طراحی بنر تبلیغاتی روشی موثر برای برندها است تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان شان قرار دهند. در واقع، شبکه نمایش گوگل این قدرت را دارد که به 90 درصد اینترنت جهانی دسترسی پیدا کند و بازاریابان را قادر می‌سازد تا در وب سایت هایی که در حال حاضر وقت خود را در آن صرف می‌کنند، به بهترین وجه برای مشتریان خود تبلیغ کنند. طراحی پوستر انلاین در قسمت های مختلف یک صفحه وب از جمله سربرگ، پاورقی و نوارهای کناری نمایش داده می‌شوند.

 

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

 

12 قانون طراحی بنر تبلیغاتی که باید رعایت کنید (به همراه مثال!)

اگر به دنبال ساخت بنر انلاین هستید که نه تنها توجه مخاطبان شما را جلب می‌کند، بلکه آنها را به سمت هدف شما نیز سوق می‌دهد، در این مقاله 12 روش کاربردی طراحی آنلاین پوستر را که باید از آنها پیروی کنید، با شما به اشتراک می‌گذاریم. ما همچنین چند قالب آماده و قابل ویرایش نمونه بنر تبلیغاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که این ۱۲ قانون در آنها رعایت شده است!

1. هدف از طراحی بنر تبلیغاتی را مشخص کنید 

هدف شما از طراحی آنلاین پوستر فارسی چیست؟ برخی از اهداف رایج در مورد طراحی بنر سایت عبارتند از:
یک محصول خاص را بیشتر بفروشید
ثبت نام در سایت را افزایش دهید
آگاهی از برند را افزایش دهید
یک پیشنهاد ویژه یا تخفیف در مناسبت خاص را تبلیغ کنید
ترافیک را به صفحه فرود هدایت کنید
وقتی هدفی را برای طراحی بنر تبلیغاتی تعیین می‌کنید، نه تنها می‌توانید تبلیغات را بهتر طراحی کنید، بلکه می‌توانید تحلیل کنید که آیا کمپین شما موفق بوده است یا خیر.
به عنوان مثال، کاملاً واضح است که هدف این نمونه بنر تبغلیغاتی این است که افراد بیشتری را به سمت خرید از فروشگاه آنلاین سوق دهد:

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

2. برای طراحی بنر تبلیغاتی اندازه مناسب را در نظر بگیرید

اندازه بنرهای مختلفی وجود دارد که باید هنگام ایجاد تبلیغات خود در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که لازم نیست برای همه اندازه‌های ممکن طراحی کنید، بلکه باید اندازه بنر تبلیغاتی را متناسب با پلتفرمی که در آن تبلیغ می‌کنید، در نظر بگیرید.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

با توجه به Google Adsense ، اندازه بنر تبلیغاتی رایج برای تبلیغ در  سایت‌ها عبارتند از:
300x250 - "مستطیل متوسط"
728x90 - "لیدربورد"
336x280 - "مستطیل بزرگ"
300x600 - "نیم صفحه"
320x100 – "بنر موبایل بزرگ"
به خاطر داشته باشید که بر اساس مخاطبان هدفتان، این بنرها می‌توانند در صفحات گوگل و وب سایت های خبری یا یوتیوب و سایر شبکه های منتشر شوند.
اگر قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید توصیه می‌کنیم از قالب های بنر آماده پست و استوری اینستا در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید. اندازه این قالب‌ها کاملا استاندارد است و نیازی نیست ابعاد استوری یا پست اینستاگرام را خودتان تعیین کنید.

3. فراموش نکنید که لوگوی خود را در ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین به کار ببرید

این یک قانون نسبتاً ساده به نظر می‌رسد، اما یادآوری آن بسیار مهم است! همه تبلیغات بنری باید لوگوی شما را در خود داشته باشند. لازم نیست اندازه لوگو خیلی بزرگ باشد و اصلا نباید پر زرق و برق باشد، اما همانطور که در چند نمونه بنر تبلیغاتی این مقاله به شما نشان می‌دهیم، وجود لوگو ضروری است.
در کنار اضافه کردن لوگوی خود، باید به داشتن یک طراحی/بصری واضح نیز فکر کنید که بینندگان را به سمت برند شما راهنمایی کند. از لوگو گرفته تا CTA، باید مسیری روشن وجود داشته باشد که بیننده را به یک سفر هدایت کند.
در طراحی بنر تبلیغاتی زیر این کار عالی انجام شده است!

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

شما هم می‌توانید این قالب آماده را برای طراحی بنر سایت خود با ابزارهای رایگان بنرساز آنلاین دومینگو ویرایش کنید.

4. از پس زمینه های رنگی برای ساخت بنر تبلیغاتی استفاده کنید

وقتی صحبت از طراحی بنرهای تبلیغاتی به میان می‌آید، پس‌زمینه سفید به طور کلی ممنوع است. چرا؟ زیرا آنها بیش از حد با صفحات وب که در آنها ظاهر می‌شوند ترکیب می‌شوند. در عوض، سعی کنید از رنگ‌های پررنگ‌تر برای جلب نظر بیننده خود استفاده کنید.
به عنوان مثال به تصویر زیر نگاه کنید. اگر رنگ‌های پس‌زمینه استوری تبلیغاتی  فست فود سفید بود، اصلا جلب توجه نمی کرد. در دنیایی که بینندگان به طور کلی تبلیغات را رد می‌کنند، باید محتوایی تولید کنید که برجسته باشد و توجه آنها را به خود جلب کند.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

البته اندازه و مکان بنر تبلیغاتی نیز نقش اساسی در انتخاب رنگ پس زمینه دارند. به عنوان مثال، کاربران معمولا به بنرهایی که در گوشه بالا و سمت راست یک صفحه وب دیده می‌شود، توجه نمی کنند، زیرا سایت‌ها بیش از حد از آن نقطه تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
با اینحال اگر بتوانید به هر نحوی تبلیغات تان را برجسته و متمایز کنید، شانس دیده شدن آن افزایش می‌یابد.

5. طراحی بنر تبلیغاتی را ساده نگه دارید

هنگام طراحی تبلیغات بنری، احتمالا می‌خواهید تا جایی که ممکن است اطلاعات بیشتری را برای فروش محصول در اختیار کاربر قرار دهید تا روی تبلیغ شما کلیک کند.
 اما، اگر بنر را با اطلاعات بیش از حد، چه تصاویر و چه متن پر کنید، برای بیننده دشوار است که بفهمد چه چیزی می‌فروشید.
اگر می‌خواهید از تصویر چند محصول در تبلیغات بنری استفاده کنید، پیشنهاد میکنم از قالب های آماده بنر تبلیغاتی زیر کمک بگیرید:

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

در عین حال، توجه کنید که تبلیغ شما فقط نباید متن خالی باشد. حتما توجه کنید که  با کلمات، تصاویر، فضای خالی و غیره در تبلیغات تان تنوع ایجاد کنید. 

6. طراحی پوستر آنلاین فارسی رایگان را با متن کاملا خوانا و واضح انجام دهید

یکی از مواردی که باید در طراحی بنر تبلیغاتی خود لحاظ کنید متن مناسب است. متن باید تبلیغاتی و بیننده را به کلیک کردن ترغیب کند. لزومی ندارد همه چیز را در متن بنر بیان کنید، باید بخش عمده ای از محتوای تبلیغاتی خود را به صفحه فرود بسپارید.
در طراحی بنر تبلیغاتی ابتدا باید فکر کنید چه پیامی را می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید؟
تا چه حد می‌توانید آن را خلاصه کنید؟
چه چیزی قرار است توجه مخاطب تان را جلب کند؟
یا مهمتر از آن، آیا خواندن متن در بنرتان آسان است؟
از فونت هایی که خواندن آنها سخت است، یا ترکیب رنگ هایی که به چشم نمی آید یا چشم را اذیت می‌کند (مثلاً متن نارنجی روی پس زمینه آبی نئون) اصلا استفاده نکنید. 
متن تان را منعطف بنویسید و سعی کنید مختصر و مفید باشد. اکنون زمان آن نیست که تمام پیشنهادات برند یا تخفیف فروش تمام محصولات را درج کنید. فقط باید نکته اصلی را بیان کنید و با یک پیشنهاد ویژه، مخاطب را جذب کنید تا موفق شوید.
قالب های آماده پست و استوری زیر چند نمونه بنر تبلیغاتی ساده هستند که با یک جمبه کوتاه و خوانا، به سرعت تبلیغات را در ذهن مخاطب جا می‌اندازند و او را ترغیب می‌کنند روی بنر کلیک کند.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

7.  عناصر موجود در طراحی بنر انلاین باید برجسته باشند

به جز خوانایی متن، طراحی بنر تبلیغاتی باید واضح و برجسته باشد . این نکته مدت زیادی است که در دنیای طراحی مورد توجه بوده است و دلیل خوبی هم دارد. چه کسی اهمیت می‌دهد که پیشنهاد ویژه شما چقدر جذاب است اگر مخاطبین واقعاً نتوانند آنچه را که می‌خواهید بگویید بخوانند یا درک کنند.
طراحی واضح با عواملی مانند داشتن کنتراست کافی بین پس زمینه و متن، انتخاب رنگ مناسب برای عناصر طراحی و موارد دیگر بوجود می‌آید. بنابراین، هنگامی که در حال طراحی بنر تبلیغاتی هستید، باید مطمئن شوید که تمام مخاطبان شما می‌توانند آنها را مشاهده و درک کنند.
چند نمونه بنر تبلیغاتی زیر نشان می‌دهند که چگونه باید رنگ فونت خود را بسته به پس‌زمینه تغییر دهید و کنتراست ایجاد کنید!

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

8. در طراحی آنلاین بنر باید CTA کاملا واضح داشته باشید

بدون یک CTA واضح در طراحی بنر تبلیغاتی، فقط یک اثر هنری زیبا برای تماشاگران ایجاد می‌کنید تا از آن لذت ببرند. اصلی ترین ویژگی بنر تبلیغاتی آنلاین این است که به مخاطبان خود بگویید که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. آیا باید ثبت نام کنند؟ بیشتر بدانید؟ از یک فرصت محدود استفاده کنید؟ کال تو اکشن نه تنها به نرخ کلیک کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به تبدیل کلی نیز کمک کند.
هنگام نوشتن CTA خود، حتما به مخاطبین بگویید که کاری انجام دهند و برای این کار باید از افعال فیزیکی مانند:
ببینید
خرید کنید
ثبت نام کنید
بروید
یاد بگیرید
همانطور که در بنرهای زیر می‌بینید، فراخوان برای اقدام یک راه ساده و در عین حال موثر برای متقاعد کردن مخاطبان برای کلیک کردن روی آن دکمه است.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

9. در طرح آنلاین بنر تبلیغاتی به هویت برند وفادار بمانید

مهم است که هویت برند خود را در تمام محتواهایتان ثابت نگه دارید تا مشتریان، برند شما را با رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید یا نحوه چیدمان طرح‌ها، تشخیص دهند. این آشنایی به جلب توجه مردم کمک خواهد کرد.
برای مثال، چند نمونه بنر تبلیغاتی کسب و کار زیر را ببینید. در تمام آنها از عناصر طراحی تکراری استفاده شده، پس به راحتی می‌توانید این برند را شناسایی کنیدو نیازی به اعلام نام برند در هر محتوا نیست.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

10. به تجربه کاربر هنگام طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی فکر کنید

طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی 69.9 درصد از تبلیغات دیجیتال را تشکیل می‌دهند . در واقع، طبق گزارش eMarketer، نرخ کلیک روی تبلیغات بنری در موبایل به خصوص در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام از دسک‌تاپ پیشی گرفته‌اند. نادیده گرفتن کل این پلتفرم یک اشتباه بزرگ است و شما نباید این اشتباه را مرتکب شوید.
طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی، اطمینان حاصل کنید که متن و CTA شما واقعاً به راحتی قابل خواندن هستند زیرا اندازه صفحه نمایش بسیار کوچکتر از اندازه صفحه دسکتاپ خواهد بود.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

قالب های آماده پست و استوری دومینگو به نحوی طراحی شده اند که در گوشی موبایل نیز به راحتی قابل خواندن باشند.

11. عناصر طراحی بنر و صفحه فرود را ثابت نگه دارید

هنگامی که توانستید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و توجه آنها را به کلیک بر روی تبلیغ خود جلب کردید، باید به تجربه آنها در صفحه فرود فکر کنید. به عبارت دیگر، شما نباید آنها را گیج کنید.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی فانتزی یاهو را در نظر بگیرید ، رنگ های استفاده شده در این بنر تبلیغاتی کاملا با صفحه فرود سازگار است و احساس یک تجربه مشابه را به بیننده می‌دهد.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

12. طرح های مختلف را آزمایش کنید تا بفهمید چه طرح هایی بهترین عملکرد را دارند

هنگام طراحی بنر تبلیغاتی حتماً عناصر را تغییر دهید و برای هر اندازه تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، چندین بنر بسازید. برخی از مواردی که باید امتحان کنید عبارتند از:
رنگ پس زمینه
رنگ CTA
متن تیتر
تصاویر یا طرح های استفاده شده
فضای سفید بیشتر در مقابل کمتر
اضافه کردن ویدیو یا انیمیشن (اگر پلتفرم اجازه دهد)
چیزی که برای یک برند مناسب است ممکن است برای شما کارایی نداشته باشد. بنابراین همچنان گزینه های بیشتری را امتحان کنید زیرا این به شما در درک بهتر مخاطبان در طول زمان کمک می‌کند.
همانطور که در ادامه می‌بینید، تعداد بی نهایتی از تغییرات وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. از طراحی، متن، CTA، تا خود پیشنهاد... تنها راه برای دانستن اینکه کدامیک موثر است، امتحان کردن است و به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانید که همیشه آن نتیجه ای که انتظار دارید، بدست نمی آید. اما ناامید نشوید، فقط به امتحان کردن (و یادگیری) ادامه دهید.

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی: 12 قانون برای بازاریابان

جمع بندی

در نهایت، هر طراحی بنر تبلیغاتی باید ساده و مطابق با هویت برند باشد و مخاطبان شما را به اندازه کافی جذب کند که به صفحه فرود شما مراجعه کنند. اما، اکنون که می‌دانید چگونه بنر تبلیغاتی آنلاین بسازید، زمان آن رسیده است که از قالب های بنر تبلیغاتی آماده دومینگو برای طراحی پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین