طراحی خلاقانه استوری یکی از روش های بازاریابی موثر است که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند، اما ساخت استوری که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند کار ساده ای نیست. درست است که اینستاگرام یک Story builder درون برنامه خودش با ویژگی‌ها و استیکرهای تعاملی مختلف دارد، اما این ابزارها برای متمایز شدن استوری های شما از رقبایتان کافی نیست. اگر می‌خواهید بدانید که چطور محتوای خلاقانه و حرفه ای برای افزایش آگاهی از برندتان بسازید، این آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی را از دست ندهید.
ما یک راه ساده برای متمایز شدن به شما نشان می‌دهیم که با کمک آن هم بتوانید نام تجاری تان را حفظ کنید و هم پیام برندتان را به راحتی به مخاطب منتقل کنید.
راه حل ما استفاده از قالب های آماده دومینگو است که به شما امکان می‌دهد خیلی راحت و سریع، استوری اینستاگرام طراحی کنید.
پس بیایید وقت را از دست ندهیم و آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی را شروع کنیم.

 

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

 

آموزش اصول اولیه طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

از هر ابزار و نرم افزاری که بخواهید برای طراحی استوری اینستا استفاده کنید باید از اصول اولیه طراحی پیروی کنید. رعایت این اصول موجب می‌شود که از به هم ریختگی و عدم تعادل بصری که ممکن است فالوورهای شما را ناامید کند، پرهیز کنید.
بنابراین زمانی که به ایده‌های متنوعی برای ساخت استوری فکر می‌کنید، برای اصلاح کارتان وقت بگذارید و این اصول اولیه طراحی را در ذهن داشته باشید:
فضای خالی مهم است. فضاهای خالی به هماهنگی عناصر به کار رفته در طراحی کمک می‌کند و چشم بیننده را به عناصر مهم طراحی می‌کشاند.
برای هر عنصر تعاملی که قصد اضافه کردن آن را دارید فضای خالی در نظر بگیرید.
هنگام انتخاب فونت، دو فونت فارسی آنلاین متمایز را انتخاب کنبد و آنها را با دقت هماهنگ کنید.
با استفاده از رنگ های برند خود در پس زمینه یا طرح‌ها و اشکال به کار رفته در استوری، پالت رنگ را متمایز و منسجم نگه دارید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی در استوری ساز آنلاین دومینگو

دومینگو میزبان هزاران قالب حرفه‌ای طراحی شده است که آماده ارائه و سفارشی‌سازی برای مطابقت با هویت برند شما هستند.
فقط کافی است برنامه دومینگو را باز کنید و قالب های "استوری اینستاگرام " را جستجو کنید تا قالب های متنوع را با ابعاد استوری اینستاگرام دریافت کنید. اندازه استاندارد استوری اینستاگرام 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل ارتفاع است.
قالب‌های آماده استوری اینستا امکان تولید محتوای سفارش شده برای برندتان را با استراتژی های بازاریابی مختلف می‌دهند. قالب های این برنامه طبق موصوعات خاص مثل فروش آنلاین، آموزش، چالش، سوال و جواب و غیره قابل فیلتر شدن هستند که راهی هوشمندانه برای ساده‌سازی فرایند طراحی شماست. 
آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی در دومینگو اصلا سخت و پیچیده نیست.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

فقط باید بعد از ورود به حساب کاربری تان، یک قالب را برای سفارشی کردن یا شروع یک طرح از ابتدا انتخاب کنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

پس از اینکه وارد ویرایشگر دومینگو شدید، می‌توانید برای افزودن یک تصویر از گالری خود، روی ابزار آپلود عکس ضربه بزنید و سپس هر تعداد عکس که می‌خووهید وارد نرم افزار کنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

حالا روی هر عکس ضربه بزنید تا ابزارهای ویرایشی را در صفحه گوشی خود ببینید.
اگر با دسکتاپ کار می‌کنید، بازهم می‌توانید تصاویر خود را آپلود کنید و روی آن‌ها کلیک کنید تا در قالب آماده شما دیده شوند‌. همچنین می‌توانید کتابخانه تصاویر دومینگو را که میلیون‌ها تصویر استوک را در خود جای داده است جستجو کنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

هنگامی که تصویر خود را انتخاب کردید و از نحوه قرارگیری آن راضی بودید، می‌توانید به راحتی رنگ‌ها و فیلترها را مطابق با زیبایی برند خود تنظیم کنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

علاوه بر این، به راحتی می‌توانید عناصر دیگری مانند متن، اشکال، قاب‌ها، خطوط، آیکون‌ها و اتیکت‌ها را به طرح خود اضافه و ویرایش کنید. همه اینها را می‌توان به سرعت تغییر داد و اندازه آنها را تغییر داد.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

وقتی از طراحی خود راضی شدید، روی دانلود (نماد فلش رو به پایین) در نوار ابزار بالای گوشی ضربه بزنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری تعاملی اینستاگرام با گوشی برای جذب فالوور

به‌جز عکس‌های چشم‌نواز و ویدیوهای سرگرم‌کننده، می‌توانید با عناصر تعاملی مانند استیکرهای استوری اینستاگرام، تعامل با استوری های خود را ارتقا دهید. برای استفاده از استیکرها، روی نماد استیکر (نماد شکلک مربعی) در گوشه سمت راست بالای برد استوری اینستاگرام ضربه بزنید تا کل استیکرهای اینستاگرام را ببینید.
هرکدام از این استیکرها به شما امکان می‌دهد تا به روش خاصی با مخاطبین تان تعامل برقرار کنید. اینها روش سرگرم کننده ای هستند که برای آشنایی با نحوه عملکردشان باید هرکدام را به استوری اضافه کنید و ببینید چه کاربردی دارد. اما برای آسان تر کردن کار شما، چند نمونه از بهترین استیکرها را در این آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش افزودن گیف به استوری اینستا

در سال 2018، اینستاگرام با GIPHY شروع به ایجاد کتابخانه ای از GIF‌ها کرد که برای جذاب تر و برجسته تر شدن استوری های ما طراحی شده است. برای افزودن GIF به استوری اینستاگرام خود، روی نماد استیکر ضربه بزنید و سپس GIF را انتخاب کنید. یک نوار جستجو ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید هر GIF را از کتابخانه گسترده GIF جستجو کنید.
گیف‌ها بسیار تعاملی هستند و به راحتی چشم بیننده را به عناصر خاصی در استوری شما جلب می‌کند. از آنها میتوانید برای برجسته کردن متن استفاده کنید، کاربران را به یک عمل دعوت کنید.
نمونه استوری زیر که در پیج مجله Parents منتشر شده با استیکرهای GIF سفارشی‌شده که می‌توانید برای طراحی استوری های خلاقانه خود از آن الهام بگیرید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش اضافه کردن موسیقی به استوری اینستاگرام

به لطف شراکت فیس بوک با تمامی شرکت های ضبط موسیقی بزرگ، اینستاگرام اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد که موسیقی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنند. با آهنگ هایی از برونو مارس، کالوین هریس، اد شیران، و غیره به راحتی می‌توانید حال و هوای استوری اینستاگرام را با پیامی که قصد دارید به مخاطب برسانید هماهنگ کنید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید این ویژگی فقط در برخی کشورها در دسترس است.
برای قرار دادن موسیقی در استوری اینستاگرام، استیکر Music را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید آهنگ‌ها را بر اساس نام، حالت یا ژانر جستجو کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه پخش در مقابل هر آهنگ ضربه بزنید تا قبل از افزودن آن به استوری، به آن گوش دهید.
هنگامی که آهنگی را انتخاب کردید، از نوار لغزنده استفاده کنید تا آهنگ را به جلو یا عقب برگردانید و دقیقاً متنی را انتخاب کنید که مطابق با استوری شما باشد. سپس روی Done ضربه بزنید. فراموش نکنید که یک استیکر یا GIF «صدا دار کردن استوری را اضافه کنید، تا مخاطبین با صربه زدن روی آن از شنیدن موسیقی استوری شما لذت ببرند.
می‌توانید در نمونه های زیر ببینید که چگونه Spotify و SoundCloud از این استیکر در استوری های خود استفاده کرده اند:

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

یک کاربرد جالب برای اضافه کردن موسیقی به استوری، ایده استوری تولد است. در این مقاله می‌توانید آنوزش طراحی استوری تولد اینستاگرام با گوشی را بخواتید. پس از ساخت استوری تولدتان می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خودتان یا فردی که می‌خواهید تولدش را تبریک بگویید به استوری اضافه کنید. 
قالب های آماده زیر بهترین ایده‌ها برای طراحی استوری تولد را به شما می‌دهند:

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

تا همین چند سال پیش، ویژگی "Swipe Up" در استوری اینستاگرام وجود داشت که به کاربران اجازه می‌داد به استوری های خود لینک اضافه کنند. با این حال، فقط برای حساب‌های تایید شده اینستاگرام و افرادی که بیش از 10000 فالوور داشتند در دسترس بود.
خوشبختانه، اینستاگرام این ویژگی را حذف کرد و استیکرهای لینک را به جای آن قرار داد. اکنون همه - حتی آنهایی که دنبال کننده های بسیار کمی دارند - برای قرار دادن لینک، می‌توانند از استیکر آن نهایت استفاده را ببرید! برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام خود، کافیست روی استیکر لینک ضربه بزنید و URL مقصد را اضافه کنید که می‌تواند پست جدید وبلاگ، مقاله یا صفحه محصول شما باشد.
اگر از قالب های آماده زیر برای معرفی محصول استفاده کنید به راحتی می‌توانید لینک صفحه خرید آن را در سایت اود به استوری اصافه کنید و با یک CTAمناسب مخاطبین را دعوت کنید تا محصول شما را خریداری کنند:

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری سوال و جواب با گوشی 

استوری های چالشی و سوال و جواب باعث ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبین میش وند چون آنها را به پاسخ دادن ترغیب می‌کنند. برای پرسیدن سوال از فالوورها، فقط باید استیکر سوال را انتخاب کنید و سوال خود را تایپ کنید.
سوالات استوری اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد مکالمه با مخاطبان شما است، با یک استوری پرسش و پاسخ زنده می‌توانید سوالات متداول و اطلاعات مفید را به اشتراک بگذارید.
چند نمونه استوری پرسش و پاسخ که توسط Evening Standard منتشر شده را در ادامه می‌بینید: 

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

از استوری های سوال و جواب استوری ساز آنلاین دومینگو نیز می‌توانید برای طراحی استوری اینستاگرام خود ایده بگیرید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام نظرسنجی با گوشی

اینستاگرام دو سبک نظرسنجی مختلف را ارائه کرد که می‌توانید به استوری های خود اضافه کنید: یک نظرسنجی دو گزینه ای یا یک اسلایدر شکلک زیبا.
نظرسنجی دو گزینه ای. برای انجام یک نظرسنجی در استوری اینستاگرام خود، استیکر نظرسنجی را انتخاب کرده و سوال خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های «بله» و «خیر» را سفارشی کنید. ممکن است آن را به "Yay/Nay" تغییر دهید؟ همچنین می‌توانید آن را به این یا آن در استوری اینستاگرام تغییر دهید.
اسلایدر شکلک. برای ایجاد نظرسنجی با اسلایدر اینستاگرام، اسلایدر Emoji را انتخاب کرده و سوال خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید ایموجی را سفارشی کنید.
علاوه بر تعامل تشویق‌کننده، نظرسنجی‌ها روشی عالی برای درخواست بازخورد از دنبال‌کنندگانتان هستند 
ببینید که چگونه حساب‌های رسمی اینستا Girl Friday IP و Insider از نظرسنجی در پیج خود استفاده کرده اند.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با موضوع چالش

به بینندگان استوری خود یک چالش سرگرم کننده بدهید و دانش آنها را در مورد برند، محصولات، موضوعات مرتبط با جایگاه شما یا هر چیزی که برایشان جالب است، بیازمایید. برای طراحی استوری اینستاگرام چالش، استیکر Quiz را انتخاب کنید، یک سوال چند گزینه ای بسازید و گزینه‌ها را بنویسید. برای تعیین پاسخ صحیح روی نماد حرف کلیک کنید.
استوری چالش به جز برقراری تعامل، به برند شما کمک می‌کند تا از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی محتوای بعدی استفاده کنید.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش افزودن شمارش معکوس به استوری اینستاگرام

استیکر شمارش معکوس می‌تواند برای اعلان زمان حراج یا فروش ویژه یا افتتاح شعبه جدید، کاربرد جالبی داشته باشد. 
برای افزودن شمارش معکوس به استوری اینستاگرام خود، به دنبال استیکر Countdown بگردید، رویداد ویژه را نامگذاری کنید و تاریخ و زمان را تنظیم کنید. این یک راه هیجان انگیز برای اعلان زمان برگزاری یک جشن یا رویداد نیز هست.
ببینید چگونه حساب‌های رسمی اینستاگرام سامسونگ از برچسب شمارش معکوس برای اعلام سالگرد تاسیس خود استفاده کرده است.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

یکی دیگر از کاربردهای استیکر شمارش معکوس در طراحی استوری تولد است. اگر از قالب های آماده زیر برای ایده استوری تولد و اعلام زمان برگزاری جشن تولد یا دعوت از دوستان تان استفاده کنید به راحتی می‌توانید استیکر شمارش معکوس را نیز به آن اضافه کنید تا هیجان انگیزتر شود.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش تگ کردن افراد در استوری اینستا

یکی دیگر از ایده های درخشان استوری اینستاگرام استفاده از استیکر منشن است که به شما امکان می‌دهد یک دوست یا نام تجاری را در استوری اینستاگرام خود تگ کنید. روی برچسب @Mention کلیک کنید و نام کاربری را تایپ کنید. پس از برچسب گذاری، کاربر یک اعلان دریافت می‌کند.
ممکن است یک حرکت کوچک به نظر برسد، اما در ایجاد حس تعامل معجزه می‌کند. بنابراین فالوورهای خود را تشویق کنید تا با استفاده از استیکر منشن شما را تگ کنند و یک قرعه کشی برای حساب هایی که شما را تگ می‌کنند برگزار کنید. با همین حرکت ساده می‌بینید که چطور تعامل با برند شما چندین برابر بیشتر می‌شود.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش اضافه کردن مکان در استوری اینستا

آیا می‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و فالوورهای خود را وادار به تعامل کنید؟ به آنها بگویید کجا هستید! استیکر موقعیت مکانی استوری شما را در جستجوی برچسب مکان قابل کشف می‌کند، بنابراین کاربران اینستاگرام می‌توانند به سایت شما بیایند.
برای افزودن موقعیت مکانی خود به استوری اینستاگرام، روی برچسب موقعیت مکانی ضربه بزنید، مکان خود را تایپ کنید و از نتایج جستجو انتخاب کنید. مکان شما در کنار یک پین ظاهر می‌شود. در اینجا نحوه اضافه کردن برچسب های مکان به استوری اینستاگرام سیدنی و مانیل آمده است.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

آموزش استفاده از استیکر  "Add Yours» در استوری اینستاگرام

در سال 2021، اینستاگرام استیکرهای «Add yours» را منتشر کرد که در آن کاربران می‌توانند موضوعات عمومی ایجاد کرده و به آنها بپیوندند.
اکثر مردم از استیکرهای Add Yours برای دنبال کردن یک درخواست استفاده می‌کنند. برای پیوستن به یک موضوع Add Yours در Stories، روی دکمه Add Yours در استوری که دنبال می‌کنید کلیک کنید. دستور را دنبال کنید و عکس های خود را اضافه کنید. این یک استوری جدید ایجاد می‌کند و زنجیره را گسترش می‌دهد.
اما اگر می‌توانید موضوع خود را بسازید، چرا به یک موضوع بپیوندید؟ با ضربه زدن روی استیکر Add Yours و یک درخواست و زنجیره جدیدی را شروع کنید. فالوورهای خود را تشویق کنید تا شرکت کنند و ببینید چه کسی از آنها به این سرگرمی می‌پیوندد. در اینجا یک مثال درخشان از حساب توییتر اینستاگرام آمده است.

آموزش طراحی استوری اینستاگرام با گوشی

اضافه کردن استیکر Add yours ، ایده استوری تولد جالبی می‌تواند باشد. اگر یک عکس دسته جمعی از تولد های قدیمی خود دارید آن را با یک استیکر Add yoursبه اشتراک بگذارید و از دوستان تان بخواهید که آنها هن عکس های قدیمی را به این استوری اصافه کنند و خاطرات را زنده کنند.

جمع بندی

نیازی نیست استوری های اینستاگرام یک کار سخت و طاقت فرسا باشد، و قالب هایی که به زیبایی طراحی شده اند، آنها را کمتر کرده اند. برای طراحی استوری اینستاگرام خود با استفاده از دومینگو، رایگان ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین