برای یک پلتفرم جهانی با بیش از 500 میلیون کاربر فعال در هر روز، اینستاگرام مطمئناً می‌داند که چگونه کاربر خود را درگیر و سرگرم نگه دارد..اینستاگرام ویژگی ستوری را در سال 2016 برای رقابت با اسنپ چت معرفی کرد که اتفاقاً زمانی سعی در خرید آن داشت. اما از زمانیکا Reels به عنوان آخرین ویژگی پرطرفدار به این پلتفرم در سال 2020 اضافه شد، ساخت کلیپ آنلاین رایگان مورد توجه اکثر برندهای مشهور قرار گرفت. 
در این مقاله تفاوت انواع ویدیو در اپلیکیشن اینستا را بیان کرده و به آموزش ساخت ویدیو انلاین نیز خواهیم پرداخت. 

 

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

 

کلیپ برای استوری اینستاگرام چیست ؟

کلیپ استوری اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تکه های ویدیویی از لحظات روزتان را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. برندها همچنین از کلیپ برای استوری به عنوان یک افزونه تعاملی استفاده کرده اند . ساخت کلیپ آنلاین رایگان به سرعت به بخشی حیاتی از استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارها در اینستا تبدیل شده تا با ویدیو به عنوان جذاب‌ترین نوع محتوا، به مخاطبان جدیدی دست یابند .

چرا کلیپ برای استوری اینستاگرام؟

از زمانی که این ویژگی منتشر شد، ویژگی کلبپ استوری اینستاگرام به شدت در بین کاربران این پلتفرم محبوب شد. تا نوامبر 2017، استوری اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر روزانه داشت. این نعداد مخاطب را هیچ کسب و کاری به سادگی نمی تواند نادیده بگیرد!

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

اما سوال اینجا است که کسب‌وکاری مانند کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند از استوری‌های اینستاگرام برای افزایش تعامل کاربران سود ببرد؟ بهترین پاسخ به این سوال، ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای استوری اینستا است.

نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت در سال ۲۰۲۳: ابزارها و نکاتی برای بازاریابان

حالا بیایید ببینیم چرا باید از کلیپ استوری اینستاگرام برای کسب و کارتان استفاده کنید:

با ساخت کلیپ آنلاین رایگان تعامل خود را افزایش دهید

استوری اینستاگرام فقط به دنبال کنندگان شما محدود نمی شود. آنها به کاربرانی که ممکن است به برند شما علاقه مند باشند نشان داده می‌شوند. اینستاگرام از شما می‌خواهد استوری‌های بیشتری ارسال کنید، بنابراین آنها حساب‌هایی را که این کار را می‌کنند در اولویت قرار می‌دهند. ویدیوهای استوری اینستاگرام یک رویکرد برد-برد برای دستیابی به مخاطبان بیشتر به صورت ارگانیک است.

در بالای صفحه مخاطبین خود بمانید

به روز بودن با ویدیوهایی که فقط برای 24 ساعت به صورت زنده قابل مشاهده هستند به شما این امکان را می‌دهد که در دید مخاطبین باقی بمانید. به جای رقابت برای یک نقطه در فید مشتری بالقوه خود، از ویدیوهای Story برای رزرو مکان درست در بالای صفحه استفاده کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

کاربران به این نوع محتوای واقعی بیشتر از استوری های تبلیغاتی که در آن از برندتان تعریف می‌کنید، اعتماد کنند. این کلیپ های استوری اینستا به نظر معتبر می‌رسد و در این مورد به احتمال زیاد کلیک یا سوایپ دریافت می‌کند. ساخت کلیپ آنلاین رایگان راهی عالی برای نشان دادن رضایت مشتریان و جلب توجه آنها است.

برند خود را با ساخت بنر متحرک آنلاین تقویت کنید

ساخت بنر متحرک آنلاین به برند شما شخصیت می‌بخشد و یک عامل انسانی به شرکت شما ارائه می‌دهد. برای تأثیرگذار بودن، لازم نیست آنها بهترین ویدیوهای ویرایش شده باشند بلکه می‌توانند شامل اسلاید شو از چندین تصویر و عکس باکیفیت باشند که آزادی بیشتری برای تولید محتوای سرگرم کننده یا تبلیغاتی با نرم افزار متحرک سازی عکس به شما می‌دهند.

استفاده مجدد از محتوا

اگر ویدیوهایی دارید که عملکرد خوبی داشتند یا پلتفرم های دیگری، می‌توانید آنها را در استوری های خود به اشتراک بگذارید.
استوری باید زیبا باشد زیرا نیازی به حفظ استاندارد ویرایش بالا ندارد. همچنین، می‌توانید ویدیوهای یک رویداد زنده را به اشتراک بگذارید و در زمان واقعی بازخورد ایجاد کنید.

نکات حرفه ای کلیپ برای استوری اینستاگرام 

برای موفقیت در ساخت کلیپ آنلاین رایگان، مواردی وجود دارد که باید بدانید، هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی.

کلیپ استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ویدیوها در استوری اینستاگرام عالی کار می‌کنند . اما مهمتر از همه، زمان هر استوری اینستاگرام است.
حداکثر طول یک کلیپ برای استوری اینستاگرام 15 ثانیه است ، در صورتیکه تنها 7 ثانیه برای یک عکس در نظر گرفته شده است.
اگرچه هر استوری می‌تواند تا 15 ثانیه طول بکشد، اینستاگرام اجازه می‌دهد تعداد نامحدودی استوری پشت سر هم اضافه کنید.
من آزمایشی انجام دادم و 70 (!) استوری اینستاگرام را پشت سرهم اضافه کردم. اینستاگرام هیچ هشداری را نشان نداد، بنابراین اگر می‌خواستم کلیپ های بیشتری هم اضافه کنم مشکلی نبود!؟
البته هرچند اینستاگرام افزودن تعداد نامحدودی از استوری‌ها را امکان پذیر می‌کند، ساخت کلیپ آنلاین رایگان بیش از 10 ویدیو با کیفیت برای استوری اینستاگرام ممکن است مخاطب را خسته کند و موجب شود آنها به سادگی از تماشا کردن خسته شوند و به استوری پیج بعدی بروند.
نکته حرفه ای : اگر ویدیوی شما بیشتر از 15 ثانیه است، از ابزارهایی مانند CutStory یا Storeo استفاده کنید تا آن را به کلیپ های کامل 15 ثانیه ای برش دهید.

اندازه ویدیوی استوری اینستاگرام

ابعاد استوری اینستاگرام 1080 در 1920 است . در واقع، ویدیو یا عکس شما باید 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل در ارتفاع داشته باشد.
اندازه یک استوری اینستاگرام یک پرتره کامل با ابعاد 9:16 است . این فرمت برای استوری اینستاگرام بهترین است زیرا کل صفحه گوشی را اشغال می‌کند.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

با این حال، اخیرا اینستاگرام قابلیتی را معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها و تصاویر افقی را در صفحه نمایش قرار دهید. اگر یک ویدیوی افقی را به‌عنوان استوری اینستاگرام آپلود کنید ، پلتفرم به‌طور خودکار انتشار آن را روی صفحه نمایش پیشنهاد می‌کند.
همچنین پس‌زمینه‌ای از رنگ‌های مشابه را اضافه می‌کند. این حاشیه‌ها در بالا و پایین مکان مناسبی برای افزودن متن، استیکر، تگ کردن افراد یا افزودن فراخوان برای اقدام هستند.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

نحوه دانلود استوری اینستاگرام

اگر ویدیوها را مستقیماً در استوری اینستاگرام خود آپلود می‌کنید (به عنوان مثال، پخش زنده)، ظرف 24 ساعت از بین خواهند رفت. اگر فیلم ارزشمندی دارید که می‌خواهید ذخیره کنید و بعداً از آن استفاده کنید، خوش شانس هستید. می‌توانید ویدیو را مستقیماً از IG Story خود دانلود کنید.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

کافی است به ویدیوی موجود در استوری خود بروید، گزینه منو (سه نقطه در گوشه سمت چپ) را انتخاب کنید. در اینجا شما انتخاب می‌کنید که ویدیو را مستقیماً در رول دوربین خود ذخیره کنید. گزینه ای برای ذخیره ویدیوهای جداگانه یا کل استوری وجود دارد.
ذخیره ویدیوها به این معنی است که می‌توانید بعداً آن محتوا را تغییر دهید . می‌توانید ویدیوها را در یوتیوب آپلود کنید یا با مطالب آن یک پست وبلاگ بنویسید، و همچنین ده‌ها کار دیگر را انجام دهید.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان

راه های مختلفی برای ساخت کلیپ آنلاین رایگان وجود دارد . شما می‌توانید با استفاده از خود اینستاگرام یک ویدیو بسازید . برای انجام این کار، با ضربه زدن روی علامت دوربین یا آواتار خود با علامت "+" که در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد، به حالت Stories بروید.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

گزینه های ساخت کلیپ برای استوری اینستاگرام عبارتند از:
ویدئوی زنده . اگر می‌خواهید پخش زنده را در همین لحظه شروع کنید. به همه مشترکین شما اطلاع داده می‌شود که به تازگی یک ویدیوی زنده را شروع کرده اید . پس از اتمام پخش زنده، ویدیو به مدت 24 ساعت در IG Stories در دسترس خواهد بود . 
بومرنگ. این گزینه یک کلیپ تکراری خنده‌دار را ایجاد می‌کند که احتمالاً در استوری های دیگر  دیده‌اید . راز ایجاد یک ویدیوی بومرنگ عالی این است که خیلی سریع حرکت نکنید! در غیر این صورت، بیش از حد مبهم به نظر می‌رسد.
نکته حرفه ای: یک برنامه جداگانه توسط اینستاگرام ساخته شده است که ویدیوهای بومرنگ می‌سازد. شاید عجیب باشد اما اسم برنامه، "بومرنگ" است . " 🙂
سوپرزوم. یک ویدیوی کوتاه با افکتی خاص می‌سازد . ساخت کلیپ آنلاین رایگان به این روش به ویژه هنگامی که می‌خواهید توجه مخاطبان خود را به یک شی خاص جلب کنید، مفید است.
هندزفری. این حالت برای ساخت ویدیوهای معمولی برای استوری اینستاگرام تنها با یک ضربه استفاده می‌شود. بدون نیاز به فشار دادن و نگه داشتن می‌توانید ویدیوهای خود را ضبط کنید.
Instagram Reels یک حالت جدید در منوی دوربین Stories است که با استفاده از آن می‌توانید ویدیوهای کوتاهی را با موسیقی محبوب تان ضبط کنید و از میان طیف وسیعی از فیلترها و جلوه‌ها انتخاب کنید. اینستاگرام صفحه اصلی خود را برای قرار دادن گزینه مخصوص Reel دوباره طراحی کرده است و اکنون ممکن است زمان خوبی برای امتحان کردن آن باشد.

مزایا و معایب ساخت کلیپ آنلاین رایگان از طریق اپلیکیشن اینستا 

افزودن ویدیو از طریق برنامه بومی اینستاگرام سریعترین و ساده ترین راه برای آپلود ویدیوها در استوری اینستاگرام شماست .
با این حال، هنگامی که از استوری اینستاگرام برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید ، این روش بسیار محدود است و شما کنترلی روی کیفیت ویدیو ندارید .

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان با Wave.video 

Wave.video به شما امکان می‌دهد ویدیوهای پیچیده تری برای استوری اینستاگرام ایجاد کنید . به عنوان مثال، می‌توانید یک جلوه متن جذاب اضافه کنید، چندین کلیپ ویدیویی را در یک ویدیوی 15 ثانیه ای ترکیب کنید ، یا لوگوی خود را به ویدیو اضافه کنید . در اینجا نحوه انجام آن در چند دقیقه آورده شده است.

مرحله 1. قالب IG Story را انتخاب کنید

در Wave.video، قالب «9:16 Instagram Story» را انتخاب کنید. فرمت انتخاب شده در یکی از برگه های بالا ظاهر می‌شود.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

مرحله 2. یک ویدیو از کتابخانه انتخاب کنید یا ویدیوی خود را وارد کنید

به مرحله «Add videos and pics» بروید، به برگه «upload» بروید و فایل‌هایی را که می‌خواهید برای ساخت کلیپ آنلاین رایگان خود استفاده کنید انتخاب کنید . اگر ویدیو ندارید، نگران نباشید: Wave.video دارای کتابخانه ای با 200 میلیون ویدیو است. بنابراین قطعا ویدیوی مناسبی برای شما نیز وجود دارد!

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

مرحله 3. پیام خود را به ویدیو اضافه کنید

این استوری ساز آنلاین اینستاگرام دارای قابلیت اضافه کردن متن با فونت های مختلف به کلیپ‌ها است. پس می‌توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و ویدیوی خود را با جلوه های متنی برای پیام خود متمایز کنید. 

مرحله 4. موسیقی را به ویدیوی خود اضافه کنید

70 درصد استوری‌های اینستاگرام با صدا تماشا می‌شوند که به شما به عنوان یک کسب و کار فرصتی بی سابقه می‌دهد تا با مخاطبان خود که مشتاق شنیدن هستند صحبت کنید.
Wave.video دارای 300000 آهنگ صوتی بدون حق امتیاز است. به سادگی مناسب ترین مورد را جستجو کنید و آن را به ویدیوی خود اضافه کنید .

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

چگونه ویدیو را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنیم؟

راه های مختلفی برای آپلود یک ویدیو در اینستاگرام وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بیایید وارد آن شویم!

گزینه 1. مستقیماً از دستگاه تلفن همراه خود پست کنید

با استفاده از این گزینه، می‌توانید فوراً فیلم بگیرید یا یک ویدیو از رول دوربین خود انتخاب کنید و آن را در استوری منتشر کنید.

گزینه 2. از یک برنامه تلفن همراه شخص ثالث استفاده کنید

اپلیکیشن های تلفن همراه شخص ثالث وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ساخت کلیپ آنلاین رایگان و آپلود ویدیو در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. به عنوان مثال، Continual یک برنامه محبوب است که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را ایجاد کنید، آنها را ویرایش کنید و مستقیماً در رول دوربین خود ذخیره کنید.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

مزایا: با استفاده از اپلیکیشن شخص ثالث خلاقیت بیشتری نسبت به استفاده از اینستاگرام به تنهایی دارید . این اپلیکیشن های استوری ساز به شما امکان می‌دهند ویدیوها را با کیفیت بالا خروجی بگیرید و ویدیوهای طولانی تر را به بخش های 15 ثانیه ای برش دهید. همچنین، این روش به شما امکان می‌دهد تا به سرعت به اینستاگرام بروید زیرا اکثر این برنامه‌ها در رول دوربین شما یا خود اینستاگرام ادغام شده اند .
معایب: همه برنامه های شخص ثالث رایگان نیستند، مثلا اپلیکیشن Continual دارای برچسب قیمت 7.99 دلاری است. اگرچه گزینه‌های بیشتری نسبت به اینستاگرام دارید، کار بر روی صفحه نمایش کوچک یک دستگاه تلفن همراه همچنان محدود است.

گزینه 3. یک ویدیو از رایانه خود آپلود کنید

هنگام استفاده از یک نرم افزار ویرایش ویدیو در رایانه، مانند Wave.video، باید فایل را ذخیره کنید و آن را به گوشی خود ببرید تا پست کنید. اما روش انتقال به اندازه فایل‌ها بستگی دارد. در اینجا چندین گزینه برای نحوه اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام وجود دارد :
آن را مستقیماً از طریق کابل به تلفن خود منتقل کنید
ویدیو را برای خود ایمیل کنید و از یک سرویس گیرنده ایمیل در تلفن همراه دانلود کنید
از خدمات سرویس های ابری مانند Dropbox یا Google Drive استفاده کنید 
مزایا: با نرم افزارها و برنامه های دسکتاپ و همچنین اپلیکیشن های موبایل مثل برنامه متحرک سازی عکس برای ایفون تا آنجا که به خلاقیت مربوط می‌شود، محدودیتی وجود ندارد. شما واقعاً می‌توانید ویدیوهای غنی از محتوا و منحصر به فرد بسازید.
معایب: استفاده از نرم افزار بر روی کامپیوتر شما بدیهی است که یک مرحله برای انتقال فایل به فرایند ساخت کلیپ آنلاین رایگان اضافه می‌شود. همچنین اگر از نرم‌افزارهای ویرایشی مانند After Effects یا Premiere Pro استفاده می‌کنید، اطمینان از اندازه استوری اینستاگرام دشوار است .

ساخت کلیپ آنلاین رایگان

آموزش ساخت بنر متحرک آنلاین با استوری ساز آنلاین دومینگو 

برای ساخت بنر متحرک رایگان ابتدا باید یک قالب آماده استوری اینستاگرام را از استوری ساز آنلاین دومینگو انتخاب کنید.
به عنوان مثال، قالب زیر را که برای بهترین پیج لباس مردانه طراحی شده، در نظر بگیرید:

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

سپس تصاویر خود را در نرم افزار آپلود کنید:

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

روی تصویر قالب آماده در پایین صفحه، راست کلیک کرده و گزینه کپی از صفحه را انتخاب کنید:

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

سپس وارد هر یک از صفحات شده و تصاویر خود را تک تک به هر صفحه اضافه کنید:

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

برای قرار گرفتن عکس در قالب از بالای صفحه گزینه کاملا به پشت بردن را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

هر تعداد عکس که داشته باشید می‌توانید به صفحات مختلف اضافه کنید. 
زمانیکه تمام صفحات طراحی شد، استوری‌ها را دانلود کنید:

آموزش ساخت کلیپ آنلاین رایگان برای اینستا 

حالا می‌توانید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و تصاویر را پشت سر هم آپلود کنید تا به صورت استوری متحرک اینستا نمایش داده شود. البته شما می‌توانید از برنامه های ساخت استوری متحرک اندروید و آیفون نیز برای طراحی این نوع محتوا استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین