با توجه به اینکه کرونا باعث شد بسیاری از مردم در خانه های خود محبوس شوند، کسب و کار آنلاین به راه حلی عالی برای دنیایی تبدیل شد که ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم. هر کسب و کاری آنلاینی نیاز به تبلیغ دارد و طراحی بنر سایت روشی بسیار موثر برای تبلیغات آنلاین است. بنابراین، در این پست به اصول طراحی بنر تبلیغاتی می‌پردازیم تا بتوانید ساخت بنر خود را شروع کنید.
ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین یک کسب و کار را در مقابل دید مشتریان بالقوه قرار می‌دهند که اگر ان بنر را نمی دیدند از آن اطلاعی نداشتند.
مشتریان با کلیک بر روی بنر، به یک صفحه فرود در وب سایت شما منتقل می‌شوند که در آنجا می‌توانید پیشنهادی را به آنها ارائه دهید.

 

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

 

هدف از طراحی بنر سایت دقیقا چیست؟

به طور معمول، یک بنر تبلیغاتی پیشنهادی را ارائه می‌دهد تا افراد را وادار به کلیک کردن برای کسب اطلاعات بیشتر کند. به پیام های واضح، بزرگ و جسورانه ای فکر کنید که روی آنها چاپ شده است:
"فروش ویژه!"
عجله کن!
"هم اکنون مشترک شوید!"
"حراج! فرصت محدود!"
هر بنر دارای یک دکمه فراخوان برای اقدام (CTA) است مانند دکمه قرمز بزرگ "همین الان خرید کن" در پست تبلیغاتی زیر:

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

برای ویرایش این پست آماده اینستا و صدها قالب آماده پست، استوری و بنر تبلیغاتی دیگر می‌توانید همین امروز در ویرایشگر آنلاین دومینگو رایگان ثبت نام کنید.

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

شکی نیست که تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات آنلاین است، در واقع تقریباً همه شرکت‌ها اعم از بزرگ یا کوچک از تبلیغات بنری برای دیده شدن آنلاین و جذب مخاطب به وب سایت یا صفحات فرود خود استفاده می‌کنند.
طراحی بنر سایت می‌تواند آگاهی برند را افزایش دهد و از طرفی کاملا مقرون به صرفه است.
بسیاری از شرکت‌ها از تبلیغات بنری استفاده می‌کنند تا پس از ردیابی رفتار کاربران، بتوانند مخاطبانشان را به طور موثرتری هدف قرار دهند. از آنجاییکه تعامل با بنر سایت می‌تواند قابل اندازه گیری باشد، پتانسیل افزایش ترافیک منحصر به فرد را دارد که به فروش و سود کلی شرکت تبدیل می‌شود.

طراحی پوستر انلاین چه زمانی مفید است؟

ببشترین تاثیر طراحی بنر سایت در مناسبت های خاص است. مثلا هدیه دادن در روز زن یا روز ولنتاین را در نظر بگیرید.این مناسبت را می‌توان با طراحی بنر انلاین با تصاویری از محصولات مرتبط همراه با استیکرها و شکلک های جذاب تبریک گفت و با انبوهی از هدایای رنگارنگ متمایز کرد. تبلیغ کیک و شکلات، شال و روسری، عطر، گل و غیره از جمله هدایای پرفروش است که می‌توان در طراحی آنلاین بنر به کار برد. این طرح آنلاین، بیننده را وسوسه می‌کند تا از فروشگاه برای عزیزان خود هدیه بخرد.

نمونه قالب آماده استوری اینستا برای روز زن

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

اندازه استاندارد طراحی بنر سایت

هر وب سایت بزرگی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و لینکدین دارای اندازه بنرهای مخصوص به خود است. اما متداول ترین آنها، اندازه های استاندارد زیر هستند که باید از بین آنها انتخاب کنید:
لارج لیدربرد: در بالا یا پایین یک صفحه وب نمایش داده می‌شود.
آسمان خراش: بنرهای بلندی که در سمت راست یا چپ یک صفحه وب قرار می‌گیرند.
آسمان خراش پهن: بلند و مستطیل شکل. ناده گرفتن بنر آسمان خراش و آسمان خراش پهن بسیار سخت است.
نیم صفحه: فضای بزرگتر نیبت به تابلوی امتیازات برای اضافه کردن گرافیک و تصاویر بیشتر، در صورت نیاز
مستطیل متوسط: مستطیل با اندازه متوسط.
مستطیل بزرگ: بزرگتر از مستطیل متوسط.
لارج لیدربرد برای موبایل: مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی .
در زیر اندازه های استاندارد برای سال 2020 آمده است.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

طبق گفته گوگل ادسنس، موفق ترین انواع تبلیغات بنری عبارتند از:
لارج لیدربرد
نیم صفحه
مستطیل متوسط
مستطیل بزرگ
استانداردهای اندازه بنر هر سال به روز می‌شوند و بهتر است بنرها مطابق با استانداردها طراحی شوند. انتخاب اندازه متفاوت بنر نسبت به این استانداردها می‌تواند به معنای هدر رفتن تلاش و افزایش هزینه ساخت بنر انلاین باشد.
آیا آماده اید تا ۷ مرحله برای طراحی بنر سایت را مرور کنیم؟ 

۷ مرحله طراحی بنر سایت حرفه ای

طراحی آنلاین پوستر زمانی حرفه ای و متمایز است که در چند ثانیه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند. در ادامه هفت مرحله برای ساخت یک بنر تبلیغاتی حرفه ای را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

1. از یک تصویر باکیفیت و عالی استفاده کنید

مطالعات علمی و کالیبره شده ثابت کرده است که توانایی ما برای پردازش تصاویر حدود 60000 برابر سریعتر از متن است. با این حال، یک تصویر معمولی ممکن است به سختی مورد توجه ما قرار گیرد. تصاویری را ایجاد یا انتخاب کنید که مشتری بالقوه را وادار به توقف و خواندن متن کند.
به یاد داشته باشید که تصویر روی بنر اولین برداشتی است که بینندگان از شما خواهند داشت. هرچه این تصویر جالب‌تر، خلاق‌تر و از نظر احساسی غنی‌تر باشد، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغ شما خواهد شد.

2. از تصاویر متحرک یا ساخت ویدیو آنلاین کمک بگیرید

طراحی بنر سایت ایستا (غیر متحرک) دارای یک تصویر ثابت به همراه متن در فرمت JPEG، PNG یا GIF است. این بنرها غیر تعاملی هستند و توجه کمتری را به خود جلب می‌کنند.
از آنجایی که بنرهای متحرک، تعاملی هستند، کنجکاوی بیشتری ایجاد می‌کنند.
فرمت این بنرها معمولاً GIF، HTML5 یا Flash است. البته طراحی HTML5 راحت‌تر از همه است زیرا برای مشاهده آگهی به هیچ پلاگین یا نرم‌افزار اضافی نیاز ندارد. از طرفی HTML5 توسط همه مرورگرها پشتیبانی می‌شود. گیف‌های متحرک ممکن است دچار کمبود کیفیت شوند و فایل‌های فلش به پلاگین نیاز دارند تا مردم آن‌ها را ببینند.

3. رنگ طراحی بنر سایت را با دقت انتخاب کنید

رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط غیرکلامی است که احساسات قوی را تحریک می‌کند و تأثیر مستقیمی بر دوست داشتن دارد. به همین دلیل رنگ یک انتخاب حیاتی در طراحی بنر وب سایت شما است.
برای طراحی بنر سایت، حتما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با هویت برند شما مرتبط باشد.
دلیل اینکه آیا محصول شما خریداری شده است یا خیر، ممکن است در گرو انتخاب رنگ بنرتان باشد زیرا ناخودآگاه بر تبدیل‌ها تأثیر می‌گذارد !
تفاوت‌هایی در انتخاب پالت‌های رنگی براساس مخاطبین هدف وجود دارد. مثلا رنگ بنر سایت برای مردان و زنان متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از طراحی بنر سایت، اطلاعاتی درباره روانشناسی رنگ‌ها داشته باشید به خصوص، اگر محصول شما بر اساس جنسیت به فروش می‌رسد.
اما اگر فروش محصول شما برای زنان و مردان یکسان است، رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد.
به خاطر داشته باشید که هر رنگ احساس خاصی را برمی انگیزد. مثلا:

آبی

این رنگ توسط فیس بوک، لینکدین، دل، فورد، جنرال الکتریک، لوفتانزا و MakeMyTrip.com استفاده می‌شود و برای تأکید بر اعتماد، ثبات و راحتی در نظر گرفته شده است.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

مشکی

مشکی اغلب توسط فروشگاه های لوکس مانند Chanel و Gucci برای طراحی بنر سایت شان استفاده می‌شود که احساس ظرافت، زرق و برق و پیچیدگی را به ذهن تداعی می‌کند.  

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

رنگ زرد

زرد، رنگ آفتاب است و حس شادی و دوستی را تداعی می‌کند. بسیاری از رستوران‌ها مثل مک دونالد از این رنگ در ترکیب با رنگ قرمز برای طراحی بنر سایت استفاده می‌کنند.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

رنگ بنفش

بنفش مخفف لوکس، سلطنت، اشرافی بودن، خرد، زنانگی و خلاقیت است. 
PurpleDip.com یک فروشگاه آنلاین با نمایشگاه های بسیار حرفه ای است که شما را به گذشته می‌برد. هنر، میراث و عتیقه از هر قطعه دکوری این فروشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

چطور بهترین رنگ را برای طراحی بنر سایت انتخاب کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که بنر شما دارای یک رنگ غالب با یک یا دو رنگ ثانویه است. اگر از رنگ های بیشتر از این استفاده می‌کنید، ممکن است مشتریان بالقوه را از دست بدهید. اگر می‌خواهید به خوبی از رنگ های متعادل استفاده کنید، باید هدف از طراحی بنر سایت را با دقت در نظر بگیرید و رنگ بنر خود را با رنگ های وب سایت و لوگوی خود هماهنگ کنید.

4. فراخوان برای اقدام خود را کوتاه نگه دارید

پس از جلب توجه، بنر باید کاربر را به وب سایت شما ارسال کند. این کار توسط یک CTA مناسب انجام می‌شود.
با اضافه کردن یک کال تو اکشن مناسب به مخاطبین می‌گویید دقیقاً چه کاری باید انجام دهند مثلا "محصولات بیشتری ببینید"، "هدیه رایگان خود را دریافت کنید" و غیره.
بنرهایی که دارای CTA هستند 200 درصد بیشتر از بنرهای بدون فراخوان، مورد توجه قرار می‌گیرند. 

5. تمرکز بنر سایت را روی یک موضوع حفظ کنید

شما باید بنر را دقیق، مختصر و متمرکز نگه دارید. از بهم ریختگی پرهیز کنید و یک پیام قانع کننده به مخاطب بدهید که او را وسوسه کند تا از وب سایت شما بازدید کند.
پیام های مبهم موجب می‌شوند که مخاطبین شما را نادیده بگیرند و هدف بنر تبلیغاتی شما کاملا از بین می‌رود.
یک بنر معمولی دارای موارد زیر است:
لوگو
تصویر
متن
دکمه فراخوان برای اقدام
هر چه آن را ساده تر نگه دارید، مخاطب پیام شما را سریعتر دریافت می‌کند.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

6. از فونت و عنوان های مناسب استفاده کنید

برای طراحی آنلاین پوستر فارسی اطمینان حاصل کنید که تیتر و سایر متن‌ها کاملا با هم متمایز باشند و در اندازه های مختلف تنظیم شده اند. متن باید کوتاه باشد و بیش از سه تا چهار خط نباشد. از بیش از دو نوع فونت استفاده نکنید. و فونت دست نوشته را به کار نبرید.
اگر به دنبال فونت های مناسب برای طراحی پوستر آنلاین فارسی رایگان هستید، می‌توانید از صدها فونت آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

7. از فوریت به نفع خود استفاده کنید

هدف از تبلیغات بنری این است که احساس فوریت را به صورت بصری و متنی به شما منتقل کند. راه رسیدن به این هدف از نظر بصری استفاده از رنگ های متضاد و جسورانه است.
برای پیشنهاد خود یک مهلت تعیین کنید - این باعث می‌شود افراد برای از دست ندادن فرصت ویژه روی بنر شما کلیک کنند.
متن طراحی بنر سایت نیز باید به دقت فکر شده و مناسب باشد تا تأثیر مناسبی بر کاربران داشته باشد.

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

۶ نکته برای طراحی بنر موثر و تبلیغات بنری

بسیاری از بازاریابان اینترنتی هر روز باید چندین بنر تبلیغاتی برای سایت یا شبکه های اجتماعی مثل پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام طراحی می‌کنند.
بسیاری از برندها اثربخشی تبلیغات بنری را درک کرده اند اما، قبل از شروع طراحی بنر سایت، باید یک استراتژی داشته باشید.
استراتژی های مختلفی را می‌توان برای ساخت بنر آنلاین به کار برد اما اصلی ترین وظیفه بازاریابان این است که تشخیص دهند کدام روش، بیشترین سودآوری را برای برند به ارمغان می‌آورد.
یکی از مهمترین این استراتژی های بازاریابی، طراحی بنر سایت است که نقش بسیار مهمی در تبلیغات موثر دارد .برای اینکه تبلیغات بنری تاثیر قابل توجهی داشته باشند بازاریابان هنگام ساخت بنر آنلاین، به سوالات زیر پاسخ می‌دهند.

آیا در طراحی بنر سایت به فریم نیاز دارم؟

انتخاب فریم کاملا سلیقه ای است. شما باید خودتان را در موقعیت مشتری بالقوه یا کسی که می‌خواهید تبلیغات بنری شما را ببیند، قرار دهید.
به طور طبیعی، مردم روی آنچه در داخل قاب است بیشتر تمرکز می‌کنند. به همین دلیل است که بازاریان ترجیح می‌دهند از قاب استوری یا پست اینستاگرام استفاده کنند، به خصوص اگر پس زمینه بنر سفید باشد، کادر استوری به رنگ قرمز، خاکستری یا زرد در بنر تبلیغاتی می‌تواند توجه مخاطب را بیشتر جلب کند.

چطور متن تبلیغات را خوانا تر کنم؟

متن بنرهای آنلاین باید برای مخاطبان هدف شما واضح و قابل خواندن باشد. زیرا متن بنر،  پیام را به مشتریان بالقوه شما منتقل می‌کند.
شما باید آن را به عنوان یک استراتژی ارتباطی در نظر بگیرید. بنابراین، مطمئن شوید که متن روی بنرهای شما همیشه ساده، مختصر و واضح باشد تا هر کسی که به بنرهای شما نگاه می‌کند بتواند پیامی را که ارسال می‌کنید بخواند و درک کند.
در زیر نمونه هایی از بنر تبلیغاتی های تبلیغاتی با متن های واضح و خوانا را مشاهده می‌کنید

7  مرحله برای طراحی بنر سایت با کیفیت

این قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام را می‌توانید با برنامه طراحی بنر انلاین دومینگو به راحتی ویرایش و سفارشی سازی کنید.

فرمت فایل مناسب برای طراحی بنر سایت چیست؟

هنگام ساخت بنرها، باید بدانید که فرمت فایل نیز اهمیت دارد، زیرا فرمت فایل تضمین می‌کند که بنرهای شما به درستی در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی نمایش داده می‌شوند و مطابق با موقعیت‌های مناسب همانطور که توضیح داده شد، توجه مشتری را جلب کنند اکثر فرمت های فایل مورد استفاده بسته به نرم افزار طراحی آنلاین که برای ساخت آنهااستفاده می‌کنید،  JPG، GIF، PNG و HTML5 هستند. 

چطور فراخوان برای اقدام را واضح تر کنم؟

کال تو اکشن شما باید پررنگ باشد و در جای مناسب قرار گیرد. مهم است که مطمئن شوید مشتری بالقوه شما آن را می‌بیند و اقدام مورد نظر را انجام می‌دهد.
داشتن یک فراخوان برای اقدام واضح و جسورانه به افزایش نرخ کلیک شما و کاهش نادیده گرفتن بنر توسط مشتریان بالقوه شما کمک می‌کند.

آیا بنر تبلیغاتی با صفحه(های) فرود سازگار است؟

تبلیغات بنری شما باید ترافیک شما را به صفحه درستی که حاوی تمام اطلاعات مربوط به نام تجاری شما است هدایت یا ارسال کند.
صفحات فرود شما نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان شما به مشتری دارند. وب سایت یا صفحات فرود شما باید ساختاری مناسب و توصیفی داشته باشند تا بازدیدکنندگان گیج یا گم نشوند و مجبور به ترک وب سایت یا صفحه فرود شما نشوند.
ضروری است که بازدیدکنندگان خود را به مشتریان تبدیل کنید، به خصوص آنهایی که از تبلیغات بنری شما وارد سایت تان می‌شوند، بنابراین پول زیادی را برای تبلیغات هدر ندهید، و به طور کلی مطمئن شوید که صفحه فرود شما دقیقا همان چیزی است که تبلیغات بنری شما با آن ارتباط برقرار می‌کند.

آیا طراحی بنر تبلیغاتی ساده است؟

بازدیدکنندگان احتمالاً تبلیغات شما را فقط برای چند ثانیه می‌بینند، و وظیفه شماست که پیام خود را در این چند ثانیه به آنها منتقل کنید، به همین دلیل است که باید تبلیغات بنری خود را ساده و قابل فهم نگه دارید.
ممکن است تصمیم بگیرید که به جای داشتن مقدار قابل توجهی متن، یک گرافیک جذاب داشته باشید که پیام ارسال کند. نکته کلیدی در اینجا ساده و تمیز نگه داشتن آن است.

طراحی بنر وب سایت را با قالب های بنر آماده دومینگو آغاز کنید!

نکات ذکر شده در بالا در واقع لیست کاملی از نکات برای طراحی بنر موثر و تبلیغات بنر نیستند. با این حال، آنها ده نکته مهمی هستند که برای طراحی بنر موثر و تبلیغات بنری به آنها نیاز دارید ، با این نکات می‌توانید ساخت بنر وب سایت را با قالب های آماده و ابزارهای رایگان دومینگو شروع کنید و یک فروش فوق العاده را رقم بزنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین