اینستاگرام همچنان یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال رشد است. این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدیو و عکس در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از این افراد همچنان روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. از سال 2013، پایگاه کاربران این اپلیکیشن ده برابر رشد کرده است و بسیاری از آنها با جستجو در بین پست اینستاگرام  پزشکی به دنبال مشاهده نمونه کارهای جراحان زیبایی و دندانپزشکان و پست های آموزشی و اطلاع رسانی متخصصین درباره بیماری های مختلف هستند.
این اپلیکیشن، ابزارهای زیادی را برای کمک به پزشکان ارائه می‌دهد تا با تقویت و انتشار محتوا به مخاطبان بیشتری دست یابند.
باور کنید یا نه، ویژگی‌ها و روند محتوایی اینستا، آن را به بستری آسان برای پزشکان تبدیل می‌کند تا از طراحی پست پزشکی برای افزایش تعامل با بیماران شان استفاده کنند.
پزشکان و متخصصین می‌توانند به صورت خصوصی با بیماران شان چت کنند، نکات بهداشتی یا سایر پست های مربوط به موفقیت جراحی یا درمان بیماری یا مصاحبه با کارشناسان دیگر به اشتراک بگذارند. 
ایده هایی که یک پزشک می‌تواند برای طراحی پست پزشکی اینستاگرام داشته باشد، بی پایان است. اما بیایید به برخی از ابزارها، نحوه استفاده از آنها و ایده های محتوای محبوب برای پزشکان نگاهی بیندازیم.

 

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

 

طراحی پست را پس از آشنایی با اپلیکیشن اینستاگرام شروع کنید

اولین قدم برای موفقیت در اینستاگرام به عنوان یک پزشک، درک ویژگی های اصلی این برنامه است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، این برنامه قابلیت های بسیار زیادی دارد. بنابراین، اجازه دهید برخی از محبوب ترین ابزارها را برای شروع کار مرور کنیم. 

استوری‌ها و پیام های مستقیم

فقط با نگاهی به صفحه اصلی اینستا، دکمه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. در بالای صفحه، پیام های مستقیم و استوری‌ها قرار دارند. دایرکت چت دقیقاً همان ابزاری است که به نظر می‌رسد: بیماران یک پیام خصوصی برای شما ارسال می‌کنند که فقط برای شما ارسال می‌شود. 
استوری‌ها نیز راهی سریع و آسان برای به اشتراک گذاشتن نکات و دانستنی‌ها یا اطلاع رسانی درباره رویدادهای خاص با مخاطبین هستند. پزشکان می‌توانند تنها از ارسال تصاویر برای به اشتراک گذاشتن استوری اینستا استفاده کنند. اما آنها همچنین می‌توانند با نظرسنجی، پرسش و پاسخ، شمارش معکوس، فایل های GIF و موارد دیگر خلاقیت بیشتری به کار ببرند و استوری های خود را هیجان انگیزتر کنند.
برخلاف پست اینستاگرام، استوری‌ها فقط به مدت 24 ساعت در فید خبری افراد باقی می‌مانند، کاربران می‌توانند هایلایت هایی برای ذخیره استوری خود در صفحه پروفایل شان ایجاد کنند.

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

هشتگ های پست اینستاگرام پزشکی

هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی بدون هشتگ موفق نیست. در اینستاگرام، کاربران هشتگ‌ها را در کپشن پست‌های اینستا قرار می‌دهند.
کاربران نیز می‌توانند هشتگ را جستجو کنند یا با کلیک کردن بر روی آن در داخل پست به آن دسترسی داشته باشند. جستجوی هشتگ آنها را به صفحه‌ای از تصاویر هدایت می‌کند که در همه آنها از یک هشتگ استفاده شده تا کاربران بتوانند محتوای مرتبط با آن را ببینند.
هشتگ‌ها به پزشکان کمک می‌کند با طراحی پست اینستاگرام به مخاطبان گسترده‌تری، خارج از فالوورهایشان، دسترسی داشته باشند.

ویدیوهای زنده و IGTV

ویدیوهای زنده در Stories قابل دسترسی هستند. وقتی کاربری یک ویدیو زنده فعال دارد، در جلوی نوار استوری‌ها نمایش داده می‌شود.
بینندگان می‌توانند «لایک‌ها» و نظرات خود را در لایو اینستاگرام ارسال کنند و میزبان نیز آنها را می‌بیند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود ویدیوهای زنده بین میزبان و بینندگان تعاملی‌تر و جذاب‌تر شوند. میزبان حتی می‌تواند یک ویدیوی زنده گروهی را فعال کند و به کاربران مجاز اجازه دهد به عنوان میزبان مشترک به آن ویدیو بپیوندند. 
ویدیوهای زنده به طور خودکار برای همیشه قابل دسترسی نیستند. اینجاست که IGTV وارد می‌شود و این امکان را برای میزبان فراهم می‌کند تا ویدیوهای خود را در پیج خود ذخیره کند. سپس بینندگان می‌توانند به دکمه IGTV دسترسی داشته باشند که جلسات لایو قبلی را نشان می‌دهد.

بیو پروفایل پیج پزشکی

بیوگرافی پروفایل جایی است که پزشکان می‌توانند به طور خلاصه تخصص خود را به اشتراک بگذارند تا به جذب کسانی که بیشتر به این خدمات شان علاقه مند هستند کمک کند.
درج لینک وب‌سایت و لوکیشن مطب در بیو نیز باعث می‌شود تا مشتریان احتمالی جستجوی خود را محدود کنند.

ایده های جذاب برای طراحی پست اینستاگرام پزشکی

حالا که با برخی از ویژگی های اساسی برای استفاده از اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که شروع به طراحی پست پزشکی کنید و تخصص خود را در پست های اینستاگرام معرفی کنید.
شاید ندانید که از کجا باید شروع کنید.نگران نباشید ما به شما کمک می‌کنیم. 
در ادامه مقاله نه تنها ایده های متنوع را برای تولید محتوای پزشکی به شما معرفی می‌کنیم بلکه امکان دانلود قالب های آماده دومینگو را نیز برای شما فراهم می‌کنیم تا بتوانید از برخی روندهای محبوب برای افزایش آگاهی از برند سازمان‌های مراقبت بهداشتی و افزایش تعداد بیمارانتان استفاده کنید .

طراحی پست اینستا پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ در اینستاگرام یکی از ایده های محبوب است قالب های آماده پست سوال و جواب دومینگو نیز آن را بسیار آسان می‌کند. 
بیماران در حال حاضر به دنبال پاسخ نگرانی های خود درباره بیماری هایشان در اینترنت هستند. نسل‌های جوان‌تر حتی ترجیح می‌دهند با پزشکان در اینستاگرام صحبت کنند، زیرا آن‌قدر مشغول هستند که نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند. 
از آنجایی که بسیاری از افراد برای تشخیص بیماری خود به اینترنت مراجعه می‌کنند ، پزشکان می‌توانند پاسخ رایج ترین سوالات بیماران شان را در پست های سوال و جواب بدهند.
 کاربران به طور فعال به دنبال پاسخ های خود به صورت آنلاین هستند، اما اطلاعات نادرست سریعتر از واقعیت پخش می‌شود.
بیش از 40 درصد از بیماران می‌گویند اطلاعاتی که در پست اینستاگرام پزشکی در پیج متخصصین پیدا می‌کنند بر نحوه برخورد آنها با بیماری شان تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر پزشکان اطلاعات معتبری را در اینستاگرام ارائه دهند، بیماران بیشتر از سلامت خود مراقبت می‌کنند.
با کمک قالب های آماده پست اینستا سوال و جواب در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو می‌توانید نظر تخصصی خود را درباره سوالات متداول بیماران با آنها به اشتراک بگذارید تا آنها بنوانند به تنهایی مشکل شان را حل کنند. 

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

طراحی پست اینستاگرام پزشکی قبل و بعد

مردم همچنین عاشق دیدن پست های قبل و بعد در پیج پزشکان متخصص هستند. این پست‌ها، امکان مقایسه موقعیتی را که خودشان ممکن است در آن قرار داشته باشند و وضعیت مطلوبی که می‌توانند به آن برسند را برایشان فراهم می‌کند. 
معمولا پست های قبل و بعد اینستا برای مشاهده نمونه کارهای پزشکان تغذیه برای لاغری و تناسب اندام یا متخصصین زیبایی برای جراحی بینی، با شیپینگ و غیره متداول هستند.
شما هم می‌توانید در زمینه تخصص خود از قالب های آماده پست قبل و بعد استفاده کنید.
معمولا عمل جراحی زیبایی بسیار گران است، بنابراین زیباجویان می‌خواهند بدانند که عمل جزاحی آنها، نتایج مثبتی دارد.
طراحی پست قبل و بعد این اطمینان را به آنها می‌دهد که پول خود را دور نمی ریزند و به نتیجه مطلوب شان می‌رسند.

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای طراحی پست اینستا قبل و بعد در نظر بگیرید این است که قبل از پست کردن تصاویر بیماران، رضایت آنها را جلب کنید. 

طراحی پست اینستاگرام نظر بیماران درباره موفقیت درمان

علاوه بر طراحی پست قبل و بعد، پست های نظر بیماران برای نشان دادن موفقیت شما در تخصصی که دارید، اهمیت زیادی دارد.
به جز پست اینستا می‌توان در استوری اینستاگرام و IGTV نیز به نظر بیماران اشاره کرد .
پزشکپزشکان می‌توانند در لایو اینستاگرام نیز یک مصاحبه زنده با بیمار داشته باشند یا از بیمارنقل قول بینار در مورد تجربه ای که داشته برای طراحی پست پزشکی استفاده کنند.
تقریباً نیمی از افرادی که اطلاعات پزشکی را در اینستا مشاهده می‌کنند، به نظر بیماران درباره پزشک نگاه می‌کنند.
بیمارانی که به پیج اینستاگرام یک پزشک یا کلینیک مراجعه می‌کنند، قبل از اینکه تصمیم به استفاده از خدمات آنها بگیرند، می‌خواهند از تجربیات بیماران دیگر مطلع شوند. مجدداً، مطمئن شوید که رضایت بیمار را قبل از پست کردن نظرشان دریافت کرده اید.

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

طراحی پست اینستا آموزشی با توصیه هایی از طرف پزشکان

برخی از متخصصان در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام آنقدر محبوب هستند که اکنون به عنوان یک اینفلوئنسر شناخته می‌شوند.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، نسل‌های جوان ترجیح می‌دهند قبل از مراجعه به پزشک خودشان به سلامت شان رسیدگی کنند. آنها شروع به جستجو درباره بیماری شان در اینترنت می‌کنند تا بتوانند پیش از مراجعه به پزشک و صرف هزینه های گزاف خودشان را درمان کنند.
در حال حاضر تعداد زیادی پیج پزشکان متخصص وجود دارد که نکاتی را برای بهبود سلامتی مانند رژیم غذایی، ورزش، خواب و تمرکز حواس ارسال می‌کند. در حالی که برخی از این پزشکان فقط در یک زمینه خاص، پست اینستاگرام آموزش آنلاین می‌گذراند، بسیاری از آنها نیز اطلاعات عمومی را در اختیار کاربران شان می‌گذارند.
به عبارت دیگر، آنها آموزش تخصصی نمی دهند، اما دائماً در تلاش هستند تا اطلاعات مفیدی را برای طراحی پست اینستاگرام پزشکی به کار بگیرند و با مخاطبین شان به اشتراک بگذارند. 
به عنوان یک پزشک، می‌توانید با هدف قرار دادن این نوع محتوا به موفقیت دست پیدا کنید، زیرا یک متخصص حرفه ای دارای مجوز هستید. شما به راحتی می‌توانید محتوای جذابی که بیماران به دنبال آن هستند و می‌تواند تعامل حساب شما را ده برابر افزایش دهد، با آنها به اشتراک بگذارید. 
قالب های آماده دومینگو نیز به شما کمک می‌کند که سریع و آسان این پست های اینستاگرامی آموزشی را بسازید و به اشتراک بگذارید.

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

طراحی پست پزشکی راهنما و دستورالعمل

ما می‌دانیم که اینستاگرام یک پلت فرم تصویری است.طراحی پست اینستاگرام راهنما و دستورالعمل تصویری آن را به مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن مطالب مفید پزشکی تبدیل می‌کند. 
مثلا اگر پزشک متخصص تغذیه هستید می‌توانید تصاویری از غذاها را با نکات مفیدی درباره تاثیر آنها بر سلامتی انسان منتشر کنید، سپس دستور العمل‌هایی را درباره نحوه رزیم غذایی مطرح کنید.
تخصص دیگری که می‌تواند از طراحی پست اینستاگرام پزشکی برای ارائه راهنما و دستورالعمل استفاده کند، فیزیوتراپیست است. فیزیوتراپ‌ها می‌توانند با پست های تصویری نحوه ورزش کردن برای درمان برخی بیماری‌ها را با بیماران شان به اشتراک بگذارند.آنها همچنین می‌توانند از فیلم‌ها و تصاویری استفاده می‌کند که نحوه هدف قرار دادن عضلات خاص را برای جلوگیری از آسیب دیدگی و بهبود قدرت عضلات آموزش می‌دهد. 

طراحی پست اینستاگرام برای تبلیغ محصولات مرتبط با تخصص تان

بیماران اگر محصولی را در پیج متخصصی ببینند که به او اعتماد دارند، راحت تر و سریعتر اقدام به خرید آن می‌کنند. بنابراین، اگر نکاتی درباره سلامتی بیماران پست می‌کنید، می‌توانید محصولاتی را که  می‌تواند به حفط سلامت آنها کمک کند را نیز معرفی کنید.
به عنوان مثال، دندانپزشکان می‌توانند با تبلیغ دهانشویه یا خمیر دندان هزینه تبلیغات را از برندی که برای آن تبلیغ می‌کنند، دریافت کنند. یا یک متخصص اطفال می‌تواند ویتامین‌هایی را که برای بچه‌ها مفید است تبلیغ کند و به ازای فروش آنها پورسانت بگیرد.
طراحی پست اینستاگرام محصول نشان می‌دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید به آنها کمک کنید تا به بهترین شکل ممکن به سلامت خود دست یابند.
طراحیواین نوع پست اینستاگرام پزشکی باعث ایجاد اعتماد می‌شود و حتی ممکن است آنها را ترغیب کند تا برای ویزیت بعدی به شما مراجعه کنند.

طراحی پست اینستاگرام پزشکی: از کجا شروع کنیم و چگونه موفق شویم؟

طراحی پست اینستاگرام پزشکی با قالب های آماده دومینگو

طراحی پست اینستا به طور کلی بین نسل جوان محبوبیت زیادی دارد. آنها ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به پزشک پاسخ سوالات شان را در اینستاگرام پیدا کنند. درنتیجه، متخصصان می‌توانند از طریق این پلت فرم به مخاطبان زیادی دست یابند.
با استفاده از ایده های جذابی که با شما به اشتراک گذاشتیم و به کارگیری قالب های آماده دومینگو می‌توانید تعامل با پیج تان را افزایش دهید و درامد بیشتری داشته باشید. 
حتی اگر بیماران به طور خاص پیج شما را فالور نکرده باشند، با تولید محتوای کاربردی که به  نیاز بیماران اهمیت دهد، می‌توانید توجه آنها را جلب کنید.
فراموش نکنید که اشتراک گذاشتن اطلاعات معتبر و ارزشمند می‌تواند اعتماد بیماران را جلب کند تا با پیج شما تعامل بیشتری داشته باشند.
اگر به دنبال طراحی سریع و آسان پست اینستاگرام هستید، همین الان رایگان در نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین