا کند.
این تصاویر نه تنها سریع‌تر آپلود می‌شوند، بلکه به سرعت برای مخاطبان شما نیز قابل دسترسی خواهند بود. 
اکنون که فهمیدید چگونه می توانید سایز و کیفیت استوری های اینستاگرام را بهینه کنید بیایید ببینیم چگونه می توانید مانند یک حرفه ای از آنها استفاده کنید. 

طراحی استوری اینستاگرام مانند یک حرفه ای

اولین نکته برای ساخت استوری حرفه ای اینستا رعایت ابعاد استاندارد آن است. اما به جز این ابعاد باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید: 

1. یک Call-to-Action اضافه کنید

اگر بیش از 10 هزار دنبال کننده و یک پروفایل تجاری دارید، می توانید به استوری اینستاگرام خود لینک اضافه کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، فالوورهای شما می توانند انگشت خود را روی استوری به سمت بالا بکشند و به صفحه وب خاصی که می خواهید از آن بازدید کنند، بروند.
این ویژگی می تواند به شما کمک کند برای وب سایت تان ترافیک ایجاد کنید و اگر چیزی می فروشید، ممکن است لید های ارزشمندی نیز بدست آورید. 
با این حال، برای کسانی که نمی‌توانند از این قابلیت اینستا استفاده کنند، اضافه کردن یک فراخوان برای اقدام CTA  به استوری‌ها اهمیت زیادی دارد. 
در کال تو اکشن شما باید از مخاطبین بخواهید یک اقدام فوری انجام دهند. مثلا روی لینک موجود در بیو شما کلیک کنند که آنها را به صفحه مربوطه ای می برد که می خواهید از آن بازدید کنند. 
در قالب آماده زیر یک نمونه کال تو اکشن را در استوری تبلیغاتی اینستاگرام برای غذا می بینید:

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

2. پست های قبلی را در استوری به اشتراک بگذارید

ایجاد محتوای با کیفیت به طور منظم می تواند یک کار دشوار باشد. این امر به ویژه زمانی دشوار است که مجبور باشید به طور جداگانه با استوری ها و پست های اینستاگرام سر و کار داشته باشید. در چنین شرایطی، بازنشر محتوای پست های قبلی شما راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبین است. 
می‌توانید محتوایی را انتخاب کنید که در گذشته عملکرد خوبی داشته است و آن را برای استوری اینستاگرام ویرایش کنید. به عنوان مثال، می توانید پست وبلاگ، تصاویر یا ویدیوهای خود را بردارید و آنها را دوباره در یکی از قالب های آماده استوری اینستاگرام مثل نمونه زیر قرار دهید. 

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

3. از محتوای تولید شده توسط کاربر برای طراحی استوری اینستا استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای استوری اینستاگرام شما است. برای جمع آوری آن، می توانید یک هشتگ خاص ایجاد کنید و دنبال کنندگان خود را تشویق کنید که از آن برای انتشار استوری یا پست در پیج خود استفاده کنند. 
سپس می توانید محتوای با کیفیت را از این مجموعه محتوا انتخاب کنید و آن را در استوری اینستاگرام خود تان به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که از فالوورهایتان اجازه گرفته اید. فالوورهای شما معمولاً وقتی این کار را انجام می دهید خوشحال می شوند زیرا توسط دیگران شناسایی می شوند و ممکن است چند دنبال کننده جدید نیز پیدا کنند.

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

مثلا اگر یک آژانس مسافرتی هستید می توانید از قالب آماده استوری اینستاگرام زیر استفاده کنید و پست یا استوری مسافرانی که از شما تور رزرو کردند به اشتراک بگذارید.

4. پشت صحنه فعالیت خود را در استوری اینستا به اشتراک بگذارید

می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام برای ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان تان استفاده کنید و نگاهی گذرا به پشت صحنه برند تان بیندازید. این نوع استوری ها نه تنها می تواند فرهنگ شرکت شما را به آنها نشان دهد، بلکه باعث می شود احساس کنند که برند با آنها شفاف تر است. 
یکی دیگر از مزایای استوری های پشت صحنه این است که می توانید در مورد محصولات جدید خود هیجان ایجاد کنید. مثلا نگاهی اجمالی درباره آنچه در انتظارشان است به آنها بدهید و آنها را وادار کنید تا محصولات جدید را پیش بینی کنند. 
به عنوان مثال، با قالب آماده زیر می توانید به مخاطبان خود نگاهی به پشت صحنه عکس های تبلیغاتی خود بدهید. 

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

5. از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار تان استفاده کنید

استوری اینستاگرام راهی عالی برای تبلیغ برند شماست. البته همکاری با یک اینفلوئنسر می تواند تاثیر تبلیغات با استوری اینستا را چندین برابر کند.
علاوه بر علاقه مند کردن مخاطبان خود، می توانید به مخاطبین اینفلوئنسرها نیز دسترسی داشته باشید تا فروش خود را افزایش دهید. 
طراحی استوری تبلیغاتی اینستاگرام با قالب های آماده استوری ساز دومینگو اصلا کار سختی نیست. فقط کافی است وارد نرم افزار شوید و کسب و کار خود را جستجو کنید. صدها قالب رایگان به شمو نمایش داده می شود تا با استفاده از ابزارهای رایگان آنها را ویرایش کنید.
بیایید چند نمونه از این قالب های رایگان استوری اینستا را با هم مرور کنیم:

استوری تبلیغاتی اینستاگرام برای فروش آنلاین

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

استوری تبلیغاتی اینستا برای فروش کفش

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

بنر تبلیغاتی اینستاگرام برای فروشگاه

چطور مثل یک طراح حرفه ای، استوری اینستا طراحی کنیم؟

نکاتی برای طراحی استوری انلاین حرفه ای

در طراحی استوری اینستا نیز مانند طراحی پست‌ اینستاگرام، باید سایز مشخصی را در نظر گرفت و برای اطمینان از اینکه محتوای شما کاملاً قابل مشاهده است، باید به سایز استوری اینستا پایبند باشید. با این حال، می توانید با ثابت نگه داشتن نسبت ابعاد، حجم محتوای خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید که هیچ محتوای مهمی از استوری شما حذف نمی شود. 
برای استفاده بهینه از استوری های اینستاگرام خود، می توانید کال تو اکشن به آنها اضافه کنید. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر نیز می تواند به شما کمک کند تا محتوای منحصر به فردی برای آنها تهیه کنید. 
همچنین می‌توانید با اینفلوئنسرهاس همکاری کنید تا دسترسی به پست یا استوری خود را افزایش دهید. نگاهی اجمالی به برندتان یا پشت صحنه برندتان نیز می تواند به شما کمک کند تا توجه مخاطبین را جلب کنید.
در نهایت به خاطر داشته باشید که استفاده از قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو به شما کمک می کند که مانند یک حرفه ای شروع به ساخت استوری اینستاگرام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین