دومینگو و Photoshop هر دو برای ایجاد طرح های گرافیکی زیبا عالی هستند اما از لحاظ تخصصی آنها ابزارهای کاملاً متفاوتی به شمار می‌آیند. اگر به تازگی وارد دنیای طراحی گرافیک شده اید و در مورد اینکه کدام ابزار را اول انتخاب کنید سردرگم هستید، این مقاله را برای مقایسه طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ و دومینگو بخوانید تا در انتخاب بهترین برنامه ساخت استوری اینستا به شما کمک کند.
رایگان در دومینگوثبت نام کنید | فتوشاپ را دریافت کنید

 

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

 

1. سهولت استفاده و یادگیری

درباره دومینگو، می‌توان گفت این ابزاری است که برای مبتدیان و افرادی که تجربه ای در طراحی ندارند، ارائه شده ایت. بنابراین، اگر هیچ تجربه ای در زمینه طراحی گرافیک ندارید، می‌توانید با کمک قالب های آماده و ابزارهای رایگان آن، طرح هایی با ظاهر مناسب بسازید که می‌تواند برای پست و استوری اینستا، کارت ویزیت و غیره استفاده کنید.
دلیل اصلی این سهولت استفاده، همین قالب های آماده است. تعداد زیادی قالب در دومینگو موجود است که می‌توانید فوراً آن‌ها را بارگیری کرده و سفارشی‌سازی کنید. علاوه بر این، رابط کاربری آن کاملاً ساده است. هیچ تنظیمات یا آیتم های پیچیده ای در منوی ابزارهای آن وجود ندارد که افراد مبتدی نتوانند از آن استفاده کنند.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

در مقابل، اگر به رابط فتوشاپ نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بسیار پیچیده‌تر است. مجموعه کاملی از ابزارها در سمت چپ، مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کنترل‌ها در بالا و پانل‌های بیشتری در سمت راست وجود دارد. علاوه بر این، چندین گزینه برای سفارشی کردن رابط کاربری برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ وجود دارد.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

به طور خلاصه، تقریباً هر کسی می‌تواند در عرض چند دقیقه شروع به استفاده از دومینگوکند. در حالی که فتوشاپ با یک منحنی یادگیری تقریبا سخت و پیچیده ارائه می‌شود. ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها طول بکشد تا به رابط کاربری آن تسلط پیدا کنید.
بنابراین، اگر طراح نیستید و فقط می‌خواهید طرح‌هایی بسازید که بهتر از نقاشی‌های دوران دبستان شما به نظر برسند، دومینگومی‌تواند انتخاب بهتری باشد. 
از طرف دیگر، اگر به دنبال بهبود مهارت های طراحی خود هستید، به نظر من، فتوشاپ فضای زیادی برای بهبود مهارت های خلاقانه شما می‌دهد. با طیف گسترده ای از ابزارها از جمله براش‌ها، قلم (برای ایجاد اشکال برداری)، استایل های لایه، می‌توانید تقریباً هر چیزی را با فتوشاپ طراحی کنید. با این حال، برای استفاده از تمام این ویژگی‌ها در طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ، باید مدتی را صرف یادگیری آن کنید.
برنده: دومینگو
ازقالب های آماده دومینگو بازدید کنید

2. پلتفرم آنلاین دومینگو در مقایسه نرم افزار کامپیوتر دومینگو

به عنوان یک ابزار طراحی با استفاده آسان، دومینگودر درجه اول یک برنامه تحت وب است. بنابراین نیازی به دانلود یا نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم خود ندارید. این برنامه در مرورگر وب شما کار می‌کند که می‌توانید از آن برای طراحی استوری اینستاگرام با گوشی یا دسکتاپ استفاده کنید.
فقط باید ثبت نام کنید و بلافاصله شروع به استفاده از آن کنید. نکته منفی این است که نمی توانید در حالت آفلاین از آن استفاده کنید. همه طرح‌های شما در سرورهای دومینگوذخیره می‌شوند، نه در دستگاه شما. اگرچه می‌توانید طرح های نهایی را در گوشی یا سیستم کامپیوتر خود دانلود کنید اما دیگر به ابزارها و قالب‌ها دسترسی ندارید.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

در حالی که فتوشاپ، به عنوان یک ابزار تمام عیار، به صورت یک برنامه مستقل در دسترس است که می‌توانید بر روی دستگاه خود نصب کنید. به طور پیش فرض، فتوشاپ تمام طرح های شما را به صورت فایل های PSD در سیستم ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید حتی اگر آفلاین هستید، روی طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ کار کنید.
بنابراین، سوال این است که کدام یک بهتر است - یک برنامه تحت وب یا یک نرم افزار دومینگومستقل؟
بستگی دارد. من شخصاً دومی را ترجیح می‌دهم زیرا می‌توانم در زمان آفلاین از آن استفاده کنم.
اما این ما را به نقطه دیگری می‌برد - عملکرد.

3. مقایسه عملکرد طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ و دمینگو

از آنجایی که دومینگویک برنامه تحت وب است، تقریباً از هر دستگاهی می‌توانید از آن استفاده کنید. تنها شرط لازم این است که شما باید به اینترنت و یک مرورگر دسترسی داشته باشید.
بنابراین، اگر فرقی ندارد سیستم شما اندرویدی باشد یا ویندوزی یا حتی IOS، می‌توانید بدون هیچ مشکلی از دومینگواستفاده کنید. 
اما داستان فتوشاپ اینطور نیست. به این حداقل سیستم مورد نیاز ارائه شده در وب سایت Adobe نگاه کنید:

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

با نگاهی به مشخصات، یک چیز واضح است - برای اجرای بدون مشکل فتوشاپ و طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ حداقل به یک دستگاه میان رده نیاز دارید. اگرچه حداقل رم مشخص شده 2 گیگابایت است، اما اندازه توصیه شده 8 گیگابایت است.
من سعی کردم فتوشاپ را روی لپ تاپ های سطح پایه با حافظه 4 گیگابایت نصب کنم. اگرچه این برنامه با موفقیت نصب شد، اما کار کردن با آن دردسر بود. خیلی وقت‌ها خراب و تقریباً غیرقابل استفاده می‌شد. حتی زمانی که کار کرد، یک تاخیر وحشتناک وجود داشت.
نه تنها اندازه رم، یک کارت گرافیک با قابلیت نیز برای ارائه یک تجربه کاربری روان توصیه می‌شود. به طور کلی، فتوشاپ، درست مانند بسیاری از محصولات دیگر Adobe، منابع فشرده ای دارد.
برنده: دومینگو برنده می‌شود 

4. مقایسه ابزار طراحی & امکانات طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ و دومینگو

هم در فتوشاپ و هم در کانوا، طراحی را با انتخاب سایز بوم شروع می‌کنید. اما در domingo دومینگوقالب های از پیش تعریف شده ای برای پست و استوری اینستا وجود دارد.
برای مثال، اگر می‌خواهید از دومینگو برای طراحی استوری اینستا استفاده کنید، ابتدا وارد دسته بندی استوری اینستاگرام می‌شوید و سپس می‌توانید یک قالب را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید یا از ابتدا طراحی کنید. 
علاوه بر قالب‌ها، می‌توانید موارد زیر را در سمت چپ بیابید:
•    عکس‌ها
•    عناصر (اشکال آماده)
•    فونت‌ها
•    پس زمینه‌ها
•    و غیره
مثلا بیایید به بخش اشکال نگاهی بیندازید:

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

می‌توانید هر یک از این موارد را در قالب بارگذاری کنید تا طرح های سفارشی خود را ایجاد کنید. همچنین می‌توان با تغییر رنگ‌ها، شفافیت، فونت‌ها، ترتیب لایه‌ها و بسیاری موارد دیگر، آنها را سفارشی کنید.
علاوه بر این، نرم افزار دومینگو به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را آپلود کرده و از آن در طراحی های خود استفاده کنید.
با این حال، برخلاف Photoshop یا Illustrator، براش یا ابزار Pen ندارد. بنابراین به هیچ وجه یک ابزار طراحی نیست. اگر هنرمند هستید، ممکن است شما را ناامید کند. اما به یاد داشته باشید، این نرم افزار برای افراد غیر طراح ساخته شده است و به هیچ وجه یک ابزار طراحی مانند Phototshop نیست.
از طرف دیگر فتوشاپ ابزاری پیشرفته است که برای هنرمندان، طراحان و البته عکاسان طراحی شده است. در ادامه برخی از ویژگی های طراحی پیشرفته وجود دارد که می‌توانید در آن بیابید:
•    مدیریت پیشرفته پروفایل رنگ
•    مجموعه گسترده ای از براش‌ها (حتی می‌توانید موارد بیشتری را از منابع شخص ثالث وارد کنید)
•    ابزار قلم برای رسم اشکال 
•    پانل لایه‌ها
•    ویژگی های ماسک پیشرفته
•    اشیاء هوشمند
•    دانلود در فرمت های مختلف
این لیست تقریبا تمام نشدنی است.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

تنها محدودیت اصلی این است که خروجی فتوشاپ، پیکسلی است. بنابراین برای کارهای طراحی وکتور (مانند ساخت لوگو)، Adobe Illustrator ممکن است انتخاب بهتری باشد.
اما موضوع ما این نیست، در اینجا ما طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ را با دومینگو مقایسه می‌کنیم که هر دو ویرایشگرهای مبتنی بر پیکسل هستند. اگرچه هر دو از خروجی SVG پشتیبانی می‌کنند، طراحی‌ها در درجه اول به پیکسل وابسته هستند.
برنده: فتوشاپ

5. مقایسه قابلیت ویرایش عکس برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ و دومینگو

شما اغلب می‌خواهید از عکس در طراحی های خود استفاده کنید. بنابراین یک ابزار طراحی باید برخی از قابلیت های ویرایش عکس را نیز ارائه دهد. 
در دومینگو می‌توانید ابزارهایی برای ادیت عکس آنلاین مشاهده کنید:

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

فیلتر: در این برگه، می‌توانید موارد اساسی مانند روشنایی، اشباع، و کنتراست را تنظیم کنید.همچنین، فیلترهای عکس آماده ای وجود دارد، که می‌توانید با یک کلیک عکس را برای طراحی استوری اینستاگرام ویرایش کنید.
فریم: برای ایجاد قاب استوری می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

با این حال، دومینگواز نظر قابلیت ویرایش عکس به هیچ وجه به پای فتوشاپ نمی رسد. 
حالا بیایید کارهایی که می‌توانید در فتوشاپ انجام دهید را مرور کنیم:
پردازش فایل‌های خام: اگر عکاس هستید، احتمالاً تصاویر خود را با فرمت RAW می‌گیرید. فتوشاپ تقریباً از همه فرمت‌ها از مدل‌های مختلف دوربین پشتیبانی می‌کند.
ویرایش ماسک شده: لایه بندی فتوشاپ اجازه می‌دهد تا چندین عکس را با قابلیت ماسک کردن باهم ترکیب کنید. اگر می‌خواهید برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ دستکاری‌های پیشرفته ای روی تصویر انجام دهید، بسیار مفید است.
انتخاب & ویرایش: فتوشاپ انواع ابزارهای انتخابی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد بخش های خاصی از یک تصویر را انتخاب کرده و آن را ویرایش کنید.
شارپ و محو کردن: نرم افزار فتوشاپ با نوار لغزنده Blur خود از شفاف‌سازی و محو کردن پشتیبانی می‌کند..
کاهش نویز: آیا عکس های شما در نور کم یا ایزو بالا گرفته شده است؟ کاهش نویز فتوشاپ قادر است بسیاری از آنها را اصلاح کند مگر اینکه کاملاً غیرقابل استفاده باشند. اگر تصاویر شما در فرمت RAW باشند، نتایج بهتر خواهد بود.
سطوح و منحنی‌ها: به تنظیم دقیق روشنایی و کنتراست عکس کمک می‌کند.
تراز کردن عکس: این ابزار امکان چیدن چندین عکس یا تراز کردن آنها را می‌دهد - برای ایجاد تصاویر HDR یا پانوراما مفید است.
ویرایشگر Camera Raw داخلی فتوشاپ چگونه به نظر می‌رسد:

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

برنده: فتوشاپ برنده واضح اینجاست چون برنامه ای است که مختص عکاسان طراحی شده است.

6. پلاگین‌ها & برنامه های افزودنی

آیا ویژگی های بیشتری برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ می‌خواهید؟
چندین افزونه شخص ثالث وجود دارد که می‌تواند فتوشاپ را حتی قدرتمندتر کند. به عنوان مثال، Aurora HDR یک ابزار عالی برای پردازش تصاویر HDR است که من در گذشته از آن استفاده کرده بودم.. نگاهی به این مقاله از ShotKit بیندازید تا برخی از بهترین افزونه های فتوشاپ موجود امروز را بیابید.
نه فقط پلاگین‌ها، چندین مجموعه براش وجود دارد که برای هنرمندان و طراحان بسیار مفید است. Brusheezy مکانی عالی است که در آن می‌توانید تعداد زیادی براش فتوشاپ را پیدا کنید.
برنده: فتوشاپ

7.مقایسه قیمت طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ و دومینگو

استفاده از برنامه دومینگو کاملا رایگان است. فقط برای دانلود برخی از قالب‌ها ممکن است نیاز باشد که هزینه کمی بپردازید. 

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

درحالیکه فتوشاپ نسخه رایگان ندارد. البته می‌توانید نسخه کرک شده آن را از سایت‌ها دانلود کنید اما این نسخه‌ها معمولا باگ زیادی دارند و در نهایت مجبور می‌شوید هزینه نرم افزار را بپردازید و سی دی ارجینال آن را خریداری کنید.

مقایسه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ با دومینگو

برنده: استوری ساز آنلاین دومینگو

جمع بندی

با توجه به نکات بالا، اگر 
•    طراح نیستید، 
•    زمانی برای یادگیری یا استفاده از نرم افزارهای پیچیده ندارید 
•    می‌خواهید به سرعت طرح‌های زیبا خلق کنید
پس ابزارهای طراحی گرافیک آنلاین دومینگو بهترین راه برای شروع هستند.
حتی اگر می‌دانید چگونه از فتوشاپ استفاده کنید، می‌توانید از آن برای ایجاد طرح‌های ساده یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید اما ابزارهای فتوشاپ بیش از حد پیچیده هستند.
اما اگر می‌خواهید
•    طرح‌هایی ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشند، 
•    به دنبال بهبود مهارت های طراحی خود هستید
•    به قابلیت های پیشرفته ویرایش عکس نیاز دارید
طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ ابزار بهتری است.
فتوشاپ یکی از قدرتمندترین برنامه های ویرایش عکس است که از فایل های RAW تولیدکنندگان مختلف دوربین پشتیبانی می‌کند.
اما وقتی نوبت به طراحی استوری اینستا می‌رسد، معمولاً قالب های آماده دومینگو انتخاب بهتری برای شما هستند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین