در این پست، نحوه تبلیغ یک رویداد را با طراحی پست اینستاگرام اعلان بررسی می‌کنیم تا ببینیم چطور این نوع پست موجب افزایش تعامل با مخاطبین تان می‌شود.
طراحی پست های تعاملی اعلام رویداد در اینستاگرام با دانستن چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف شروع می‌شود. آنها بیشتر وقت خود را صرف خواندن چه نوع محتوایی می‌کنند؟ آنها با چه نوع پست هایی بیشتر تعامل برقرار می‌کنند؟
به طور کلی، برای اعلان هر نوع رویدادی از تولد گرفته تا جشن های مناسبتی، یکی از بهترین مکان‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف، اینستاگرام است. با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، می‌توانید با اشتراک‌گذاری پست‌های جذاب اعلام رویداد با مخاطبان گسترده‌تری ارتباط برقرار کنید.
اینستاگرام هم برای اطلاع رسانی درباره برگزاری یک رویداد عمومی مثل افتتاحیه یا سلگرد تاسیس یک رستوران و هم برای دعوت به یک رویداد شخصی مثل طراحی پست اینستاگرام تولد مفید است.
نظرسنجی بلومرنگ نشان داده که از میان پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های برقراری تعامل و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و جوان‌تر در صدر فهرست قرار می‌گیرد.
برای اینکه به شما در استفاده کامل از این فرصت، کمک کنیم، در این مقاله تاکتیک‌های مفیدی را برای طراحی پست اینستاگرام اعلان رویداد گردآوری کرده‌ایم. ما بهترین روش‌ها را برای تبلیغ رویدادهای در اینستاگرام ه شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه به شما کمک کنیم با استفاده از این فرصت‌ها، برندتان را از بقیه متمایز کنید.
تفاوتی ندارد میزبان یک جشن خیریه برای جمع آوری کمک مالی باشید یا بخواهید دوستان تان را با طراحی پست اینستاگرام تولد به جشن دعوت کنید، در هر صورت قالب های آماده پست اینستاگرام مناسبت دومینگو به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان فعلی و جدید تعامل داشته باشید و رویداد خود را به بهترین شکل ممکن، تبلیغ کنید.

 

چطور برای تبلیغ یک رویداد از پست اینستاگرام اعلان استفاده کنیم؟

 

استفاده از تبلیغات اینستاگرام قبل از رویداد

از این فرصت استفاده کنید تا ذهن مخاطبان را با انتشار پست و استوری اینستاگرامی اعلان رویداد با یک استراتژی بازاریابی مناسب درگیر برندتان کنید. چه چیزی رویداد شما را منحصر به فرد می‌کند و شرکت کنندگان شما می‌توانند انتظار داشته باشند چه نوع تجربه ای داشته باشند؟ قبل از شروع بازاریابی رویداد خود در اینستاگرام یا هر کانال دیگری، یک پیام برند واضح ایجاد کنید.
هنگامی که استراتژی برندسازی و بازاریابی خود را ایجاد کردید ، زمان آن رسیده است که رویداد خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید.

یک هشتگ رویداد منحصر به فرد ایجاد کنید

بله، هشتگ‌ها همچنان در اینستاگرام مهم هستند! یک هشتگ منحصر به فرد و جذاب را انتخاب کنید که مخصوص رویداد شما باشد. در هر پست مربوط به رویداد، هشتگ را درج کنید تا مردم بتوانند روی آن کلیک کرده و پست‌های مرتبط را ببینند.
اگر تا به حال هشتگ خود را ایجاد نکرده اید، استرس نداشته باشید. با کمی خلاقیت، می‌توانید برای انتشار پست اینستاگرام اعلان رویداد خود یک هشت، بی‌نظیر و متمایز پیدا کنید. در ادامه چند نکته برای انتخاب هشتگ رویداد و تبلیغات رویداد اینستاگرامی شما آورده شده است:
یک هشتگ نسبتا کم بازدید انتخاب کنید. شما نمی خواهید از هشتگی استفاده کنید که قبلاً بازدید بالایی گرفته است چون محتوای شما در بین صدها پست دیگر با همین هشتگ گم خواهد شد.
متن اعلان رویداد را کوتاه بنویسید تا به خاطر سپردن آن، آسان باشد. هشتگ شما می‌تواند به سادگی استفاده از نام رویداد و سال باشد. هر تصمیمی که می‌گیرید، به خاطر سپردن آن برای شرکت کنندگان شما باید آسان باشد تا بتوانند به راحتی هشتگ رویداد شما را به خاطر بیاورند و در پست های خود از آن استفاده کنند.
در اینجا چند نمونه هشتگ وجود دارد که به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کند:
این هشتگ‌های نمونه برای تبلیغ یک رویداد با طراحی پست اینستاگرام اعلان موثر هستند زیرا مختصر و مفید انتخاب شده اند.
#افتتاحیه_رستوران_۱۴۰۲
#جشن_عید_۱۴۰۲
#جشن_روز_مادر_۱۴۰۲
#جشن_تولد_۱۴۰۲
می‌توانید با استفاده از ابزارهای طراحی رایگان دومینگو، قالب های پست اینستاگرام اعلان رویداد زیر را ویرایش کنید تا محبوبیت پست تان بیشتر شود. این ابزارها به تعاملی تر کردن پست های رویدادتان نیز کمک می‌کنند. با طراحی این پست‌ها و انتخاب عشتگ های مناسب می‌توانید مخاطبین تان را تشویق کنید تا درباره رویدادهای شما کامنت بگذارند و با شما بهتر ارتباط برقرار کنند.

تصاویر جذاب را در طراحی پست اینستاگرام اعلان رویداد به اشتراک بگذارید

اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی تصویری است. بنابراین، سرمایه گذاری روی عکاسی تبلیغاتی با کیفیت بالا برای تبلیغ رویداد شما ضروری است. پست های اینستاگرام اعلام رویداد شما باید نشان دهنده اعتبار برند تان باشد و به شرکت کنندگان بگوید که در صورت شرکت در رویداد چه انتظاری باید داشته باشند.
 به عنوان مثال، ممکن است عکس‌هایی از رویداد موفق سال گذشته یا نگاهی به پشت صحنه رویداد خود به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که عکس‌های شما ترکیب خوبی از عکس‌های واقعی و استوک هستند که به جذابیت پست‌ها می‌افزاید و از به کار بردن فیلترهای عجیب و غریب یا سبک‌های ویرایش غیرطبیع خودداری کنید.
چند نمونه پست اینستاگرام اعلان مناسبت را که به صورت قالب آماده در برنامه طراحی دومینگو ارائه شده با هم مرور می‌کنیم:

چطور برای تبلیغ یک رویداد از پست اینستاگرام اعلان استفاده کنیم؟

برای طراحی پست اعلان رویداد، یک فوریت در نظر بگیرید

تبلیغات رویداد با طراحی پست اینستاگرام اعلان اگر همراه با تیزرهایی در مورد تاریخ برگزاری رویداد، مسابقات یا جشن‌ها باشد، هیجان بیشتری ایجاد می‌کند. هدف این پست‌ها ایجاد سر و صدا و الهام بخشیدن به FOMO (یا ترس از دست دادن) است.
در ادامه چند ایده پست اینستاگرامی اعلام رویداد با فوریت مطرح شده است:
درباره مجموعه ای از سرگرمی های جشن پست بگذارید. وقتی یک خواننده یا سخنران دعوت می‌کنید، در پست اینستاگرامی آنها را معرفی کنید تا مخاطبین ترعیب شوند به جشن شما بیایند.
شمارش معکوس روی پست اینستاگرام بگذارید. می‌توانید به جای طراحی یک پست اینستاگرامی اعلان، یک سری پست با شمارش معکوس منتشر کنید تا زمانی که تمام وقتیع رویداد خود را اعلام کنید و هیجان بیشتری ایجاد کنید.
با به اشتراک گذاری کلیپ های ویدیویی یک روز قبل از برگزاری رویداد و نگاهی به پشت صحنه آماده سازی رویداد، پست های جذابتری برای مخاطبین تان طراحی کنید .
فرقی نمی‌کند میزبان یک جشن باشید یا مسابقه یا تولد، پست اینستاگرامی اعلان مناسبت باید آن رویداد را به عنوان فرصتی که نمی‌توان ان را از دست داد، تبلیغ کند .

پست های اینستاگرامی مسابقات و هدایا را برای افزایش تعامل طراحی کنید

یکی از روش های جذب مخاطبین قبل از رویداد، میزبانی مسابقات و اهدای جوایز اینستاگرامی است که فالوورهای بیشتری را جذب می‌کند. ممکن است جوایزی مانند بلیط رایگان برای شرکت در جشن یا تخفیف روی محصولات یا کالاهایی که در افتتاحیه فروشگاه ارائه می‌شوند، ارائه دهید.
می‌توانید از فالوورهایتان بخواهید اقدامات زیر را برای برنده شدن انجام دهند و در قرعه کشی شرکت کنند:
پست شما را لایک کنند و به اشتراک بگذارند.
یک پست مرتبط با هشتگ رویداد تان در پیج خودشان منتشر کنند.
دوستان شان را در یک پست تگ کنند یا در مورد یکی از پست های اینستاگرامی اعلام رویداد نظر دهند.
اکانت اینستاگرام شما را دنبال کنند.
اکانت شما را در استوری تگ کنند.
برندگان را به صورت تصادفی انتخاب کنید و به آنها پیام دهید تا به آنها بگویید چگونه جوایز خود را دریافت کنند. برای هر یک از پست های مسابقه یا قرعه کشی خود قوانینی ایجاد کنید و دستورالعمل‌های مسابقه تان را در کپشن بنویسید.

تبلیغ رویداد اینستاگرام در زمان برگزاری

رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از هر رویدادی تبدیل شده اند. برای بسیاری از مردم، بخشی از لذت حضور در یک رویداد، مستندسازی و به اشتراک گذاری آن تجربه به صورت پست اینستاگرام اعلان است.
در طول رویداد تان، نمایش‌ها، غرفه های فروش و فعالیت های باورنکردنی را با استفاده از حساب اینستاگرام خود تبلیغ کنید. اشتراک‌گذاری محتوا می‌تواند شرکت‌کنندگان را در مورد فعالیت‌هایی که می‌توانند در آن شرکت کنند آگاه کند تا اطمینان حاصل کنند که تجربه‌ای بی نظیر خواهند داشت. به علاوه، شما همچنین می‌توانید از شرکت کنندگان در طول رویداد عکس بگیرید. اگر مخاطبین خودشان را در پست های اینستاگرام اعلام رویداد شما ببینند، ممکن است آنها را با فالوورها و دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند.
در اینجا چند راه دیگر برای استفاده از اینستاگرام در طول رویداد شما وجود دارد:

به‌روزرسانی‌ها را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید

استوری طراحی کنید تا فعالیت های رویدادتان را برجسته کنید یا دنبال کنندگان تان را در مورد یک فعالیت خاص در رویداد هیجان زده کنید. به عنوان مثال، اگر میزبان یک جشن خیریه و جمع آوری کمک مالی هستید و برنامه های جختلفی مثل اجرای زنده، نمایش اکروباتیک و غیره دارید می‌توانید در طول برگزاری جشن، درباره فعالیتی که در حال اجرا است، استوری بگذارید.
همچنین می‌توانید از استوری اینستاگرام برای نشان دادن تبلیغ غذا، کالا یا سایر پیشنهادات به همه دنبال کنندگان استفاده کنید. با بازاریابی برای محصولات تان می‌توانید شاهد افزایش فروش در رویداد تان باشید و شانس بازگشت مشتریان برای کمک به رویداد بعدی تانرا افزایش دهید.

تصاویری از پشت صحنه را به اشتراک بگذارید

مردم از دیدن آنچه برای موفقیت یک رویداد لازم است لذت می‌برند. محتوای جذابی را از طریق استوری خود ارائه دهید، مانند مصاحبه های پشت صحنه اختصاصی با برخی از شرکت کنندگان یا تیزرهایی درباره اجراهای غافلگیرکننده.

تبلیغات رویدادتان را در اینستاگرام پیگیری کنید

پس از پایان رویداد شما، هنوز فرصت‌های بازاریابی پس از رویداد زیادی برای کمک به ثبت، مستندسازی و به اشتراک گذاشتن موفقیت رویداد شما با دنبال‌کنندگان وجود دارد. برای مرور تمام محتوایی که گرفته اید و دیگران به اشتراک گذاشته اند، وقت بگذارید. سپس، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید از آن برای فعالیت های بازاریابی پس از رویداد خود استفاده کنید. بیایید چند روش را برای انجام این کار بررسی کنیم:

با پست های شرکت کنندگان تعامل برقرار کنید

شرکت کنندگان را با اشتراک گذاری و نظر دادن در مورد پست های آنها بشناسید. قدردانی خود را از حضور و مشارکت آنها نشان دهید. اگر با موفقیت از هشتگ رویداد شخصی خود استفاده کرده و آن را منتشر کرده اید، باید بتوانید این پست‌ها را به راحتی پیدا کنید!

پست هایی از خلاصه رویداد را به اشتراک بگذارید

پس از پایان رویداد، پست گذاشتن در حساب اینستاگرام تان ادامه دهید. در ادامه چند قالب آماده پست اینستاگرام اعلام رویداد را که باید پس از پایان رویداد خود در نظر بگیرید، به شما معرفی می‌کنیم:
پست اینستاگرامی اختتامیه و پیام قدردانی. یک پست اینستاگرامی اعلام رویداد اختتاميه به اشتراک بگذارید که رویداد شما به پایان رسیده است و از همه شرکت کنندگان، اهداکنندگان و حامیان مالی تشکر کنید. تصاویری از بهترین لحظات رویداد تان را در نظر بگیرید تا تجربه را برای دنبال کنندگان خود مرور کنید.
پست اینستاگرام اعلان آمار نهایی موفقیت رویدادتان را در مورد تعداد افراد شرکت کننده و میزان کمک مالی جمع آوری شده برای رویدادتان با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید.

از مخاطبین بخواهید بازخوردشان را زیر پست اینستاگرام اعلان کامنت بگذارند

موثرترین راه برای ایجاد رویدادهای آینده بهتر، تجزیه و تحلیل داده های رویدادهای گذشته و یادداشت برداری از جایی است که می‌توانید پیشرفت کنید.
یک نظرسنجی بازخورد ایجاد کنید و آن را در اینستاگرام و سایر کانال های بازاریابی خود منتشر کنید تا با سوالاتی مانند:
اولین بار چگونه این رویداد را کشف کردید؟
ثبت نام در این رویداد چقدر آسان بود؟
آیا در این رویداد مشخص بود که چه برنامه هایی برگزار می‌شود؟
از 1-10، چقدر از این رویداد راضی بودید؟
از 1-10، چقدر از غذا و نوشیدنی رویداد راضی بودید؟
چقدر احتمال دارد که در یکی دیگر از رویدادهای ما در آینده شرکت کنید؟
بازخورد شرکت کنندگان را بخواهید.

قالب های پست اینستاگرام سوال و جواب زیر به شما کمک می‌کند که بهتر بتوانید از مخاطبین تان بازخورد بخواهید:

چطور برای تبلیغ یک رویداد از پست اینستاگرام اعلان استفاده کنیم؟

طراحی پست اینستاگرام اعلان با قالب های آماده دومینگو

اکنون که با روش های بازاریابی رویداد خود در اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن است که با کمک قالب های آماده دومینگو شروع به طراحی پست اینستا کنید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین