اگر کسب و کار کوچک شما هنوز در اینستاگرام راه اندازی نشده است، پس یک فرصت عالی را از دست داده اید. هفتاد درصد خریداران برای کشف محصولات جدید در پست های اینستاگرام، با گوشی خود وارد این نرم افزار می شوند و بسیاری از مشاغل نیز با ساخت و انتشار پست اینستاگرام از این پلتفرم برای جذب مشتریان وفادار استفاده می کنند. با توجه به اینکه اینستاگرام تمام تلاش خود را برای حمایت از مشاغل کوچک انجام می دهد، اکنون زمان مناسبی برای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی و هدایت ترافیک به فروشگاه اینترنتی یا وب سایت تجارت الکترونیک شما است.
در راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)، اصول اولیه را با هم مرور کنیم و بهترین نرم افزارهایی که می توانید از آنها برای طراحی فید اینستاگرام استفاده کنید را نیز معرفی می کنیم.

 

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

 

پست اینستاگرام چیست؟

پست‌ های اینستاگرام، محتواهای تصویری و متنی هستند که همیشه در حساب شما باقی می‌مانند مگر اینکه بخواهید آنها را بایگانی یا حذف کنید. زمانیکه پستی را منتشر می کنید، فالوور های شما، آن را با گوشی خود می بینند و می توانند آن را به اشتراک گذاشته، سیو کنند، کامنت بگذارند، لایک کنند یا روی آن به شما پیام بدهند. اگر پست شما آنقدر جذاب باشد که فالورهایتان آنها را به اشتراک بگذارند، یا واکنش های متعددی روی آن نشان دهند، اصطلاحا پست وایرال شده و برای کاربرانی که ممکن است حتی فالوور شما نباشند نیز نمایش داده می شوند.

تفاوت پست و استوری اینستاگرام چیست؟

تفاوت پست و استوری در این است که استوری های اینستاگرام در بالای برنامه ظاهر می شوند و ظرف 24 ساعت ناپدید می شوند. 
این مقاله بر روی ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی تمرکز می‌کنیم – اگر می‌خواهید در مورد ساخت استوری اینستاگرام بیشتر بدانید، این راهنمای کامل برای استوری ‌های اینستاگرام را بررسی کنید.

مراحل ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی

شروع با بازاریابی اینستاگرام آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست – و استفاده از اینستاگرام می تواند با بهبود تعامل و وفاداری مشتری، فروش را افزایش دهد.

مرحله 1: یک پروفایل یا حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید

برای ارسال پست در اینستاگرام، باید یک اکانت بسازید.
سه نوع اکانت اینستاگرام وجود دارد: 
شخصی، 
تجاری 
سازنده. 
راه اندازی یک حساب تجاری برای نام تجاری خود به شما امکان می دهد به تجزیه و تحلیل عملکرد حساب، بینش مخاطبان و سایر اطلاعات کلیدی دسترسی داشته باشید که به شما کمک می کند محتوای خود را بهینه کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

به این ترتیب می توانید حساب شخصی خود را به یک حساب حرفه ای تغییر دهید.
برای ایجاد یک حساب تجاری ابتدا با ثبت نام در اینستاگرام و ساخت یک حساب شخصی شروع کنید. سپس روی منوی همبرگر در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات شما باز شود. روی «Account» کلیک کنید و سپس «Switch to Professional Account» را انتخاب کنید.
سپس، اینستاگرام از شما می خواهد که کسب و کار خود را توصیف کرده و نمایه خود را پر کنید. 

مرحله 2: با اینستاگرام، پست بسازید

در بالای صفحه، سه علامت را مشاهده خواهید کرد که از چپ به راست، مخفف «ایجاد»، «اعلان‌ها» و «صندوق ورودی»، و «نمایه من» هستند.

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

این نماد در بالای برنامه موبایل چیزی است که برنامه ساخت پست اینستاگرام با گوشی را باز می کند.
روی نماد در وسط که مخفف "ایجاد یک پست" است ضربه بزنید - به نظر می رسد یک علامت مثبت در داخل یک مربع است. این شما را به سمت سازنده پست اینستاگرام هدایت می کند.
اینستاگرام، بالای صفحه یک پیش نمایش از پست اینستاگرام شما را همانطور که در فید شما ظاهر می شود، نشان می دهد. نیمه پایینی جایی است که با آن می توانید عکس ها و ویدیوهای موجود خود را که در گوشی، ذخیره شده اند، پیدا کنید.

مرحله 3: شروع به ساخت پست اینستاگرام با گوشی خود کنید

پست های اینستاگرام شما داستان برند شما را از طریق رنگ ها، عکس ها و فیلم ها بیان می کند. شما می توانید از طریق فید اینستاگرام خود، کارمندان خود را معرفی کنید، محصولات جدید را به مخاطبان خود بگویید، نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید و موارد دیگر.
شما می توانید چهار نوع پست در اینستاگرام ایجاد کنید که هر کدام با اندازه و ابعاد متفاوت هستند. در اینجا نحوه ایجاد هر یک و چند ایده محتوا برای هر پست آمده است.

1. ساخت پست اینستاگرام با عکس در گوشی

می‌توانید انتخاب کنید که یک عکس به صورت عمودی، منظره یا مربع در فید خود پست کنید.
نحوه ساخت پست اینستاگرام با گوشی: یک عکس موجود را که با نرم افزارهای آنلاین ساخت پست اینستاگرام یا اپلیکیشن های طراحی پست گوشی، طراحی کرده اید. از آلبوم خود انتخاب کنید یا یک عکس جدید بگیرید و سپس روی دکمه " next " در گوشه سمت راست بالای ایجاد کننده پست کلیک کنید.

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

می توانید عکس خود را انتخاب کرده و اندازه آن را تغییر دهید یا از همان لحظه یک عکس مربعی بگیرید.
ساخت پست اینستاگرام به این روش معمولا برای برجسته کردن یک شخص یا محصول، اعلان ها، هدایا و معرفی محصول جدید به کار می رود.

2. ساخت پست ویدیویی اینستاگرام با گوشی

انتشار پست ویدئویی با خود نرم افزار اینستاگرام، کمتر از یک دقیقه طول می کشد و همچنین می تواند افقی، عمودی یا مربعی باشد.
برای ساخت و انتشار پست ویدئویی، می توانید یک ویدیوی کوتاه را که قبلا با نرم افزارهای ویرایش ویدئوی آنلاین یا اپلیکیشن های ساخت پست اینستاگرام با گوشی، طراحی کرده اید، از آلبوم خود انتخاب کنید یا با ضربه زدن روی دکمه دوربین در وسط، سمت راست صفحه، یک ویدیوی جدید ایجاد کنید. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ضبط، یک ویدیو، ضبط کنید.
بیشترین کاربرد ویدیوهای اینستاگرام، آموزش های کوتاه، اعلامیه های انیمیشن، توصیفات مشتری، و تبلیغات یا پست های حمایت شده است.

3. ساخت پست اینستاگرام دارای چند عکس با گوشی

پست های کرسول، مجموعه‌ای از عکس‌ها و/یا ویدیوها (کمتر از یک دقیقه) هستند که فالوور های شما می‌توانند آن را با صفحه بکشند.
برای ساخت پست های اینستاگرام دارای چند عکس با گوشی، می توانید حداکثر 10 عکس و ویدیو را از آلبوم خود انتخاب کنید و سپس روی " next " در گوشه سمت راست بالای صفحه خود ضربه بزنید.
بیشترین کاربرد این نوع پست، نمایش ویژگی های محصول، نمایش چندین زوایای یک محصول واحد، به اشتراک گذاشتن مجموعه ای از نکات، و تبلیغات است.

مرحله 4: عکس یا ویدیوی خود را ویرایش کنید

پس از انتخاب یا ایجاد عکس‌ها یا ویدیوهای مورد نظر در پست اینستاگرام خود، می‌توانید آن را کمی با گوشی ویرایش کنید تا رنگ‌بندی آن را تغییر دهید.

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

در تصویر بالا، پورتال ویرایش عکس اینستاگرام برای عکس ها و ویدیوهای کوتاه نشان داده شده است.
پس از انتخاب عکس یا ویدیوی کوتاه خود، به پورتال ویرایشی فرستاده می‌شوید که در آن می‌توانید رنگ‌های عکس خود را ویرایش کنید تا آن‌ها برجسته یا کمی محو شوند.
می توانید فیلتری را برای ویرایش سریع عکس خود انتخاب کنید یا هر عنصر عکس خود را به صورت دستی ویرایش کنید (مانند اشباع رنگ، کنتراست، روشنایی و غیره).

مرحله 5: کپشن خود را بنویسید

کپشن شما متنی است که عکس زیر عکس شما نمایش داده می شود و می تواند توضیحی در مورد پست، یک داستان مرتبط با عکس شما یا یک تیزر برای یک محصول جدید باشد - کاملاً به شما بستگی دارد. 
در ادامه چند نکته برای نوشتن کپشن مناسب برای پست اینستاگرام را با شما به اشتراک می گذاریم:
• کپشن خود را با یک خلاصه یک خطی از آنچه قرار است درباره پست شما باشد شروع کنید. این به تعامل شما کمک می کند زیرا مردم معمولاً فقط 125 کاراکتر اول را می بینند تا زمانی که روی «بیشتر» کلیک کنند. برای IGTV ها، باید به جای title  ، یک هدلاین به پست خود اضافه کنید.
• در صورت امکان، افراد را منشن کنید. منشن افراد با استفاده از نماد "@" می تواند به افزایش تعامل پست شما کمک کند.
• از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها مانند سیگنال هایی هستند که به اینستاگرام می گویند پست شما در مورد چیست. آنها به الگوریتم کمک می کنند تا بفهمد چه کسی باید پست شما را ببیند.
• زیرنویس خود را با فراخوانی برای اقدام پایان دهید. به مردم بگویید پس از خواندن پست شما چه کاری انجام دهند. به عنوان مثال، "برای اطلاعات بیشتر پیوند ما را در بیو بررسی کنید."
یادداشت بردارید؛ شما نمی‌توانید به کپشن خود پیوند اضافه کنید - تنها مکان‌هایی که می‌توانید لینک‌ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، بیوگرافی (همچنین به عنوان پیوند در بیو شناخته می‌شود) و استوری اینستاگرام شما (اگر بیش از 10000 فالوور دارید) است.

مرحله 6: حساب های دیگر را در عکس های خود تگ کنید

پس از ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی، می‌توانید افراد را مستقیماً در عکس‌های خود برچسب‌گذاری کنید، بنابراین وقتی پست خود را منتشر می‌کنید به آنها اطلاع داده می‌شود. روی دکمه « tag people» در زیر عنوان کلیک کنید تا به اینستاگرام بگویید چه کسی در عکس شماست.

راهنمای ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی (گام به گام)

اگر به دیگران اطلاع دهید که در پست شما حضور دارند، می تواند میزان مشارکت آنها را در پست افزایش دهد، زیرا در صورت حضور در پست اینستاگرام، احتمال لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن آن با گوشی بیشتر است.

مرحله 7: مکان خود را هنگام ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی مشخص کنید

تنظیم یک مکان به شما کمک می‌کند از فید پیدا کردن افراد نزدیکتان استفاده کنید. اگر فروشگاهی دارید که مشتریان می توانند حضوری به آن مراجعه کنند، تعیین موقعیت مکانی به آنها کمک میکند تا سریعتر شما را پیدا کنند.
با کلیک بر روی دکمه " add location " در زیر دکمه " tag photo " و تایپ آدرس خود، به افراد بگویید کجا هستید.

مرحله 8: انتخاب کنید که در کدام حساب‌ها و پلتفرم‌ها می‌خواهید پست را با گوشی ارسال کنید

اگر به بیش از یک حساب در دستگاه خود وارد شده اید، می توانید انتخاب کنید که پست خود را در همه آن حساب ها منتشر کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که پست خود را در اینستاگرام، فیس بوک و/یا Tumblr منتشر کنید.
در زیر دکمه " set location "، لیستی از حساب های دیگر را خواهید داشت که می توانید ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی را برای آنها نیز تنظیم کنید. روی کلیدهای سمت راست صفحه کلیک کنید تا پست خود را در حساب های مناسب منتشر کنید.

مرحله 9: اشتراک گذاری را بزنید

در این مرحله کار ساخت و انتشار پست اینستاگرام با گوشی، تمام شده است—حالا می دانید چگونه در اینستاگرام پست بگذارید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از اپلیکیشن های ساخت پست اینستاگرام با گوشی مانند کانوا یا برنامه های پست ساز آنلاین مانند دومینگو، چند عکس مناسب طراحی کرده سپس آنها را در اینستاگرام انتخاب کنید و دکمه اشتراک گذاری را در گوشه سمت راست بالای صفحه خود بزنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین