هنگامی که صحبت از افزایش آگاهی از برند و ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان می‌شود، واقعاً هیچ جایگزینی برای محتوایی که به مخاطب شما مطلب ارزشمندی را آموزش می‌دهد، وجود ندارد. در این مقاله هرآنچه باید درباره طراحی پست آموزش بدانید تا بتوانید روی مخاطبان تان تأثیر بگذارید، با شما به اشتراک می‌گذاریم.
در عصر دیجیتال، استراتژی‌های بازاریابی با تولید محتوای عالی، به جلب اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند. امروزه مشتریان از برندهایی بیشتر خرید می‌کنند که علاوه بر خدمات برجسته و ارائه محصولات قابل اعتماد اطلاعات کاربردی در اختیار آنها قرار دهند.
بررسی نیازهای مشتریان نشان می‌دهد که آنها خواهان برقراری روابط شخصی با برند مورد علاقه شان هستند و انتظار دریافت اطلاعات ارزشمند، معنادار و سودمند را از جانب آنها دارند.
اینجاست که طراحی پست اینستاگرام آموزش به عنوان یک روش بازاریابی فوق العاده برای شناساندن برند شما و ایجاد اقتدار در حوزه کاری تان، مطرح می‌شود و در عین حال ارزش بیشتری را به مخاطبان می‌بخشد.
به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد آن بدانید.

طراحی پست اینستا آموزش چیست؟

مردم این روزها بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین نجام می‌دهند. اینترنت معمولاً اولین جایی است که افراد هنگام نیاز به کسب اطلاعات در مود محصولات یا خدمات خاصی به آن مراجعه می‌کنند. 
تفاوتی ندارد آنها در حال انجام تحقیقات در مورد موضوع مورد علاقه شان باشند یا فقط نیاز به دریافت یک پاسخ سریع دارند، در هر صورت، اولین جایی کا به آن مراجعه می‌کنند گوگل یا اینستاگرام است.
پست اینستاگرام آموزشی به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که هدف آن ارزش بخشیدن به مخاطب از طریق آموزش نکات جدید است. 
طراحی پست اینستا آموزش می‌تواند یک سری راهنمای سریع یا یک آموزش کوتاه درباره نحوه استفاده از یک محصول باشد. اما گاهی اوقات پست اینستاگرام آموزش آنلاین ممکن است یک دوره آموزش الکترونیکی کامل یا نقد و بررسی یک وسیله الکترونیکی مثل موبایل باشد. 
در هر صورت ایده طراحی پست اینستاگرام آموزش این است که به مخاطبان مطلبی را آموزش دهد که آنها به دنبال یادگیری آن هستند.

 

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

 

مزایای طراحی پست اینستاگرام آموزش برای برند شما

تفاوتی ندارد به دنبال تبلیغ یک دوره آنلاین برای کمک به مخاطبان خود در تسلط بر یک مهارت جدید باشید یا صرفاً بخواهید به وبلاگ فعلی خود ارزش بیافزایید، طراحی پست اینستا آموزش می‌تواند بازاریابی شما را تاثیرگذارتر کند. 
بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مزایای طراحی پست اینستا آموزش بیندازیم:
•    ارزش قائل شدن برای مخاطبین و مشتریان بالقوه 
•    حمایت از تصویر مثبت برند 
•    جذب فالوور به پیج شما، تولید سرنخ های جدید یا تبدیل سرنخ های موجود 
•    تبلیغ محصولات و خدمات و کمک به مشتریان شما برای تجربه کاربری بهتر
•    ایجاد یک جامعه آنلاین فعال که با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند
به عبارت دیگر، وقتی مطلبی را به فالوورهایتان آموزش می‌دهید که به آن نیاز دارند، آنها نیز به محتوای شما واکنش نشان می‌دهند و از شما قدردانی می‌کنند. 
از طرف دیگر آنها به دنبال مشاهده محتوای آموزشی بیشتر، مطمئنا پیج شما را دنبال می‌کنند و می‌توانند به مشتریان واقعی تبدیل شوند.
درست است که شما با طراحی پست اینستاگرام آموزش، مستقیما محصولات خود را تبلیغ نمی کنید اما اگر آنها واقعاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه مند باشند، احتمالاً روزی مشتری شما نیز خواهند شد.

6 نکته برای طراحی بهترین پست اینستاگرام آموزشی

اکنون که «دلیل» طراحی پست اینستا آموزشی را درک کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که ببینید «چگونه» می‌توانید بهترین محتوای آموزشی را تولید کنید.
در ادامه چند نکته ضروری برای تولید محتوای آموزشی تاثیرگذار را که واقعاً با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به سمت اهداف بازاریابی دیجیتال خود حرکت کنید، مطرح می‌کنیم:

1. محتوایی بسازید که با مخاطبان شما مرتبط باشد

بسیاری از صاحبان برند به اشتباه تصور می‌کنند محتوایی که تولید می‌کنند همان محتوایی است که مخاطبانشان می‌خواهند درباره آن بدانند. اما در نهایت، تعجب می‌کنند که چرا به نتایجی که انتظار داشتند نمی رسند.
طراحی پست اینستاگرام آموزش باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد، پس چند لحظه به این فکر کنید که آن افراد چه کسانی هستند.مشکلات آنها چیست و به دنبال چه پاسخ هایی هستند؟ و مهمتر از همه، چگونه می‌توانید آنچه را که به برند شما مرتبط است و فالوورهایتان به آن نیاز دارند، به آنها بدهید؟

2. صدا و لحن ثابتی را حفظ کنید

برندها از این نظر که صدا و شخصیت دارند دقیقاً مانند مردم هستند. بنابراین یک لحظه به این موضوع در رابطه با برند خود توجه کنید . 
به عنوان مثال، آیا به دنبال پرداختن به موضوعات پیچیده و جدی هستید که لحن رسمی‌تری را می‌طلبد یا شخصیت برند شما سرگرم‌کننده‌تر است؟
همچنین باید صدایی را که برای صحبت با مخاطبان خود استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. 
آیا می‌خواهید مستقیماً با آنها به صورت رو در رو صحبت کنید، یا منطقی تر است که به موضوعات خود از دیدگاه سوم شخص بپردازید؟ 
هر رویکردی که انتخاب می‌کنید، آن را در تمام پست های اینستاگرام آموزش و سایر محتوای تبلیغاتی ثابت نگه دارید.

3. برای موضوعات غیرمنتظره اما مورد نیاز مشتریان تان پست اینستاگرام آموزش طراحی کنید

درست است که تقریباً هیچ کاری وجود ندارد که قبلاً در دنیای بزرگ تولید محتوا انجام نشده باشد، همیشه زاویه دیگری وجود دارد که از آن به مسائل نزدیک شویم. 
به خاطر داشته باشید که مخاطبی که در جستجوی راه حلی خاص است، احتمالاً قبلاً در دریایی از محتوای خسته کننده جستجو کرده و نمی خواهد همان اطلاعات را دوباره تکرار کند. 
یک رویکرد منحصر به فرد همان چیزی است که لازم است تا مخاطبین را جذب کنید.
بنابراین از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید و خلاق باشید نترسید. درباره طراحی پست اینستاگرام آموزش آنلاین، تحقیق کنید. 
به دنبال شکاف هایی باشید که می‌توانید پر کنید و راه هایی برای استفاده از صدای منحصر به فرد برندتان برای پر کردن آنها، بیابید. قبل از اینکه به فکر پرسش از مخاطبانتان بیفتید، به سوالات داغی که دارند، پاسخ دهید.

4. محتوای خود را با قالب های آماده پست اینستاگرام آموزش دومینگو، کاربر پسند کنید

به خاطر داشته باشید معمولا مخاطبی که محتوای شما را کشف می‌کند، از ابتدا تا انتهای آن را می‌خواند. اما بسیاری از آنها ابتدا به سرعت آن را اسکن می‌کنند تا ببینند آیا پاسخ سوالی است که به دنبال آن هستند یا خیر، و سپس روی بخش های مربوط به مشکل یا سؤال خود تمرکز می‌کنند. 
اطمینان از اینکه انجام این کار برای مخاطبان شما آسان است، نه تنها محتوای آموزشی شما را برای آنها مفیدتر می‌کند ، بلکه به افزایش فالوورهای شما نیز کمک می‌کند .
همیشه محتوای خود را به بخش های مفید تقسیم کنید تا دنبال کردن و مرور کردن آن آسان باشد. 
هنگام طراحی پست اینستاگرام آموزش آنلاین، از چندین عکس زیبا و منظم برای نمایش سرفصل‌ها، زیرعنوان‌ها، فهرست‌ها و غیره استفاده کنید. 

نمونه قالب پست اینستاگرام آموزشی

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

پست های اینستاگرام آموزشی دومینگو با افزودن تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک‌های تعاملی و سایر تصاویر بصری که منطقی است، جذاب تر می‌شود .

5. از طراحی استوری اینستاگرام برای تبلیغ پست های آموزش پیج تان کمک بگیرید

استوری های اینستا یکی دیگر از ویژگی‌های مفید برای تبلیغ محتوای آموزشی شماست که به نفع مخاطبان تان نیز می‌باشد. 
مانند سایر محتواهای اینستاگرام، استوری‌ها نیز از پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جذب فالوور برخوردارند، البته باید در زمان و مکان مناسب از آنها استفاده کنید.
استوری هایی که محتوای آموزشی بعدی شما را تبلیغ می‌کند، توجه مخاطب را به طور قابل توجهی جلب می‌کند و به آنها نشان می‌دهد که منتظر چه نوع محتوایی در فید شما باشند.

نمونه قالب اماده برای طراحی استوری اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

6. با استفاده مجدد از محتوای آموزشی قبلی، به راحتی توجه مشتریان جدید را جلب کنید

طراحی پست اینستا آموزش درباره یک موضوع خاص، حتما لازم نیست یکبار باشد مگر اینکه خودتان اینطور بخواهید.
تقریباً تمام محتواها را می‌توان به‌راحتی به روز کرد. اصلاح کردن یا بازبینی پست های آموزش قبلی، به شما فرصت می‌دهد که فالوورهای جدید را از دست ندهید و از محتوای خود بهره بیشتری ببرید.
بیایید چند پیشنهاد را برای به روز رسانی محتواهای قدیمی بررسی کنیم:
•    معرفی مجدد کتاب‌های الکترونیکی 
•    اضافه کردن اطلاعات جدید به پست های اینستاگرام آموزش قدیمی که تعامل بالایی داشته اند
•    پرداختن به موضوعات قدیمی از زوایای جدید 

نمونه محتوای آموزشی برای کافی شاپ

این روزها با کمک نرم افزارهای طراحی آنلاین مثل دومینگو، در مورد نوع محتوایی که طراحی می‌کنید، واقعاً دست تان باز است، زیرا قالب های آماده متنوعی برای طراحی پست آموزشی در این برنامه ارائه شده است.
بیایید چند نمونه قالب پست اینستاگرام آموزش آنلاین که در ویرایشگر آنلاین دومینگو وجود دارد را با هم بررسی کنیم:

آموزش طرز تهیه انواع کیک و شیرینی در پست اینستا

یکی از محبوب ترین پست های آموزشی که می‌توانید در پیج کافه تان منتشر کنید، طرز تهیه انواع کیک و شیرینی است.
با کمک گرفتن از قالب های آماده دومینگو که چند نمونه از آنها را در امه می‌بینید به راحتی می‌توانید دستورالعمل کیک های خوشمزه تان را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

طراحی پست اینستاگرام آموزش تهیه انواع قهوه

اگر به تازگی پیج کافه تان را راه‌اندازی کردید، آموزش تهیه انواع قهوه برای مخاطبان تان بسیار جذاب است.مجموعه‌ای از پست های اینستاگرام طرز تهیه قهوه های مختلف، معرفی دستگاه های قهوه ساز خانگی یا حتی اطلاعاتی درباره خرید دانه قهوه که خوش طعم باشد، یک تجربه واقعا تعاملی را با مخاطبین تان به ارمغان خواهد آورد.

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

در برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو صدها قالب اماده ارائه شده که می‌توانید برای طراحی پست های آموزشی اینستا از آنها استفاده کنید.

دوره آموزش باریستا در پست اینستاگرام

دوره‌های آموزشی کامل باریستا راه بسیار خوبی برای جذب مخاطبان علاقه مند به این موضوع است.
این دوره‌ها همچنین برای کافی شاپ هایی که به دنبال نیروی کار برای کارآموزی هستند بسیار مناسب است.
از قالب های آماده زیر می‌توانید برای طراحی پست اینستاگرام آموزش باریستا کمک بگیرید:

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

پست اینستا آموزش انواع صبحانه

صبحانه‌ها جزو پرطرفدارترین گزینه های منوی هر کافی شاپی هستند. با طراحی پست آموزش انواع صبحانه می‌توانید هم صبحانه های متنوعی که در منوی کافه تان سرو می‌کنید را تبلیغ کنید و هم توجه مخاطبینی که به خوردن صبحانه های متنوع علاقه مند هستند، جلب کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش و ایده های ساخت پست آموزشی کافی شاپ

با قالب های آماده دومینگو شروع به طراحی پست اینستاگرام کافه رایگان کنید

اگر می‌خواهید پست های تعاملی و جذاب برای پیج تان طراحی کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! برنامه طراحی پست دومینگو، قالب های آماده متنوعی دارد که به شما کمک می‌کند تولید محتوای آموزشی خود را به سادگی طراحی کنید.
چرا نرم افزار ویرایش آنلاین دومینگو را امروز امتحان نکنید؟ همین الان رایگان ثبت نام کنید و 14خودتان کشف کنید که محتوای آموزشی چقدر می‌تواند برای مخاطب کافی شاپ شما جذاب باشد!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین