پوستر یکی از ویژگی های مهم صنعت چاپ است. همه ما در دوران نوجوانی حداقل یک پوستر روی دیوار داشتیم و حتی بیشتر، برخی ممکن است هنوز آنها را به عنوان خاطرات گرانبها حفظ کنند. امروزه پوسترها را می‌توان در همه جا دید: در خیابان‌ها، مکان های عمومی و در وب سایت‌ها. اما چه چیزی آنها را بسیار خاص می‌کند و هدف اصلی از طراحی پوستر چیست؟ بیایید اهداف بنرها و انواع رایج آنها را تعریف کنیم. همچنین، دستورالعمل‌هایی را که معمولاً در هنر طراحی پوستر اعمال می‌شوند را مرور کنیم.

 

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

 

پوستر چیست؟

پوستر معمولاً یک صفحه بزرگ حاوی تصاویر و متن است که هدف آن، انتقال اطلاعات خاص و قابل توجه کردن آن برای مخاطبان هدف است. همچنین، آنها را می‌توان در اندازه های کوچک، به عنوان مثال، نسخه دیجیتال یا کارت پستال ارائه کرد. پوسترها یکی از اولین اهداف پوستر‌ها، تبلیغات بصری است که در قرن نوزدهم شروع شدند. پوسترهای اولیه جنبه سیاسی داشتند اما در مدت کوتاهی مردم ایده استفاده از آنها را به عنوان تبلیغات محصول به کار گرفتند.
با افزایش محبوبیت پوسترها، مردم شروع به استفاده از آنها در زمینه های مختلف کردند و سبک‌ها و اهداف متعددی را برای طراحی پوستر ایجاد کردند. بیایید ببینیم که پوسترها چند نوع رایج دارند و طراحان برای خلق آثار منحصر به فرد از چه روش هایی برای طراحی بنر تبلیغاتی پیروی می‌کنند.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

انواع متداول پوستر

پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوسترها و بنرها امروزه بیشتر در زمینه تبلیغات به خصوص در وب سایت‌ها و شبکه های اجتماعی کاربرد دارند. یکی از اولین انواع بنرهای تبلیغاتی، پوسترهای سیاسی بود که در طول جنگ جهانی اول به عنوان ابزاری برای جذب نیرو طراحی شد. امروزه پوسترهای سیاسی عمدتاً قبل از انتخابات برای تشویق مردم به رای دادن استفاده می‌شود. آنها معمولاً حاوی تایپوگرافی هستند که شعارهای نامزدها را ارائه می‌دهد.
همچنین پوسترهای تجاری وجود دارند که به عنوان ابزار اصلی برای جلب توجه مردم و انتقال پیام یک کالای تبلیغاتی عمل می‌کنند. سود اصلی طراحی چنینی بنر تبلیغاتی این است که می‌توان آن را حتی در شلوغ ترین مکان‌ها قرار داد که هنوز شانس زیادی برای جلب توجه دارند. علاوه بر این، پوسترها را می‌توان بر روی پلتفرم های مختلف رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام قرار داد و شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان هدف داشت. بنرهای تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند یک آیتم را به طور موثر نمایش دهند و مردم را به آن علاقه مند کنند. علاوه بر این، پوسترها دارای سطح قابل توجهی از تشخیص هستند که به این معنی است که می‌توانند برای برندسازی مفید باشند.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

پوستر فیلم چیست؟

یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین انواع بنر، پوستر فیلم است. آنها معمولاً تصاویر اصلی هستند که نگاهی اجمالی به ایده فیلم دارند. طراحان باید بر جزئیات مهم در مورد فیلم مورد نظر تاکید کنند که البته ایده اصلی را مخفی نگه می‌دارد. همچنین پوسترهای فیلم اغلب حاوی نام کارگردان و تیم بازیگری است تا علاقه مندان به فیلم شاهکارهای جدید بازیگران مورد علاقه خود را از دست ندهند.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

پوستر انگیزشی و اجتماعی چیست؟

این نوع پوسترها، ارزش زیادی برای جامعه دارد. پوسترهای انگیزشی برای تشویق افراد به انجام کاری طراحی می‌شوند. آنها اغلب در شرکت های بزرگ برای انگیزه دادن به کارکنان استفاده می‌شوند. همچنین، بنرهای انگیزشی می‌توانند بخشی از یک برنامه اجتماعی باشند که به افراد کمک می‌کند تا بر موقعیت‌های سخت زندگی غلبه کنند.
هدف بنرهای اجتماعی کشف مشکلات مختلف از جمله محیطی، سیاسی و اجتماعی است. آنها مشکلات را به روش های مختلف نشان می‌دهند: ممکن است از طریق ایده های انتزاعی یا کنایه ای به صورت مبهم ارائه شوند و همچنین طراحان می‌توانند آنها را با واضح ترین پیام‌ها طراحی کنند که گاهی ممکن است تکان دهنده به نظر برسد.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

پوستر رویداد چیست؟

هدف از پوسترهای رویداد، ارائه رویدادهای آینده است، خواه کنسرت موسیقی باشد یا تئاتر. برای ارائه تبلیغات موثر، پوسترها باید چشم نواز و اصیل باشند، بنابراین طراحان اغلب سعی می‌کنند راه حل های خلاقانه را به کار گیرند. به عنوان مثال، برای تبلیغ یک کنسرت موسیقی، نیازی به تمرکز روی عکس گروه نیست. بسیاری از کنسرت‌ها شعاری دارند که معمولاً بر اساس نام آخرین آلبوم است. ممکن است ایده خوبی برای ایجاد یک تصویر سفارشی یا عکس اصلی باشد که منعکس کننده حال و هوای کنسرت آینده باشد.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

روش های طراحی پوستر هنری

طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر‌ها بسیار متنوع است زیرا باید برای اهداف مختلف ساخته شوند و با سلیقه مخاطبان هدف خود هماهنگ باشند. به همین علت روش های مختلفی برای طراحی پوستر وجود دارد که در ادامه آنها را با هم مرور می‌کنیم.

طراحی پوستر با تایپوگرافی

برای طراحان مبتدی، طراحی بنر تبلیغاتی با تایپوگرافی ممکن است آسان و سریع به نظر برسد، اما تایپوگرافی یک علم پیچیده است که برای انجام کارها به دانش عمیق نیاز دارد.
در این نوع طراحی، تمام اهداف یک پوستر از طریق عناصر تایپوگرافی از جمله فونت، ترازبندی، و فضای خالی به دست می‌آیند. توجه به کوچکترین جزئیات نیز حیاتی است زیرا در پوسترهای تایپوگرافی هر جزء ارزش خود را دارد.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

ساخت پوسترهای دارای عکس

عکاسی خود یک هنر است و اگر با تکنولوژی طراحی مدرن ترکیب شود، می‌توان آن را به پوستری منحصر به فرد تبدیل کرد. امروزه مردم شیفته عکس های زیبا با وضوح بالا هستند، به همین دلیل این نوع طراحی واقعاً محبوب است، به خصوص در انواع دیجیتال.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

طراحی بنرهای گرافیکی

این روش خلاقانه دست طراحان را باز می‌کند و به تخیل آنها اجازه می‌دهد تا آنجا که می‌توانند پیش برود. طراحان گرافیک روی ساخت بنر تبلیغاتی و پوستر با پیروی از طراحی مدرن مانند طراحی مسطح و به کارگیری تکنیک های مختلف خلاقیت های زیادی به کار می‌گیرند. طراحان دیجیتال پوسترهای شگفت انگیزی را می‌سازند که افراد را با جذابین خود به فضای فیلم‌ها، کارتون‌ها و سایر اجراها یا رویدادها می‌آورد.

هدف از طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر چیست؟

ساخت پوسترهای بلک لایت

این نوع طراحی در اواخر دهه 1960 ظاهر شد و به بخشی از فرهنگ پاپ مدرن تبدیل شد. در این نوع بنر تبلیغاتی، جوهرهای فسفری به کار می‌روند که در زیر نور سیاه می‌درخشند. معمولاً در کلوپ‌های شبانه و میخانه‌ها یا به‌عنوان دکوراسیون فضای باز استفاده می‌شود، در آنها اغلب از تصاویر انتزاعی استفاده می‌شود که جلوه‌ای از توهم ایجاد می‌کنند.
طراحان در ساخت اینگونه پوستر کاملا آزادند تا سبک‌ها و روش های خلاقانه مختلف را آزمایش کنند. نکته اساسی که آنها باید در نظر داشته باشند نظر و سلیقه مخاطب هدف است. اگر پوستری مطابق با سلیقه عموم طراحی شود، شانس بالایی برای قرار گرفتن در صدر جدول دارد.

چطور بنرهای تبلیغاتی طراحی کنیم؟

برای طراحی بنرهای تبلیغاتی و پوستر‌ها بهتر است از یک نرم افزار آنلاین مانند دومینگو کمک بگیرید. در این برنامه صدها قالب آماده بنر تبلیغاتی توسط برترین طراحان ساخته شده و آماده سفارشی سازی توسط شما است. باانتخاب یکی از این قالب‌ها و استفاده از ابزارهای ویرایشی این برنامه تحت وب می‌توانید به سرعت پوستر مورد نیاز خود را طراحی کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین