اگر به دنبال روش مناسبی برای برش تصاویر خودتان هستید تا آن را با ابعاد پست اینستاگرام متناسب کنید، تنها نیستید. اینستاگرام مشتاق است اطمینان حاصل کند که همه کاربران تجربه لذت بخشی در این پلتفرم دارند. بنابراین، هیچ راهی برای دور زدن استانداردهای آن وجود ندارد. شما باید پست های اینستاگرام را با همان اندازه های استانداردی که مشخص شده منتشر کنید در غیر اینصورت خود اپلیکیشن این کار را انجام میدهد و بخشی از محتوای شما را برش می‌زند تا تصاویرتان متناسب با ابعاد استاندارد پست اینستا شود.
با توجه به این شرایط شاید به نظرتان برسد که ادیت عکس انلاین برای اینستاگرام پیچیده و غیرممکن است، اما اینطور نیست. راه حل شما استفاده از نرم افزار طراحی است که قالب های آماده را با ابعاد پست اینستاگرام در اختیارتان قرار دهد. به این ترتیب شما می‌توانید تصاویر خود را در قالب پست اینستاگرام قرار دهید و مطمئن باشید که وقتی در محتوای نهایی را در پیج خود منتشر کنید، بی نقص به نظر می‌رسد. 
در این مقاله تمام نکاتی را که باید در مورد نحوه قرار دادن تصویر کامل طبق ابعاد پست اینستاگرام بدانید با شما به اشتراک می‌گذاریم. همچنین یک نرم افزار طراحی آنلاین را برای دانلود برنامه قالب پست اینستاگرام به شما معرفی می‌کنید که در آن می‌توانید انواع قالب اینستاگرام رایگان را دانلود و ویرایش کنید.

 

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

 

چرا اینستاگرام عکس شما را برش می‌زند؟

اندازه تصاویری که در پست اینستا منتشر می‌کنید طبق ابعاد پست اینستاگرام فشرده می‌شوند تا با اندازه های استاندارد توصیه شده توسط این پلت فرم مطابقت داشته باشد.
علت اینکه اینستا، تصاویر شما را برش می‌زند، این است که تصاویر باید برای کاربران کاملا قابل مشاهده باشند و چون اکثر کاربران با استفاده از دستگاه های تلفن همراه به این پلتفرم دسترسی دارند، الگوریتم اینستا طبق اندازه بهینه برای مشاهده تصاویر روی گوشی همراه، عکس های شما را برش می‌زند. 
برخلاف سایر نمایشگرهای بزرگ، دستگاه های تلفن همراه دارای ارتفاع بیشتری به نسبت عرض خود هستند به همین علت تمام تصاویر آپلود شده در این پلتفرم باید دارای اندازه و نسبت ابعاد استاندارد باشند. 

ابعاد استاندارد برای طراحی قالب اینستاگرام

بسته به اینکه از کدام نوع محتوای اینستا استفاده می‌کنید - پروفایل، استوری یا پست - ابعاد و نسبت تصویر شما متفاوت خواهد بود. اگر تصویر شما با این ابعاد مطابقت نداشته باشد، یا برش داده می‌شود یا بخشی از آن دیده نمی شود.
اندازه پیشنهادی برای تصاویر پروفایل، ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل با نسبت ۱:۱ است. تصاویر استوری باید حداقل 1080 در 1920 پیکسل با نسبت 9:16 باشند. در نهایت، اندازه ایده آل برای قالب پست اینستاگرام،  1080 در 566 پیکسل با نسبت 1.91:1 است. 
نکته کلیدی در اینجا این است که قبل از پست کردن، مطمئن شوید که تصویر شما در این ابعاد قرار می‌گیرد تا از برش خوردن یا تغییر اندازه آن جلوگیری شود. اگر نمی دانید قالب پست اینستاگرام چند در چند است ، سعی کنید تا حد امکان تصاویر خود را در قالب های آماده پست اینستا قرار دهید و البته فراموش نکنید که آن را جالب و منحصر به فرد طراحی کنید. 
اگر می‌خواهید دقیقتر بدانید که قالب پست اینستاگرام چند در چند است می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نحوه تنظیم ابعاد عکس اینستاگرام با برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اندروید 

تعداد زیادی برنامه ساخت بنر تبلیغاتی وجود دارد که می‌توانید از قالب های آماده موجود در آنها برای تنظیم ابعاد تصویر خود طبق استانداد اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه های ساخت بنر، تقریبا مشابه هستند اما برخی از آنها دارای ابزارهای ویرایشی رایگان، قالب های آماده رایگان و فونت انلاین فارسی رایگان می‌باشند که برای طراحی پست و استوری اینستاگرام عالی است. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از آنها برای ادیت عکس آنلاین  اینستاگرام کنید.

برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو برای اندروید و آیفون

برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو یک ابزار طراحی آنلاین است که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا پوسترهای حرفه ای، پست و استوری اینستاگرام، کارت ویزیت، لوگو و سایر رسانه‌ها را طراحی کنند. این ابزار به طراحان و حتی مبتدیان اجازه می‌دهد تا تصاویر بصری را طراحی کنند و دانش خود را به روش های منحصر به فرد به نمایش بگذارند.
بنر ساز آنلاین دومینگو یک ابزار دیجیتالی بسیار محبوب برای کاربران فارسی زبان است. این ابزار تعاملی به طراحان اجازه می‌دهد تا هر نوع محتوایی را با کمک قالب های آماده راحت و سریع بسازند و از گالری تصاویر گسترده، ابزارهای ادیت عکس آنلاین، صدها فونت انلاین رایگان و غیره کمک بگیرند تا طرح های منحصر به فردی بسازند.
بازاریابان می‌توانند از برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو برای ساختن و نشان دادن تبلیغات محصول استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند قالب های آماده را در موضوعات مختلف جستجو کنند و از ابزارهای ویرایشی برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو برای طراحی پوسترها و تصاویر جذاب بصری کمک بگیرند.
قالب های پست و استوری دومینگو هر روز به روز رسانی می‌شوند و جدیدترین ترندهای روز دنیا در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از قالب های آماده ای که می‌توانید در ویرایشگر آنلاین دومینگو آنها را ویرایش و دانلود کنید را با هم می‌بینیم:

بنر تبلیغاتی مغازه

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

پوستر تسلیت

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

بنر تبلیغاتی محصول

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

طراحی بنر آموزشی

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

قالب پست اینستاگرام آرایشی رایگان

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

دانلود استوری تولد اینستاگرام

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

نحوه استفاده از  Wave.video برای قرار دادن کل تصویر در پست یا استوری اینستاگرام

Wave.video یک نرم افزار متحرک سازی عکس و ویرایش کلیپ برای استوری اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد اندازه عکس‌ها را به سرعت طبق ابعاد پست اینستاگرام تغییر دهید.

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

در ادامه نحوه قرار دادن کل تصویر در پست یا استوری اینستاگرام با استفاده از  Wave.video آمده است:
Wave.video را در مرورگر خود باز کنید و روی Create Video کلیک کنید تا به ویرایشگر ویدیو بروید .
پس از کلیک بر روی ایجاد ویدیو ، تصویر خالی را انتخاب کنید و فرمت مناسب برای پست اینستاگرام خود را انتخاب کنید.
روی علامت + کلیک کنید ، سپس Uploads را انتخاب کنید . در صفحه بعد روی upload کلیک کنید ، تصویری را که می‌خواهید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و Open را بزنید تا آپلود شود. 
نشانگر خود را روی تصویر آپلود شده خود ببرید و setting را انتخاب کنید .
اکنون در صورت تمایل می‌توانید تصویر خود را ویرایش کنید و همچنین گزینه ای برای تغییر اندازه تصویر به نسبت های مختلف طبق ابعاد پست اینستاگرام وجود دارد.
زمانیکه ویرایش تصویر تمام شد، گزینه Publish را بزنید و Download Image را انتخاب کنید .
فرمت، اندازه و کیفیت تصویر مناسب را انتخاب کنید. روی Generate کلیک کنید ، سپس Download را بزنید تا تصویر در گوشی شما ذخیره شود

برنامه No Crop برای برش تصاویر طبق ابعاد پست اینستاگرام (اندروید)

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

برای استفاده از No Crop and Square ابتدا آن را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. پس از نصب، برنامه را باز کرده و روی تب “Albums” ضربه بزنید. 
عکسی را که می‌خواهید در اینستاگرام آپلود کنید انتخاب کنید و روی دکمه «cut» در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید. 
در مرحله بعد، چند گزینه برای تنظیم عکس های خود مانند اندازه، جهت و رنگ به شما ارائه می‌شود. 
تنظیماتی را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند انتخاب کنید و سپس دکمه Ok را بزنید. 
اکنون تصویر شما به صورت یک عکس مربعی ذخیره می‌شود که می‌توانید مستقیماً در فید اینستاگرام خود آپلود کنید.

تغییر ابعاد عکس طبق استانداد اینستاگرام با ویتاگرام (iOS)

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

اگر کاربر iOS هستید، Whitagram بهترین ابزار برای تغییر اندازه تصاویر شما است تا کاملاً با ابعاد پست اینستاگرام مطابقت داشته باشد. 
برای استفاده از Whitagram ابتدا برنامه را از اپ استور دانلود کنید. 
پس از نصب، برنامه را باز کنید و عکسی را که می‌خواهید اندازه آن را تغییر دهید انتخاب کنید. عکس در ویرایشگر ویتاگرام باز خواهد شد. 
عکس را به نسبت 1:1 برش دهید یا یک رنگ پس زمینه یا فیلتر برای تکمیل ظاهر آن اعمال کنید.
وقتی از نتیجه راضی بودید، روی دکمه «done» در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
عکس جدید خود را در اینستاگرام آپلود کنید.

PicsArt برنامه ادیت عکس آنلاین

چطور تصاویر خود را با ابعاد پست اینستاگرام تنظیم کنید؟

PicsArt یک برنامه ویرایش عکس قدرتمند است که بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه مورد استفاده، می‌توان از آن برای ادیت عکس طبق ابعاد پست اینستاگرام استفاده کرد. این برنامه برای اندروید و iOS موجود است و برای کار با آن می‌توانید برنامه PicsArt را از فروشگاه Google Play (برای کاربران اندروید) یا از App Store برای کاربران iOS دانلود کنید.
پس از دانلود و نصب، برنامه را باز کنید و از منوی اصلی "edit" را انتخاب کنید. 
عکس خود را از گالری عکس تان انتخاب کنید یا یک عکس جدید بگیرید.
نماد برش را در پایین صفحه انتخاب کنید. 
نسبت تصویر را به 4:5 تغییر دهید، اندازه توصیه شده برای ابعاد پست اینستاگرام. همچنین می‌توانید با کشیدن گوشه های باکس برش، اندازه را به صورت دستی تنظیم کنید. 
هنگامی که از اندازه راضی بودید، روی «done» در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.
عکس شما اکنون برای اینستاگرام آماده است.

چگونه می‌توانم یک عکس را برای پروفایل اینستاگرام طراحی کنم؟

برای ادیت عکس آنلاین مناسب پروفایل اینستاگرام ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تصویر شما دارای ابعاد صحیح است. اندازه ایده آل برای عکس پروفایل ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل است. اگر اندازه عکس شما بزرگ‌تر باشد، اینستاگرام آن را به این ابعاد برش می‌دهد. 
برای جلوگیری از برش عکس خود در اینستا، قبل از آپلود آن در این پلتفرم، بهتر است اندازه آن را تغییر دهید. پس از تغییر اندازه، می‌توانید آن را بدون برش بر روی پروفایل تان قرار دهید. 
اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، از ویرایشگر عکس رایگان دومینگو که به صورت آنلاین در دسترس است، استفاده کنید. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت اندازه عکس پروفایل خود را تغییر داده و ابعاد آن را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که در اینستاگرام عالی به نظر می‌رسد.

چگونه می‌توانم کل تصویر را در یک پست اینستا بدون حاشیه قرار دهم؟

یک عکس در اندازه کامل طبق ابعاد پست اینستاگرام ، باید دارای نسبت تصویر 4:5 باشد که معادل اندازه تصویر 1080×1350 پیکسل است. همچنین می‌توان تصاویر را با اندازه های دیگر برش داد و آنها را در فید منتشر کرد. برای اطمینان از صحیح بودن ابعاد عکس خود طبق استاندارد اینستاگرام بهتر است تصاویرتان را در قالب پست اینستاگرام دومینگو قرار دهید.

بهترین راه برای انتشار یک عکس عمودی طبق ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

گزینه ایده آل استفاده از اپلیکیشن یا ابزاری است که برای این منظور طراحی شده است. به عنوان مثال، برنامه هایی مانند Instasize و دومینگو به شما امکان می‌دهند عکس خود را در یک قالب آماده پست اینستاگرام با ابعاد درست قرار دهید.
حداکثر ابعاد پست اینستاگرام 1080×1350 پیکسل است. اگر عکس شما کوچکتر از این ابعاد باشد برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو به شما امکان می‌دهد حاشیه های خلاقانه را به عکس خود اضافه کنید.

جمع بندی

وقتی تصویری دارید که بدون برش در اینستاگرام منتشر نمی‌شود، راه‌های ساده‌ای برای تنظیم ابعاد آن وجود دارد. با ابزارهای مناسب و کمی مهارت برای قرار دادن کل تصویر در اینستاگرام، می‌توانید به راحتی به تصاویری عالی و مطابق با استانداردهای ابعاد پست اینستاگرام دست یابید. 
اگر به دنبال راهی برای پست کردن یک تصویر عمودی طبق ابعاد پست اینستاگرام هستید، قالب های آماده نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو می‌تواند به شما کمک کند. به یاد داشته باشید که هنگام تغییر اندازه تصاویر خود به نسبت های مختلف توجه داشته باشید تا هنگام انتشار عالی به نظر برسند. همچنین، برای بهترین ادیت عکس آنلاین، از ابزارهای ویرایشی دومینگو استفاده کنید .

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین