آیا تراکت های تبلیغاتی زیادی را از طریق صندوق پست برای مشتریان ارسال کردید و متوجه شدید که توجه آنها را جلب نمی کنند؟ آیا تراکت های متعددی را پخش کرده اید، اما مشتریان تان پس از یک نگاه اجمالی به این نتیجه می‌رسند که آنها را دور بریزند؟ پس حتما به دنبال روشی برای تراکت های تبلیغاتی خلاقانه هستید تا بتوانید مخاطبین را متقاعد کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند.
در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید علاقه مخاطبان هدف را به خود جلب کرده و آنها را کنجکاو کنید تا به تراکت تبلیغاتی شما توجه نشان دهند. بیایید چند نکته ضروری برای جلب توجه مشتریان به تراکت های تبلیغاتی را مرور کنیم

 

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

 

5 ترفند برای طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه 

امروزه ابزارهای متعددی برای طراحی تراکت پیدا می‌کنیم، از جمله ابزار طراحی آنلاین رایگان مثل دومینگو. کمپین های تبلیغاتی با تراکت زمانی که به روش درست انجام شوند می توانند بسیار موثر باشند، اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید و راز ساخت یک تراکت تبلیغاتی مقاومت ناپذیر چیست؟

1. تراکت تبلیغاتی را هدفمند طراح  کنید

اولین نکته برای ساخت تراکت های تبلیغاتی خلاقانه موفق این است که بدانید که چه کسانی را هدف قرار می دهید و هدف شما از این کمپین چیست. حتی قبل از اینکه محتوای آگهی های خود را بنویسید، خوب است به این فکر کنید که آنها برای چه کسانی در نظر گرفته شده اند. برای درک هدف خود تحقیق کنید سپس با ایجاد گرافیک مناسب و تصمیم گیری در مورد نحوه و مکان توزیع آگهی های تان به نتیجه مطلوب برسید.

2. از ساختار ساده و منظم برای ساخت تراکت های تبلیغاتی کمک بگیرید

تراکت تبلیغاتی باید چیدمان خوبی داشته باشد تا موثر باشد. عنوانی تاثیر گذار انتخاب کنید به پیامی که می‌خواهید از طریق آن با مخاطبین تان ارتباط برقرار کنید فکر کنید و روی آن تمرکز کنید. یک تصویر واضح و روشن انتخاب کنید، این اولین نکته ای است که توجهات را به خود جلب می کند و احتمالاً عامل تعیین کننده ای بین خواندن یا نخواندن تراکت خواهد بود. فراخوان برای اقدام را فراموش نکنید: پس از خواندن تراکت، مشتری چه کاری باید انجام دهد؟

3. یک عنوان کوتاه که به وضوح قابل مشاهده است در مرکز تراکت بنویسید

عنوان تراکت های تبلیغاتی خلاقانه به طور کلی نباید بیشتر از 5 کلمه باشد، 3  کلمه ایده آل تر است. یک فونت بزرگتر از متن آگهی برای متن روی عکس در مرکز انتخاب کنید، به عنوان یک قاعده کلی، عنوان باید از فاصله 2-3 متری دیده شود. عنوان آگهی، اولین چیزی است که مخاطب متوجه آن می شود. سپس می توانید به عنوانی فکر کنید که یک پیشنهاد است، مشتریان به تراکتی علاقه مند هستند که وضعیت آنها را بهبود می بخشد و مشکل آنها را حل می کند، به آنها اجازه دهید از قبل بدانند که قرار است در آگهی درباره چه چیزی تبلیغ شود!

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

4. پیام خود را به وضوح مشخص کنید

مشتری را درگیر کنید و پیام را تا حد امکان شخصی سازی کنید. با نوشتن متن روی عکس واضح به خوانندگان این احساس را بدهید که تراکت مخصوص آنها نوشته شده است. سعی کنید مختصر بنویسید، متن را زیاد طولانی نکنید، هرچه مختصرتر، بهتر، اگر در چند خط توضیح دهید که شما چه کسی هستید، چه می کنید و چه خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید، مخاطب را خسته نخواهید کرد.

5. اندازه تراکت را به درستی انتخاب کنید

 A5 رایج ترین سایز تراکت است اما تنها اندازه موجود نیست. به این فکر کنید که چه سایزی می‌تواند برای مشتریان شما جذاب‌تر باشد، شاید A6 یا DL یا A4 که راحت‌تر به چشم می‌آیند برای طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه مناسب تر باشد. حتی اندازه کاربردی‌تر A7 که به راحتی در کیف پول جا می‌گیرد را نیز در نظر بگیرید. همه اینها جزییاتی هستند که باید در نظر گرفته شوند، اگر سایز تراکت متناسب با هدف تبلیغ شما باشد، مؤثر خواهد بود.

5 اشتباهی که باید در طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه از آنها اجتناب کنید

آیا زمان آن فرا نرسیده که بنشینید و یک تراکت طراحی کنید که واقعاً می تواند در کسب و کار شما تفاوت ایجاد کند؟ راه های زیادی برای طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه و واقعا جالب وجود دارد، اما پیش از آن باید با برخی از اشتباهات که می تواند اثرگذاری یک آگهی تبلیغاتی را خنثی کند، آشنا باشید.

1. درج اطلاعات بیش از حد

مهم است که اطلاعات مرتبط را به مشتریان خود بدهید، به همین دلیل نوشتن هر نوع محتوایی فقط برای پر کردن فضا به هیچ نتیجه ای منجر نمی شود! یک عنوان واضح بنویسید و با کمترین کلمات ممکن توضیح دهید که چه محصول یا خدماتی را پیشنهاد می کنید و چرا باید شما را به جای رقیبتان انتخاب کنند. شما نیازی به داستان سرایی ندارید، فقط جزییات مهمی که مخاطب می خواهد بخواند را در چند جمله بیان کنید.

2. نداشتن دعوت به اقدام

کسب و کارها اغلب اطلاعات زیادی را در تراکت می گنجانند، اما دعوت به اقدام را فراموش می کنند. قبل از چاپ تراکت باید به این نکته فکر کنید که می خواهید خواننده پس از خواندن تراکت شما چه کاری انجام دهد؟ مثلا باید در سایت شما ثبت نام کنند یا از طریق QRکد اطلاعات بیشتری درباره پیشنهاد ویژه شما بدست بیاورند؟
 سعی کنید یک فراخوان برای اقدام شفاف و متقاعد کننده در نظر بگیرید.

3. فونت خیلی ریز

اگر مخاطبین نتواند آنچه شما نوشته اید را بخوانند، احتمالاً توجه شان را جلب نخواهید کرد. بسیاری از اوقات، این کار خواننده را از یافتن اطلاعاتی که ممکن است برای او بسیار مهم باشد، باز می دارد. سعی کنید مهم ترین اطلاعات را در تراکت های تبلیغاتی خلاقانه با حروف بزرگتر بنویسید و مطمئن شوید که کنتراست بالایی بین متن و پس زمینه وجود دارد.

4. رنگ های متعدد

معمولاً می گویند رنگ ها جلب توجه می کنند و این واقعاً درست است. با این حال، رنگ را معقولانه استفاده کنید. رنگ ممکن است گیج کننده باشد، به خصوص اگر در متن استفاده شود، همیشه سعی کنید تا حد امکان از رنگ های خنثی استفاده کنید. 
برای به دست آوردن یک نتیجه عالی، از رنگ های مکمل استفاده کنید، حتی اگر آنها لوگوی شما را برجسته کنند. این ترفند به تقویت برند شما کمک خواهد کرد. به طور کلی هنگام چاپ تراکت های تبلیغاتی خلاقانه، هرگز بیش از دو رنگ برای متن به کار نبرید و از رنگ متفاوت برای عنوان یا برای برجسته کردن بخش های خاص متن استفاده کنید.

5. عکس های بی کیفیت

برای ساخت تراکت های تبلیغاتی خلاقانه، ضروری است که وضوح عکس های خود را بررسی کنید. اگر قرار است تراکت را چاپ کنید، تصاویر را تا 300% بزرگنمایی کنید تا از کیفیتی که هنگام چاپ انتظار دارید به دست آورید، مطمئن شوید. اگر از تصاویر تار یا پیکسلی در آگهی‌های خود استفاده کنید، هنگام توزیع آگهی‌ها، پیام بی کیفیت بودن و استانداردهای پایین را به مخاطب منتقل می‌کنید. به طور کلی، از کپی کردن تصاویر از وب سایت ها خودداری کنید، آنها معمولاً فشرده شده و با کیفیت پایین هستند. سعی کنید از یک پایگاه داده مثل گالری عکس های استوک دومینگو کمک بگیرید و از زیباترین آنها استفاده کنید! 

14  ایده برای طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه با قالب های آماده قابل ویرایش

به یک قالب آماده حرفه ای برای طراحی تراکت تبلیغاتی خلاقانه نیاز دارید؟ نمونه‌ تراکت های بازاریابی موجود در تراکت ساز آنلاین دومینگو بهترین طرح هایی است که می توانید پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر شما با طرح های خلاقانه ای که در طراحی این تراکت ها به کار رفته، چند نمونه از آنها را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

1. تراکت های تبلیغاتی خلاقانه مدرن

بیایید با این قالب تبلیغاتی جالب شروع کنیم که برای تبلیغ رویداد، کنفرانس یا پروژه آینده شما ایده آل است. این نمونه همچنین شامل تراکت های دیجیتالی برای رسانه های اجتماعی، به ویژه قالب های پست و استوری اینستاگرام است.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

بهترین نمونه های فلایر تبلیغاتی به شما کمک می کند حضور خود را در رسانه های اجتماعی تقویت کنید و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این قالب شروع به ایجاد

یک طرح تبلیغاتی شگفت انگیز در دومینگو کنید. 

2. تراکت های تبلیغاتی خلاقانه تجاری

آیا به دنبال ایده های تبلیغاتی جسورانه هستید؟ این نمونه تراکت بازاریابی مدرن را بررسی کنید که یک طرح آسان برای ویرایش دارد. تمام محتوای این قالب آماده است، شما فقط باید متن و تصاویر را با محتوای خود جایگزین کنید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

3. تراکت های تبلیغاتی برای رسانه های اجتماعی

تبلیغات دیجیتال برای رسانه های اجتماعی یک فرصت عالی برای کسب و کارها است. اگر با در نظر گرفتن مخاطبین فعال در این پلتفرم، محتوای بازاریابی مناسب را طراحی کنید می توانید برای هر نوع کسب و کاری از اینستاگرام استفاده کنید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

با استفاده از این قالب، ایده های تبلیغاتی زیادی را دریافت خواهید کرد تا طراحی تراکت تبلیغاتی را مطابق با رنگ های برند و فونت های مخصوص خودتان ویرایش کنید. 

4. تراکت های تبلیغاتی خلاقانه دیجیتال

در عصر رسانه‌های اجتماعی، قالب‌های تراکت تبلیغاتی شما نباید فقط نباید برای چاپ طراحی شوند. شما می توانید قالب های تراکت دیجیتالی را برای بازاریابی در اینستاگرام سفارشی کنید. در این طرح یک تراکت مدرن برای ساخت استوری تبلیغاتی با قابلیت سفارشی سازی آسان را می بینید که می توانید آن را برای جذب فالوور به کار ببرید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

5. تراکت تبلیغاتی برای دعوت به رویداد

به دنبال ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای کمپین های بازاریابی خود هستید؟ این قالب تبلیغاتی جالب را بررسی کنید. این نمونه تراکت تبلیغاتی خلاقانه، یک انتخاب عالی برای آژانس‌ها، فریلنسرها و تولیدکنندگان محتوا است که به دنبال آگهی‌های تبلیغاتی برای تبلیغ رویدادهای خود هستند. شما یک فایل  آماده برای چاپ در اندازه استاندار دریافت خواهید کرد. از فونت های رایگان در این قالب کاملاً قابل ویرایش استفاده کنید تا مخاطبین تان را دعوت به شرکت در رویداد کنید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

6. تراکت های تبلیغاتی خلاقانه فروش ویژه

رنگ های پر جنب و جوش و روشن همان چیزی است که در این قالب تبلیغاتی خلاقانه برای فروش ویژه پیدا خواهید کرد. این تراکت فوراً توجه مشتریان بالقوه شما را جلب می کند و به شما این فرصت را می دهد که محصولات خود را بفروشید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

7.  تراکت های تبلیغاتی خلاقانه آژانس‌ املاک

آیا به دنبال قالب های تبلیغاتی برای املاک هستید؟ بهترین قالب های تبلیغاتی ساده و همه کاره در برنامه ساخت تراکت آنلاین و رایگان دومینگو موجود اند که کاملاً قابل ویرایش هستند تا همه ایده‌های تبلیغاتی خود را به آنها اضافه کنید. 
این قالب دارای فضایی برای افزودن  QR کد است که با کمک کیو آر کد ساز دومینگو به راحتی می توانید کاربر را به یک صفحه فرود یا اطلاعات بیشتر در باره محصولات تان هدایت کنید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

8.  تراکت های تبلیغاتی محصول

این نمونه تراکت بازاریابی دارای طراحی عالی است که به ویژه برای نمایش محصولات موثر است. تراکت به باکس ها و حاشیه‌هایی تقسیم‌بندی شده که به شما امکان می‌دهد محصولات زیادی را به نمایش بگذارید و اجازه دهید تصاویرتان بدرخشند. این طرح تبلیغاتی فضای زیادی برای خلاقیت باقی می گذارد و به شما کمک می کند تا محصولات خود را بیشتر بفروشید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

9. تراکت های تبلیغاتی افتتاحیه

این تراکت دیجیتال بازاریابی برای تبلیغ یک رویداد شرکتی ایده آل است. فونت ها و اشکال به طراحی حس مینیمالیستی می دهد که به خوبی با مخاطبین ارتباط برقرار می کند.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

10. نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید

اگر یک کنفرانس تجاری دارید، از این قالب تراکت تبلیغاتی خلاقانه برای تبلیغ آن استفاده کنید. تمام متن ها، تصاویر و گرافیک ها در لایه های جداگانه قرار دارند، بنابراین می توانید به راحتی ایده های تبلیغاتی خود را به آن اضافه کنید.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

11. تراکت تبلیغاتی مینیمال

مخاطبین شما با این تراکت مینیمالیستی و حرفه ای مطمئناً تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. قالب پس زمینه تراکت برای تبلیغ انواع مختلف رویدادها عالی است. 
متن و تصاویر آن کاملا قابل ویرایش است و با این ابزارهای سفارشی‌سازی دومینگو، می‌توانید تراکت بازاریابی حرفه ای خود را بسازید

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

12. تراکت های تبلیغات شرکت دیجیتال مارکتینگ

این یک قالب تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهایی است که در حوزه بازاریابی کار می کند. این قالب دارای یک طرح تبلیغاتی آماده چاپ با لایه های قابل ویرایش است.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

13. تراکت تبلیغاتی برای استخدام

آیا به دنبال استخدام کارمندان جدید هستید؟ این یک طرح تبلیغاتی جسورانه و جالب به عنوان آگهی استخدام است. شما با فایل های کاملاً قابل ویرایش کار خواهید کرد تا مطابق با نیازهای خود آن را سفارشی کنید.
 تمام ایده های تبلیغاتی خود را با طراحی جالب و فونت های فارسی زیبا که در ویرایشگر دومینگو موجود است، پیاده سازی کنید. 

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

14. تراکت های تبلیغاتی خلاقانه برای اینستاگرام

این طرح تبلیغاتی جدید و مدرن برای بازاریابی در اینستا معجزه می کند. مانند بسیاری از تراکت های تبلیغاتی خلاقانه در  پست و استوری اینستاگرام، قالب‌های تراکت دیجیتال دومینگو می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در خود جای دهند.

تراکت های تبلیغاتی خلاقانه

با قالب های آماده دومینگو، شروع به طراحی تراکت های تبلیغاتی خلاقانه کنید

دومینگو یک ابزار طراحی دیجیتال فوق العاده کاربردی با مجموعه ای از بیش از ۵۰۰ نمونه طرح و قالب آماده است که برای افراد مبتدی و حرفه ای طراحی شده است. برای شروع و الهام گرفتن از قالب های آماده برای ساخت تراکت های تبلیغاتی خلاقانه اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین