آیا میدانستید که بیشترین درصد کاربران اینستاگرام بین 18 تا 29 سال (55 درصد) سن دارند؟ بخش دیگر مخاطبان آن بین 30 تا 49 سال (28 درصد)، 50 تا 64 (11 درصد) هستند و تنها 4 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.به لطف این رقم چشمگیر، این پلتفرم برای تبلیغ دوره های آموزش آنلاین به یک بستر ایده آل تبدیل شده و اکثر دانشگاهها، موسسات آموزش و آموزشگاهها از طراحی پست اینستاگرام با گوشی برای آموزش آنلاین به عنوان یکی از ابزارهای مارکتینگ و تبلیغاتی خود استفاده میکنند.
علیرغم تعداد قابل توجه کاربران جوان، اینستاگرام نسبت به سایر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب، رقابت کمتر و مخاطبان بیشتری دارد.
اینستاگرام ویژگی های فوق العاده ای دارد که به همع کسب و کارها فرصتی میدهد تا خدمات خود را به مخاطبان هدفمندتر و علاقهمندتری معرفی کنند. بازاریابی در اینستاگرام بدون صرف هزینه است و تبلیغات در آن با طراحی پست و استوری هیچگونه هزینه ای ندارد.
اموزشگاهها اکنون 4 روش تبلیغاتی بروی تبلیغ آموزش آنلاین در اینستا دارند:
• طراحی پست اینستاگرام تصویری– رایج ترین نوع پست اینستاگرام با عکس؛
• طراحی پست اینستا ویدئویی – ریلز یا IGTV؛
• طراحی پست اسلایدی اموزش آنلاین – نمایش اسلایدی تصاویر، که امکان استفاده از چندین تصویر را در پست های پشت سر هم فراهم میکند؛
• طراحی استوری اینستاگرام – محتوایی که در بالای فید مشاهده میشود. ممکن است عکس یا ویدیو باشد.
تبلیغات اینستاگرام، به طور متوسط، تعامل بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات فیس بوک دارند و بسیار پرطرفدارترند.
به گفته کیث باوموالد، بنیانگذار مشاور Leverag، از آنجایی که تبلیغات در اینستاگرام بسیار هدفمند هستند، میتوانید از طراحی پست اینستاگرام برای آموزش آنلاین نتایج بسیار خوبی بگیرید.
طبق تحقیقاتی که انجام شده، ۶۰ درصد از مخاطبین میگویند که دوره های آموزش آنلاین جدیدی را در این پلتفرم پیدا میکنند و 75 درصد از کاربران پس از الهام گرفتن از یک پست اقدام به ثبت نام در دوره میکنند.
با توجه به این توضیحات بیایید نکاتی را برای طراحی پست اینستاگرام آموزش آنلاین با شما به اشتراک بگذاریم.
8 نکته برای استفاده از اینستاگرام در تبلیغ دوره های آموزش آنلاین
چه در حال راه اندازی آموزشگاه جدید خود باشید و چه بخواهید دانشجو یا دانش آنوزان را از خانه خود به صورت آنلاین آموزش دهید، اینستاگرام ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.
8 نکته زیر را برای تبلیغات دوره های آموزش آنلاین خود در این پلتفرم به راحتی و به طور موثر بررسی کنید.
1. در مورد خدمات آموزشی خود به روشی خلاقانه صحبت کنید
برای طراحی پست اینستاگرام آموزش آنلاین روی راه حلی که ارائه میکنید تمرکز کنید نه صرفا دوره هایی که برگزار میکنید.
در اینستاگرام، "خوب به نظر رسیدن" ضروری است. مهمترین ویژگی در این شبکه محتوای بصری است.
اگر آموزشگاه شما خدمات دوره آنلاین ارائه میدهد روی نشان دادن مزایای ارائه خدمات خود تمرکز کنید.
قالب آماده زیر میتواند در طراحی پست اینستاگرام برای آموزش آنلاین به شما کمک کند.
این قالب را میتوانید به راحتی با ابزارهای ویرایش رایگان برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو ویرایش کنید.
به عنوان مثال، نحوه تدریس یک مطلب، را، نشان دهید یا به سادگی نکات و دستورالعمل هایی را به اشتراک بگذارید.
به یاد داشته باشید که منابع زیادی برای نمایش مزایای دوره های آنلاین شما به روشی متفاوت و سرگرم کننده وجود دارد.
میتوانید عکسها، فیلمهای کوتاه و ویدیوها را تا یک دقیقه آپلود کنید.
2. استوری اینستاگرام را برای تبلیغ دوره های آموزش آنلاین امتحان کنید
استوری اینستا، عکسها یا ویدیوهایی را نشان میدهد که فقط به مدت 24 ساعت در دسترس هستند.
این ویژگی رقیب مستقیم استوری های اسنپ چت است و به شدت توسط این پلتفرم در حال توسعه است.
در اینجا برخی از مزایای استفاده از استوری اینستا برای تبلیغ آموزش آنلاین وجود دارد:
• استوریها به طور برجسته در بالای جدول زمانی کاربر نمایش داده میشوند.
• آنها انتخاب خوبی برای نمایش "محتوای پشت صحنه" به صورت غیر رسمی و بدون نیاز به کیفیت بالا هستند.
• اجازه میدهد تا فرمت های مختلف محتوا را منتشر کنید: عکس، ویدیوی کوتاه، بومرنگ ، تصویر GIF مانند ویدیوی زنده و غیره.
• دارای ابزارهای سرگرم کننده ای مانند فیلترها، متن و گیف است که به شما در ویرایش سریع تصاویر کمک میکند.
• همه عکسها و ویدیوهای منتشر شده به ترتیبی که اضافه شدهاند پخش میشوند و میتوانید هر تعداد که میخواهید استوری منتشر کنید.
در استوری ساز آنلاین دومینگو، قالب های آماده برای طراحی استوری آموزشی متنوعی وجود دارد که میتوانید از آنها برای ساخت استوری آموزش آنلاین کمک بگیرید:
3. یک محتوای متمایز طراحی کنید
به عنوان یک آموزشگاه یا معلم خصوصی، احتمالاً کارهای زیادی انجام میدهید و راه حل های مختلفی ارائه میدهید.
نکته مهم این است که بتوانید همه اینها را در یک پست یا استوری توصیف کنید. بنابراین، روی ایجاد یک توصیف خلاقانه تمرکز کنید، که لزوماً تلاش نمیکند همه آنچه را که آموزشگاه شما انجام میدهد بیان کند بلکه فقط مزایای آن را بیان میکند.
طراحی پست اینستاگرام برای آموزش آنلاین میتواند نتیجه بسیار جذاب و چشمگیرتری ایجاد کند و توجه کاربر را به خود جلب کند. اگر بتوانید محتوایی طراحی کنی که برای مخاطب سرگرم کننده باشد آنها قطعابه روش آموزش آنلاین شما علاقه مند میشوند و روی لینک بیو کلیک میکنند تا بیشتر با شما آشنا شوند.
از آنجایی که تنها لینک قابل کلیکی که اینستاگرام اجازه میدهد در بخش Bio (درست زیر نام شما) است، حتما توجه کنی که چه لینکی در این قسمت قرار میدهید.
علاوه بر لینک سایت تان، میتوانید لینک صفحه ای که ویدئوهای آموزش آنلاین خود را در آن میفروشید، در بیو قرار دهید.
نکته جالب این است که با توجه به استراتژی بازاریابی خود میتوانید این لینک را تغییر دهید و از این روش بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ دوره های آموزش آنلاین تان استفاده کنید.
4. با برندها و کاربران دیگر تعامل برقرار کنید
یکی دیگر از استراتژی های مهم این است که با فالوورهای خود و افرادی که میخواهید شما را فالو کنند، تعامل داشته باشید.
اگر محتوایی را پست میکنید که ارزش تبلیهات دارد و میخواهید توجه بیشتری را به آن جلب کنید، شروع به لایک کردن، نظر دادن و دنبال کردن افراد دیگر کنید.
تیم سائه کو، مدیرعامل TINT میگوید: «اگر انتظار دارید مردم با پستهای شما درگیر شوند، آنها نیز همان انتظار را از شما دارند.
"هرچه فعال تر باشید، نام کاربری/حساب شما در معرض دید دنبال کنندگان بیشتری قرار میگیرد."
بنابراین هشتگ های محبوب را جستجو کنید و دنبال آنها بروید! نظرات رضایتبخش را روی پستهای افراد بنویسید و تصاویر آنها را لایک کنید. این کار تعامل دیگران را با پست و استوری شما بیشتر میکند.
5. دسترسی به پست های تان را با #هشتگها گسترش دهید
عملکرد یک هشتگ (#)، برچسبگذاری است، یعنی دستههای جداگانه برای محتویات ایجاد میکند.
هشتگ همیشه با یک اصطلاح (#دوره های آنلاین) همراه است که یک دسته بندی و نوعی پیوند به آن ایجاد میکند.
چه در اینستاگرام و چه در شبکه های دیگر، هر زمان که روی هشتگ کلیک کنید، به محتوای دیگری که همان تگ را دریافت کرده است، دسترسی خواهید داشت.
هشتگ هایی که ایجاد میکنید ممکن است مختص کمپین تبلیغاتی خودتان یا عمومی باشند، تنها چیزی که مهم است مرتبط بودن آنهاست.
حتماً هشتگ کسب و کار خود (#companyname) را نیز در استوریها استفاده کنید. این کار پیدا کردن محتوای مرتبط با کسب و کار و حساب اصلی شما را آسان میکند.
استفاده از سه تا پنج هشتگ ایده خوبی است، علیرغم این واقعیت که میتوانید به ازای هر پست در اینستاگرام تا 30 هشتگ اضافه کنید.
از هشتگ های خود (مربوط به کسب و کارتان) و همچنین از محبوب ترین هشتگها #آموزش، #تدریس و غیره برای افزایش قابلیت دیده شدن محتوای خود استفاده کنید.
6. از آموزش آنلاین خود استوری پخش زنده بسازید
پخش زنده استوری اینستاگرام یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان است.
این ویژگی فوقالعاده مؤثر است زیرا دید بیسابقهای از نحوه دریس شما به مخاطبین میدهد.
از زمانی که لایو اینستاگرام در اواخر سال 2016 راه اندازی شد، ثابت شده است که کاربران واقعاً از تماشای محتوای ویدیویی زنده لذت میبرند.
در واقع، طبق گزارش livestream.com، 82 درصد از کاربران ترجیح میدهند ویدیوهای زنده را به جای پست های رسانه های اجتماعی ببینند.
اینستاگرام همچنین به تبلیغ این نوع محتوا کمک میکند و هنگام شروع پخش زنده به دنبال کنندگان اطلاع میدهد.
اگر یک لایو زنده در حال پخش باشد، حالا استوری "فعال" ازدر بالای صفحه مخاطبین نمایش داده خواهد شد که اگر آن را لمس کنید، در جریان پخش زنده قرار میگیرید.
پس از انجام این کار، میتوانید بنشینید و به سادگی تماشا کنید، یا میتوانید نظر بدهید و حتی بخواهید که به صورت زنده با هر کسی که لایو را برگزار میکند، صحبت کنید.
لایو اینستاگرام یک راه عالی برای تعامل و دریافت بازخورد و نظرات از مخاطبان است.
درست است که سایتهای زیادی وجود دارند که این ویژگی را ارائه میدهند، با این حال اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرمها برای استفاده از پخش زنده است، زیرا به محض پخش زنده، یک اعلان برای تمام فالوورهای شما ارسال میشود
7. با طراحی پست تبلیغاتی برای آموزش آنلاین به مشتریان وفادار خود تخفیف بدهید
علاقه مند نگه داشتن مشتریان بخش ضروری هر کمپین بازاریابی موثر است.
به دنبال کنندگان وفادار خود با محتوای منحصر به فرد پاداش دهید. بگذارید آنها اولین کسانی باشند که از دوره های آموزش آنلاین یا رویدادهای جدید مطلع میشوند.
پست های تبلیغاتی ایجاد کنید که در مورد دوره های آینده شما اطلاع رسانی میکند و به دانشجویانی که به طور مداوم در دوره های شما شرکت میکنند تخفیف بدهید.
این نوع طراحی پست اینستاگرام برای آموزش آنلاین باعث میشود که دنبال کنندگان اینستاگرام شما احساس خاصی داشته باشند و برای اطلاع از دوره های آموزش آنلاین جدید بیشتر به پیج شما مراجعه کنند.
همچنین میتوانید برای کسانی که شما را در اینستاگرام دنبال میکنند، تبلیغات انحصاری مانند قرعهکشی دوره رایگان برگزار کنید.
ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما امکان میدهد این نوع تبلیغات را در اینستا به سادگی و به طور موثر انجام دهید.
8. بر نتایج خود نظارت کنید
بدون تجزیه و تحلیل اینکه کدام پست یا استوری شما در جذب مخاطبین موثر بوده، بازاریابی در اینستاگرام به یک روند پیچیده برمبنای حدس زدن تبدیل میشود.
حقیقت این است که شما میتوانید تمام مقالات جهان در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام را بخوانید، اما تنها با آزمایش و اندازه گیری نتایج متوجه خواهید شد که چه محتوایی برای مشتریان شما مفید است.
برای مثال، حتماً به طور مرتب تعداد دنبالکنندگان، تعامل و کلیکهای خود را بررسی کنید.
ببینید کدام پستها بازخورد بهتری از مخاطب داشته اند تا بفهمید مشتری شما چه محتوایی را بیشتر دوست دارد.
اینستاگرام مجموعه ای از ابزارهای کسب و کار (Instagram Insight) را برای کمک به برندها در درک بهتر عملکرد شان ارائه میدهد.
این ابزارها، اطلاعاتی مانند برداشتها، دسترسی، بازدید پروفایل، کلیک روی لینک بیو، کلیکها روی کال تو اکشن بنر تبلیغاتی و کلیکها روی ایمیل را مشخص میکنند.
این ویژگی برای همه پروفایل های تجاری، صرف نظر از اینکه تبلیغاتی هستند یا خیر، در دسترس است.
داشتن این اطلاعات به اصلاح و بهبود استراتژی شما و طراحی بهتر پست اینستاگرام تبلیغاتی برای آموزش آنلاین کمک میکند.
چگونه با طراحی پست اینستاگرام برای دوره آموزش آنلاین خود دانشجو جذب کنیم؟
همانطور که توضیح دادیم، اینستاگرام پتانسیل بیشتری برای تعامل و تبدیل نسبت به فیس بوک دارد.
آموزشگاهها یا معلمان خصوصی که دورههای آموزش آنلاین را برگزار میکنند میتوانند با طراحی پست اینستاگرام برای آموزش آنلاین توجه مخاطبین جوان را به نحوه تدریس خلاقانه و مزایایی که دوره های آموزش آنلاین آنها برای دانشجویان دارد، جلب کنند.
از آنجایی که گوشی هوشمند در دسترس همه است، طراحی پست اینستاگرام با گوشی برای همه ما به خصوص معلمها آسان تر است. برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو نیز برای کمک به طراحی پست های متنوع تر، امکان ساخت پست با قالب های آماده و طراحی و ویرایش این قالبها را با ابزارهای رایگان فراهم کرده است.
استفاده از این ابزارها بسیار آسان است و هر کسی بدون هیچگونه مهارت یا تجربه در طراحی میتواند از آنها برای طراحی پست اینستاگرام با گوشی استفاده کند.
پس اگر به دنبال جذب دانشجو برای دوره های آموزش آنلاین هستید، گوشی همراه خود را بردارید و همین امروز در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو رایگان ثبت نام کنید.