اگر می خواهید فعالیت خود را در اینستاگرام گسترش دهید تا فالوورهای بیشتری برای پیج تان جذب کنید، بهتر است اصول اولیه نحوه استفاده از استوری های اینستاگرام را بیاموزید، سپس به سراغ برخی از نکات و ترفندهای ساخت استوری آماده اینستاگرام بروید تا به شما کمک کند از دیگران متمایز شوید.
روزانه بیش از 500 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و همه آنها به محصولات و ترندهای جدید چشم دوخته اند. 58 درصد از کاربران بیان کرده اند که پس از دیدن یک محصول یا نام تجاری در استوری، بیشتر به آن علاقه مند شده اند. و نیمی از آنها تایید کرده اند که واقعاً از وب سایت معرفی شده در استوری بازدید کرده اند تا محصول یا خدماتی که در استوری تبلیغ شده ر خریداری کنند.
بنابراین شاید تعجبی نداشته باشد که 4 میلیون کسب و کار هر ماه در استوری های اینستا تبلیغ می کنند.
استوری های آماده اینستاگرام عکس ها و ویدیوهای تمام صفحه عمودی هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. آنها در بالای برنامه اینستاگرام ظاهر می شوند، نه در فید اصلی پیج.
در استوری های آماده اینستاگرام از ابزارهای تعاملی مانند استیکرها، نظرسنجی ها و فیلترهای مختلف استفاده می شود که محتوای شما را واقعاً برجسته  کنند. در ادامه نحوه استفاده از قالب های آماده اینستاگرام را با شما مطرح می کنیم.

 

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

 

چگونه استوری آماده اینستاگرام بسازیم؟

1.    در برنامه، روی نماد مثبت در بالای صفحه کلیک کنید.
2.    در پایین صفحه، STORY را از منو انتخاب کنید.
3.    گزینه اختیاری: اگر می‌خواهید به دوربین سلفی بروید، روی نماد سوئیچ دوربین در پایین سمت راست ضربه بزنید.
4.    برای گرفتن عکس روی دایره سفید در پایین صفحه ضربه بزنید، یا…
5.    دایره سفید را برای ضبط ویدیو فشار داده و نگه دارید، یا…
6.    برای استفاده از عکس‌ها یا ویدیوهای آماده که از قبل در گالری شما موجود است، انگشت خود را به سمت بالا بکشید (یا نماد رول دوربین مربعی سمت چپ را انتخاب کنید).

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

در سمت چپ صفحه، می‌توانید یکی از قالب های زیر را برای ساخت استوری آماده اینستاگرام انتخاب کنید: 
Create
Boomrang
،layout
Multipicture
، LEVEL
handsfree.
پس از انتخاب قالب مناسب، از راهنمای زیر استفاده کنید:

چطور از استیکرها در استوری آماده اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای افزودن استیکر به استوری اینستاگرام:
1.    با دنبال کردن مراحل بالا شروع به ساخت استوری کنید.
2.    پس از اینکه عکس یا ویدیو آماده را انتخاب کردید، روی نماد استیکر در بالای صفحه—همان مربعی است که می‌خندد و گوشه تا شده دارد، ضربه بزنید.
3.    نوع استیکری را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد، بنابراین امتحان کنید تا ببینید وقتی روی آن ضربه می زنید چه ویژگی دارد. می‌توانید برای تغییر مکان و تغییر اندازه استیکر، آن را بگیرید و بکشید.

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چگونه به استوری آماده اینستاگرام خود هشتگ اضافه کنیم؟

افزودن هشتگ به استوری اینستا، آن را برای مخاطبان بیشتری قابل دسترسی می کند.
دو راه برای افزودن هشتگ به استوری شما وجود دارد:
1.    از برچسب هشتگ استفاده کنید . روی نماد برچسب در بالای صفحه همان مربع خندان با گوشه تا شده ضربه بزنید و استیکر هشتگ را انتخاب کنید و شروع با نوشتن کنید.
2.    از نوشتن متن معمولی استفاده کنید .روی نماد متن - نماد Aa ضربه بزنید و از نماد # استفاده کنید.
در هر صورت، هنگامی که شروع به تایپ کنید، اینستاگرام چند ایده از هشتگ های رایج را به شما پیشنهاد می کند. می توانید تا 10 هشتگ به استوری خود اضافه کنید. (در این صورت توصیه می‌کنیم آنها را کوچک کنید و پشت استیکرها، گیف‌ها یا ایموجی‌ها پنهان کنید .)

چگونه به استوری آماده اینستاگرام خود مکان اضافه کنیم؟

مانند هشتگ‌ها، افزودن مکان به استوری اینستاگرام، دامنه نمایش بالقوه آن را فراتر از فهرست فالوورهای شما افزایش می‌دهد.
مکان‌ها و مشاغل ممکن است صفحه مکان داشته باشند. کاربران می‌توانند هنگام جستجو یا با ضربه زدن روی مکان در پست کاربر دیگر، صفحه مکان را در زیر برگه مکان‌ها پیدا کنند. اگر استوری شما حاوی مکان باشد، می‌توانید بازدیدهای بسیار بیشتری داشته باشید.
و اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، صفحه مکان شما جایی است که مشتریان را به آدرس آن فروشگاه روی نقشه هدایت می کند.
برای استفاده از استیکر مکان در استوری آماده اینستاگرام:
1.    روی نماد برچسب در بالای صفحه ضربه بزنید.
2.    برچسب مکان را انتخاب کنید.
3.    مکان مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید (ممکن است یک فروشگاه، یک خیابان، یک شهر باشد).
4.    برای تنظیم رنگ، اندازه و مکان استیکر ضربه بزنید و بکشید تا ظاهر استوری آماده اینستاگرام شما را تکمیل کند.

چگونه به استوری آماده اینستاگرام، کپشن اضافه کنیم؟

60 درصد مردم استوری اینستاگرام را با صدا تماشا می کنند اما آن 40 درصد دیگر  بدون صدا استوری ها را می بینند. اگر در حال ارسال ویدیو هستید، نوشتن کپشن، راهی عالی برای مفیدتر کردن محتوای شما برای آن 40 درصد دیگر است.
نوشتن کپشن همچنین راه مهمی برای جذب مخاطب و جلب توجه بیشتر آنها به محتوا است.
اگر استیکر کپشن را اضافه کنید، اینستاگرام به‌طور خودکار برای استوری‌های ویدیوی شما زیرنویس ایجاد می‌کند.
1.    اگر ویدئو آماده را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، برچسب کپشن ظاهر می شود.
2.    پس از آماده شدن ویدیو، روی نماد برچسب در بالای صفحه ضربه بزنید.
3.    روی برچسب Captions ضربه بزنید.
4.    اینستاگرام به صورت خودکار کپشن ایجاد می کند. این ایده خوبی است که نگاهی بیندازید و ببینید که این ابزار چقدر در نوشتن آنچه واقعاً گفتید درست عمل می کند. اگر مشکلی پیش آمد، روی متن ضربه بزنید تا هر کلمه ای را ویرایش کنید.
5.    می توانید فونت و رنگ کپشن را با استفاده از ابزارهای بالا و پایین صفحه تغییر دهید. وقتی از زیرنویس ها راضی هستید، روی Done ضربه بزنید.
6.    می‌توانید برای تغییر مکان و اندازه آن مانند هر برچسب دیگری، عنوان را بگیرید و بکشید.

اگر از برچسب موسیقی برای افزودن موسیقی به استوری خود استفاده می‌کنید، می‌توانید متن آهنگ را زیرنویس کنید.

1.    برچسب موسیقی فقط در صورتی ظاهر می شود که از ویدیو استفاده کنید.
2.    پس از آماده شدن ویدیو، روی نماد برچسب در بالای صفحه ضربه بزنید.
3.    روی برچسب Music ضربه بزنید.
4.    آهنگی را از میان پیشنهادات انتخاب کنید یا آهنگ خاصی را جستجو کنید.
5.    از نوار لغزنده در پایین صفحه استفاده کنید یا موسیقی را به جلو ببرید تا به قسمتی از آهنگی که می خواهید استفاده کنید برسید.
6.    می توانید فونت و رنگ کپشن را با استفاده از ابزارهای بالا و پایین صفحه تغییر دهید. وقتی از زیرنویس ها راضی هستید، روی Done ضربه بزنید.
7.    می‌توانید برای تغییر مکان و اندازه آن مانند هر برچسب دیگری، عنوان را بگیرید و بکشید.

نحوه استفاده از هایلایت در اینستاگرام

مطمئنا می دانید که استوری ها بعد از 24 ساعت ناپدید شوند اما هایلایت  هاتا زمانی که آنها را حذف نکنید در پروفایل شما باقی می مانند. این یک راه عالی برای نمایش بهترین محتوای برند شماست.
هر هایلایت  می‌تواند به تعداد دلخواه حاوی استوری باشد، و می‌توانید با ارسال محتوای جدید، هر استوری را به آن‌ها اضافه کنید.

نحوه ساخت هایلایت در اینستا

1.    اگر زمان انتشار استوری کمتر از 24 ساعت است و هنوز در اینستاگرام قابل مشاهده است، کافی است روی استوری آماده اینستاگران خود ضربه بزنید تا باز شود، یا…
2.    اگر استوری بیش از 24 ساعت است که منتشر شده، آن را از آرشیو خود بازیابی کنید. روی نماد پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید، سپس روی نماد منو (سه خط) در بالا سمت راست ضربه بزنید. روی Archive ضربه بزنید. به استوری که می خواهید هایلایت  کنید، برگردید.
3.    در گوشه سمت راست پایین صفحه، روی نماد هایلایت  ضربه بزنید.
4.    هایلایتی را که می‌خواهید استوری را به آن اضافه کنید انتخاب کنید، یا…
5.    یک هایلایت  جدید ایجاد کنید.

بررسی استوری های آماده اینستاگرام در قسمت جستجو

صفحه کاوش اینستاگرام مجموعه ای از عکس ها و ویدیوهای انتخاب شده توسط الگوریتم است که با کلیک کردن روی نماد ذره بین ظاهر می شود. قرار گرفتن در صفحه جستجو معمولاً به معنای افزایش دسترسی و تعامل است، زیرا الگوریتم محتوای شما را به چشمان تازه و علاقه مند نشان می دهد.
بنابراین چگونه شانس استوری های خود را برای برجسته  شدن در صفحه جستجو افزایش می دهید؟ اینستاگرام می گوید که بزرگترین مععیار های رتبه بندی برای قرار گرفتن پست آماده اینستاگرام در فید Explore عبارتند از:
1.    چند نفر و با چه سرعتی با پست تعامل دارند
2.    سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده چقدر است
3.    با کدام پست ها در گذشته تعامل داشته اید
4.    اطلاعات مربوط به شخصی که پست گذاشته است، مانند چند باری که افراد دیگر اخیراً با او تعامل داشته اند

نحوه استفاده از نظرسنجی در استوری آماده اینستاگرام

برای ایجاد نظرسنجی استوری اینستاگرام:
1. با دنبال کردن مراحل بالا شروع به ساخت استوری آماده اینستاگرام کنید.
2. پس از آماده شدن عکس یا ویدیو، روی نماد برچسب در بالای صفحه ضربه بزنید.
3. برچسب نظرسنجی را انتخاب کنید.
4. سوال خود را وارد کنید
5. دو پاسخ احتمالی خود را وارد کنید. پیش فرض بله/خیر است، اما می توانید هر پاسخی را تا 24 کاراکتر تایپ کنید، از جمله ایموجی ها.
6. اجازه دهید نظرسنجی شما 24 ساعت اجرا شود.
7. فراموش نکنید که نتایج را به اشتراک بگذارید!

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از سوالات در استوری آماده اینستاگرام

مانند نظرسنجی ها، سوالات IG Stories راهی برای تعامل بیشتر استوری های شما با مخاطبین ارائه می دهد.
به جای اینکه از فالوورهایتان بپرسید که چه فکر می کنند، استیکر سوالات به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد تا از شما سوال بپرسند. آن را معادل  Ask Me Anything در نظر بگیرید.
برای استفاده از سوالات استوری اینستاگرام:
1. با دنبال کردن مراحل بالا شروع به ساخت استوری کنید.
2. پس از آماده شدن عکس یا ویدیو، روی نماد برچسب در بالای صفحه ضربه بزنید.
3. استیکر Questions را انتخاب کنید.
4. متن درخواست سوال را سفارشی کنید.
5. روی Done ضربه بزنید.
سوالات را در لیست بینندگان خود خواهید یافت. روی هر سوالی ضربه بزنید تا آن را به اشتراک بگذارید و پاسخ دهید. هویت درخواست کننده فاش نخواهد شد.

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

نحوه اضافه کردن لینک به استوری آماده اینستاگرام

برای افزودن لینک‌های Swipe Up به استوری اینستاگرام، باید 10000 فالوور یا یک حساب تایید شده داشته باشید.
اگر جزو این دسته هستید، ادامه مطلب را بخوانید. 
نحوه افزودن لینک Swipe-Up در استوری اینستاگرام:
1. با دنبال کردن مراحل بالا شروع به ساخت استوری کنید.
2. پس از آماده شدن عکس یا ویدیو، روی نماد لینک در بالای صفحه ضربه بزنید.
3. لینک خود را جایگذاری کنید.
4. روی Done یا علامت سبز رنگ (بسته به نوع گوشی شما) ضربه بزنید.
البته، یک راه دیگر برای افزودن لینک به IG Stories وجود دارد و آن پرداخت هزینه استوری های تبلیغاتی است. تبلیغات استوری اینستاگرام همیشه شامل یک لینک است. اگر برای ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام یا بنر تبلیغاتی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مقاله های ما را از دست ندهید.

چطور استوری آماده اینستاگرام را طراحی کنیم؟

اگر در حال طراحی یا ویرایش استوری های خود با نرم افزارهای حرفه ای مانند فتوشاپ هستید یا از نرم افزار آنلاین دومینگو استفاده می کنید، امدازه های زیر را به خاطر داشته باشید:
● نسبت تصویر توصیه‌شده برای استوری آماده اینستاگرام: 9:16  البتا از هر سایزی در استوری اینستا پشتیبانی می‌شوند، اما این نسبت کل صفحه گوشی را پوشش می دهد.
● وضوح پیشنهادی: 1080×1920 (حداقل وضوح 600×1067 و حداکثری وجود ندارد، اگرچه وضوح بسیار بالا ممکن است زمان آپلود را افزایش دهد)
● حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت برای تصاویر، 250 مگابایت برای ویدئو
● محل قرار گیری عنوان: یک ناحیه امن 14 درصدی در بالا و پایین بگذارید (به عبارت دیگر، برای جلوگیری از همپوشانی با رابط برنامه، متن یا لوگو را در 250 پیکسل بالا یا پایین استوری قرار ندهید. همچنین بهتر است از فونت مناسب عنوان استفاده کنید)

نکات و ترفندهای ساخت استوری آماده اینستاگرام

برای اینکه استوری های جذاب تری خلق کنید به نکات زیر توجه کنید:

عمودی و لو-فای عکس بگیرید

اگر تازه شروع به ساخت استوری آماده اینستاگرام کرده اید، هیچ اشکالی در استفاده مجدد از عکس هایی که قبلا گرفتید یا محتواهایی که برای IG Stories ساخته بودید، وجود ندارد. در واقع، اگر می خواهید تبلیغات استوری را اجرا کنید، اینستاگرام به طور خودکار محتوای موجود را برای قالب استوری بهینه می کند.
اما در واقع، اگر از همان ابتدا محتوای Stories خود را در قالب عمودی عکس بگیرید یا فیلم برداری کنید، نتایج بهتری خواهید داشت. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید یک عکاس یا فیلمبردار حرفه ای باشید. در واقع، اینستاگرام دریافت که تبلیغات استوری اینستاگرام که با دستگاه‌های تلفن همراه گرفته می‌شوند، 63 درصد از تبلیغات استودیویی بهتر عمل می‌کنند.
دلیلش این است که استوری های تهیه شده با موبایل بیشتر شبیه محتوایی است که کاربران عادی پست می‌کنند. با ترکیب شدن با آنچه کاربران انتظار دارند ببینند، برندها می توانند تجربه ای فراگیرتر و کمتر مداخله جویانه ایجاد کنند.

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

هویت بصری برند خود را برای ساخت استوری آماده اینستاگرام تعریف کنید

هرچند گفتیم که نیازی نیست از یک طراح حرفه ای برای ساخت پست و استوری اینستاگرام کمک بگیرید اما نباید فراموش کنید که اصول برندسازی بصری را به کار ببرید. برای مثال، توجه داشته باشید که استوری KLM در تصویر بالا از رنگ‌های آبی و سفید و استفاده از فونت خاصی برای متن استفاده می‌کند. و البته، تصویر مهماندار هواپیما در پایین صفحه وجود دارد که شما را تشویق می‌کند استوری را به بالا بکشید. این نوع قالب آماده برای استوری اینستاگرام و داشتن تصاویر ثابت به تقویت رابطه شما با مخاطبان کمک می کند تا باید سبک شما را بدون بررسی نام کاربری تان تشخیص دهند.
استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، گیف‌ها و قالب‌های استوری آماده اینستاگرام در نرم افزار استوری ساز آنلاین دومینگو یک شروع عالی است. راهنمای "ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام" نیز به شما کمک می کند تا بتوانید لحن برند خود را یکپارچه نگه دارید و به مخاطبین بیشتری دسترسی داشته باشید.

از تصاویر متحرک برای جلب توجه در استوری های آماده اینستاگرام استفاده کنید

تصاویر به مدت 5 ثانیه در استوری ها نشان داده می شوند و نمایش ویدیوها تا 15 ثانیه طول می کشد. اما واقعاً خودتان چقدر به مدت پنج ثانیه به یک تصویر ثابت در استوری ها نگاه کرده اید؟ حدس می زنم تقریبا هرگز و این برای فالوورهای شما نیز صادق است.
اینستاگرام، دریافته که مدت زمان مشاهده شدن استوری های آماده تبلیغاتی در اینستاگرام با بهترین عملکرد، به طور میانگین فقط 2.8 ثانیه است. بنابراین، بهتر است به جای عکس ثابت از تصاویر متحرک یا ویدئو در استوری خود استقلال کنید.
 تصاویر ثابت را می توانید با استفاده از برنامه های متحرک سازی عکس برای ایفون و اندروید به گیف های جالب تبدیل کنید که توجه مخاطبین تان را به خود جلب می کندپ

حداکثر تاثیر را در سه ثانیه اول روی مخاطب بگذارید

موثرترین استوری های آماده اینستاگرام،  پیام کلیدی خود را در سه ثانیه اول به مخاطب منتقل می کنند. ممکن است سریع به نظر برسد، اما روی آن را حساب کنید - در واقع زمان زیادی برای رسیدن به اصل مطلب در اختیار شما قرار می دهد.
جلوه‌های بصری ثابت و مارک دار با پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد و واضح، به بینندگان دلیلی می‌دهد تا به تماشای استوری شما ادامه دهند یا حتی بهتر، برای کسب اطلاعات بیشتر، انگشت خود را به سمت بالا بکشند.

از یک فراخوان برای اقدام CTA مناسب استفاده کنید

مانند تمام محتواهای های بازاریابی خوب، استوری های آماده اینستاگرام شما باید شامل یک فراخوان واضح برای اقدام باشد. می خواهید بینندگان بعد از دیدن استوری چه کاری انجام دهند؟
کشیدن به بالا و رفتن به لینک یک CTA کاملاً خوب است، اما می‌تواند ایده خوبی باشد که آن را حتی واضح‌تر نمایش دهید. 
مثلا برای ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام  Swipe Up را با متن خاص‌تری مانند «اکنون خرید کنید» یا «بیشتر بدانید» جایگزین کنید.

استوری های آماده اینستاگرام را از قبل برنامه ریزی کنید

پست کردن استوری به طور منظم راه خوبی برای درگیر نگه داشتن مخاطب است، اما ساخت استوری و انتشار آن زمان زیادی در طول روز از شما می برد و ممکن است به کسب و کارتان لطمه بزند.
خوشبختانه، نرم افزارهای زیادی برای کمک به شما وجود دارند، مثلا می توانید از قالب های آماده برنامه استوری ساز آنلاین دومینگو برای ساخت استوری استفاده کرده و زمان انتشار آنها را اپلکیشن های مختلف زمان‌بندی کنید. سپس می‌توانید استوری‌های خود را طبق برنامه زمان‌بندی بعد از پست‌ ها منتشر کنید تا مکمل سایر پست‌های اینستاگرام شما باشند و به طور مؤثر در کمپین‌های بازاریابی شما ادغام شوند.

چگونه بازدیدهای استوری اینستاگرام خود را بررسی کنیم؟

اگر استوری Insta شما هنوز در حال نمایش است - یعنی کمتر از 24 ساعت از ارسال آن گذشته است، فقط روی نماد استوری خود در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید تا تعداد بینندگان استوری تان را ببینید. روی عدد پایین سمت چپ ضربه بزنید تا لیستی از افرادی که این استوری را دیده اند، دریافت کنید.
پس از 24 ساعت، هنگامی که استوری اینستاگرام شما ناپدید شد، همچنان می توانید به اطلاعات آماری، از جمله میزان بازدید و اشتراک گذاری داشته باشید.
Reach تعداد حساب‌های منحصربه‌فردی است که استوری شما را مشاهده کرده‌اند
. Impressions تعداد کل دفعاتی است که استوری شما مشاهده شده است.
 روش های دیگری نیز برای بررسی بازخورد یک استوری وجود دارد:
1.    در صفحه اصلی برنامه، روی عکس نمایه خود در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
2.    روی Insights ضربه بزنید.
3.    دوره زمانی مورد نظر خود را برای Insights انتخاب کنید: 7، 14 یا 30 روز، ماه قبل، یا یک بازه زمانی سفارشی.
4.    برای پیدا کردن محتوایی که به اشتراک گذاشتید به پایین بروید و روی Stories ضربه بزنید.
5.    متریک و دوره زمانی خود را انتخاب کنید.

چطور از استوری آماده اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم؟

حالا می توانید بازخورد آن استوری را مشاهده کنید.

از کجا استوری های آماده اینستاگرام را دانلود کنیم؟

بهترین روش برای ساخت استوری های اینستاگرام خلاقانه استفاده از قالب های اماده استوری ساز آنلاین دومینگو است. در این نرم افزار شما می توانید از هر دستگاهی مانند گوشی، تبلت یا دسکتاپ وارد اپلیکیشن شده و از میان صدها قالب اماده یکی را انتخاب کنید. ابزارهای ویرایشی کاملی نیز در اختیار شما قرار می ،یرد تا بتوانید قالب پست یا استوری آماده خود را ویرایش و سفارشی سازی کنید.
قابلیت های نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو به همینجا ختم نمی شود شما می توانید از ابزارهای مختلف این نرم افزار برای ساخت بنر تبلیغاتی، کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و غیره استفاده کنید.

ساخت آنلاین بنر، کارت‌ویزیت و استوری

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید