اگر می‌خواهید برای تبلیغ کسب و کارتان یک بوکلت جذاب طراحی کنید باید بدایند سایز بوکلت چقدر است و کدام سایز بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد. بوکلت‌ها همان مجلات، کاتالوگ‌ها، گزارش‌ها یا کتابچه های راهنما هستند که با اندازه استاندارد کوچکتری چاپ می‌شوند. بزرگترین سایز بوکلت حدود ۱۲×۱۲ اینچ است که فضای بیشتری برای پیام‌رسانی ارائه می‌دهد.
با اینحال چند سایز بوکلت مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغ کسب و کارتان انتخاب کنید. کوچک ترین سایز بوکلت می‌تواند 5.5 در 8.5 یا 8.5 در 11 باشد که معمولا به عنوان دفترچه راهنما، دستورالعمل، گزارش، کاتالوگ و مجلات استفاده می‌شود. 
کسب و کارهایی که قصد دارند از بوکلت‌ها به عنوان محتوای تبلیغاتی و فروش استفاده کنند، باید با قرار دادن تصاویر و متن های مهم از فضا به طور عاقلانه استفاده کنند - فقط اطلاعاتی را قرار دهید که به مشتری شما کمک کند ویژگی های محصولات شما را درک کند. 
اگر به فضای بزرگ‌تری نیاز دارید، بوکلت های ۱۲×۱۲ اینچی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. بوکلت هایی با این اندازه برای پروژه های بزرگتر ایده آل هستند که به شما انعطاف‌پذیری بیشتری با طرح‌بندی و فضای بیشتری برای متن و عکس می‌دهد و دیگر لازم نیست نگران شلوغ شدن صفحه باشید. صحافی همچنین به جذابیت کلی دفترچه های شما کمک می‌کند. بین منگنه کردن، سیمی کردن و صحافی کامل، مدلی که بهتر با نوع تبلیغات و کسب و کار شما مرتبط است، انتخاب کنید.

 

سایز بوکلت چقدر است؟

 

چطور طراحی بوکلت را حرفه ای و موثر کنید؟

استخدام یک تیم حرفه ای و چاپ تمام رنگی بوکلت ممکن است اولین راه حلی باشد که به ذهنتان می‌رسد. اما ممکن است شما برای هر کاری که در کسب و کار خود انجام می‌دهید، بودجه زیادی نداشته باشید. برای طراحی بوکلت یا بروشور نیز باید این موضوع را در نظر بگیرید. در عین حال، سایز بوکلت‌ها به عنوان یک محتوای بازاریابی بسیار کاربردی باید برای افرادی که آن را می‌خوانند جذاب باشند. اگر اینطور نباشد، تلاش و هزینه شما هدر خواهد رفت.
برخی از کسب و کار‌ها برای کاشه هزینه های طراحی بوکلت از نرم افزارهای طراحی آنلاین استفاده می‌کنند که قالب های آماده و ابزارهای رایگان را ر اختیار آنها قرار می‌دهند. 
ممکن است با خودتان فکر کنید طراحی یک بوکلت حرفه ای بدون هیچ تجربه طراحی برای اولین بار غیرممکن است. اما واقعا اینطور نیست. شما با کمک قالب های آماده بولکت به راحتی می‌توانید یک طراحی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.
بیایید ببینیم چگونه می‌توانید با کمک بوکلت ساز آنلاین دومینگو طرحی ایجاد کنید که همه اطلاعات مورد نطر شما را در چندین صفحه فوق العاده جذاب به مخاطبین نشان دهد؟

سایز بوکلت چقدر است؟

از بهترین طرح‌ها و قالب های آماده برای طراحی بوکلت الهام بگیرید

شروع کردن طراحی معمولا چالش برانگیز ترین کار است. بهترین راه حل تحقیق در مورد بوکلت‌ها و بروشورهای محبوب دیگر است که می‌تواند راهی عالی برای شکوفایی خلاقیت شما باشد.
اما حتی اگر وقت تحقیق کردن هم ندارید، بازهم جای نگرانی نیست. در بوکلت ساز آنلاین دومینگو، صدها نمونه سرگرم‌کننده وجود دارد که می‌توانید برای طراحی بوکلت خودتان از آنها کمک بگیرید.  
بیایید چند نمونه از آنها را با هم مرور کنیم:

طراحی بوکلت متنی

بوکلت متنی، یک طرح بسیار ساده است که معمولا برای توضیح دستورالعمل‌ها یا دفترچه های راهنما به کار می‌رود. در این طرح، فقط یک تصویر درج می‌شود که تمرکز اصلی متن نیز کاملاً روی همان تصویر است. چیدمان متن در صفحه می‌تواند در دو طرف تصویر یا در یک طرف آن باشد. 

سایز بوکلت چقدر است؟

طراحی بوکلت تصویری

اگر تصاویر متعددی درباره یک موضوع دارید، این نوع بوکلت برای شما عالی است. برای طراحی حرفه ای این کتابچه باید توجه داشته باشید که چگونه اطلاعات کلیدی را در اطراف تصاویر بنویسید که خوانا و برجسته باشد. در این نوع طراحی، باید از چند خط متن کوتاه و محدود اطراف هر تصویر استفاده کنید.

سایز بوکلت چقدر است؟

طراحی بوکلت تبلیغ محصول

بوکلت های تبلیغاتی دارای طراحی خاص و خلاقانه ای هستند. یکی از ویژگی های دوست داشتنی و جذاب این طرح‌ها، همپوشانی های زیاد متن و تصویر است که البته نباید بیش از حد به نظر برسد.
انتخاب رنگ مناسب برای کادرها و چیدمان رنگ نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سایز بوکلت چقدر است؟

قرار گرفتن شماره صفحات در بالا، پخش شدن تصاویر محصولات در هر دو صفحه و توضیحات مختصر و مفید با عناوین جذاب، ویژگی هایی است که واقعاً توجه مخاطب را جلب می‌کند! 
با انتخاب یک رنگ متضاد هماهنگ برای عناوین، هیجان بیشتری ایجاد کنید و اضافه کردن تصاویر باکیفیت از محصولات تان را نیز فراموش نکنید.

صفحات مجزا

این طراحی کاملا متعادل است و سایز بوکلت را بسیار انعطاف پذیر می‌کند. در یک صفحه ما یک تصویر بسیار بزرگ از محصول یا موضوعی که می‌خواهیم درباره آن توضیح بدهیم داریم و در صفحه دیگر، متن واضح با چیدمان خلاقانه دیده می‌شود.

سایز بوکلت چقدر است؟

حالا که با چند نمونه از طرح های رایج برای طراحی بوکلت آشنا شدید می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و با دنبال کردن مراحل بعد، یک بوکلت جذاب طراحی کنید.

سایز بوکلت را تعیین کنید

قبل از شروع به انتخاب رنگ‌ها و فونت‌ها، اولین مرحله این است که بهترین چیدمان را انتخاب کنید و این بستگی به هدف شما از طراحی بوکلت دارد پس باید فکر کنید که برای چه هدفی از آن استفاده می‌کنید.
زمانیکه هدف از طراحی بوکلت را تعیین کردد باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید سایز بوکلت چقدر باشد و طرح تان چند صفحه باشد. فرض کنید یک بوکلت تبلیغ محصول طراحی می‌کند، صفحه اول جلد، صفحه دوم تصویر محصول، صفحه 3 و 4 توضیحات و صفحه 5اصلاعات تماس و صفحه اخر هم خالی خواهد بود.
من توصیه می‌کنم یک قالب آماده بوکلت در نرم افزار دومینگو انتخاب کنید و از تصاویر محصولات خودتان برای هر صفحه استفاده کنید. چون بوکلت به زبان فارسی است، حتما جلد رو باید یک صفحه در سمت چپ باشد و صفحه روبروی آن نیز پشت جلد است که قرار است خالی باشد. سپس، صفحات 2 و 3، 4 و 5 به ترتیب صفحات راست و چپ می‌شوند. 
استفاده از قالب های آماده بوکلت مزایای زیادی دارد. مثلا به شما ایده می‌دهد که چه مقدار متن برای هر صفحه نیاز دارید، چارچوبی تقریبی به شما می‌دهد که می‌توانید آن را به همکاران تان نشان دهید و با شرکای کاری به اشتراک بگذارید و به راحتی برای رسیدن به طرح نهایی آن را اصلاح کنید.

حداکثر سه فونت را برای طراحی بوکلت انتخاب کنید

بسته به میزان فضایی که باید پر کنید و سایز بوکلت تبلیغاتی که در نظر گرفتید، می‌توانید در انتخاب فونت واقعا خلاق باشید. طراحان حرفه ای معمولا از اصل ۳ فونت استفاده می‌کنند: یک فونت برای عنوان اصلی، یکی برای عنوان های فرعی و دیگری برای متن اصلی. 
ترتیب قرار گرفتن عناوین و متن با سایز متفاوت به خوانندگان کمک می‌کند بهتر درک کنند که مطالب را با چه ترتیبی بخوانند و می‌تواند هوشمندانه طوری تنظیم شود که هر پیام تبلیغاتی را که ممکن است بخواهید به آنها منتقل کنید، با فونت درشت تری بنویسید.
اگر مطمئن نیستید که چه فونت‌هایی به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند، سعی کنید چند فونت مختلف را انتخاب کنید که سایزهای متفاوتی دارند.
همچنین، نام برند تان را با یک فونت متفاوت و برجسته به بوکلت اضافه کنید. یک فونت فانتزی می‌تواند برای یک تبلیغ اسباب بازی کودکان مناسب باشد، اما شاید برای یک برنامه تئاتر یا مجله مد مناسب نباشد.

سایز بوکلت چقدر است؟

فقط از تصاویر با کیفیت بالا در طراحی بوکلت استفاده کنید

اگر در حال طراحی بوکلت حرفه ای هستید، باید تصویر روی جلد و صفحات داخلی را خودتان انتخاب کنید. همه این تصاویر باید کیفیت بالایی داشته باشند و فضای خالی زیادی بین آنها باشد تا بتوانید متن را به آنها اضافه کنید. 
اما در مورد صفحات داخلی خوانا بودن متن را فراموش نکنید! دلیل اینکه وکلت‌ها به راحتی قابل ورق زدن هستند، تعداد زیاد تصاویر استفاده شده در آنهاست – به قول معروف یک تصویر جای صد کلمه حرف برای گفتن دارد.
 یک صفحه محتوای بوکلت معمولاً دارای یک تصویر کانونی است که با تصاویر کوچکتر و متن احاطه شده است که نگاهی اجمالی به محصول یا موضوع اصلی دارد. اگر رنگ متن زیر عنوان خود را با رنگ یکی از تصاویر هماهنگ کنید و بقیه متن را سیاه یا سفید بنویسید یک طرح کلی فوق العاده شیک خواهید داشت.
انتخاب تصاویر در طراحی بوکلت بسیار مهم است. مثلا اگر نشان دهید که هر یک از محصولات در محیط واقعی چگونه به نظر می‌رسد، برای بیننده بسیار جذاب است.

سایز بوکلت چقدر است؟

در مورد تم رنگی بوکلت به درستی تصمیم بگیرید

در بخش قبلی تاحدودی درباره رنگ هایی که در بوکلت استفاده می‌کنید، توضیح دادیم. رنگ‌ها باید به خوبی با تصویر مرتبط باشند و اینجاست که به شما پیشنهاد می‌کنم شروع کنید. به تصویری که قصد استفاده از آن را برای طراحی صفحه دارید نگاه کنید – آیا می‌توانید یک تم رنگی با استفاده از رنگ های کلیدی در تصویر ایجاد کنید؟
به عنوان مثال، در بوکلت زیر، از رنگ صورتی پیراهن و آرایش زنانه در تصویر اصلی برای برجسته کردن عنوان در صفحه روبرو استفاده کرده است. 

سایز بوکلت چقدر است؟

اگر به سایر قالب های آماده بوکلت در دومینگو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که معمولا از یک یا دو رنگ اصلی در آنها استفاده می‌شود و برای برجسته کردن ویژگی‌های مختلف مانند شماره صفحه، بنر یا عنوان نیز همین دو رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کدام اندازه بوکلت برای شما مناسب است؟

بوکلت‌ها، محتواهای تبلیغاتی فوق العاده ای هستند که تعداد صفحات و فضای کافی موجود در صفحات آنها به شما امکان می‌دهد تا جایی که می‌توانید مطالب و تصاویر مهم را به کار ببرید و برای نشان دادن بهترین ویژگی های برند خود به مشتریان بالقوه طرح زیبایی ایجاد کنید 
به عنوان مثال، شما می‌توانید تاریخچه، ماموریت و چشم انداز شرک تان را نیز در آنها بگنجانید. علاوه بر این، آنها فضای کافی را برای طراحی تصویری جذاب ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند تان را از دست نخواهند داد.
فرمت های مختلفی را می‌توانید برای بوکلت در نظر بگیرید که ابعاد آنها بستگی به انتخاب خودتان دارد. تعداد صفحات بوکلت محدودیتی ندارید شما می‌توانید آن را با اهداف بازاریابی تان تطتبیق بدهید. 
به عنوان مثال، بوکلت هایی در سایز  A4 یک اندازه استاندارد است که بسیار رایج هستند. بوکلت های سایز A5نیز به اندازه کافی کوچک هستند که در کیف مشتریان شما قرار بگیرند. جدای از این، بوکلت هایی با سایزهای کوچکتر نیز وجود دارند که به عنوان کتابچخ راهنما به کار می‌روند و احتمالا آنها را در جعبه موبایل یا وسایل الکترونیکی دیده اید.
بوکلت‌ها را می‌توان روی انواع مختلف کاغذ چاپ کرد و حتی می‌توان جنس جلد و صفحات داخلی را متفاوت در نظر گرفت. 

سایز بوکلت چقدر است؟

جمع بندی

بوکلت‌ها نوعی کتابچه چند صفحه ای هستند که به شیوه ای جذاب طراحی می‌شوند و از تصاویر زیادی در سراسر آن استفاده می‌شود. این طرح تبلیغاتی با سایر محتواهای بازازیابی مانند طراحی کاتالوگ متفاوت است زیرا سایز بوکلت معمولا کوچکتر از کاتالوگ است اما چون چندین صفحه دارد با کمک آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را به مخاطب منتقل کنید. 
اگر می‌خواهید ایده‌هایی در مورد نحوه چیدمان، استفاده از تصاویر در بوکلت و یا قالب از پیش طراحی شده ای برای آسان تر کردن فرایند طراحی در اختیار داشته باشید فقط کافی است وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین