برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو و Adobe Photoshop ابزارهای طراحی گرافیکی هستند که به شما امکان می‌دهند هر نوع محتوایی را برای کاربردهای مختلف طراحی کنید. هر دو پلت فرم می‌توانند برای ساخت محتوای آنلاین ادیت عکس آنلاین، طراحی پست اینستاگرام و حتی ساخت استوری تبلیغاتی به کار روند. برای شروع طراحی در فتوشاپ می‌توانید قالب پست اینستاگرام psd رایگان را از اینترنت دانلود کنید و با ابزارهای این نرم افزار تغییراتی در آن ایجاد کنید. اما طراحی با دومینگو بسیار راحت تر است زیرا با ورود به نرم افزار مستقیما به صدها قالب پست اینستاگرام رایگان و قابل ویرایش دسترسی خواهید داشت.
تفاوت قابل توجهی که بین این دو نرم افزار طراحی وجود دارد، میزان دانش فنی مورد نیاز برای ویرایش قالب های آماده است. 
برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو برای کاربرانی طراحی شده است که هیچ آموزش یا تجربه طراحی ندارند. در نتیجه، استفاده از آن بسیار آسان است و نیازی به یادگیری نحوه کار با ابزارهای پیچیده انطور که برای ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان در  فتوشاپ به کار می‌رود، را ندارد.
در مقابل، فتوشاپ یک ابزار طراحی حرفه ای است که به طور خاص برای ویرایش تصاویر پیچیده و کارهای طراحی گرافیکی "خیلی حرفه ای" طراحی شده است. 
در کل، برنامه آنلاین دومینگو یک ابزار طراحی چند منظوره با رابط کاربری آسان است، در حالی که Photoshop بهترین ابزار ادیت عکس برای متخصصان و طراحان گرافیک حرفه ای است. 
در این مقاله نگاهی گذرا به هر دو نرم افزار می‌اندازیم تا ببینیم ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان در فتوشاپ برای شما بهتر است یا ادیت قالب پست اینستاگرام آماده در دومینگو.

 

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

 

استفاده از هر دو ابزار چقدر آسان است؟

برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو و Photoshop به روش های کاملاً متفاوتی به شما در طراحی پست و استوری یا بنر تبلیغاتی کمک می‌کنند.
برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو در اصل ابزاری است که برای طراحی به صورت تحت وب طراحی شده یعنی برای کار با این نرم افزار باید به اینترنت متصل باشید سپس از طریق مرورگرهای وب مانند Safari، Google Chrome یا Microsoft Edge وارد سایت شوید. درنتیجه تمام پردازش طرح‌های شما در فضای ابری انجام می‌شود و برای استفاده از این ابزار نیازی به کامپیوتر قدرتمند (یا گران قیمت!) با کارت گرافیکی بالا ندارید.
در عوض، فتوشاپ یک برنامه دسکتاپ است که شما آن را دانلود و بر روی رایانه شخصی خود نصب می‌کنید. تمام پردازش‌ها توسط سیستم کامپیوتر شما انجام می‌شود و برای استفاده بهینه از برنامه، نیازی به اتصال به اینترنت ندارید.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

توجه به این نکته مهم است که اگر می‌خواهید فتوشاپ به درستی کار کند، نیاز به سیستم بسیار باکیفیتی دارید که کارت گرافیک آن نیز قدرتمند باشد.

رابط کاربری و سهولت استفاده

رابط کاربری و سهولت استفاده بیشترین تاثیر را در انتخاب بین ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان با فتوشاپ یا طراحی با دومینگو دارد. بیایید ببینیم چطور:

رابط کاربری برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو

برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو ساخت یک طرح جدید را واقعا آسان می‌کند. هنگامی که وارد سیستم می‌شوید، به سادگی نوع پروژه ای را که می‌خواهید روی آن کار کنید (پست اینستاگرام، استوری اینستاگرام، بنر تبلیغاتی و غیره) را انتخاب می‌کنید. سپس به صفحه‌ای با مجموعه‌ای از قالب های آماده مرتبط هدایت می‌شوید تا از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

هنگامی که کار روی یک طراحی را شروع کردید، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که شامل دو بخش است: یک منوی اصلی در سمت راست که در آن می‌توانید به ابزارهای ویرایشی اصلی، عکس‌های استوک و امکانات دیگر دسترسی داشته باشید، و یک ویرایشگر در بالای صفحه که پس از انتخاب یکی از عناصر روی قالب ظاهر می‌شود.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

منوی سمت راست طیف گسترده ای از گزینه‌ها را برای افزودن عناصر به طراحی شما فراهم می‌کند، از جمله:
عناصر گرافیکی (اشکال، نمادها، خطوط کلی و غیره)
عکس 
متن با فونت انلاین 
آپلود تصاویر
استایل یا رنگ های برند
وقتی نوبت به ویرایش طرح شما می‌رسد، استفاده از ابزارهای جانبی ساده برای ادیت عکس آنلاین یا انتخاب فونت انلاین و غیره کمک شایانی به شما می‌کند. شما به سادگی می‌توانید روی یک عنصر کلیک کنید و سپس موقعیت، اندازه یا چرخش آن را با استفاده از چند کلیک تغییر دهید.
در مجموع، رابط کاربری برنامه استوری ساز دومینگو بسیار شهودی است و تقریبا نیازی به یادگیری ندارد. تا زمانی که مهارت های اولیه کامپیوتر یا تجربه کار با نرم افزارهایی مانند Microsoft Word یا PowerPoint را داشته باشید، می‌توانید در عرض چند دقیقه طرحی را در برنامه طراحی بنر تبلیغاتی دومینگو تولید کنید.
اما چگونه همه اینها با ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان در فتوشاپ مقایسه می‌شود؟ بیایید ببینیم.

رابط کاربری فتوشاپ

ایجاد یک پروژه جدید در فتوشاپ چندان دشوار نیست - برای ایجاد یک "سند جدید" به سادگی به گزینه File > New بروید. سپس می‌توانید یکی از قالب های سند از پیش تعیین شده فتوشاپ را به عنوان مبنای پروژه خود انتخاب کنید یا به سادگی یک اندازه دلخواه برای آن تعیین کنید.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

با این حال، امکان ویرایش تنظیمات دقیق ابعاد در این مرحله، موقعیت فتوشاپ را به عنوان محبوب‌ترین ابزار طراحی حرفه‌ای که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد برجسته می‌کند – و بلافاصله به شما این امکان را می‌دهد که بدانید رابط کاربری فتوشاپ برای ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان با رابط کاربری مبتدی دومینگو کاملاً متفاوت است.
سپس، هنگامی که شروع به کار بر روی سند خود در فتوشاپ می‌کنید، قالب پست اینستاگرام psd رایگان خود را در یک بوم بزرگ که بیشتر صفحه را پوشش می‌دهد، خواهید دید که متداول‌ترین ابزارهای فتوشاپ در منوی آیکون در سمت چپ قرار دارند.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

منوی آیکون‌های ابزار حاوی ویژگی‌های محبوبی مانند ابزار قلم، براش‌های فتوشاپ و غیره هستند.
رابط بالایی دارای طیف وسیعی از تنظیمات است که بسته به ابزار خاصی که استفاده می‌شود تغییر می‌کند و سمت راست رابط به شما امکان دسترسی به لایه‌ها، ابزارهای ادیت عکس و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر فتوشاپ را می‌دهد.
با توجه به حجم عظیمی از قابلیت ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان در فتوشاپ، رابط کاربری آن بسیار خوب ساخته شده است. منوهایی در داخل سیستم وجود دارد که بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید به طور خودکار فعال می‌شوند.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

به طور کلی، با مقایسه سهولت استفاده این دو نرم افزار طراحی می‌توان نتیجه گرفت که برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو برنده است . دلیل آن هم از نظر تخصصی، پیچیده بودن کار با ابزارهای فتوشاپ برای ویرایش قالب پست اینستاگرام psd رایگان است. ابزار طراحی آنلاین دومینگو، هر کسی که مهارت‌های اولیه کار با کامپیوتر یا گوشی موبایل را دارد، قادر می‌سازد تا در عرض چند دقیقه طراحی جذابی آماده کند.

قالب پست اینستاگرام رایگان

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو و Photoshop رویکرد آنها نسبت به استفاده از قالب پست اینستاگرام در طراحی‌های شما است.در برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو تعداد زیادی قالب آماده را در برنامه  وجود دارد که قابل ویرایش هستند و سفارشی سازی هر یک از آنها در چند ثانیه انجام می‌شود. اما قالب پست اینستاگرام psd رایگان را باید جداگانه از سایت های اینترنتی دانلود کنید و سپس در نرم افزار باز کنید با کمک ابزارها آن را ویرایش نمایید.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

کتابخانه قالب های پست اینستاگرام دومینگو بسیار خوب سازماندهی شده است. زیرا دارای مجموعه ای مفید از فیلترهای دسته بندی شده است که به شما کمک می‌کند قالب پست اینستا را بر اساس موضوع یا رنگ مورد نظرتان، فیلتر کنید.
در عوض، فتوشاپ، قالب طراحی آماده در خود برنامه ندارد که برای طراحی پست اینستا مناسب باشد. 

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

اما شما می‌توانید قالب پست اینستاگرام psd رایگان را از سایت های مختلف دانلود کرده و در نرم افزار فتوشاپ ویرایش کنید.

ادیت عکس آنلاین

جای تعجب نیست که فتوشاپ در مورد قابلیت های ادیت عکس بر برنامه طراحی آنلاین دومینگو برتری دارد!

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

مثلا ابزار جداسازی سوژه یا حذف پس زمینه در در فتوشاپ، ویژگی های بسیار پیشرفته تری نسبت به برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو برای ادیت عکس آنلاین به شما می‌دهد.
در ادامه برخی از کارهای ویرایش عکس را که می‌توانید در فتوشاپ انجام دهید و با برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو نمی توانید انجام دهید آورده شده است:
•    پردازش فایل هایRAW فایل های عکس پردازش نشده که حاوی مقادیر زیادی داده هستند و امکان ویرایش غیر مخرب تصاویر را فراهم می‌کنند.
•    افکت‌های «dodge» و «burn» را روی قسمت‌هایی از عکس اعمال کنید - این افکت‌ها به شما امکان می‌دهند بخش‌هایی از یک تصویر را روشن یا تیره کنید.
•    از ویژگی ماسک در لایه استفاده کنید – این ماسک‌ها به شما امکان می‌دهند بخش‌های مختلف یک لایه از عکس را مخفی کنید تا بخش‌هایی از لایه‌های دیگر را در طراحی خود ببینید.
•    از تنظیمات لایه استفاده کنید – این تنظیمات به شما امکان می‌دهند جلوه‌های مختلفی مانند تغییرات رنگ و تون را بدون تغییر دائمی مقادیر پیکسل تصویر خود اعمال کنید.
•    ادغام تصویر — این تکنیک ویرایش، که اغلب در عکاسی محصول استفاده می‌شود، شامل قرار دادن نسخه‌های مختلف یک تصویر روی یکدیگر به منظور ایجاد یک فایل ترکیبی از تصویر شما است که هرگونه نقص در تصویر اصلی شما را از بین می‌برد.
این لیست فقط ابتدایی ترین کارهایی است که برای ادیت عکس آنلاین در فت شاپ می‌توانید انجام دهید و ابزارهای فتوشاپ بسیار گسترده تر و حرفه ای تر از این موارد ساده هستند.

حالا بیایید ببینیم برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو چه امکاناتی برای ادیت عکس آنلاین دارد؟

برای ویرایش یک عکس در طراحی پست اینستا با دومینگو، روی هر عکس کلیک کنید تا مجموعه ای از کنترل های ادیت عکس را برای برش، تغییر جهت، چرخش، جلو آوردن یا به پشت بردن و چندین ابزار افکت آسان دیگر را مشاهده کنید.
این ابزارها، به طراحان تازه‌کار و کسب‌وکارهای کوچک اجازه تولید تصاویر با ظاهری چشم‌گیر را می‌دهد.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

فونت انلاین و تایپوگرافی

فتوشاپ تعداد زیادی فونت را در اختیار شما قرار می‌دهد اما بیشتر آنها فونت های انگلیسی هستند

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

درحالیکه در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو شما به تعداد بسیار زیادی فونت فارسی انلاین دسترسی دارید که می‌توانید در ساخت پست و استوری اینستا از آنها استفاده کنید.

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

ذخیره کردن قالب پست اینستاگرام رایگان

فرمت های موجود در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو و Photoshop  برای دانلود پست و استوری اینستاگرام تقریبا مشابه است. 
برنامه ساخت پست اینستاگرام به شما امکان می‌دهد طراحی خود را با فرمت های زیر ذخیره کنید:
JPG
PNG
PDF

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

البته برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو از قالب پست اینستاگرام psd رایگان پشتیبانی نمی کند بنابراین، برای ادیت این فرمت فایل حتما باید از با فتوشاپ استفاده کنید.
در نرم افزار طراحی فوتوشاپ می‌توانید طرح خود را به تمام فرمت های موجود برای فایل های تصویری ذخیره کنید، از جمله:
PSD (فرمت فتوشاپ)
PSD (خام)
PSD (EPS)
TIFF
PSB (قالب سند بزرگ)
BMP
H.264 (ویدئو)
JPEG2000 (ویدئو)
Cineon (فیلم کداک)
DPX (ویدئو)
WebMP
TGA

مقایسه برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو و Photoshop

فتوشاپ گزینه های زیادی برای ادیت عکس آنلاین دارد و ویژگی های پیشرفته تری را نسبت به برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو ارائه می‌دهد، در حالی که برنامه طراحی آنلاین دومینگو امکان استفاده از ابزارهای طراحی محدودتری را با یک رابط کاربری آسان ارائه می‌دهد . 

برنامه طراحی با موبایل دومینگو

برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو رابط کاربری ساده ای دارد که از آن می‌توان در هر دستگاهی استفاده کرد. تفاوتی ندارد موبایل شما اندروید باشد یا ایفون، برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو ابزارهای بسیار زیادی را در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد و می‌توانید به راحتی از داخل برنامه به تمام قالب های آماده پست اینستاگرام دسترسی داشته باشید و آنها را ویرایش کنید.
در عوض، برنامه فتوشاپ فقط به شما امکان می‌دهد ویرایش‌ها و تنظیمات سریع را روی قالب پست اینستاگرام psd رایگان انجام دهید. 

کدام بهتر است؟ قالب پست اینستاگرام psd رایگان یا قالب های آماده دومینگو

برنامه فتوشاپ iOS

نظرات کاربران از این برنامه‌ها عمدتاً بسیار مثبت است. اپ فتوشاپ توسط کاربران در هر دو فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی استور دارای امتیاز 4.4 است. 
به طور کلی، اپلیکیشن تحت وب دومینگو بسیار کاربردی تر از معادل فتوشاپ است و امکان طراحی انواع قالب پست اینستاگرام را به راحتی به شما می‌دهد.

کدام یک برای پروژه شما بهتر است؟ دومینگو یا فتوشاپ

به عنوان اولین نکته باید درباره هزینه طراحی پست اینستاگرام با این دو برنامه صحبت کنیم. نرم افزار دومینگو کاملا رایگان است و برای کار با آن نیازی به آنوزش دیدن ندارید. در حالیکه فتوشاپ یک برنامه حرفه ای است که برای خرید نسخه ارجینال آن باید هزینه پرداخت کنید. علاوه براین، اگر بخواهید کار با آن را یاد بگیرید حتما نیاز به گذراندن دوره آموزشی دارید که آن هم رایگان نیست. اما قیمت تنها دلیل انتخاب برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو نیست.
نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو برای هر کسی که یک طراح گرافیک تمام وقت یا خلاق نیست، انتخاب بهتری است. دلایل متعددی برای این انتخاب وجود دارد.
اول، استفاده از برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو فوق‌العاده آسان است - تا زمانی که ابتدایی‌ترین مهارت‌های کامپیوتری را داشته باشید، می‌توانید طرح‌های جذابی را با این تولید کنید (فقط در عرض چند دقیقه!).
دوم، انواع قالب پست اینستاگرام دومینگو به شما امکان می‌دهد از عکس‌ها، استیکرها، فونت‌ها و ابزارهای بسیار زیاد دیگری برای ویرایش آنها استفاده کنید. 
به طور کلی، فتوشاپ بدون شک انتخاب بهتری برای طراحان حرفه‌ای است. اما دومینگو برای همه افراد چه مبتدی و جه حرفه ای، قابلیت‌ها و ابزارهای رایگان و کاربردی دارد که امکان ساخت پست اینستاگرام را با ویژگی های جذاب و چشمگیر ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین