آیا موضوعات مربوط به پست های اینستاگرام شما تمام شده و مجبور به تکرار ایده های قدیمی شده اید؟ تقریبا تمام ادمین هایی که به طور منظم در اینستا پست می‌گذارند با این مشکل مواجه شده اند. اما نگران نباشید در این مقاله می‌خواهیم چند ایده جدید برای طراحی پست اینستاگرام دانستی، چالش، سوال و جواب، خبری و انگیزشی به شما بدهیم تا به راحتی فید اینستاگرام تان را جذاب تر کنید.
همه ما می‌دانیم که الگوریتم اینستاگرام از وقفه طولانی در ارسال پست استقبال نمی‌کند و تعداد ایمپرشن‌ها، دسترسی و تعامل را کاهش می‌دهد. بهترین راه حل سریع برای جلب توجه مخاطبان، استفاده از قالب های آماده و ایده های متنوع برای طراحی پست و استوری است. 
اما سخت ترین قسمت تولید محتوا برای اینستاگرام یافتن موضوعاتی است که قبلا در پست های دیگر نوشته نشده باشد تا فالوورها به آنها واکنش نشان دهند.
در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور ایده های جالبی برای طراحی پست دانستی پیدا کنید.

 

8 روش یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام دانستی 

 

بهترین منابع برای پیدا کردن موضوع پست اینستاگرام دانستی

آیا می‌دانید واقعا چه منابعی می‌توانند تولید محتوای اینستاگرام شما را بهبود ببخشند؟ هرچقدر هم که خلاق باشید یافتن موضوعاتی که برای مخاطبین جذاب باشد مشکل است. به همین دلیل در این مقاله چندین روش ایده ال را به شما معرفی می‌کنیم تا از آن برای یافتن محتوای مناسب اینستاگرام استفاده کنید.
این منابع پایان ناپذیر هستند و می‌توانید بارها و بارها به آنها مراجعه کنید. با استفاده از آنها می‌توانید فقط در یک روز ایده هایی برای انواع پست اینستاگرام دانستی، چالش، سوال و جواب، خبری و انگیزشی جمع آوری کنید و تا دو تا سه ماه آینده هرگز نگران موضوعات پست های بعدی تان نباشید. 
بیایید با این 8 منبع برای یافتن ایده های معتبر و جذاب اینستاگرام آشنا شویم.

#1. جستجو در کامنت های اینستاگرام

جستجوی شما برای موضوعات جالب لزوما نباید با استفاده از تکنیک های پیشرفته باشد. ابتدا شروع به استفاده از منابع اولیه کنید، تعجب خواهید کرد که واقعا چقدر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این منابع اولیه، بخش کامنت های پست اینستاگرام است که معدن طلایی از ایده های محتوا است. اگر بررسی کنید که دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان پروفایل شما به چه محتوایی علاقه دارند، چه سوالاتی می‌پرسند و به چه چیزی توجه می‌کنند، به راحتی می‌توانید محتوایی مرتبط و جذاب را تولید کنید.
به منظور آسان‌تر کردن فرآیند تحقیق در کامنت‌ها، بهتر است ابتدا مخاطبان پرطرفدارتان را تشخیص دهید و پیج آنها را نیز بررسی کنید و از کامنت هایی که فالوور۶ای آنها در پیج شان گذاشته اند نیز استفاده کنید. این کامنت‌ها به شما ایده هایی در مورد موضوعاتی می‌دهد که باید در پست اینستاگرام دانستی به آنها بپردازید، می‌دهد. 
علاوه بر این، شما می‌توانید برای پاسخ دادن به کامنت‌ها یک پست اینستاگرامی طراحی کنید. با طراحی یک پست تعاملی سوال و جواب و تگ کردن مخاطبی که در کامنت از شما سوال پرسیده به راحتی با سایر فالوورهایتان ارتباط برقرار کنید.
بهتر است به مخاطبینی که می‌خواهید کامنت شان را در پست اینستاگرام دانستی پاسخ بدهید، اطلاع دهید که کامنت شان را دیده اید و از نظر دادن آنها تشکر کنید.
زمانیکه مخاطب متوجه شود که یک پست اختصاصی در مورد موضوعی که به آن علاقه مند است طراحی کرده اید، ترغیب می‌شود که کامنت های بیشتری برای شما بگذارد. 

#2. از مشتریان/فالوورهای خود با طراحی پست سوال و جواب نظرسنجی کنید

اگر خواندن نظرات نتایج مطلوب را به همراه نداشت، مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید. اینستاگرام راه‌های سریع و تعاملی مختلفی را برای نظرسنجی از فالوورهای تان در مورد آنچه برای آنها مهم است و آنچه می‌خواهند در آینده ببینند ارائه می‌کند. برای شروع، می‌توانید از طراحی پست اینستاگرام  سوال و جواب استفاده کنید و از آنها بپرسید دوست دارند در مورد چه محتوایی پست بگذارید. اگر درخواست‌های زیادی برای پست گذاشتن درباره موضوعات مشابه دریافت کردید، می‌توانید با فالوورها ارتباط برقرار کنید و با اضافه کردن استیکرهای سوال و جواب و نظرسنجی مشخص کنید که چه محتوایی برای آنها مهم است. 
بگذارید مخاطبان موضوع بعدی را حدس بزنند یا به آن رأی بدهند. اگر نمی دانید چطور پست سوال و جواب طراحی کنید، می‌توانید از قالب های آماده دومینگو کمک بگیرید که به شما امکان می‌دهد به راحتی سؤالات تان را از مخاطبین بپرسید و پاسخ‌های دقیق‌تری دریافت کنید.

8 روش یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام دانستی 

اگر کسب و کار شما فقط آنلاین نیست و فرصت صحبت با مشتریان را به صورت حضوری دارید، شانس شما برای دریافت بازخورد ارزشمند دو برابر می‌شود. از فروشندگان تان بخواهید سوالاتی را که مشتریان بالقوه می‌پرسند بنویسند و از آنها برای طراحی پست اینستاگرام دانستی استفاده کنید.

#3. از پیج رقبا برای طراحی پست اینستاگرام دانستی ایده بگیرید

وقتی می‌دانید به دنبال چه چیزی در پیج رقبای تان هستید، راحت تر به نتیجه می‌رسید. برای پیدا کردن موضوع باید وقت خود را صرف بررسی پست هایی کنید که بیشترین کامنت و لایک را دریافت کرده است. 
موضوع پست های آنها را با پست های خود مقایسه کنید، به تفاوت‌ها توجه کنید، توجه داشته باشید که چه اده ای می‌توانید از آنها بگیرید تا برای طراحی پست اینستاگرام دانستنی از آن استفاده کنید. 
ممکن است متوجه شوید پست‌هایی که بیشترین کامنت را دریافت کرده اند، همگی مشابه هستند و موصوعات یکسانی دارند، به عنوان مثال، موضوع پست اینستاگرامی دانستی می‌تواند یک سوال درباره کاربرد یک محصول خاص باشد. به این ترتیب نه تنها برای پست های خود ایده جمع آوری می‌کنید، بلکه اسرار پست های موفق را نیز کشف می‌کنید که به بهبود محتوای شما کمک می‌کند.
هنگامی که تمام اطلاعات مفید برای طراحی پست های اینستاگرامی بعدی خود را جمع آوری کردید، می‌توانید وارد نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو شوید و از بین قالب های آماده آن، قالب مناسب خودتان را پیدا کنید. سپس از ابزارهای رایگان ویرایشگر دومینگو، کمک بگیرید تا متن، تصویر، استیکر یا هر عنصر دیگری را که به جلب توجه بهتر جخاطبین کمک می‌کند، به محتوایتان اضافه کنید.

#4. با طراحی پست اینستاگرام چالش، راه حلی برای مشکلات کاربران ارائه دهید

کاربران اینستاگرام همیشه علاقه مند به خواندن پست هایی هستند که راه حلی برای مشکلات آنها ارائه می‌دهد. نشان دادن یا توضیح دادن نحوه انجام کارها، عموماً مورد علاقه تمام کاربران در رسانه های اجتماعی است. 
به عنوان مثال، مردم از یوتیوب به عنوان موتور جستجو بیشتر از خود گوگل برای یافتن مایخ سوالات شان درباره نحوه انجام کارها استفاده می‌کنند. البته جای تعجب هم ندارد، درک و پیروی از تصاویر یک دستورالعمل دقیق آسان تر از خواندن متن آن است.
پست اینستاگرام دانستی نیز می‌تواند همین کار را کند، آموزش آشپزی و آرایش پرطرفدارترین موضوعات پست های آموزشی هستند که نباد آنها را در این پلتفرم از دست بدهید. اگر بتوانید یک پست اینستاگرامی چالش در این زمینه طراحی کنید تعجب خواهید کرد که چقدر بازدید و کامنت دریافت خواهد کرد. برای ایجاد محتوای آموزشی، لازم نیست در زمینه طراحی و ویرایش آنقدرها هم خوب باشید، فقط کافی است یکی از پست های اینستاگرامی آموزشی دومینگو را انتخاب کنید و با چند کلیک ساده متن و تصاویر مورد نطرتان را به آن اضافه کنید.
جستجوی موضوعات چالشی در مقایسه با روش‌های دیگر زمان‌برتر است، اما اگر ایده‌های مورد علاقه کاربران را برای پست‌های اینستاگرام، پیدا کنید در برقراری تعامل با فالوورهایتان نیز موفق عمل خواهید کرد.

8 روش یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام دانستی 

منابع و دیدگاه‌های متنوعی که می‌توانید از آنها برای طراحی پست اینستاگرام چالش کمک بگیرید، در سایت هایی مانند Quora به راحتی پیدا می‌شود، با جستجو بر اساس چند دسته بندی یا کلیدواژه مرتبط و تعداد زیادی سؤال-پاسخ برای همه موضوعات پیدا کردن یک موضوع چالشی چندان کار سختی نیست.

#5. جستجوی خود را بر اساس کلمات کلیدی توسعه دهید

راه دیگر برای درک اینکه مخاطبان هدف شما به چه محتوایی علاقه دارند، جستجو با کلمات کلیدی مرتبط است. در مرحله اول، شما باید 5 تا 10 کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید (که احتمالاً قبلاً می‌دانید و در کپشن های خود از آن استفاده می‌کنید). سپس باید از طریق گوگل یا با استفاده از ابزار سئو پیشرفته تری مانند Ahrefs در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید .
کلمات کلیدی خود را یکی یکی تایپ کنید تا ببینید چه کوئری های مرتبط دیگری از آنها جستجو شده است و لیستی از کلمات کلیدی مشابه را یادداشت کنید. 
از هر یک از این کلمات کلیدی می‌توانید ایده بگیرید تا یک پست اینستاگرامی دانستی طراحی کنید.

#6. موضوعات پرطرفدار را در پینترست جستجو کنید

Pinterest یک موتور جستجوی تصویری است که شاید به طور واضح انواع تصاویر مطابق با درخواست شما را ارائه ندهد، اما در واقع چشمه ای از ایده های خلاقانه با اطلاعات جالب "پین شده" از سراسر وب است. در پینترست می‌توانید درباره موضوعاتی مانند آشپزی، مد و سبک، سفر، تناسب اندام و زیبایی، معماری، طراحی خانه و موارد دیگر ایده بگیرید.
پس از ثبت نام، این سرویس موضوعات مختلفی را برای اشتراک به شما ارائه می‌دهد. پست‌هایی که در هر دسته منتشر می‌شوند، در فید Pinterest شما ظاهر می‌شوند، درست مانند پست‌های فالوورهای شما در اینستاگرام.
 هنگامی که چند تصویر را "پین" کردید، پینترست پست های مشابه بیشتری ارائه خواهد کرد. یافتن و ذخیره پین ها ممکن است کمی طول بکشد، اما نتیجه نهایی، ارزش آن را دارد زیرا منبعی تمام نشدنی از ایده های جدید به دست خواهید آورد.
پست های پینترست حاوی لینک هایی به منبع اصلی هستند که معمولاً مقاله هستند. مطالب به زبان های خارجی را نادیده نگیرید، آنها اغلب موضوعات دست نخورده و دیدگاه های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. مترجم آنلاین DeepL می‌تواند به شما در تفسیر و تطبیق مطالب با مخاطبان انگلیسی زبان کمک کند زیرا نتایج کاملاً بهتری نسبت به مترجم Google ارائه می‌دهد.

#7. پست های پرطرفدار دانستی به زبان های دیگر را در اینستاگرام پیدا کنید و ترجمه کنید

بازاریابی به معنای استفاده از یک نام تجاری در پست های تبلیغاتی است. اما شما می‌توانید از هر نوع پستی مانند پست اینستاگرام خبر، چالشی یا دانستی با ایجاد محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاری آن، بازاریابی کنید و مخاطبان جدیدی را به ارمغان بیاورید که دسترسی و آگاهی نسبت به برند را افزایش می‌دهد.

8 روش یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام دانستی 

برای دریافت اطلاعات گسترده شما می‌نوانید پست های مربوط به سیاست، ورزش، سرگرمی و حتی یک اشتباه استراتژیک رقیب تان را در پیج هایی به زبان های دیگر جستجو کنید. 
ترجمه این پست‌ها و نمایش آنها در یک پست با ظاهری متفاوت می‌تواند هیجان انگیز باشد و در نتیجه یک محتوای عالی ایجاد کند. شروع به جستجوی موضوعات جالب در توییتر و Google Trends کنید .
سعی نکنید همه موضوعات را یکباره جستجو دهید، به این امید که تعامل بیشتری داشته باشید و دسترسی را گسترش دهید. مخاطبان شما به خاطر هر پست جالبی که ترجمه کنید از شما قدردانی می‌کنند، بنابراین محتواهایی که از نظر خودتانکسرگرم کننده هستند را با دقت انتخاب کنید، سپس محتوای آنها را ترجمه کرده و در یکی از قالب های دومینگو از آنها استفاده کنید.

#8. با قالب های آماده پست اینستاگرام دانستی دومینگو، محتوای پیج تان را مدیریت کنید

قالب های آماده پست اینستاگرام دومینگو راه عالی برای جمع‌آوری ایده‌ها و طراحی پست‌های اینستا است. دومینگو یکی از موفق ترین ابزارهای طراحی و ویرایش محتوا است که نمونه هایی از انواع محتوا شامل نقل قول، سوال و جواب، دانستنی، چالش و غیره را شامل می‌شود.
این روش به یافتن سریع ایده و صرفه جویی در زمان برای طراحی پست های اینستاگرامی کمک می‌کند.
در بین قالب های آماده دومینگو جستجو کنید و هر محتوایی که می‌تواند جالب باشد (و ویرایش آن برای شما آسان است) انتخاب کنید.
با ابزارهای ویرایشی، تصاویر، متن و استیکرهای مورد نظرتان را اضافه کنید و یک پست مرتبط بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

8 روش یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام دانستی 

با این کار، مخاطبين با برند شما ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و ارتباط عمیق تر و قوی تری برقرار خواهند کرد.
برای شروع آماده اید؟ کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین