استوری های اینستاگرام برای تولید محتوای تعاملی و برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان تان فوق العاده هستند. اما برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که روی مخاطبین تان تاثیر بگذارد، باید از اصول طراحی استوری اینستاگرام پیروی کنید!
بر کسی پوشیده نیست که بخش عظیمی از جهان معتاد اینستاگرام شده اند. با داده‌های بی‌نظیری که هر روز افزایش می یابد و نشان می دهد که نرخ تعامل با اینستاگرام روز به روز در حال بیشتر شدن است، هر کسب و کاری برای رشد و توسعه خود نیاز دارد که حضور پررنگی در این پلتفرم داشته باشد.
در بین برندهایی که در در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند، آنهایی که دائماً به دنبال راه‌های سرگرم‌کننده و جدید برای تعامل با مخاطبان خود هستند، موفق عمل می کنند. کسب و کار شما هم می تواند با طراحی پست اینستاگرام، استوری های اسلایدی، ریلز و بنر تبلیغاتی بخشی از این مخاطبین را به سمت خود جلب کند.
استوری ها دلیل اصلی محبوبیت اینستاگرام هستند. از نیم میلیارد کاربر روزانه، نزدیک به 87 درصد از آنها استوری را در پروفایل خود ارسال می کنند. این داده‌ها هر روز روند صعودی دارند، زیرا کسب‌وکارها و پیج های شخصی استراتژی‌های بیشتری را حول این نوع محتوا پیاده سازی می‌کنند.
البته همه استوری های اینستاگرام موفق نیستند و نباید تعجب کرد که رعایت اصول طراحی استوری اینستاگرام یکی از مهمترین عواملی است که موجب می شود نرخ تعامل به طور قابل توجهی افزایش یابد. در این مقاله نکات ساده ای را به شما آموزش می دهیم که می توانید از آنها برای بهبود استوری های اینستا خود استفاده کنید!

 

اصول طراحی استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

 

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌ها به شما امکان می‌دهند ویدیوها، تصاویر و حتی عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره‌شده در رول دوربین خود را آپلود کنید که به صورت اسلایدی از تمام افرادی که دنبال می‌کنید در بالای پیج اینستاگرام پخش می‌شوند. مدت زمان استوری ها فقط 24 ساعت طول می کشد و پس از آن زمان ناپدید می شوند. محدودیتی برای تعداد استوری هایی که به اشتراک می گذارید وجود ندارد، اما من پیشنهاد می‌کنم مخاطبین تان را با تعداد زیادی استوری بمباران نکنید (مثلاً 50 استوری در روز واقعا زیاد است) در غیر این صورت ممکن است فالوور ها، استوری های شما را نادیده بگیرند.
شاید تعجب کنید، اما اینستاگرام در نبرد با اسنپ چت پیروز شده است. بله، اسنپ چت ممکن است مفهوم مشابهی را معرفی کرده باشد، اما استوری های اینستاگرام اکنون محبوب تر شده اند و کاربران بیشتری نسبت به اسنپ چت دارند.آمارها نشان می دهد که اینستاگرام اکنون دارای 300 میلیون نفر کاربر است که روزانه از ویژگی Stories استفاده می کنند.
من معتقدم که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای رشد وبلاگ و تجارت شما است، به خصوص با معرفی ویژگی استوری. اما برای جلب توجه مخاطب، رعایت اصول طراحی استوری اینستاگرام واقعا مهم است.
این اصول برای استوری ها بسیار ساده تر از پست اینستا است. چون گاهی اوقات محتوای استوری شما می تواند با تم پیج تان مطابقت نداشته باشد. به همین دلیل است که می توانید از استوری ها برای اشتراک گذاری هر نوع محتوایی استفاده کنید. شما همچنین این فرصت را دارید که شخصیت خود را به اشتراک بگذارید و ببینید چه نوع محتوایی بیشتر برای مخاطبین تان جذاب است.
استوری اینستاگرام به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای 15 ثانیه ای را به روشی سریع و آسان در فید خود به اشتراک بگذارید. پس اگر می خواهید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید، همراه ما باشید تا مهمترین اصول طراحی استوری اینستاگرام را همراه با نکات، ترفندها و بهترین استوری ساز آنلاین به شما معرفی کنیم. 

شروع طراحی اینستاگرام

قبل از اینکه طراحی را شروع کند، باید اصول بهینه‌سازی فرآیند طراحی استوری اینستاگرام را بدانید:
مخاطب هدف کیست؟
اهداف اصلی چیست؟
بهترین زمان برای ارسال استوری چه زمانی است؟
تحقیق درباره این سوالات، فرآیند طراحی را روان‌تر می‌کند و در عین حال اثربخشی محتوا را نیز افزایش می‌دهد.
پس از برنامه‌ریزی براساس تحقیقات انجام شده، زمان شروع تولید محتوای فوق‌العاده‌ای است که بینندگان را به صفحه نمایش میخکوب می کند!

1. ابعاد و زمان مهم است

هیچ چیز برای مخاطبین آزار دهنده تر از محتوایی نیست که تمام آن در صفحه گوشی قابل مشاهده نباشد. اگر نمی خواهید چنین تجربه ناخوشایندی برای مخاطبین ایجاد کنید باید از مهمترین اصول طراحی استوری اینستاگرام یعنی منطبق بودن با ابعاد استاندارد زیر پیروی کنید:
1080 پیکسل در 1920 پیکسل (نسبت تصویر 9:16).
این ابعاد هم برای عکس و هم برای ویدیو مناسب است، بنابراین نیازی به تغییر آنها در صورتیکه به صورت عمودی با گوشی خود عکس و فیلم گرفته اید ندارید.
با این حال، برای بهینه سازی کامل فضا، بهترین کار این است که یک فضای خالی 250 پیکسلی را در بالا و پایین استوری در نظر بگیرید.
رعایت این padding باعث می‌شود که آیکون‌های اینستاگرام قسمت‌های مهم محتوا را در پایین و بالای صفحه را از دید خارج نکنند.
اگر از قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده می کنید، نیازی نیست نگران ابعاد استور خود باشید. تمام استوری های ما طبق اندازه استاندارد آماده شده اند.

اصول طراحی استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

در نظر گرفتن زمان نیز یک فاکتور ضروری و مهم برای انتشار محتوا است. شما پنج ثانیه برای تصاویر ثابت و پانزده ثانیه برای فیلم ها وقت دارید.
درک نحوه استفاده از این زمان های اختصاص داده شده به مخاطبان این فرصت را می دهد که به خوبی با محتوا ارتباط برقرار کنند.

2. یک سبک راهنما ایجاد کنید

برای طراحانی که به دنبال هماهنگی در طرح های خود هستند، ایجاد یک سبک راهنما از مهمترین اصول طراحی استوری اینستاگرام است. هر برند باید یک راهنمای منحصر به فرد ایجاد کند، برخی از اصولی که می تواند برای ایجاد یک راهنمای سبک با کیفیت به شما کمک کند، عبارتند از:
انتخاب مجموعه ای ثابت از رنگ ها
سبک تصویرسازی مشابه
سبک فیلتر یکسان
انتخاب فونت فارسی آنلاین مشابه 
طراحی با این ویژگی های ثابت احساس متمایز و به یاد ماندنی ایجاد می کند. این اصول شبیه ایجاد یک راهنمای سبک برای یک برند است که به مخاطبان کمک می کند فوراً ظاهر و احساس استوری ها را بدون نیاز به دیدن نام کاربر با آن برند مرتبط کنند.
اگر هنوز ایده ای برای ایجاد یک سبک راهنما ندارید می توانید قالب های آماده استوری اسلایدی ما را بررسی کنید. ما چندین طرح هماهنگ را برای طراحی استوری های یکسان آماده کردیم تا به شما کمک کنیم بهترین سبک راهنما را برای استوریهای خود ایجاد کنید.
برای مشاهده تمام استوری های اسلایدی ما کلیک کنید!
علاوه با این، داشتن یک راهنمای سبک به طراحی سریعتر استوری ها کمک می کند. با رعایت کردن این اصول می توانید مطمئن باشید که محتوای تولید شده، بهترین است!

3. استوری بورد بسازید

بهترین تطابق برای راهنمای سبک، استوری بورد است. داشتن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های سبک‌شناسی و چیدمان، تضمین می‌کند که داستان‌های شما منسجم، مشابه و از نظر بصری جذاب هستند.
استوری‌بوردها همچنین راهی عالی برای اطمینان از انتشار با کیفیت و منظم استوری ها هستند. انتشار استوری های مجزا و بدون برنامه ریزی ممکن است توسط مخاطبان دیده شود، می‌تواند اما آنها را با برند شما درگیر نمی کند، بنابراین همیشه به نفع شماست که قبل از اینکه شروع به طراحی استوری اینستا، برای انتشار آن برنامه ریزی کنید.

4. فراخوان برای اقدام را اضافه کنید

بهترین استوری ها، آنهایی هستند که کاربران را به اقدام تشویق می‌کنند. کال تو اکشن می تواند دعوت به دریافت اطلاعات بیشتر در سایت، هدایت آنها به یک صفحه فرود، یا حتی ضربه زدن و واکنش به یک ایموجی باشد، تعامل بالا با این فراخوان ها نشانه خوبی است که استوری اینستا طراحی باکیفیتی دارد.
اصول طراحی استوری اینستاگرام با کال تو اکشن مناسب، خوانا بودن متن CTA  و استفاده از تصاویر یا نمادها برای ترغیب کاربران به عمل اس
در این قالب آماده استوری آموزشی، متن فراخوان کاملا خوانا است، رنگ‌ به کار رفته برای آن برجسته و فریبنده است و پیام آن برای همه کاربران ارزش دارد. چنین طراحی هایی واکنش‌ها، کلیک‌ها و سایر معیارهای شیرینی را که همه دوست دارند به همراه می‌آورند.

اصول طراحی استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

5. از قالب های آماده برای بهبود طراحی استوری اینستا استفاده کنید

قالب ها نه تنها برای الهام گرفتن عالی هستند، بلکه زمان تولید محتوای اصلی را نیز به شدت کاهش می دهند. از آنجایی که استوری ها قطعات کوتاهی از محتوا هستند، کار کردن با قالب ها راهی عالی برای اطمینان از رعایت کردن اصول طراحی استوری اینستاگرام است.
قالب های رایگان دومینگو دارای تمام عناصر آماده برای سفارشی سازی سریع و آسان هستند. این قالب های قابل ویرایش، فرآیند طراحی رابه چند دقیقه کاهش می دهند و مراحل اضافی آزاردهنده ایجاد بوم، انتخاب رنگ ها، انتخاب عناصر و هر چیز دیگری را که زمان ایجاد یک طرح با کیفیت را افزایش می دهد، حذف می کند.

اصول طراحی استوری اینستاگرام با قالب های آماده قابل ویرایش

تعداد زیادی قالب رایگان در استوری ساز آنلاین دومینگو وجود دارد که همه آنها طیق اصول طراحی استوری اینستاگرام آماده شده اند و می توانید از امروز شروع به سفارشی سازی کنید!

1. اصول طراحی با قالب آماده استوری تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی اینستا که در قالب استوری طراحی می شوند موضوعات بسیار متنوعی را شامل می شوند، شما می توانید موضوع مورد نظرتان را در استوری ساز آنلاین دومینگو فیلتر کنید و پس از بررسی قالب های آماده یکی از آنها را برای ویرایش با ابزارهای رایگان مان انتخاب کنید.

اصول طراحی استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

مثلا این قالب استوری  از اصول طراحی استوری اینستاگرام برای طراحانی که می‌خواهند با در نظر گرفتن موضوع مستند و محیط زیست، استوری طراحی کنند، استفاده کرده است. 

2. اصول طراحی قالب آماده استوری اینستاگرام تعاملی

کلید طراحی استوری موفق و جذاب این است که استوری های خود را تعاملی کنید. مثلا افزودن یک نظرسنجی برای پرسیدن سوال از فالوورها به آنها کمک می کند تا بیشتر درگیر شوند. من همچنین دوست دارم در صورت لزوم یک استیکر مکان اضافه کنم تا مخاطبین بتوانند مکان من را در لحظه ببینند.
استفاده از هشتگ راه دیگری برای جذب مخاطب و همچنین دسترسی پیدا کردن به استوری ها از طریق اکسپلور است. در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهم داد!

3. اصول طراحی استوری های اسلایدی اینستاگرم

یک ایده جسورانه دیگر برای کسانی که می خواهند مخاطبان خود را با تصاویری چشمگیر و پیام های متعدد جذب کنند، سفارشی‌سازی قالب های استوری اسلایدی یا هارمونیک است. با چندین قالب از پیش ساخته‌شده طراحان می توانند در کمتر از چند دقیقه استوری های اسلایدی را طراحی و منتشر کنند.

اصول طراحی استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

اصول انتشار استوری اینستا

برای آپلود استوری های خود می توانید به سادگی وارد اپلیکیشن شوید، روی نماد دوربین در بالا سمت چپ کلیک کنید. گزینه‌هایی را در پایین خواهید دید: زنده (برای پخش زنده) عادی (برای عکس گرفتن یا فیلم‌برداری)، بومرنگ، سوپرزوم، عقب، هندزفری یا استاپ موشن. در بالای این گزینه گزینه‌هایی برای آپلود از رول دوربین، روشن کردن فلاش، دکمه ضبط (یک بار ضربه زدن برای عکس گرفتن یا فشار دادن و نگه داشتن برای ویدیو)، تنظیم دوربین جلو یا عقب و فیلترها را خواهید دید.
پس از گرفتن ویدیو یا عکس، همچنین می‌توانید گزینه‌هایی را از بالا سمت راست اضافه کنید، مانند لینک برای کشیدن انگشت به بالا، استیکرهایی مانند ایموجی‌ها، گیف‌ها، مکان، نظرسنجی، هشتگ‌ها، و می‌توانید همچنین روی تصویر نقاشی بکشید یا تایپ کنید. همچنین می‌توانید صفحه را به چپ یا راست بکشید تا فیلترهایی مانند «سیاه و سفید» را به عکس‌ها و ویدیوهای خود اضافه کنید.
در مرحله بعد می‌توانید تصویر را ذخیره کنید، آن را به «your story» اضافه کنید، به این ترتیب، هر کسی که شما را دنبال کند می‌تواند آن را ببیند، یا «send to» را بزنید تا استوری را فقط برای افراد منتخب در اینستاگرام ارسال کنید.

طبق اصول طراحی استوری اینستاگرام شروع به طراحی کنید

با اینکه استوری‌های اینستاگرام فقط برای چند ثانیه بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط کسب‌وکارها و افراد با مخاطبانشان هستند. با قالب های آماده دومینگو می توانید مطمئن باشید که استوری ها را طبق اصول و قوانین طراحی خلق می کنید. با ابزارهای درون برنامه ای دومینگو، ساخت این نوع محتوای تعاملی آسان تر از همیشه است.
آیا شما از طرفداران استوری های اینستا هستید؟ آیا قالب های آماده و ابزارهای رایگان ما توانسته به شما کمک کند تا استوری جذاب خود را طراحی کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین