اینستاگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که روزانه میلیون‌ها کاربر عکس، ویدیو و استوری های خود را در آن به اشتراک می‌گذارند. این پلت فرم نه تنها برای ارسال محتوای شخصی است، بلکه یک ابزار ضروری برای کسب و کارها است که از آن می توانند برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند. یکی از محبوب ترین ویژگی های اینستاگرام که بازاریابان از آن به خوبی استفاده می کنند، طراحی استوری تبلیغاتی است که به کاربران اجازه می دهد فیلم ها و عکس هایی را که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند به اشتراک بگذارند.
تبلیغات استوری اینستاگرام فرصتی عالی برای کسب و کارها فراهم کرده تا با مخاطبان وسیع تری در ارتباط باشند و با قرار دادن تبلیغات در فید استوری کاربر هدف آگاهی از برند را افزایش دهند. طراحی استوری تبلیغاتی به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از پایگاه کاربری گسترده‌تر اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به شیوه‌ای جذاب و بسیار مؤثر استفاده کنند.
در این مقاله می خواهیم درباره اینکه تبلیغات استوری اینستاگرام چیست و بازاریابان از چه نوع محتوای تبلیغاتی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنند.

 

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

 

چرا به تبلیغات استوری اینستاگرام نیاز دارید؟

تبلیغات استوری اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید و معرفی برند، کسب و کار یا محصول شما به مخاطبانی است که قبلاً با شما آشنا شده اند.
نرخ تعامل در استوری های اینستاگرام در حال حاضر بالا است، اینستاگرام نشان می دهد که یک پنجم استوری ها پیام های مستقیم را از بینندگان دریافت می کنند.
ایده برای طراحی استوری تبلیغاتی اینستا بی پایان است و می توانید فرمت های تبلیغاتی ویدیویی، عکس و اسلایدی را امتحان کنید. 

بیایید انواع استوری تبلیغاتی را بررسی کنیم:

طراحی استوری تبلیغاتی با ویدئو:

یک تبلیغ ویدیویی حداکثر تا 15 ثانیه پخش می‌شود و می‌توانید آن را با Creative Hub یا Ads Manager Facebook ایجاد کنید، یا می‌توانید تبلیغ خود را طراحی و ویرایش کنید و آن را در آن آپلود کنید. مدیر تبلیغات فیس بوک. 

طراحی استوری تبلیغاتی با عکس:

یک بنر تبلیغاتی حاوی عکس به مدت ۵ ثانیه پخش می‌شود. می‌توانید با استفاده از قالب های آماده استوری اینستا یک محتوای تبلیغاتی با عکس های محصول تان که در نرم افزار آپلود میکنید، طراحی کنید.

طراحی استوری اسلایدی تبلیغاتی: 

استوری تبلیغاتی اسلایدی، به برند اجازه می‌دهد تا حداکثر سه محتوا، ویدیو و عکس را پشت سرهم پخش کند. در استوری ساز آنلاین دومینگو، قالب های آماده هارمونیک و پازلی با طرح های هماهنگ وجود دارد که می توانید برای طراحی استوری اسلایدی از آنها کمک بگیرید.

نحوه طراحی تبلیغات استوری اینستاگرام که نرخ تبدیل را افزایش میدهند

اگر از صفر شروع می کنید و به دنبال الهام گرفتن هستید، یا به دنبال راهی آسان برای طراحی استوری تبلیغاتی اینستا و افزایش فروش پیج تان هستید، ما 10 ایده به شما معرفی می کنیم که می توانید برای سفارشی سازی قالب های برنامه ساخت استوری دومینگو از آنها استفاده کنید و در کمتر از چند دقیقه محتوای جذاب و خلاقانه خود را تولید کنید. 

1. با ایده های خلاقانه استوری تبلیغاتی تخفیف و فروش ویژه طراحی کنید

تصاویر ساده و بی روح هیچ تاثیری در جذب مخاطبین ندارند. شما باید این ایده های تکراری را کنار بگذارید و به جای آن از قالب های آماده با رویکردهای جدید استفاده کنید.
استوری های تبلیغاتی که در آنها تخفیف ویژه در مناسبت های مختلف ارائه می شود از تبلیغات مستقیم محصول موثرتر هستند زیرا توجه بیشتری را به خود جلب می کند. با افزایش تعداد بازدیدهای این استوری ها، می توانید به سرعت تعامل با پیج تان را افزایش دهید.
برای ساخت این استوری ها می توانید از این قالب های آماده استفاده کنید:

قالب استوری تخفیف ویژه به مناسبت روز مادر

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

قالب استوری فروش ویژه به مناسبت ولنتاین

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

قالب استوری حراج فصلی

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

امکان افزودن افکت ها، اتیکت ها، استیکرها و هر نوع عکس و شکلی نیز به این قالب ها وجود دارد شما همچنین می توانید از یک کتابخانه پر از آیکون، عکس، برچسب و فیلتر استفاده کنید تا طراحی این استوری ها را بهینه کنید.

2. از آموزش ترفندها و نکات تخصصی برای تبلیغ محصول استفاده کنید

این نکته ساده به نظر می رسد، آگاهی و شناخت برند شما زمانی افزایش می یابد که مخاطبین به شما اعتماد کنند. هرچقدر اطلاعات تخصصی تر، تکنیک ها و ترفندهای جالب تری را با آنها به اشتراک بگذارید، آنها بیشتر متقاعد می شوند که شما در کار خود متخصص هستید.
برای کمک به شما در ساخت استوری های تبلیغاتی هدفمند و مخاطب پسند، چندین قالب آماده آموزشی در استوری ساز آنلاین دومینگو آماده کرده ایم که می توانید از آنها کمک بگیرید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

فراموش نکنید که برندسازی در این استوری ها اهمیت زیادی دارد. شما می توانید از فونت ها، رنگ ها یا سبک های طراحی یکسان برای طراحی استوری تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید. افزودن لوگو نیز به کاربران کمک می کند فوراً شما را در دریایی از رقبا شناسایی کنند. 

3. مطمئن شوید که تم رنگی استوری های تبلیغاتی شما با برندتان هماهنگ است

هنگام طراحی استوری اینستا بسیار مهم است که برندسازی را در نظر داشته باشید.
اگر می خواهید مخاظبین را درگیر نگه دارید و آگاهی از برند را افزایش دهید، مطمئن شوید که تبلیغات استوری با زیبایی کلی برندتان هماهنگ هستند.
هدف ایجاد آگاهی و جلب توجه است، حتی اگر فقط برای چند ثانیه باشد.
به رنگ و فونت های مورد استفاده فکر کنید. همیشه باید زیبایی شناسی برند شما را منعکس کند. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از رنگ ها، فونت ها و تصاویری است که با برند شما مطابقت دارند. یا اگر از قالب استوری اینستاگرام استفاده می کنید، به استفاده از قالب هایی با طرح های مشابه برای تبلیغات خودادامه دهید.
چند قالب آماده با رنگ ها و فونت های مشابه به عنوان نمونه برای شما آورده شده است. شما می توانید با اضافه کردن لوگو و تغییر رنگ آن متناسب با رنگ های برندتان این قالب ها را سفارشی کنید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

در دومینگو ابزارهای رایگان متعددی برای سفارشی سازی قالب های آماده در دسترس شما است که برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم:

ابزار ویرایش فونت:

با کمک این ابزار به صدها فونت فارسی آنلاین دسترسی دارید که می توانید از آنها استفاده کنید تا متن و عنوان های استوری خود را جذابتر کنید. در این ابزار، امکانات دیگری مانند تغییر رنگ، تغییر سایز، شفافیت، چرخش و بسیار امکانات دیگر در اختیار شما قرار گرفته است.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

ابزار ویرایش عکس:

ابزار ادیت عکس آنلاین در استوری ساز آنلاین دومینگو دارای امکانات فوق العاده ای از جمله فیلتر ها و افکت های مختلف، قاب بری، چرخش و غیره است که شما را قادر می سازد بهترین حالت را برای نمایش عکس خود پیدا کنید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

4. CTA های جذاب با طراحی برجسته را به استوری تبلیغاتی اضافه کنید

استفاده از کال تو اکشن های جذاب در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی یک نکته بدیهی است، تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از برندها از این ترفند برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. زیرا آنها دعوت به اقدام واضحی در استوری های تبلیغاتی خود دارند.
رفتار کاربر از زمانی که قابلیت افزودن لینک به استوری فراهم شده، تغییر کرده است. آنها انتظار دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر آنها را به یک صفحه از وب سایت یا یک پست وبلاگ هدایت کنید.
بنابراین روی یک CTA کاربردی تمرکز کنید که کاربر را تشویق می‌کند تا اقدام فوری انجام دهد و اطلاعات بیشتری را کسب کند.

5. از موسیقی برای جذاب تر کردن تبلیغات استوری اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام اخیراً بیان کرده است که 60 درصد از تبلیغات استوری اینستاگرام با صدا نمایش داده می شود!
برای اضافه کردن موسیقی به طراحی استوری تبلیغاتی میتوانید از صدای خودتان یا یک موزیک بی کلام کمک بگیرید اما، صدای خودتان می تواند تبلیغات استوری اینستاگرام شما را جذاب تر کند.

6. از 5 ثانیه ای که برای تبلیغات در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید

با کمک قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو می توانید از بهترین ایده ها کمک بگیرید و از زمان محدود خود نهایت استفاده را ببرید.
قالب های آماده استوری اینستا بسیار متنوع هستند و شما می توانید از ویژگی های استوری اینستاگرام مانند نظرسنجی و استیکر استفاده کنید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

برای مشاهده و ویرایش تمام قالب های استوری اینستا کلیک کنید.

7. از قالب های استوری تبلیغاتی اسلایدی استفاده کنید

گاهی اوقات یک ویدیوی 15 ثانیه ای یا تصویر ثابت همه چیز را نمی گوید. دقیقاً به همین دلیل است که اینستاگرام قالب اسلایدی را برای تبلیغات استوری اینستاگرام ایجاد کرد.
تبلیغات اسلایدی اینستاگرام شامل سه تصویر یا سه ویدیوی 15 ثانیه‌ای است که به شما امکان می‌دهد داستانی پیوسته را در بخش‌های مختلف بیان کنید.
این همان ایده ای است که در تبلیغات اسلایدی فیس بوک وجود دارد. با این حال، مانند هر پست ارگانیک استوری اینستاگرام، کاربران می توانند در هر زمان روی محتوا ضربه بزنند، انگشت خود را بکشند یا مکث کنند. به همین دلیل مهم است که از همان ابتدا خلاق و جذاب باشید.

8. به مشکلات مخاطب در بنر ها اشاره کنید

کاربران اینستاگرام می توانند با استوری شما تعامل داشته باشند، اما برای انجام این کار، باید فورا توجه آنها را به محتوای خود جلب کنید. 
پس از پایان تبلیغات، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بهترین راه برای انجام این کار این است که به مشکلات مشتری خود توجه کنید.

9. الزامات طراحی بنر تبلیغاتی را رعایت کنید

بیایید نگاهی به مشخصات استوری اینستا بیندازیم:
برای تصاویر:
وضوح پیشنهادی: 1080 * 1920 پیکسل
حداقل وضوح: 1067 * 600 پیکسل
حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت
نوع فایل: jpg یا .png
تصاویر به صورت پیش فرض به مدت پنج ثانیه نمایش داده می شوند
برای ویدیوها:
وضوح پیشنهادی: 1080 x 1920 پیکسل
حداقل وضوح: 600 x 1067 پیکسل
حداکثر حجم فایل: 4 گیگابایت
نوع فایل: mp4 یا .mov
حداکثر طول ویدئو: 60 ثانیه

10. استوری های تبلیغاتی را به یک هایلایت اضافه کنید

وقتی کاربران اینستاگرام، استوری ها را مشاهده می کنند، کنجکاو می شوند که در ادامه چه اتفاقی می افتد. شما می خواهید تبلیغ شما جلب توجه کند، بنابراین، شاید این تبلیغات آنقدر جذاب باشد که کاربران بخواهند سایر استوری های شما را نیز ببینند.
برای اینکه فرصت دیدن سایر استوری های تبلیغاتی خود را به آنها بدهید، بهتر است یک هایلایت بسازید و استوری ها را زیر آن اضافه کنید.

چگونه با کمک ابزارهای رایگان دومینگو استوری تبلیغاتی طراحی کنیم؟

درست است که قالب های آماده متنوعی در استوری ساز آنلاین دومینگو وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها بهترین استوری های تبلیغاتی را بسازید. اما همانطور که اشاره کردیم شما باید از ابزارهای مناسب برای ویرایش این قالب استفاده کنید و با خلاقیت‌های خودتان آنها را سفارشی کنید.
در ادامه خلاصه ای سریع از نحوه استفاده از این ابزارها برای ایجاد یک طرح جذاب تبلیغاتی آورده شده است.

مرحله 1: یک تصویر یا رنگ پس زمینه اضافه کنید

هر قالبی که در  استوری ساز آنلاین دومینگو انتخاب می‌کنید، کاملاً با ابعاد استاندارد استوری اینستا مطابق است. بنابراین نیازی به جستجو در وب برای ابعاد ایده آل ندارید و با خیال راحتی می توانید یک تصویر پس‌زمینه به آن اضافه کنید:

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

یا اگر می‌خواهید طراحی استوری را ساده نگه دارید، یک رنگ به عنوان پس زمینه اضافه کنید:

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

همچنین می توانید یکی از قالب های ما را برای طراحی سریع استوری تبلیغاتی انتخاب کنید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

مرحله 2: متن و عناوین را اضافه کنید

در مرحله بعد، متن و عناوینن را به استوری تبلیغاتی خود اضافه کنید. شما می توانید از بین بیش از 100 فونت فارسی آنلاین، فونت مناسب برندتان را انتخاب کنید، اندازه متن را ویرایش کنید، رنگ فونت را تغییر دهید، تراز را تنظیم کنید، و غیره.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

مرحله 3: استیکر، عکس و لوگو برندتان را اضافه کنید

با ابزار آپلود می‌توانید لوگو یا تصاویر محصول را اضافه کنید تا به طراحی خود جذابیت بیشتری ببخشید.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

اگر دوست دارید، می توانید جزئیات بیشتری را به طراحی استوری تبلیغاتی اضافه کنید. مثلا استیکرها، اتیکت ها، شکلک ها و موارد دیگر را اضافه کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.

10 روش برای طراحی استوری تبلیغاتی که فروش شما را افزایش می دهند

مرحله 4: دانلود کنید و به اشتراک بگذارید

وقتی همه چیز خوب به نظر می رسد، روی «دانلود » ضربه بزنید و هورا شما آماده اشتراک گذاری در اینستاگرام هستید. کارتان عالی بود!

با طراحی استوری تبلیغاتی، حضور خود را در اینستاگرام تقویت کنید!

به طور خلاصه، طراحی استوری تبلیغاتی برای افزایش فروش و نرخ تبدیل استفاده می شود و برای هر کسب و کاری که به دنبال دستیابی به مخاطبان و افزایش فروش است ضروری است. با در نظر گرفتن این استراتژی‌های کلیدی، شرکت‌ها می‌توانند پتانسیل تبلیغات استوری اینستاگرام را به حداکثر برسانند و نتایج واقعی را دریافت کنند.
•    از تبلیغات اسلایدی استفاده کنید زیرا از تبلیغات تصویری ساده مؤثرتر هستند زیرا توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.
•    از فونت ها، رنگ ها و آرم شرکت خود به طور مداوم استفاده کنید تا به کاربران کمک کنید فوراً برند شما را شناسایی کنند.
•    از قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید تا مطمئن شوید که استوری های خلاقانه و جذاب طراحی می کنید.
•    سعی کنید از جلوه های صوتی و موسیقی در تبلیغات استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.
•    CTAهای واضح را در طراحی استوری اضافه کنید.
آیا می خواهید از یکی از این استراتژی‌های اینستاگرام که امروز به شما معرفی کردیم در قالب های آماده استوری ما استفاده کنید؟ اینجا کلیک کنید.
اگر سوالی درباره طراحی استوری اینستا با ابزارهای ویرایشی یا قالب های آماده ما دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین