طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی توسط بنرساز ها در موبایل نقش مهمی در بازاریابی امروزی ایفا می کند. بنرها، از تبلیغات دیجیتالی هستند که اگر جذاب، طراحی شوند می توانند به رشد هر کسب و کاری کمک کنند. 
تبلیغات دیجیتال در موبایل به یک روش بازاریابی عالی تبدیل شده است. طبق تحقیقات eMarketer، ارزش بازاریابی دیجیتال قرار استاز 162.6 دلار در سال 2018 به 384.9 میلیارد دلار تا سال 2023 در سراسر جهان برسد. احتمالا تا به حال حدس زده اید که موبایل، آینده تبلیغات دیجیتال است.
در این پست نحوه ساخت، افزایش سایز و طراحی بنر تبلیغاتی را با بنرسازها در موبایل به شما آموزش می دهیم. ما ویژگی‌های کلیدی که در طراحی تبلیغات بنری با استفاده از اپلیکیشن های بنرساز موبایل باید بدانید را به شما معرفی می کنیم.

قبل از طراحی بنر تبلیغاتی با روند تغییرات بازاریابی دیجیتال با موبایل اشنا شوید

جالبب است بدانید که رشد پیش‌بینی‌شده تبلیغات در موبایل برای اقتصادهای توسعه‌یافته به نقطه اشباع نزدیک شده است. به همین علت گزارش شده که غول های فناوری مثل گوگل، فیس بوک و آمازون به سمت بازارهای رو به رشد آسیا و آفریقا روی آورده اند.
تبلیغات بنری در موبایل، باید ویژگی های اصلی و کلیدی را داشته باشد تا توجه مخاطبین را جلب کند. در حال حاضر، بنرهای ثابت، بنر هایی با طراحی ضعیف و بدون پویانمایی چندان تاثیری در بازاریابی دیجیتال ندارد. 
برخی از بازاریابان، بر این عقیده هستند که پیشرفت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، باعث پیچیده‌تر شدن انواع تبلیغات شده است. تبلیغات بنری در موبایل نیز از این قاعده مستثنى نیست. بنابراین، تبلیغات بنری در موبایل نباید خیلی ساده باشد. 
بنیانگذار Bannerflow و توسعه‌دهنده محصول، دانیل جاکوبسون، به این نکته اشاره می‌کند که «امروزه، مرورگرهای موبایل به اندازه مرورگرهای دسکتاپ توانمند هستند. و این ویژگی‌های پیشرفته باید در تبلیغات موبایلی مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، صرفاً به دلیل اینکه بنرهای موبایل از نظر اندازه کوچکتر هستند، «بهانه ای برای ثابت و بی روح بودن تبلیغات موبایلی نیست». از بین بردن از این ذهنیت، اولین قدم مهم در طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن های بنرساز در موبایل است که به ایجاد کمپین های نبلیغاتی پویا به عنوان قدم بعدی کمک می کند.
شایان ذکر است که تبلیغات بنری موبایل بسیار ماندگار هستند و دومین فرمت درآمدزایی در  سراسر جهان به شمار می آیند. در واقع، حجم بسیار زیاد و نرخ نمایش بسیار بالا آنها را به یک قالب تبلیغاتی قوی تبدیل کرده است. به همین دلیل است که باید با استفاده از نرم افزارهای بنرساز، تبلیغات نمایشی موبایل با طراحی های پیچیده خلق کنید که برای بینندگان تاثیرگذار باشد.
برای ساخت بنر تبلیغاتی تاثیر گذار، راهنمای زیر را مطالعه کنید:

ذهنیت نادرست "امکان طراحی جذاب بنرتبلیغاتی با اپلیکیشن های بنرساز موبایل" وجود ندارد را رها کنید

ساخت بنر نبلیغاتی در تلفن همراه امروزی نیاز به تفکر جدیدی دارد. اکنون زمان آن رسیده که همه چیز را با اپلیکیشن های گرافیک در موبایل طراحی کنید!
برمامه های طراحی مخصوص ساخت بنر تبلیغاتی مدت‌هاست که برای انواع گوشی موبایل از آیفون گرفته تا اندروید مورد استفاده قرار می گیرد و زمان آن رسیده که طراحان، طرز فکر قدیمی بی کیفیت بودن طراحی ها با اپلیکیشن های موبایل را رد کنند.
 اکنون نرم افزارهای بنرساز در موبایل آنقدر پیشرفت کرده اند که پاسخگویی بهتری به نیازهای طراحان مبتدی و حرفه ای هستند.
پس به عنوان قدم اول، گوشی موبایل خود را بردارید و یکی از نرم افزارهایی که در مقاله "بهترین اپلیکیشن های ساخت بنرتبلیغاتی" به شما معرفی کردیم را دانلود و نصب کنید. حتی اگر موبایل شما فضای کافی برای نصب برنامه را ندارد می توانید از نرم افزار آنلاین طراحی بنر تبلیغاتی دومینگو که مبتنی بر فضای ابری کار می کند و نیازی به نصب یا راه اندازی اضافه ندارد، استفاده کنید.

استعدادهای خلاق خود را به کار بگیرید

بن فیلیپس، رئیس MediaCom، این شعار را دارد: "موبایل ابزاری برای خلاق شدن است، نه یک دستگاه".
در واقع، عملکرد فیزیکی طراحی بنر تبلیغاتی بر روی دسکتاپ با نحوه انجام آن در موبایل کاملا متفاوت است. حرکت دادن نشانگر ماوس و کلیک کردن بسیار سخت از کشیدن انگشتان روی صفحه، اسکرول کردن و ضربه زدن با انگشت روی دستگاه های تلفن همراه است. فقط کافی است یک بار کار طراحی را در موبایل تجربه کنید. خواهید دید که مراحل انجام گار چقدر ساده و نتیجه کار چقدر جذاب است. اپلیکیشن های بنرساز در موبایل به شما کمک می کنند تا طرح های تبلیغاتی ایجاد کنید که بینندگان را درگیر خود می کند.

 

راهنمای کامل طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن بنرساز در موبایل

 

مراحل طراحی یک بنر تبلیغاتی عالی با اپلیکیشن بنرساز در موبایل

با دنبال کردن راهنمای هر اپلیکیشن، ساخت بنر تبلیغاتی در موبایل اصلا سخت نیست. فقط کافی است اصول اولیه را به درستی یاد بگیرید. ابتدا مشخص کنید که بنر تبلیغاتی خود را برای انتشار در موبایل طراحی می کنید یا برای دسکتاپ. قبل از ساخت بنر اصلی توسط اپلیکیشن بنرساز، زمانی را صرف در نظر گرفتن این موضوع کنید. 
اگر قصد انتشار بنر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را دارید باید طراحی بنر را ساده و در عین حال پویا و تاثیر گذار نگه دارید. شما در حال کار با فضای محدود صفحه نمایش هستید، بنابراین بینندگان چشم مخاطبان را با طراحی یک بنر شلوغ آزار ندهید. بهترین بنرهای موبایل از طرح های تمیز و ساده استفاده می کنند. البته، شما باید به سبک برندهای خود پایبند باشید، اما آن را بیشتر به روشی مینیمالیستی به کار ببرید. 
این رویکرد نه تنها مخاطبان شما را خوشحال می کند، بلکه به افزایش کیفیت تبلیغات بنری موبایل کمک می کند. به یاد داشته باشید، شبکه های تبلیغاتی و مرورگرها تبلیغات نمایشی مزاحم را جریمه می کنند.
بینندگان را به روش‌های غیر مخرب درگیر کنید. نحوه تعامل کاربران با دستگاه های تلفن همراه را در نظر بگیرید تا بتوانید با ظرافت توجه کاربر تلفن همراه را جلب کنید.
در تمام اپلیکیشن های بنر ساز ، قالب های آماده بنر تبلیغاتی برای انتشار در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد که به راحتی می توانید برای شروع، یکی از آنها را انتخاب کنید.
در ادامه چند نکته اساسی برای بهتر طراحی کردن بنر تبلیغاتی را مطرح کردیم:

برای تکمیل طراحی بنر تبلیغاتی خود با نرم افزار های بنر ساز در موبایل زمان بگذارید

به این فکر کنید که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه بیننده را جلب کنید. در دستگاه های تلفن همراه، مردم تمایل دارند به سرعت هر چیزی را مرور کنند و از چیزهایی که هیچ علاقه ای به آن ندارند، رد می شوند. اگر از آنها بخواهید خطوط و محتوای طولانی متنی را بخوانند، به احتمال زیاد این کار را نخواهند کرد. پس تا حد امکان، متن را به حداقل برسانید و بیشتر از تصاویر و آیکون ها استفاده کنید.
برای تبلیغات مخصوص موبایل، باید متن خود را کوتاه و سریع نگه دارید. یک پیام واضح می تواند کنجکاوی کافی برای جذب مخاطب هدف را ایجاد کند که روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کند و در صفحه فرود اطلاعات بیشتری دریافت کند. به علاوه، از همه مهمتر، صادق باشید!

روی فریم های تبلیغاتی پویا و متحرک تمرکز کنید

با فرض اینکه از اپلیکیشن های بنرساز موبایل استفاده می کنید، آیکون های نمایشی متحرک فوق العاده ای در دسترس شما خواهد بود. 
به عنوان بهترین روش برای ایجاد حالت های پویا در ساخت بنر تبلیغاتی خود، شبکه های تبلیغاتی مانند اینستاگرام را بررسی کنید. ببینید برندهای موفق چگونه از پویانمایی در تبلیغات خود استفاده می کنند و از آنها ایده بگیرید. نگران نباشید حتی در نرم افزارهای بنرساز آنلاین رایگان مانند دومینگو نیز استیکرها و نمادهای پویا و متحرک متعددی وجود دارد که بنر شما را جذاب تر کند.
البته تعداد فریم های پویا نمایی را کاهش دهید - بیش از چهار فریم ممکن است مخاطب شما را خسته کند.

قوانین و مقررات انتشار بنر تبلیغاتی در موبایل را در نظر بگیرید

همیشه قوانین و مقررات شبکه‌ها و پیج هایی که قرار است تبلیغات بنری خود را منتشر کنید، بررسی کنید تا مطمئن شوید طراحی بنر شما با مقررات آنها مطابقت دارد. 
مثلا مدت زمان نمایش بنر تبلیغاتی در استوری اینستاگرام،  15 ثانیه است، پس شما باید بنر تبلیغاتی خود را طبق این زمان بندی طراحی کنید. 

به طراحی، محل قرار گیری و اندازه دکمه کال تو اکشن یا CTA خود فکر کنید

فراخوان برای اقدام (CTA) بخش اساسی از هر تبلیغات بنری است. با این حال، برای انتشار بنر تبلیغاتی در پلتفرم های موبایل مثل اینستاگرام موارد خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
اول از همه، متن را کوتاه و جذاب بنویسید و دکمه کال تو اکشن را در بالاترین نقطه بنر تبلیغاتی قرار دهید. یک اقدام واضح به بیننده اعلام کنید که مطابق با پیام یا پیشنهاد شما باشد.
طراحی دکمه CTA را قوی و چشم نواز کنید. بهترین راه برای دستیابی به این هدف، استفاده از رنگ های متضاد با پس زمینه برای تشویق بیننده به کلیک کردن است. 

از عناصر رایگان نرم افزارهای بنر ساز در موبایل استفاده کنید

انیمیشن ها، تصاویر، ایکون ها، نمادها و افکت های بسیار متنوعی در اپلیکیشن های بنر ساز موبایل یا نرم افزارهای ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین به صورت رایگان در اختیار شما هستند. بنابراین، افزودن  یک عنصر تعاملی به بنرهای تبلیغاتی چندان سخت نیست و این امکان را برای مشتریان بالقوه فراهم می کند که نه تنها برند شما را ببینند، بلکه فعالانه با آن و محتوای آن درگیر شوند.
به عنوان مثال، می‌توانید افکت ها را به آیکون ها یا ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند کادر جستجو اضافه کنید که به کاربر امکان می‌دهد محصول یا پیشنهادی را پیدا کند. هر چیزی را که دوست دارید به بنر تبلیغاتی خود اضافه کنید، فقط دقت کنید که مناسب تبلیغات شما باشد و روی تلفن همراه عمل کند. به یاد داشته باشید، هر چیزی که بیننده را فریب دهد، یا وانمود کند که تعاملی است، اما اینطور نباشد، ممنوع است!
به لطف پیشرفت‌ نرم افزارهای بنرساز در موبایل، روزهایی که طراح بنر، ساعت‌های خود را با کارهای طراحی تکراری تلف می‌کرد به پایان رسیده است – اکنون شما می توانید طراح حرفه ای بنر خودتان باشید!

ویدئو را به تبلیغات بنری موبایل خود اضافه کنید

بنرهای ویدیویی موبایل و استفاده از ویدیوها درون بنر روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. آنها پس‌زمینه‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند، می‌توانند در خارج از جریان یا به عنوان بخشی از یک انیمیشن پویا استفاده شوند. به علاوه، استفاده از آنها در تبلیغات بنری موبایل به دلیل تعامل بیشتر کاربر در حال افزایش است.
البته نکاتی هنگام طراحی بنر تبلیغاتی حاوی ویدئو باید در نظر گرفته شود: زمان بارگذاری و اندازه صفحه نمایش. همانطور که گفتیم در استوری اینستاگرام، زمان پخش استوری ها حاوی بنرهای متحرک  15 ثانیه است. 
نکته دیگر در مورد اندازه صفحه نمایش است. اگر می خواهید از ویدیو در استوری اینستاگرام استفاده کنید، مطمئن شوید که در محدوده صفحه نمایش موبایل، بنر خود را طراحی کنید.

جمع بندی

طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی با نرم افزارهای بنر ساز در موبایل، فرآیند سرگرم کننده و راحتی است. استفاده از اپلیکیشن های مناسب یا بنرسازهای آنلاین رایگان مانند دومینگو طراحی وساخت انواع بنر، پست و استوری اینستاگرام را از طریق تلفن همراه تان، امکان پذیر می کند.
اگر می‌خواهید درباره اینکه چگونه دومینگو می‌تواند به شما در طراحی بنر تبلیغاتی کمک کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله "طراحی بنر تبلیغاتی با دومینگو" را بخوانید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین